Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Stormen Dagmar har varit här och hälsat på

Av Tove Birkeland Brandt - 26 december 2011 10:10

Ja i natt drog Dagmar igenom Värmland och det har varit strömavbrott vid fem tiden i natt såg jag då jag vaknade klockan nio och väckarklockan stod och blinkade. Soptunnan hade tippat här ute men som tur var fanns det inte så mycket inuti den just nu så jag slapp att plocka skräp. Det är en jobbdag idag och jag har jättehuvudvärk, men jag hoppas på att få den att släppa innan det är dags att åka iväg, har tagit huvudvärkstablett och en kopp kaffe vilket brukar hjälpa till. Tog en tur ut med Buddy och rastade honom och på samma gång fick jag lite frisk luft så det känns något bättre.

Skickade ett sms till dottern för att fråga henne om de vill ta hand om Buddy åt oss, han är ensam alldeles för mycket och då skulle jag ändå kunna träffa honom, men vi får se vad de säger. Julen är överstökad och det känns skönt, även om det var en bra jul där vi tillsammans tände ljus för Kim, synd bara att min andra dotter uteblev helt från allt vad släkt heter, men ja tydligen är det nya tider nu och jag fick veta det den hårda vägen. Jag är glad att julen är över. Saknade Kim något alldeles förfärligt och vissa stunder känns det som jag skall gå sönder inuti. Min depression är inte borta, inte alls men jag klarar av att gå framåt. Tack och lov så har Laila lärt mig en del saker som gör det lättare eftersom jag finner lite tro mitt i allt det hopplösa. Snart har det gått ett år och det känns så tungt, magen värker, jag vill inte, jag vill ha min Kim tillbaka. Tänker på allt som skett under det här året och på den jag blivit av det som skett, på den bok jag håller på och skriver, alla tankar som plågar mig, all den ångest det innebär att mitt barn har tagit sitt liv. Önskar man fick en chans att ändra på allt, men det går inte och jag vet i mitt sinne att det inte går ändå har jag en önskan inom mig om just detta enda. Min fina, fina grabb om jag ändå förstått att han inte mådde bra. Vilket svårt jävla liv man fått sig tilldelat, så mycket hat, så mycket svek och döden som tog allt ifrån mig. Nu kan jag bara tända ljus och minnas allt annat är över för mig, saknar, hela tiden så saknar jag min son och från morgon till kväll finns han i mina tankar. Försöker att stå upp, försöker att se en framtid, försöker göra det rätta men konstigt nog är det aldrig något som blir rätt i alla fall. Livet är svårt, så är det, livet är en ständig prövning.


English version

Well last night drew the storm Dagmar through Värmland and it was a power failure at five times the night I saw when I woke up at nine o'clock and the alarm clock stood and flashed. The garbage can had tipped out here, but luckily there was not much inside it right now so I did not have to pick garbage. It is a jobs day today and I have giant headache, but I hope to get it to drop before it's time to leave, has taken aspirin and a cup of coffee, which usually helps. Took a trip out with Buddy on a pi and got some fresh air at the same time so it feels somewhat better.

Sent a text message to my daughter to ask her if they want to take care of Buddy for us, he is alone too much and then I would still be able to meet him, but we'll see what they say. Christmas is over and done and it feels good, even if it was a great Christmas where together we lit candles for Kim, sorry just my second daughter stayed away completely from all family units, but so apparently is the new times now and I was told it the hard way. I'm glad Christmas is over. Missing Kim something really terrible and at times it feels like I should break inside. My depression is not gone, not at all but I manage to move forward. Thankfully  Laila have learned me a few things that makes it easier because I can find a little faith in the middle of all that hopeless. Soon, there has been a year and it feels so heavy, my stomach hurts, I do not want this, I want my Kim back. Think of all that occurred during this year and the one and what has happened, the book I keep on writing, all the thoughts that plague me, all the anxiety it means that my child have taken his life. Wish I had a chance to change everything, but I can not and I know in my mind that it is impossible anyway yet I have a desire in me about this one. My great, great guy if I still understand that he did not feel well. What a hard fucking life you assigned to it, so much hatred, so much betrayal and death that took everything from me. Now I can just light candles and remember everything is over for me, no, all the time I miss my son, and from morning to night he's on my mind. Trying to stand up, trying to see a future, trying to do the right thing, but oddly enough it's never something that will be right after all. Life is difficult, so it is, life is a constant trial.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards