Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Höstmörkret lyser upp av din lykta

Av Tove Birkeland Brandt - 20 oktober 2011 14:23

Jag måste känna att det känns fint då jag ser din lykta lysa, det ger frid i sinnet och det lyser upp i mörkret, Du lyser up i mitt mörker Kim. Jag är nu ganska övertygad om att du fått sällskap av min lilla Ramsay för nu har han varit borta i en vecka och han var inte sådan, jag har tittat utmed vägen men han verkar inte vara påkörd så min slutsats är att han dött på något annat sätt, jag har släppt hoppet om att han skall komma hem igen helt mirakulöst så jag ber dig Kim ta vara på min vän om han kommit till dig. Idag ska vi till din syster i Grums och lämna våran bil till Kim så han får kolla på den, kanske kan han hitta felet som gör att fläkten lägger igen rutan istället för att öppna den som det borde vara.

Saknar dig hjärtat, saknar alla våra stunder vid datorn, alla saker du visade mig, tänker och tänker och tänker. Det är så tungt. Du var så speciell älskade lilla Kim, tänk så bräckligt livet är, så själklart man ser allt till en viss punkt, som med dig och sedan finns du inte mer. Jag behöver dig Kim, jag ber änglarna om hjälp att öppna upp mitt sinne, att heala mitt inre, att se till att jag orkar vara en god person i alla lägen, jag försöker verkligen att göra gott i mitt liv.

Jag är trött, jag är trött av sorg och av allt det tunga mitt liv bestått av, jag är så trött och sliten i kroppen och ända långt in i själen.

Jag blir så lätt sjuk hela tiden, förkylning på förkylning har drabbat mig, men jag försöker jobba, jag försöker att inte klaga. Livet har blivit så banalt, du lämnade mig, du lämnade din mamma och jag hatar känslan av den tomhet som river och sliter inom mig, all den saknad som gör så förtvivlat ont hela tiden. Förstår du inte att mamma älskar dig, jag vill ju krama dig, ge dig min kärlek och nu är du inte här..

Saknar dig hela tiden.

Mamma


English version

I must know that it feels nice when I see your lantern shine, it provides peace of mind and it lit up the darkness, you light up my darkness Kim. I am now quite convinced that you have been joined by my little Ramsay for now he has been gone for a week and he was not like that, I looked along the road but he does not seem to be hit so my conclusion is that he died of something else way, I have released the hope that he will come back home quite miraculously so I ask Kim to take care of my friend if he come to you. Today we're going to your sister in Grums and leave our car to Kim so he'll have to check on it, maybe he can find the error that allows the fan puts back the box instead of opening it as it should be.

Miss you heart and  all our moments at our computers, all the things you showed me, thinking and thinking and thinking. It's so heavy. You were so special darling Kim, think how fragile life is, the soul clearly I can see everything at a certain point, as with you and then you are no more. I need you Kim, I ask the angels for help to open up my mind, to heal my mind, to ensure that I can be a good person at all times, I really try to do good in my life.

I'm tired, I'm tired of sorrow and of all the heavy my life consisted of, I'm so tired and worn out in body and all the way deep into the soul.

I get so easily sick all the time, cold after cold has hit me, but I'm trying to work, I try not to complain. Life has become so commonplace, you left me, you left your mother and I hate the feeling of emptiness that tears and rips inside me, all the longing that makes so desperately hurt all the time. Dont you see that mother love you, I wanted to hug you, give you my love and now you're not here anymore..

Miss you all the time.

mom

 
 
Elin..

Elin..

21 oktober 2011 22:04

Kära du, jag blir så berörd av dina ord och inlägg. Mår nästan dåligt när jag hör hur du har det. Du känner inte mig och jag känner inte dig. Jag är själv sexton år. Jag började nästan gråta när jag såg vad du skrivit. Det måste vara hämskt! :(

http://jagkallaselin.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

22 oktober 2011 10:58

Tack goa Elin för dina omtänksamma ord, det är sådant som gör att livet går vidare trots allt. Stor kram till dig och Tack för att du skrev till mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards