Toves Tankar

Alla inlägg under maj 2010

Av Tove Birkeland Brandt - 29 maj 2010 13:04

Jag är så förbaskat förkyld att jag inte orkade med att jobba mitt arbetspass utan fick ringa in chefen som fick ta över så jag kunde åka hem. Har förberett tårtbottnar tills i morgon så han har det och vit chokladmousse till pannacottorna som skulle serveras idag klockan 12. Morgondagen blir nu även denna hans att ta över så jag hinner friskna till lite, så jag själv satsar på att vara på plats igen på tisdagen. Synd på bröllopet i kväll, men när man inte orkar då orkar man ju inte, nu får chefen ha hand om bröllopsmiddagen till dess 90 gäster och två fulla sittningar av herrgårdsbuffé som sker i morgon dag.

Skall se över dagens middagsval, något måste man ju äta oavsett om manär sjuk eller ej.


Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2010 13:40

   Dags att arrangera en flyersutdelning i vår hemort Munkfors lördagen den 22/5 kl.12.00 för att visa upp att vi även finns på plats här och för att finna lite väljare till  valet som sker 2010. Piratpartiet har så mycket att komma med och att få en plats i riksdagen där vi kan vara med och säga vår mening är av yttersta vikt då frågorna som partiet har är av ett brinnande intresse för oss alla.

Piratpartiet vill skapa ett samhälle där medborgarna  har rätten att fritt kommunicera och att därigenom kunna dela med sig av kultur och kunskap utan att för den skull behöva känna sig övervakade.

Det har tillkommit ett flertal lagar som gör inskränningar på individens rätt till ett privatliv och flera lagar kommer att tillsättas. Exempel på dessa är FRA-lagen där man gömt sig bakom terrrorismen, Acta en förlängd arm för att övervakla oss.

Man motiverar hela tiden dessa lagar med att de är till för vårt bästa, för att skydda oss, men det är inte en trygg framtid vi går till mötes om vi skall utsättas för censur och övervakning. Piratpartiet vill ha ett öppet samhälle där vi alla har tillgång till information. Trygghet är ett stort ord och för mig betyder det att jag ahr rätten att leva i ett rättsäkert samhälle. Trygghet är och förblir att jag kan använda Internet utan att staten skall övervaka och granska det jag gör.

Vi i piratpartiet står bakom en effektiv brottsbekämpning, som i sitt paket tar vara på den personliga integritete och som inte kränker oskyldiga människors privatliv.

Vad gäller fildelningen så bör detta vara tillåtet för privat bruk då det gynnar såväl kulturen som samhället och man bör därav ändra på upphovsrättslagstiftningen så att den istället har en möjlighet att fungera för såväl skaparna som för brukarna.

Mer finns att läsa om detta på: www.piratpartiet.se/deltagarkultur

Iartiet tar man också ställning till nuvarnade patentsystem som är helt förlegatch som numera stjälper mer än det hjälper de som vill göra något dar ju blivit så att storföretagen har den ekonomiska dominansen och den lilla har inte råd att slåss mot jättarna. Många miljösatningar blir inte av och sjuka människor får inte tillgångtill mediciner, särskilt gäller eär i tredje världen. Så därför vill man i Piratpartiet på sikt avskaffa patentsystemet så att både företag och uppfinnare fortfarande kan tjäna pengar, men utan att det för denna del hämmar utvecklingen som så väl behövs för framtiden.Även här kan du som finner denna intressant  gå ut här och läsa mera: www.piratpartiet.se/kunskapssamhallet

Internet är en del av dagen samhälle och Piratpartiet jobbar för att vi skall ha ett öppet och fritt samhälle där man utan replessarier kan uttrycka sig. Ett samhälle där all kan vara delaktiga, där man tänker globalt och vill utveckla internet som en demokratisk plattform.

Piratpartiet finns representerade i EU-Parlamentet all sedan Juni 2009 och i år ställer vi upp i riksdagsvalet 2010 så rösta på Piraterna i år, rösta för medborgarnas rätt att granska staten, inte tvärtom. Rösta för en balanserad och mordeniserad upphovsrätt ochpatentsystem som främjar utveckling, klimatsatsningar sjkukvård i alla de världen. Kort och gotså säger jag rösta på Piratpartiet.

Av Tove Birkeland Brandt - 11 maj 2010 15:50

   Den här dagen har minst sagt varit lång kan jag lova, jag har gått igenom alla mina bloggar och raderat det jag skrivit under flera års tid, jag har raderat sidor och ändrat namn på olika siter och gjort så att bara mina vänner kan komma in på dem, känner mig nedstämd över att veta att vissa element som läser mina sidor får veta mina tankar och det jag skriver om mitt liv. Jag är sååååå trööötttttt....

Det är trist att vara övervakad av ondskan att inte få leva det liv man har här och nu utan hela tiden måste passa på det som kommer över ens axel, min lyckliga lott i livet. Nåja nu har jag gjort vad jag kan och hoppas att detta kommer att räcka.

Jag är tillbaka och bloggar igen som aldrig förr om mat, vardagsbetraktelser, livet i det hela, jobbet som kock, politik och massa annat kul som bara dyker upp.

Trist, maken ringde och talade om att han fått övertid idag så han slutar först vid 19 tiden, kväll igen alltså innan vi ser röken av varandra...

Av Tove Birkeland Brandt - 11 maj 2010 14:39

Så härligt det ser ut och ändå så kallt då man kommer ut, sitter och lyssnar på Anna Bergendahls skiva, mycket bra musik gör mig en extra skiva att ha i bilen. Idag sjuk, hemma imagsjuka/kräksjuka så morgondagens pass utesluts  jag skulle börja klockan 06.00 för att vara med på frukosten sedan ta över på golfbistron och köra til 17.30 me nu går det ju inte, mat och kräk går inte ihop  

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards