Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Reperatör, sjukkassa och tankar på Dig

Av Tove Birkeland Brandt - 17 mars 2011 08:04

Ja då har reperatören varit hit och tittat på diskmaskinen och det verkar som om det skall vara elektroniken som flippat ur eftersom den rullar och går i programmet så nu ska man kolla pris på detta och sedan får vi se hur det går om de lagar den eller vad som händer. Hoppas bara det går snabbt för man har vant sig vid att ha diskmaskin nu så att handdiska är inte längre kul. Bekväm blir man :-)

Jag ska snart ned till Sunne och träffa handläggaren på sjukkassan, jag vet inte varför de tycker man ska det, känns väldigt jobbigt, men det är ju bäst att gå i alla fall så det blir avklarat och i morgon då ska jag på AF och kolla lite verifiera saker osv. Ja och så söker jag ju jobb i Värmland, idag har jag sökt på Trösta gård fast det finns inget jobb ute där men man kan ju söka i alla fall för kanske nappar någon på det. Ska kolla ytterligare ställen idag så får vi se.

Jag ska ha ett jobb snabbt så jag vet att jag har ett jobb igen.

Laila, Kim och alla barnen besökte mig i går så det var full rulle och jag fixade mat och bjöd dem på. Barnbarnen hade roligt och lekte vilda lekar här på köksgolvet, så kul att se dem alla. Kvällen avslutade jag framför teven med mästerkock Sverige. Känner mig lite hängig, ont i nacken och allmänt sliten, har haft ont i huvudet de senaste tre dagarna så det är väl någon sväng av flunsa eller något som hoppat på mig.

Laila fick läsa din minnesbok igår, det jag skrivit och så tjatade jag på henne att skriva om dig igen, så vi får in det i boken, det är så viktigt att vi minns dig, att vi får med så mycket som möjligt för att de små ska kuna se vem du var, lära känna dig genom boken, för det är ju det enda sättet att träffa dig sedan, genom minnen. Jag saknar dig varenda dag, känner inte din närvaro vilket gör mig förtvivlad, jag tänder din rökelse varenda kväll och jag stryker mina fingrar över din fotograferade kind. Så tomt vännen, så tomt.

Det är ett straff att sakna någon som jag saknar dig, då det aldrig kan ge frukt igen, jag får aldrig mera se och krama dig, det gör så ont, det värker i hela min själ.

Jag vet ju inte varför du gjorde det och jag kommer aldrig få svar, ända mal frågan inom mig, jag tror jag vet men det är bara något jag tror, jag vet inte helt säkert. Det var bara du som visste och du tog svaret med dig till Nangijala.

Älskade lilla hjärtat, varför stannade du inte hos mamma?

Hos oss som älskade Dig, vi behövde din kärlek tillbaka <3

Nu sitter jag här med tankar på dig, det som hänt och jag vet att jag aldrig får dig tillbaka ändå önskar jag att det ska ske, ett mirakel, vad som helst, bara jag slipper att känna den förtvivlade saknaden.

Älskar och saknar dig tills mitt sista andetag för då ska jag komma efter till Nangijala, så kan vi jaga mariposas i körsbärsdalen.

Mamma

 
 
Ingen bild

Caroline C

17 mars 2011 13:10

Kära Tove!
När jag läser din blogg så undrar jag varför du är så hård emot dig själv?
Det har inte ens gått 3 månader sedan du förlorade ett älskat barn.
Du skriver att du ska ha ett jobb snabbt så att du vet att du har ett jobb igen.
Men varför denna brådska?
Du kan aldrig jobba dig ifrån en sorg och försöker du göra det så är risken väldigt stor att du faller igenom totalt och vad har du då vunnit på denna stress?

Åter igen – tiden har sin gång den kan du inte styra över eller ännu mindre försöka skynda på.
Samtidigt skriver du:
Känner mig lite hängig, ont i nacken och allmänt sliten, har haft ont i huvudet de senaste tre dagarna så det är väl någon sväng av flunsa eller något som hoppat på mig.

Jag tror inte att du har flunsan eller något som hoppat på dig.
När man är spänd, har ont i nacken och lider av inre stress så får man lätt ont huvudet.
Du måste vara rädd om dig och ta hand om dig först innan du börjar söka nytt jobb.

Jag vet inte om det är du som har sättit *måste söka jobb* eller om det är myndigheterna som kräver det?
Har du en bra doktor som kan sjukskriva dig så gör det!

Du och din kropp behöver all kraft och energi för att du ska orka att ta dig igenom en vanlig vardag.
Då ska ju inte lägga den kraften på att gå till ett arbete.
Istället ska du pyssla om dig och försöka äta så bra mat som möjligt.
Någon sa att det var bra att dricka lite mer vatten när man har sorg.Rätt eller fel?

Du ska vila mycket och gå ut i friska luften varje dag och kanske få lite sol på din trötta kropp och din sorgsna själ.
Du skrev att du ville måla lite – gör det!
Låt färgerna bara växa fram på ett papper utan att det behöver föreställa något.

Kanske någon kunde massera dig mjukt din spända nacke och kropp.
Eller ta ett värmande bad om du har möjlighet till det.

Jag vill dig inget illa utan jag vill bara att du tänker mer på dig själv just nu.
Var lite egoistisk och se till att försöka må så bra som du kan.
Ge dig tid till att sörja och ta hand om dig så gott det går.
Försök att leva här och nu och var lite snäll emot dig själv.
I morgon är en annan dag och då får du ta hand om den dagen.

Många varma tröstekramar till dig
från Caroline som tänker på dig!

Tove Birkeland Brandt

17 mars 2011 14:43

Tack Caroline, ja man behöver nog vara egoistisk just nu, maken fick nytt jobb idag, själv vet jag inget men jag har sökt, jag vet inte om jag flyr, kanske försöker jag fly smärtan, men jag orkar inte sjunka längre ned i min smärta nu, jag vill upp.
Jag saknar Kim hela tiden och det är så tungt och så svårt men jag är rädd för att ge efter, jag skriver och jag har börjat träna lite, jag gick på mitt band idag och det kändes bra. Du är en mycket god människa, jag är så glad att du skriver till mig. Kramar dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards