Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Det mesta av julen är nu bortplockad

Av Tove Birkeland Brandt - 30 december 2011 13:09

Skönt innan jobbet så fann jag en påse energi, jag har nu tagit bort det mesta av julen här hemma, julgran som nu ska på tippen för att förnyas nästa jul, i det stora hela så är det nu julbelysningen ute och en tomte samt julgardiner kvar i hemmet. Kändes otroligt bra att ta bort allt nu, känns rent på något sätt och gardinerna kommer att åka ned den 3 januari för då är jag ledig och maken jobbar så jag har tid att pyssla lite, skall dammtorka och stå i då för jag såg att det behövdes en vända här hemma. Ja snart dags att åka på jobb nu, klockan tickar på och folket vill fira nyårshelg så vi får göra vårt bästa för att ge dem en upplevelse som de kommer att minnas med god mat.

Ja det är konstiga tider, telefonen som är tyst, man känner sig nästan utfrusen, glömd, men ja det är väl nya tider och jag hör väl inte hemma där längre, förbrukningsvara. Så underligt efter allt vi gått igenom, visst förstår jag behovet av att gå vidare men inte behovet av att skita i sina egna, man hör aldrig kan jag bli med och tända ljus för Kim, man hör aldrig någonting längre. För en månad sedan bara var allt annorlunda, telefonen ringde varenda dag, vi pratade, visade att vi fanns där för varandra och nu ja det är bara tyst, behovet för mig finns inte mera nu. Synd på de små, jag älskar dem så mycket, synd att de inte får ta emot min kärlek. Jag förstår inte vad som händer, inte är detta bara kärlek till någon som kan förändra allt så drastiskt, eller?

vi ingick en pakt att aldrig svika varandra, att finnas där, att visa kärlek och vara rädda om varndra efter att Kim tog sitt liv och nu betyder det ingenting mer...

Vart blir allting som betyder något vägen?


English Version

Nice job before so I found a bag of energy, I have now removed most of the Christmas season here at home, Christmas tree which will now be on the tip to be renewed next Christmas, on the whole, it is now Christmas lights outside and a brownie and christmascurtins left in the home. It felt incredibly good to take away everything now, it feels clean in any way and the curtains will go down on January 3 for then I am free, and my husband works so I have time to fuss a little, the pond dry and be in the order I saw that it needed a face here at home. Well almost time to go on a job now, the clock is ticking on and people want to celebrate New Year's weekend so we'll do our best to give them an experience they will remember with great food.

Yes it is strange times, the phone is silent, one feels almost frozen out, forgotten, but yes it is good new times and I hear this does not belong there anymore, consumable. So strange after all we been through, yeah, I understand the need to move on but do not need that shit in their own, you never hear, I can get in and lit candles for Kim, you never hear anything anymore. A month ago, just everything was different, the phone rang every day, we talked, showed that we were there for each other and now, yes there is only silence, the need for me there is no more now. Too bad for the little ones, I love them so much, too bad they do not receive my love. I do not understand what is happening, is not this just love for someone who can change everything so drastically, right?

we made a pact never to betray each other, be there, to love and take care of each other after Kim took his life and now it means nothing more ...

Where are all things that matter go?


 
 
Ingen bild

Caroline C

31 december 2011 15:00

GOTT NYTT ÅR min vän!
2011 har inte varit varken ditt eller mitt år!
Jag kämpar mig också tillbaka till livet och vardagen.
Det är tufft ock kämpigt.
Men vännen!
2012 ska bli *vårat* år!

Varma kramar
önskar
Caroline C

Tove Birkeland Brandt

2 januari 2012 11:35

Åh Tack Caroline, ja jag hoppas verkligen att det blir det, att vi får det bätre. Har tänkt mycket på dig ska du veta och jag hoppas du är bättre igen. Du är en riktigt fin vän med ett hjärta av guld. Stora Kramar Tove

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards