Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Dagen har sprungit iväg för mig

Av Tove Birkeland Brandt - 16 maj 2011 17:36

Jag har gått igenom saker jag kan sälja idag, prydnadssaker, böcker, filmer, ljudböcker, man får försöka med allting för att få in pengar och på samma gång blir det mindre att flytta också när det är dags igen, ska vänta på att vi får kontraktet till nya lägenheten och sedan så måste vi säga upp allt här och se om vi kan träffa de som har lägenheten just nu för att göra upp om att flytta in 1 juli istället för 1 augusti som det kommer stå på kontraktet, jag får ta och packa sådant jag inte behöver i tid denna gången så jag slipper slita så i sista stunden som jag gjorde sist för jag har ingen ork längre och man vet ju inte hur framtiden ser ut för oss heller. Jag slängde ihop lite snabbmat här idag så vi fick lite i magen mellan alla saker som jag plockat i och fotat och lagt ut på Tradera och på mina bloggar måste få ihop till hyran i alla fall på något sätt så jag håller tummarna att någon köper lite saker av oss.

Det är märkligt hur det är nu är vi på väg tillbaka där vi startade en gång, grannhuset till den tilltänkta lägenheten var vår första gemensamma lägenhet. Det blir en cirkel och jag hade inga barn som bodde hemma då heller, jag saknar dig Kim, förbannat att känna sig så svag men i ärlighetens namn så vet jag inte hur jag ska ta mig ur sorgen. Jag vill ha dig tillbaka det är det enda jag vill i mitt liv känns det som och det enda jag aldrig någonsin kan få. Känner ångesten krypa bara tanken kommer, jobbigt, ensamt och fruktansvärt. Du är borta, jag står inte ut med det Kim, varför var du tvungen att ta ditt liv, varför?

Saknar dig så förbannat mycket så jag tror jag ska dö emellanåt ändå är jag kvar här och kämpar för att finna livet igen. Du borde inte vara död det är så fel, det är fel när någon ung människa känner att de vill dö, det är fel att dö vännen. Vi/jag behövde dig förstod du inte det? Nu står jag kvar med tankarna, med ensamheten och med känslan av att ha misslyckats brutalt med allt i mitt liv, jag har tappat min identitet, jag vet inte vem jag är längre eller vad jag står för. jag visste ju allt detta tills du dog, nu vet jag faktiskt inte vad jag vet längre. Identitetskris? Jag vet inte,  allt känns så tomt och jobbigt så utan vett och sans, du betydde så mycket och så gick du runt och trodde att du inte gjorde det, jag förstår inte. Jag är arg på mig själv för att jag tydligen inte varit kapabel att visa att jag älskade dig nog mycket, för då hade du väl stannat?

Flytta, gud så tungt med allt packande och bärande jag bävar men det blir ju en ny start igen, kanske kan vi lyckas starta om ännu en gång, kanske är det bra för mig att komma bort från all sorg, jag har ju fyllt huset här i Västra Ämtervik med sorg och smärta, kanske går det inte finna glädjen här mer trots att det är så vacker i bygden och runt omkring mig.

Jag vill bara komma tillbaka till livet, lära mig leva utan dig utan den djupa smärtan, jag vill vila i vissheten att jag får se dig igen älskade lilla hjärtat för jag älskar dig i evighet <3 Mamma

 
 
Nån

Nån

16 maj 2011 20:22

Tänkvärd blogg.. Hoppas det löser sig

http://hjalpmotforsakringskassan.blogspot.com

Tove Birkeland Brandt

16 maj 2011 20:40

Tack ja det hoppas vi också men vi har ännu lite tro kvar så det reder sig nog till sist

 
Mi

Mi

16 maj 2011 21:13

Blir väldigt rörd när jag läser din blogg men så bra att du kan skriva så du får ut allt som du har inom dig. Att dela helar heter der ju.

Kramar till dig!!

http://nykternu.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

16 maj 2011 22:47

Kram och tack, ja bloggen är min terapi det känns skönt då man kan släppa ut det som finns inombords.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards