Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Jag vill visa omvärlden att inte alla är snälla

Av Tove Birkeland Brandt - 31 mars 2011 19:11

hilma

Torsdag 31 mars 18:58

Asså ärligt talat!
Du är så töntig!
Det var bara en unge..
fy vad du är töntig!






Med detta inlägg vill jag bara visa att alla som skriver till mig inte är godhjärtade, jag skrev till denna flicka hilma att jag tycker hon är elak och att hon bör be om hjälp på närmaste psykiatriska avdelning eftersom hon är så okänlig för andra människors öde. Bara att sätta sig ned vid tangenterna och bemöda sig med att vara så fruktansvärt elak som hon är med detta inslag på min sida vill jag visa resten av världen att sådana människor finns även i dessa situationer och delar av ens liv.

 
 
ronja

ronja

31 mars 2011 19:50

Stark blogg! De är verkligen starkt av dig att skriva om en sån svår grej.
Titta in & läs i min blogg!

http://ronjamatildalinnette.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

1 april 2011 10:39

Tack, jag ska kika in på din blogg. Kram

 
Jessiie

Jessiie

31 mars 2011 20:42

Hej ! Jag är en ny läsare ! Vill bara veta vad som har hänt din son, förstår att det är svårt ! denna kommentar från hilma var inte alls snäll ! klart att det inte bara är ett barn ! Jag vet hur mycket han betyde för dej ! Kram ;)

http://jessicagalaen.blogg.se

Tove Birkeland Brandt

1 april 2011 10:38

Jag ville bara uppmärksamma dumheten, sedan får det vila. min son var 17 år gammal och han tog sitt liv, han hängde sig den 2 januari det här året så det är en daglig kamp för oss som är kvar. Jag tackar dig för att du skrev och hoppas du fortsätter läsa.

 
Carina

Carina

31 mars 2011 21:35

Du har en jättefin blogg! Vad ledsen man blir när folk inte kan respektera ens tankar och behov att bearbeta svåra händelser.

http://rockefeller.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

1 april 2011 10:35

Ja jag blev så illa berörd att jag kände jag var tvungen att skriva om det, man kan inte få göra så mot andra människor utan att de uppmärksammas.
Kramar om dig för din omtanke. Tack

 
Ingen bild

Caroline C

1 april 2011 14:55

Det finns många sjuka människor på nätet som sitter framför sin dator bara för att jävlas med andra.
Du hade turen att bara få vara en *tönt* även om det är illa nog.
Det finns de som fått stänga sina bloggar bara för att dessa sjuka människor inte kan roa sig på något annat sätt än att förstöra för andra.

Jag har följt några andra bloggare där några har till slut fått stänga sin blogg och startat på ett helt nytt ställe.
De har fått ett rent helvete av dessa personer som skriver sjuka kommentarer.
Det låter ju inte klokt men så är det.
Vissa kan man ju anmäla om de inte begriper själva vad de gör.
Men oftast gör de sig anonyma och kan inte ens stå rakryggade för sina sjuka åsikter.
Det bevisar ju att de är fega ynkryggar som själva skulle behöva hjälp.
Om man är av annan åsikt om din sorg kan man också stå upp för det och inte dölja sig bakom ett
falsk namn.

Men det är bra att du hänger ut dem som inte har bättre förstånd.
Det finns ingen anledning att skydda dem.
Hilma kan vara vem som helst och kan lika väl vara av manligt kön.

Jag tycker också att du inte ska ge sådana personer chansen att få dig att må ännu sämre.
De är inte värda det!
Vi är några seriösa personer som följer din blogg.
Lyssna på oss och låt oss få vara din vän. De andra är inte ens värda att kallas vän.

I morgon har du extra sorg!
Men var rädd om dig och ta hand om dig extra mycket.
Ta det lite lugnt och försök att ha det lite bra också mitt i sorgen.
Du vet att vi är många som tänker på dig och som hoppas att du en dag kan få må lite bättre än vad du gör just nu.

Många tröstekramar och varma tankar till DIG!
Från din vän
Caroline

Tove Birkeland Brandt

1 april 2011 15:23

Hej Caroline, din famn är trygg, jag har lutat mig mot den. Jag ska ha min bonusgrabb och min dotter här idag, vi ska sitta med fondue och bara vara , äta gott och prata minnen som gör oss gott. Så skönt att vara tillsammans, ja morgondagen är tung, fast egentligen borde den inte vara tyngre än de som gått eller som skall komma i mitt liv, man bygger upp det inom sig, sätter milstolpar. Konstigt egentligen, jag lät denna sk. Hilma få åka vidare jag ville bara visa upp, tala om att de finns, att allt inte är bra, jag har min kärlek till Kim att vila på och jag har goda vänner som Dig. Kramar Dig

 
Ingen bild

elisabeth

1 april 2011 19:03

Hej, så elakt att göra så, önskar dig många tröstkramar ! Hoppas verkligen att du inte tar åt dig av såna elaka kommentarer som kommer. Du är en stark person, Ha det så bra nu!
Kramar.

Tove Birkeland Brandt

2 april 2011 11:17

Nej konstigt nog blev jag bara arg och ville visa hur människor kan vara, mer var det inte, jag älskar min Kim och om andra vill tycka så ja då har de problem, inte jag.
Kramar dig för din medkänsla. Tack

 
S Hansen

S Hansen

2 april 2011 20:43

Usch vad hemskt. styrkekramar till dig! Jag var själv med om att förlora någon nära, den 21 Januari i år dog min pojkvän vid 27års ålder, själv är jag 20 år. Jag känner igen mig själv när du skriver om hur du känner dig, man går runt i sin egna värld och ibland kommer jag inte själv ihåg vad jag har sagt eller vilka jag pratar med för det ända man har i tankarna är honom. De närmsta dagarna efter att han gick bort var det självklart många som skrev och hörde av sig. Det här kanske låter konstigt men ibland tyckte jag det var lättare när folk man inte kände skriver några rader. Då kände jag att det finns verkligen folk som bryr sig. önskar dig all glädje trots vad som hänt och hoppas du tar dig igenom denna svåra sorg.
Mvh Sandra

http://vasaduu.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

3 april 2011 11:50

Tack snälla du för att du skrev till mig, även du har sorg och du får gärna skriva mig igen. Precis som du beskriver det har det varit i stora bitar av sorgen, man vet inte vad man pratat om, känner sig bortdomnad i sinnet, kanske är detta kroppens funktion att ta vara på oss, att skydda. Jag är glad du skrev. Kramar Dig

 
Jessiie

Jessiie

4 april 2011 16:29

!! Vilken hemsk händelse ! Jag läser din blogg och förstår dej ;)

http://jessicagalaen.blogg.se

Tove Birkeland Brandt

4 april 2011 17:09

Tack snälla för din reaktion, ja jag blev stött men så tänkte jag att har man inte bättre vett så , ja stackare

 
Ingen bild

Fanny

11 maj 2011 07:03

vilken elak person den där Hilma är!! Lider med dig. Kramiisar :)


lillajag-.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

11 maj 2011 10:32

Man får bara blunda för dumheterna så går det bra. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards