Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Morgonen har grytt, jag är uppe, trött

Av Tove Birkeland Brandt - 11 april 2011 10:13

Jag har kommit mig upp igen blir allt svårare att ta sig ur sängen nu, stälde om klockan 3 ggr innan jag klev ur sängen idag, jag är så trött, långt in i själen är jag trött. Känner mig helt lam av allt, att försöka vara glad en stund tar sådana krafter att jag blir som ett urtvättat lakan efterråt.

Vill inte ut, vill inte träffa folk, orkar inte träffa folk, vill andas.

Jag trodde jag skulle bli bättre men jag känner mig nerstämd, sorgen har mig i sin käft. Jag har fattat att aldrig är ett ord jag skall leva med ett begrepp som tagit dig och jag tvinar sönder inombords på grund av det, jag får aldrig mera se dig.

Jag vet inte om jag står ut med det, tanken är enorm att aldrig se dig mera, krama om.

Det gör så ont älskade lilla Kim, så ont att veta  att vår tid har gått förbi, jag drömmer om annat, drömmer om att vi fått mera tid.

Jag skrev en dikt till idag som jag vill ge dig Kim, skriver den här och hoppas du kan läsa den om en stund.


Sov du lilla Änglabarn


Sov du lilla änglabarn

sov en sömn så lugn och fin

Mamma nynnar på en änglasång

kom och hälsa på mig någon gång


Sov du lilla änglabarn

sov en sömn så lugn och fin.

Mamma vill dig krama om

hör, lyssna nu mitt änglabarn

mammas kärlekssång du hör


Vinden viskar ömt vårt namn

smeker på vår kind

Sov du lilla änglabarn

sov en sömn så lugn och fin

Mamma glömmer aldrig

att du fanns...


(C) Tove Birkeland Brandt


Jag vill säga så mycket till dig lilla hjärtat, men så få ord kommer fram, jag vet inte hur jag skall göra mer, jag vet inte om du kan höra mig.

Jag tänker så mycket på dig och mig, jag tänker på saker som blivit fel. Jag funderar på lyckliga stunder och önskar vi fick fler.

Jag älskar dig så mycket älskade Kim, jag vet inte hur jag ska klara leva mitt liv utan Dig...

Mamma

 
 
Anette

Anette

11 april 2011 10:52

Hej vännen! Förstår din sorg men vet också att du inombords är stark, tvivla inte! Och vet du jag tror att Kim både kan se o höra dig! men jag tror inte att han velat att du skulle bli så här nedstämd... hoppas du snart hittar tillbaka till din inre styrka o kraft igen. Massor av kramar till dig min fina vän <3
Ps! Dikten är jättefin, jag får tårar i ögonen när jag läser den...

http://olssonfamily

Tove Birkeland Brandt

11 april 2011 11:43

Tack min underbara vän. jag brukar vara stark men nu tog det min styrka ifrån mig, jag brukar ta mig igenom allt men denna gången är det svart. Jag kämpar för alla, för mig själv och jag tar igen en dag i taget, jag gick för fort fram, jag får nog lita på att tiden är min vän.
Tack för att du finns. Kram på Dig

 
Louise Mårtensson

Louise Mårtensson

11 april 2011 11:10

Hej. Jag har läst några inlägg i din blogg & jag blir så otroligt rörd. Sitter här med tårar i ögonen och på datorn. Livet är så otroligt orättvist.

Idag är det exakt ett år sen en vän till mig omkom i en olycka. Så min dag känns extra tung idag. Är påväg till hans grav & ska tända ljus & lämna blommor nu. Känns så himla tungt. Jag gruvar mig..

Jag hoppas du tar dig igenom dagarna & du vet att din son alltid finns med dig. Bandet mellan mor & son försvinner aldrig. Ha en bra dag! Och va rädd om dig.

Kram Louise Mårtensson Bollnäs

http://dockidoc.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

11 april 2011 11:41

Tack snälla du, jag skall skänka dig en tanke idag och ger dig styrkekramar. Vill också tacka för att du skrev, du ska se att det går bra idag även om det känns tungt. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards