Toves Tankar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Tove Birkeland Brandt - 31 augusti 2011 12:12

Snart bär det av mot ett nytt äventyr på Selma, träffa alla goa arbetskamrater och få vara med och göra nya menyn som börjar i morgon, den är helfräck och det ska bli så kul att få in den i huvudet, få den på plats för det är så mycket rolig matlagning i den nya menyn, ser fram emot detta.

Två dagar så har min Kim varit borta i 8 långa månader, förbaskade liv. Känner mig så ensam i det här för första gången i mitt liv känns det som om ingen kan dela min smärta, den tomhet som råder och det gör mig vilsen på ett sätt, det är så tomt. Jag älskade min son så mycket, så varför? varför behövde han ge sig av, varför ta sitt liv?

Jag förstår inte, nej jag kommer aldrig att förstå, det saknas pusselbitar som andra tog ifrån mig och som jag aldrig mera kommer att se. Det är så fel. Så mycket saker jag trott på som visar sig vara så falska, känns kymigt det mesta i mitt liv.

Att man kan gå igenom ett liv och tro sig vara älskad och sedan uppdaga att man inte är det på ett enda sätt, att allt varit ett spel för galleriet bara, jo så är det faktum kvarstår " Jag är norskjävelns dotter".

Känns så underligt att bli spottad på när man ger av sitt hjärtas innersta, att det aldrig har räckt till över huvud taget att vara Jag, inte som liten, inte nu, aldrig faktiskt. Vissa dagar kan man känna ett hat mot dessa människor som bara varit missunnsamma och hatiska och som spelat spelat att höra hemma i mitt liv, bara för att i slutänden göra mig illa, men på samma gång måste jag tycka synd om dem som inte lärt känna mig, de som gett sig självaen bild, dömt mig utan att ens lära känna mig, de måste vara så rädda för att uppdaga att det finns en person i den gestalt de har som hatobjekt, en god person som var fylld av kärlek, för jag är fylld av kärlek till dem som gör sig berättiga till den, till dem som inte har krav, till dem som vill ta emot. Jag är en sårad gestalt, livet har sårat mig hårt på så många sätt att jag inte ens önskar den värsta fiende detta öde och genom alla dessa onödiga slag blir jag en annorlunda karaktär att leva med, lättstött, rädd att bli övergiven, ser det negativa lättare än andra, rädd för att släppa in någon i mitt liv igen, fylld av tankar, fylld av svek. Så klart att allt det här har format mig till den jag är idag.

Men den som inte älskar mig som person slipper, den som inte vill vara en del i mitt liv slipper, för jag är stora kickan och jag klarar mig alltid hur förbannat hårt livet än kan te sig. Trist nog får jag säga för dem som önskat sig annat.

Oj detta blev ett tungt inlägg, men det behövde väl komma ut ur mig, läs det eller strunta i det, jag hoppas de rätta ser mina rader och känner att inget biter på mig i alla fall, jag är en survivor!!!

Av Tove Birkeland Brandt - 29 augusti 2011 11:15

Ja nu känns det som att sommaren har gett sig av helt, det blåser vilt ute och det har regnat kraftigt i flera dagar, hade tänkt klippa gräsmattan men det är svårt då det är blött så det får väl vänta. I morgon ska jag till Torsby lasarett och få på mig en liten ekgregistrerare runt halsen, konstigt att då tiden väl är inne har hjärtat sluta flimra igen, ja vi får låta det gå och se om det visar något i alla fall, man tror väl att jag är en hypokondriker snart eftersom min kropp spelar mig spratt som den gör. Nå jag ska inte klaga, jag är ju frisk i så fall vad annat kan jag vara.

I dag jobbar maken kvällen och jag är ledig så jag ska slänga ihop en bra text för att söka jobb om det blir aktuellet, vi kan ju inte försörja oss om jag inte får tider så, vad har vi att välja på mer än ge oss av till ett annat äventyr, får se vad som blir sagt sedan har jag en vecka framför mig att söka nya jobb på för oss båda två.

Hoppet finns att man tar vara på mig där jag befinner mig just nu, jag är en duktig kock och jag har stressnivå så jag klarar mig, fixar ala carten galant och gör mitt jobb med ett leende så klart jag vill uppskattas för den jag är och det jobb jag kan utföra.

I går var det en tung dag gällande Kim eftersom det var födelsedagsfirande och han inte var med för att Gratta sin syster som han alltid varit i våra liv, Hatar att känna mig så nedstämd vid tillfällen då man skall vara glad, det är för jäkligt tungt att min son inte är med oss och skrattar, ler och gör allt till en fest. Gud vad jag skanar honom hela tiden...

Av Tove Birkeland Brandt - 28 augusti 2011 16:12

Nu är det den 28 augusti och storasyrran fyller 24 år idag, tänk om du ändå kunnat vara med oss här, det gör så ont, det känns så förtvivlat hela tiden, känner mig tom och som att jag inte passar in någonstans längre, som att jag sedan du tog ditt liv inte riktigt befinner mig på samma våglängd som andra. Det känns ensamt i sorgen, jag saknar och saknar men försöker att göra det som förväntas av mig, att gå vidare på något sätt vilket hade underlättats av om vi slapp oroa oss för det ekonomiska hela tiden också, om vi en enda gång kunde få göra något roligt och inte bara känna måsten.

Vi behöver  ha lite roligt, vi behöver ett avbrott. Vet inte längre om det finns acceptans för sorgen i mitt liv, känns inte så vissa stunder, känns som att man förväntas glömma vilket jag aldrig kommer att kunna göra.

Känner mig inte älskad, känner inte riktigt att jag har betydelse i livet, att man ser mig som en kompetent person, en egen personlighet, jag känner mig på något sätt övergiven, ja herregud jag önskar att livet vore enklare. Känner en mindre depression inom mig, men fightas emot den kan inte ge den rum. Min kärlek till dig Kim har du alltid den är evig och ingen kan ta bort den, ingen kan lyfta bort sorgekappan som tynger mig mera. Min enda räddning hade varit att du levt vidare, gett oss den kärlek vi tog för självklar. Önskar så att du kunde förlåta oss för detta, önskar du kom tillbaka till livet, önskar du kunde finnas med mig , vid min sida, du var så fin min älskade, älskade son...

Saknar dig av hela mitt hjärta och jag vet att dina syrror gör det med, Laila som inte säger så mycket håller det inom sig, sin saknad, henne ska vi gratta idag och jag ska ge dig en plats i våra tankar då vi träffas, jag ska tala minnen som gör att hon känner din närvaro där...

Mamma

Av Tove Birkeland Brandt - 25 augusti 2011 11:47

Idag är det ruggigt och grått här ute, blött men vad gör det snart ska jag åka på jobbet i alla fall så det kvittar ju om det är grådassigt ute, det får vara hur det vill, sorgen tog sommaren ifrån mig i år och då man tog sig upp kändes det snopet att inse att det så gott som är höst nu, eller ja DET ÄR HÖST, man har plockat svamp, men inte jag Tiden är en konstig mekanism den tickar på och livet kortas lika fort som den tickar och för första gången känner jag en rädsla för att inte hinna med, en smärta över att man måste sova, jobba och slita för att få ihop vardagen ekonomiskt och inte kan leva genom sina drömmar. Rädd att tiden ska ta slut innan. Herregud så mycket som förändrades då Kim tog sitt liv, före det tänkte man inte en tanke på döden, på tiden i det hela taget men nu är det allt jag tänker på, jag ser en rädsla i döden, att de jag älskar ska försvinna, att jag själv inte ska hinna uppleva det jag vill uppleva. Att inte ha råd att leva, att jobbandet tar för mycket tid av ens liv. Måste reflektera och säga att det är hemskt, det är en ovanlig och hemsk känsla att vara rädd för döden, jag menar inte för att dö i sig utan just det att dö bort från det JAG VILL UTFORSKA...

Usch, Kim du lärde mig så mycket med din död, så mycket kunskap jag velat fortsätta vara utan, så mycket sorg på så många sätt. Jag börjar bli gammal och jag insåg inte det förrän du gav dig av och nu känns det så förtvivlat allting, jag vill inte vara gammal, jag vill ju inte Dö mera. Jag vill fiska, jag vill vara i naturen, jag vill skriva, jag vill åka på semester, jag vill vara lycklig, jag vill följa barnen och barnbarnen, jag vill vara en fri individ, fri att känna, fri att slippa stressen, jäkten över att jaga det ekonomiska, Livet är så förtvivlat VIKTIGT, så fruktansvärt bara att min älskade underbara son var tvungen att dö för att jag skulle förstå det.

Saknar dig Kim, du var så smart, så fylld av kärlek och liv, Varför? Varför DU?

Mamma

Av Tove Birkeland Brandt - 24 augusti 2011 10:54

Jag har ett dåligt samvete, jag besöker inte minneslunden nog ofta, jag hinner inte med, är så trött hela tiden jag är ledig och jag jagar en ekonomi, samma fula mönster igen som gjorde att jag miste dig älskade hjärtat. Tiden rinner undan för mig.

Trodde vi skulle klara oss ekonomiskt första månaden sedan du dog nu, men så gick banken in på kontot och tog pengarna för lånet på tjärnvägen trots att ärendet är inne hos kronofogden och trots att fogden påvisat att vi inte har ekonomi att ta några pengar just nu och ingen egendom att utmäta, nu tog de dessutom makens pengar som satt på mitt konto, otrevliga och utan förståelse säger man att man skiter i om vi tar oss på jobb och att jag inte borde känna mig upprörd över att behöva betala mina skulder. maken behöver medicinerna och vi hade inte handlat mat ännu, men man gör som man vill trots att man lämnat över till  kronofogden som har huset på exekutiv försäljning. Tror man verkligen inte att man betalade om man hade råd att göra det, ett ord bara MISSBRUKANDE SWEDBANK.

Livet är piss, det slog sönder mig helt igen och så var det dags att jaga på pengar igen, Låna för att ta sig på jobbet tills nästa lön, fy faan jag är trött på livet.

Älskade Kimpan vissa dagar förstår jag dig faktiskt, att behöva jaga för att leva, för att överleva, önskar jag förstått hur du mådde, att jag fått behålla dig, du gjorde livet värt att leva och du ska veta att Minneslunden din sista viloplats ger mig ett dåligt samvete önskar att jag kunde komma oftare, att jag kunde stanna hos dig, men tiden vill inte räcka till.

Älskar dig så mycket och saknaden är så svår och tiden gör det värre, det blir ondare inombords för varje dag som går, önskar så att du kunde ge mig ett tecken på att du finns vid min sida, önkar jag kände dig.

Älskar dig, saknar dig tills mitt sista andetag för då ses vi igen...

mamma

Av Tove Birkeland Brandt - 23 augusti 2011 18:54

Ja så sitter jag i soffan med teven på och datorn framtagen för att klicka efter trafik, man kan lugnt säga att jag tar vara på tiden. Ska mysa med maken, chips, dipp och en öl eller två och i morgon så jobbar vi igen. Hinner inte skriva så ofta här på bloggen som jag önskar men ja det blir så fort tiden räcker till och det får räcka just nu. Funderar på att titta efter jobb i Norge, kanske kunde vara något att få så pass bra betalt att man kan betala av på skulderna och att få råd att leva inte bara äta, sova och jobba. Just nu finns det ingen kvalitet i mitt liv känns det som, bara en helsikes massa måsten, men så är det väl för oss alla i vissa lägen av våra liv. Saknar Kimpan så jädra mycket och det känns tungt, min son där borta i himlen eller i en annan dimension på jorden, jag vet inte. Det finns väl ingen som helst säkert vet vart det ligger, eller om det är ett slut eller en början på något nytt. Klart jag hoppas på det sistnämnda, att han börjat om och har det bra. Gud varför min goa son?

Vill inte tänka på det som hänt, har redan känt mig så deprimerad i två dagar nu att det känns farligt så jag måste koncentrera mig på att tänka på annat igen, får inte falla för inget tar emot mig mera...... Vill upp, vill leva, vill visa världen att min son fanns här, han levde med oss andra, skrattade, log och var en underbar son.

Av Tove Birkeland Brandt - 19 augusti 2011 11:53

Bara några minuter kvar så ska det bära av till jobbet och då är man hemma i natt igen, jobbar helgen och vi har verkligen fullt upp den här helgen. Gårdagen var en dag då Kim fick min hela uppmärksamhet, jag slet med saknaden så det var en tyngre dag men det måste ju gå, jag kan inte tillåta mig att sjunka igen så det är bara att kämpa vidare, han kommer ju inte tillbaka även om det är det enda jag önskar mig. vad som oroar mig är att livet försvinner utan att det blir tillvara taget på ett riktigt sätt på grund av ekonomi och att jag som alltid känt mig relativt ung känner mig gammal, tittade i segeln och såg påsar under ögonen, jag är sliten inte gör det saker bättre med min hemska övervikt heller som tär på rygg, knän, sömn ja allt i kroppen, men jag har minskat lite och vart enda gram är till hjälp för mig. Nu när hjärtat ska registreras då har flimret slutat, jag har haft två hela dagar utan nu, så jädra typiskt, det ska väl inte visa ett dugg när det gäller. Usch! Kom på mig med att bara klaga och det var inte tänkt, jag ville egentligen önska alla en bra dag.

Tänk på mig vid stekbordet, vändade av biffar, hamburagare och massor av annat när bongarna spottar ur maskinen :-)

Av Tove Birkeland Brandt - 18 augusti 2011 13:07

Älskade Kim tänker på den dagen du dog, känslan som jag hade att något var fel, att jag fick så ont i magen, men inte förstod varför, jag var bara så orolig och sa till Ståle att det är något som inte är bra idag och så kom samtalet att du hade tagit ditt liv, käre Gud varför fattade jag inte, varför förstod jag inte att jag skulle ringa  så hade du kanske levat idag, jag saknar dig hela tiden det är så fruktansvärt att mista sitt barn som man älskar så otroligt mycket, det är så fel att ens barn dör före en själv. Lilla gubben varför förstod du inte vad du betydde för oss allihop, du behövdes här i våra liv, du hade din givna plats och den är tom nu. Livet är tomt utan dig, utan din härliga röst, ditt så självklara skratt, vi tog det som själklart att höra dig skratta, känna bubblet i våra magar det som fick oss att vilja le, men nu har det tystnat allt som var så fint är borta, Faan, ja jag svär för det gör så ont, jag vill inte att det ska vara så här, jag drömmer om en rewinderdosa, en möjlighet att kunna spola tillbaka tiden och få göra om alltihop, att få dig tillbaka igen lilla hjärtat. Ja jag vet väl att det inte går, men jag kan drömma, jag vill drömma för jag saknar dig och jag vill glömma bort att du är död. jag vill minnas dig och allt det roliga vi gjort tillsammans, jag vill minnas dina kramar, din värme. jag vill minnas vilken underbar ängel du är både nu och då, allt du gav, all kärlek.

varför DU lilla gubben, varför gick du Kim?

Mamma

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards