Toves Tankar

Alla inlägg under mars 2011

Av Tove Birkeland Brandt - 31 mars 2011 19:11

hilma

Torsdag 31 mars 18:58

Asså ärligt talat!
Du är så töntig!
Det var bara en unge..
fy vad du är töntig!






Med detta inlägg vill jag bara visa att alla som skriver till mig inte är godhjärtade, jag skrev till denna flicka hilma att jag tycker hon är elak och att hon bör be om hjälp på närmaste psykiatriska avdelning eftersom hon är så okänlig för andra människors öde. Bara att sätta sig ned vid tangenterna och bemöda sig med att vara så fruktansvärt elak som hon är med detta inslag på min sida vill jag visa resten av världen att sådana människor finns även i dessa situationer och delar av ens liv.

Av Tove Birkeland Brandt - 31 mars 2011 18:39

Då jag var ung så diktade jag mycket, jag rimmade och tyckte om orden och nu rimmar jag igen, jag diktar igen, jag får tröst av orden. Det är en känsla inom mig, jag vill att alla ska veta att du funnits med oss här på jorden.

Jag har diktat sedan du dog, jag tappar ur min sorg lite granna så slipper jag känna trycket i mitt inre.

Jag måste släppa ut den saknad jag känner, kanske kan någon finna tröst i mina ord, jag hoppas det är så, jag hoppas man läser och finner ro, jag hopppas man kan känna lite av min smärta och för de som haft tankar på att ta sitt liv, att de tar och tänker om, det är inte värt det, man skadar alla andra i resten av deras liv.

Tiden går sakta framåt, men på något konstigt vis så känns det som att den rusar i en himla hög hastighet, det känns redan som en evighet och jag funderar ofta på vad evigheten skall innebära för mig, vilken otrolig smärta den skall ge. Saknaden växer inom mig, som ett foster blir den större för var dag som går, jag känner mig så förtvivlad i det här, jag vet inte vart du bor älskade Kim, jag vill tro att Nangijala finns, har alltid tyckt om astrid Lindgrens världar och hennes Nangijala var vackert så jag hoppas du är där, att du har det bra för bara det bästa är gott nog för min son, jag älskar dig så mycket min kära son.

Du har lämnat en plats så tom, den skriker av smärta, kan inte finna ro i mitt liv sedan du gick din väg.

Tröstlöshet har inkommit i mitt liv, det går inte över, jag kan inte tröstas. Du finns helt enkelt inget mera. Man förväntar sig att sorgen skall ta slut, att jag ska börja leva som man kallar det, men jag kan inte vet inte längre hur, det fattas en himla stor bit av min själ.

Det syns liksom inte utanpå mig hur illa jag mår, det syns ingenting av de känslor jag får bära på, att jag ibland tänkt en tanke att det vore bättre om jag försvann, ja helt klart bara en tanke ingenting annat, dumt men ja den kommer och jag tänker inte ljuga om den heller, det gör mig inte gladare. I bland skulle jag vilja ge upp, men så tänker jag på de som är kvar och jag har styrkan att komma upp, att se mina barnbarn gör mig glad mitt i sorgen, att se mina döttrar och min dotters mage, jag längtar efter denna baby.

Jag har tackat ja att vara gudmor denna gången, jag hoppas de tyckte det var bra, mina barn och barnbarn älskar jag. Det är bara så synd att du inte får se dem växa upp, att du inte får se det lilla knyte som ligger i syrrans mage. Jag kan inte fatta att du gjorde ett sådant val, jag blir så arg, jag blir faktiskt tokig.

Varför gjorde du så här, vi ville ju alla dig så väl, vi värnade om dig och du lämnar oss oskyddade i sorg efter dig. Det smärtar mig min son, att stå ensam kvar utan dig, för vi hade ett band, jag har en ända kvar. Du löste upp knuten, men bara till min sista dag.

Då kommer jag in i din öppna famn, då kommer vi ses igen, så måste det bli. Jag måste tro på något mera, det kan inte vara det enda du får se, det finns mera.

Jag hoppas på frid i ditt inre, jag hoppas på ro, jag önskar dig bara gott, älskade Kimpan, jag önskar ...

Mamma

Av Tove Birkeland Brandt - 31 mars 2011 18:35

Älskade barn, älskade bror

så tom din plats är

Du seglade vidare till

Nangijala och lämnade oss här


Vi drömmer om körsbärsträd

som står i blom

Vi drömmer om soliga dagar

Vi drömmer om att ses igen någon gång


Älskade barn, älskade bror

så saknad du är

Ingen kan hjälpa oss nu

när du dit for

Vår kärlek till dig är evig

älskade barn, älskade bror


(C) Tove Birkeland Brandt

Av Tove Birkeland Brandt - 31 mars 2011 18:32

Inre smärta

syns inte på mitt

yttre skal

Sorg och kärlek

går hand i hand


Inte längre du är här

tomhet

tystnad, saknad

sorg

Kärlekstanke fylld av

varma minnen

Soliga dagar, tider

vi numera inte

finner


Inre smärta

ingen ser

hjärtat som blöder

du finns ju inte mer.

Älskade vännen

du lämnade mig

ju ensam här.


(C) Tove Birkeland Brandt

Av Tove Birkeland Brandt - 31 mars 2011 18:28

På sorgens hav

jag rider ut en storm.

Den piskar och sliter

det inre i smärtor vrider.


Molnen blev svarta

Jag kan inget fatta

Du var borta, DöD

Smärtan enorm.


Nu hotar allt

jag guppar på sorgen shav

Dyker och försvinner,

kommer upp igen.


Sorg så svår

andra som inte förstår

Sonen min är borta

allt är borta, över och jag

seglar vidare på Sorgens Hav


(C) Tove Birkeland Brandt

Av Tove Birkeland Brandt - 31 mars 2011 18:23

Yrsel i det inre

Snö i det yttre

En tanke på dig


Förtvivlan, saknad

Sorg i mig.

Älskad, omtyckt och rar

ja allt detta, Du var

En underbar son för mig.


En ängel i livet

en ängel idag

I himlen du flyger

Simsalabim, jag trollar

Du är här idag.


Minnen, känslorna väcker

tankar de tindrar som

stjärnorna glimmar.

Älskad och saknad i

Evighet du blev,

älskade lilla Kim.


(C) Tove Birkeland Brandt

Av Tove Birkeland Brandt - 31 mars 2011 18:16

Blodröd blomma dalar ned

liten strimma, finns ej mer

Livet ej ljust i våran villa

ingen fattar jag mår så illa


Solen gått ned

jorden blivit annorlunda

Månen skiner,

ger ett vitaktigt sken

Förvränger, tvinar

Vilseleder och bäddar

ned det vi inte ser


Drömmar, saknad, pina

Liten blodröd blomma

dalar ned

Tankar, känslor, sanning

Du finns ej mer.


(C) Tove Birkeland Brandt

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards