Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Ödsligt, ett rop från mitt inre

Av Tove Birkeland Brandt - 21 oktober 2011 10:37

Jag är förkyld och min hosta har hållit mig vaken ett par nätter nu, till sist orkar jag inte ligga och vrida mig och hoppas på att få sömn så jag gick upp, duschade, satte på kaffe, rastade hunden och satte mig vid datorn(min vän i livet), min kontakt med omvärlden och med mitt inre eftersom jag bloggar om mina känslor eller det som sker i mitt liv. Ute var det frost, jag tittade ned mot sjön och dimman steg upp från det nyfrusna vattnet, så vackert och jag tänkte på tider som varit då man trodde dessa gestalter var älvor som dansade, en fin tanke.

Jag slogs tillbaka till verkligheten, att frost betyder smärta, död, min sons död vi närmar oss vintern nu, det går fort mot Januari då min son tog sitt liv, det går mot året nu, ett år av smärta och saknad, jag fattar inte hur jag klarat av det här, jag förstår inte hur jag fixat att komma vidare men kanske har Kim gett mig stöd och mod att gå vidare för vissa stunder har jag varit mycket svag, så nära att ge upp men ändå klamrat mig kvar här, så det måste ju betyda något speciellt.

Jag har många att älska och jag är älskad av en del själv med vilket känns skönt, andra lämnade min sida på ett styggt sätt då min Kim tog sitt liv, jag kommer aldrig förstå deras grymhet, deras utspel, allt de gjorde för att skada mig i min svagaste stund någonsin.

Många tycker jag är stark, kanske är det ett tecken på att livet farit illa fram, man stärks av motgångar, jag har stärkts av mina motgångar. Jag förväntar mig ingenting av livet mera, jag lever nu och min son är borta något jag aldrig ens i min vildaste fantasi kunnat drömma om kunde ske, det är fel. Han hade ett helt liv framför sig, han var bara 17 år gammal, kanske var det så att han var en gammal själ i en ung kropp som min vän sa mig, kanske....

Men varför mera smärta i mitt liv, vad är det jag behöver lära mig?

Jag tärs av sorg, av en tyst inre sorg, jag talar inte längre om den smärta jag bär på för ingen vill längre höra om den, jag bär den, jag bär saknaden med mitt huvud högt, jag älskar min änglason och en dag, ja en dag hoppas jag att vi ses igen...


English version

I have a cold and my cough kept me awake a few nights now, at last I've had to lie and twist and hope to sleep so I got up, showered, put on coffee, walking the dog and sat down at the computer (my friend in life), my contact with the outside world and with my mind as I blog about my feelings or what is happening in my life. Outside it was freezing, I looked down towards the lake and the mist rose up from the frozen water, so beautiful and I thought at times that was when we thought these figures were fairies dancing, a nice thought.

I fought back to reality, to frost means pain, death, my son's death, we are approaching winter now, it goes fast to January when my son took his life, it goes against a years now, a year of pain and regret, I do not understand how I managed this, I do not understand how I solved to move on but maybe Kim gave me support and courage to move on for some moments, I have been very weak, so close to giving up but still clinging me here, so it must mean something special.

I have a lot of people to love and am loved by some my self and what feels good, some left my side in an ugly way when my Kim took his life, I will never understand their cruelty, their moves, all they did to hurt me in my weakest moments ever.

Many think I'm strong, maybe it's a sign that life had gone badly presented, it is strengthened by adversity, I have been strengthened by my misfortunes. I expect nothing more from life, I live now and my son is gone something I never in my wildest dreams have imagined could happen, it's wrong. He had a whole life ahead of him, he was just 17 years old, maybe it was that he was an old soul in a young body as my friend told me, maybe ....

But why more pain in my life, what do I need to learn?

I tar of sorrow, a quiet inner sorrow, I no longer talk about the pain I carry on for no one else want to hear about it, I wear it, I wear missing my son with my head high, I love my angelson and one day, yes One day I hope to see him again ...

 
 
 
Ingen bild

malin

21 oktober 2011 12:10

skulle bara säga att jag stödjer dig,beklagar din sons död:(

Tove Birkeland Brandt

22 oktober 2011 11:01

Tack för din fina omtanke och stor kram på dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards