Toves Tankar

Alla inlägg under juli 2010

Av Tove Birkeland Brandt - 28 juli 2010 14:48

         Måste visa lite av allt det jag gör på jobbet, bilderna visar en amerikansk coleslaw med valnötter, Vänergös med pilgrimsmusslor, hjort med rödvissky och vårt läckra buffébord med uppdukad sommarbuffé

Av Tove Birkeland Brandt - 28 juli 2010 14:05

Gårdagen bjöd på ett långt arbetspass på 13,5 timmar innan man fick åka hem och duscha och sova. Förberedde maten till dagens idag så idag börjar man klockan 16.00 istället och har en del att förbereda inför morgondagens mat samt till kvällens drabbning, men det är kul samtidigt. I går var det sommarbuffé och vi hade en hel del gäster samt att vi hade a la carte på kvällen med 38 gäster. Idag så är det 13 rum bokade och vi har en mindre buffé till kammarmusikerna så det blir nog bra med det, vi måste baka frukostfrallor också så att det finns till alla gäster, så jobb finns, men sedan så är jag ledig i ett par dagar framöver och det skall bli riktigt skönt, skall ta en minisemester med maken som man knappt sett röken av under tre långa veckor då vi jobbat om varandra, nåja allt klart nu i all fall och det känns bra.

I morgon skall jag en tur till min dotter och hälsa på, ta med lite mat till dem också så det har lite att gotta sig med. Hälsa på barnbarnen. Gabriel var och red i går och han tyckte att det var jättekul så nu är han visst biten av detta, kan ju vara roligt om han får ett sådant intresse. Ska i alla fall bli kul att träffa dem igen nu.

Väntar på min ledighet och på tid att kunna fixa till Lailas födelsedagspresent som kommer ta lite tid att göra, men det skall bli kul att sitta med.

Nej nu är det sannerligen dags att ta tag i håret och att göra sig i ordning för att jobba igen. :-)

Av Tove Birkeland Brandt - 25 juli 2010 13:29

Idag visar tempen bara på 12.8 grader, usch vart tog sommarvärmen vägen? Jag som inte kunnat njuta alls av solen denna sommar, bara stått och stånkat inuti ett varmt restaurangkök medans solen skinit så vackert på utsidan. Nåja nästa år kanske jag kan få lite semester, har inte haft långledigt på 2 år nu.
Gårdagen då var ju min bonusgrabb Nicklas hemma och jag startade dagen med att klippa gräsmattan och sedan for vi till grums för att hälsa på min dotter Laila som vi tog med oss en tur till ÖB i Edsvalla, köpte lite makrill och så köpte jag lite maskindiskmedel till henne. Själv la jag lite på godis och på lite scrapbook kit för jag skall göra en fin födelsedagspresent till henne har jag tänkt mig.
Roligt att göra något själv, skall kolla om hon vill vara med och pyssla lite framöver, men först ska jag göra ett fint album till hennes födelsedag har jag tänkt mig. Längtar tills i morgon, då jag äntligen får träffa mina vänner igen, gud så jag saknat dem. Tisdagen skall jag åka hem till min mamma och pappa och hälsa på dem, har bakat lite bröd till dem som de skall få av mig. Måndag så kommer förstekocken tillbaka igen efter sin semester på 3 veckor så då får vi se hur det blir med jobb för maken på herrgården, men han har ju andra val om vi inte kan få ihop det med chefen vilket vi ju hoppas på så klart.
Men det får vi ju se, tills dess tar vi det vackert. Livet är bra konstigt i alla fall, man gör ett val och det kan förändra allting, kallas kanske för Ödet, vem vet någonsin hur det blir i slutänden.

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juli 2010 18:39

Ja och sagt och gjort en husvagn bidde det ju också, härligt. Jag har de senaste två dagarna gjort den ordentligt ren inuti, skurat ned allting,sytt nya gardiner och fejat som bara den och så har jag inrett den med allt man kan behöva ha med sig på sina turer så nu är den klar för start, även böcker och lite spel kom med. Fast ja vi vet ju inte när det kan bli av för helgen som jag är ledig eller inte då jag ska jobba extra,  jobbar maken i normala fall just nu så vi får allt vänta. Men mysigt är det i alla fall och vi är glada över vår vagn. Idag fann jag också ett förtält undanstuvat i den så gissa om jag vart glad. Skönt.... då slapp vi köpa till det. har beställ en potta potti från Jula så att vi kan uträtta våra behov också :-)  

Visst blev det fint, köpte lite gröna kuddar och dukar så det skulle gå i färg och så hade jag underlägg sedan tidigare i grönt. Är i livets gröna period just nu så det känns toppen. vi är så nöjda båda två och det ska bli roligt att komma ut och fiska igen, något vi båda saknat under en lång tid, jag älskar att stå och kasta med kastspöt och känna naturens frid omkring mig, det behövs för att själen skall läka ihop. Tur man har maken som älskar mig och min dotter Laila annars hade jag gått under helt, det är en prövning att vara människa och än större prövning att vara mor., enådant är det i livet. Det är stora prövningar i mitt liv.

Av Tove Birkeland Brandt - 4 juli 2010 11:59

                        

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards