Toves Tankar

Alla inlägg under juni 2011

Av Tove Birkeland Brandt - 28 juni 2011 19:20

Ja idag har jag haft fart på mig igen, startade i morse med att åka till Forshaga en sväng, bankbesök för att sätta över sjukpenningen på kontot så jag kunde betala bort den igen på räkningar och så var Helena och lille Alexander med oss dit för de skulle till BVC, när de kom dit så sa de att de bokat fel "andra gången nu", hon vägde lillpyret men mera blev det inte. Väl hemma igen så lagade jag mat till oss det blev en pytt i panna och så hade vi jordgubbar till dessert med vispad grädde, när middagen var över så for maken på jobb igen och Helena var kvar tills Robin kom för då skulle de iväg till dagis på ett möte så när dom hade åkt så passade jag på att flytta på alla de blommor vi sagt vi skulle flytta på och då det var gjort så drog jag i gång gamla hederliga bettan som inte har självdrift och så klippte vi gräsmattan så nu är det riktigt fint här ute igen. Jag ska strax hoppa i duschen för gudars vad svettigt det blev efter den vändan.

Så har jag satt ett långpannebröd som jag kryddat med fänkålsfrön och salt som just nu står på jäsning ovanpå spisen, ja för det ska jag bjuda maken på då han kommer hem ifrån jobbet i kväll och en kopp te till det har jag tänkt mig, det finns ju inte mycket som slår nybakat bröd tycker jag.

Köpte några tidningar som jag skall ta och ögna runt i och så ska jag passa på att läsa boken som jag håller på med just nu så kanske jag blir klar med den idag. I morgon måste jag posta på ett par ljudböcker som jag sålt på Tradera men utöver detta ja jag vet inte riktigt vad det blir.

Jag tror att svärsonen var sur över något igen för när han kom frågade han direkt hur länge mötet skulle hålla på för han var dödstrött, konstigt det där att komma hem från jobbet och börja gnälla istället för att ge flickvännen en puss och vara trevlig, ja jag vet intemen ungdomen av idag är då rädda för att ta i med arbete, fick jag ett exempel på idag då min gräsklippare startade direkt jag drog det minsta i snöret. det får inte vara jobbigt för då orkar de inte alls göra något, ja så det blivit va?

Tänker på min dotter som får ta allt själv för att vissa människor tycker att ta hand om hem och barn inte är något, verkar mest som de tycks tro att det är att roa sig, att inte behöva hjälpa till på nätterna för ja det är henes problem etc, jag har ögon att se med, men det tror man inte.

Och min Kim som var så övertygad om att nu minsann så hade hon det bra hans storasyster, såpass bra att han kunde ta sitt liv utan att oroa sig för henne mera, om han bara vistte vilket helvete hennes liv oftast innehåller, han övergav henne och för det är jag fortfarande arg, han övergav mig, han övergav framtiden och det är baske i mej inte rätt mot någon av oss. Han övergav Livet, säg mig VARFÖR.....

Av Tove Birkeland Brandt - 28 juni 2011 09:55

Då har man vaknat till ännu en dag, snart blir det frukost och sedan ska vi följa med Helena till BVC för jag ska på banken och sätta in pengarna på kontot det blir ju från lapp till lapp så inga problem där, de har ju ändrat till pengafri bank, alla måste hämta pengar på bankomaten numera, stackars alla gamla som är rädda för de här nymodigheterna. Konstig värld vi lever i där den mänskliga kontakten raderas ut allt mera. Jag skrev en del på Kims bok i går kväll men annars var det inte mycket jag fick gjort. Livet rinner bort till ingen nytta, maken har ett idiotschema på jobbet och honom ser jag när vi ska sova, vi har inte råd att ha två bilar i gång så jag sitter här ensam utan möjlighet att åka till minneslunden eller något annat. Känns som att ha fått ett straff, vi kan inte åka till husvagnen för hans arbetstider så sommaren blir borta även detta år. Det känns så motigt, när man behöver någon finns de inte där.

Jag saknar Kim hela tiden, Varför?

Av Tove Birkeland Brandt - 27 juni 2011 16:32

Änglasång kan man höra i en babys skratt



Om du söker kreativa idéer,
ta en promenad.
Änglar viskar till människor
när de promenerar.

...........................................

Händerna på en helare
är berörda av änglarna

............................................


För varje sökare finns ett svar.
För varje svar finns en ängel.

..............................................

Tron har vingar

................................................


Dammtussar under sängen är
änglarnas tofflor.

...............................................

Vi är alla änglar med en ensam vinge.
Endast om vi omfamnar varandra kan vi flyga.

..................................................



Varje gång en klocka klingar
får en ängel sina vingar.

..................................................
.

Ängens änglar:

Inom svensk folktro har änglar ibland
jämnställts med magiska väsen som älvor
och tomtar. Och visst är änglar och älvor
ganska lika varandra. Kanske var de en gång systrar
som tilldelades olika områden att vaka över. I
så fall är älvorna ängens änglar.

..................................................
.


Änglar springer inte ifrån livet,
de flyger mot det.

..................................................
.

Änglar är studenter i himlen
och lärare på jorden.

..................................................
...


Varje grässtrå har en ängel som böjer
sig över det och viskar,"väx, väx!"

..................................................
...

Genom kärlek vinner du
dina vingar

..................................................
..


Att älska för att bli älskad är mänskligt
Men att älska för kärlekens skull är änglalikt.

 

Av Tove Birkeland Brandt - 27 juni 2011 11:55

Ja då har jag rastat hunden och så har vi fått oss en frukosttallrik med mackor. Ja dagen idag då jag vet inte riktigt vad jag ska göra, borde klippa gräset men jag vet ju inte om jag känner för det å andra sidan kanske jag gör det ändå får väl se, kanske ta och ta det lugnt för omväxlingens skull:-)

Jag har ju hållit på hela tiden sedan vi flyttade hit nu så det känns som om lite vila vore på sin plats, jag ska i alla fall hänga upp några tavlor i trappen och i sängkammaren idag så det blir fint där för just nu så står de på golvet och väntar på att komma upp.

Även denna dag har jag haft mina tankar hos dig Kim, slog upp facebook och Helena hade lagt ut Wind of change med texten Lillebror <3, Vi saknar dig så mycket och önskar så att du vore med oss här älskade hjärtat, det gör så ont att veta att du lämnade oss och att inte veta för vad, att inte förstå varför du inte ville vara kvar med oss i livet. Nu bygger vi ett liv runt dina minnen, för att du på något sätt skall vara kvar hos oss, jag tror jag ska sätta mig och titta på kort idag, kanske har jag missat något på något ställe. Ska ta och fråga Madde igen om hon funnit något på dig.

Du finns i mitt hjärta, i alla mina tankar, i min vardag och jag bär dig med mig som min dyrbaraste skatt tills den dagen kommer att vi ses igen älskade lilla Kim.

Mamma

Av Tove Birkeland Brandt - 26 juni 2011 11:07

Så nu är midsommar över och maken ska åka och jobba kvällen igen så jag får väl ta och packa upp lite mera nere i källaren, gårdagen då hjälpte vi dotter att flytta och jag passade på att hjälpa henne med flyttstädet i gamla lägenheten så att det blev klart så gott som i alla fall och det är alltid skönt att få sådant gjort så det inte hankar efter, kanske borde hon tvätta av fönsterrutorna men sedan duger det fint som det är jag har torkat alla skåp och dörrar men jag menar i allt det möglet så kvittar det nog lika vad man gör, efter allt skurande där så luktade det ändå inte fräscht så det gör nog varken från eller till egentligen är bara så glad att min dotter och barnen slipper bo i det längre. Men det blir ju säkert någon annan stackare som luras till att bo där i skiten.

På nya stället bodde det en hel del lurigt folk men de behöver ju inte umgås med grannarna så det kvittar ju vilka som bor där. Jag tror det blir bra jag, det är en jättefin lägenhet som ger ett mysighetsintryck så det blir nog bra det är jag övertygad om och det blev så fint med nya bokhyllan hon köpt och cd ställen, ja det blir fint hos dem. Hon fick min kristallkrona till vardagsrummet vilket kommer ge rummet styrka och en känsla av att ha lite mer pengar än man har, den är ju jättefin när den hänger uppe.

Vi käkade pizza till flyttmat och det var jättegott att få lite till livs, jag testade en pizza som heter Kebab special med massa sallad på "Gott". Lille Alexander var så snäll och duktig under hela flytten så han utgjorde inga som helst problem, satt bara med mormor en liten stund. Fick ett jättefräckt glas av Helena med en ringklocka i efter Kim det fanns två så vi tog ett var av dem, min goe Kim vad vi saknar dig hela tiden, i allt vi gör så kommer det upp, du finns helt enkelt i våra tankar hela tiden.

Av Tove Birkeland Brandt - 25 juni 2011 10:34

Kaffebryggaren låter högljutt men sprider goda aromer i mitt kök, det är midsommardagen och det står FLYTT på schemat, nej inte jag själv jag har ju precis flyttat nej denna gången är det dottern som flyttar till en bättre lägenhet där de kommer att få det fint och vi skall hjälpa till att bära.

Tänkte mycket på dig i går Kim och idag hade vi sannerligen behövt din styrka, att hjälpa oss bära i alla trappor vi skall kånka saker i den här dagen, det var tomt utan dig på midsommar, vi brukade alltid umgås och ha roligt då. Varför gjorde du så mot dig själv och mot oss som älskar dig, Varför?

Ståle pratade med grabbarna igår och de hade fullt upp, Christian hade trillat på cykeln alldeles intill där vi bor för några dagar sedan och Nicklas han skulle till sin kusin och fira midsommar så dem såg vi inte röken av på midsommar.

Min morgon började med väckning från djuren som tjatade på oss att gå upp ur sängen, ett väldigt skrikande på min katt Ramsay, stön vid sådana tillfällen kan man fundera på varför man har djur .-)

Nåja nu ska jag bar sitta och njuta av min kaffekopp och så ska jag gå ut och plantera lite blommor på din minnesplats som din syster Laila drivit upp från frön, det blir fint ska du se när de får komma ned i backen och växa till sig lite, saknar dig hela tiden mitt hjärta, livets guldkant försvann med dig, men jag har nog accepterat ett liv nu trots allt även om det alltid kommer att sakna en viktig bit, JUST DIG älskade lilla Kim..

Älskar dig tills mitt sista andetag för då ses vi igen sänder dig kramar min ängel, du finns alltid i mitt hjärta med mig vart jag än går.

Mamma

Av Tove Birkeland Brandt - 24 juni 2011 11:41

Ja då står färskpotatisen på spisen och gräddfil, rödlök samt gräslök och matjessill är upphällt, skall stekas lite köttbullar till småkillarna och Robin för han äter visst inte matjes heller. Jag och maken skall med Helena, Robin och barnbarnen till Dömle på midsommarfirande idag, väder jo så där, lite kallt så maken valde att gå i jeans idag istället för kortbyxorna han hade satt på sig först men jag kör mina kortbyxor och så får det bli en go tröja på sig idag, ska gå in och hälsa på Nicklas idag på min gamla arbetsplats. Herregud vad jag saknar dig idag Kim, det högg inombords då jag startade datorn och ditt foto kom fram, du var alltid så livfull vid högtider. Hur ska man stå ut med saknaden i resten av sitt liv, att inte få träffa dig mer, det går mot 6 långa månader nu sedan du gick bort och hela jag fortsätter värka inuti. Jag pratar mycket med din väninna och idag var det ett meddelande från henne där hon talade om att du var stolt över din mamma och att du sagt till henne att du älskade mig jättemycket, varför sa ingen till mig att du var deppad och att du sagt att du skulla ta ditt liv, herregud du hade inte behövt dö ifrån mig. Varför hjälpte man dig inte snälla goa hjärtat mitt, jag hade ju aldrig låtit dig må dåligt om jag vetat, jag hade hjälpt dig. Var det därför jag inget fick veta?????

Det är midsommar så jag måste rycka upp mig, inte vara så ledsen idag och jag hoppas av hela mitt hjärta att du förlåter mig för att jag inte förstod att du mådde som du gjorde. Jag hoppas fortfarande var dag att du ska finnas i min närhet, att du ska ge mig ett tecken på att du är här, att du trots allt finns där för att skydda mig och ge mig hopp om att det finns en framtid, ett hopp om att jag en dag återförenas med dig älskade lilla Kim. Nu ska jag fortsätta med maten och piffa upp mig lite så mitt älskade änglabarn jag önskar dig trevlig midsommar där uppe i det blå och ber dig titta ned på oss idag, ge oss glädje/  mamma

Av Tove Birkeland Brandt - 23 juni 2011 11:07

Ska alldeles strax ge mig av till min mor och far i Eda och hälsa på dem, ska ha med mig lite kartonger tillbaka till pappa igen och deras kylbag, så det blir en snabbvisit på min blogg just nu, maken är ledig idag så vi får ta och passa på att ge oss av för sedan så är det jobb, jobb och åter jobb igen. Man ser inte mycket av maken nu är ju nästan som att vara ensamstående, men ja vad ska man göra man styr ju inte över sina arbetstider tyvärr, det  var andra tider det när vi drev företag själva.

Har tänkt massa på Kim igen, känns som att jag sa allt för sällan att jag älskade honom, han borde ha hört det varje dag men man tänker inte på vad viktigt sådant är, nu gör jag det hela tiden, nu säger jag det högt i min ensamhet varje dag och hoppas han kan ta emot mitt budskap även om jag inte ser honom längre.  

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards