Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Vart gick året??Du har varit död ett år idag..

Av Tove Birkeland Brandt - 2 januari 2012 11:35

Just idag är det ett år sedan jag fick dödsbudet, du hade valt att ta ditt liv, jag är trasig, ett helt år har jag varit trasig nu, utan solen i mitt sinne och vad jag inte kan förstå alls är hur jag har lyckats att ta mig hit, vart gick året?

Det har varit ett svart år, tungt av sorg och en massa tungt arbete. Så många gånger har jag tänkt tanken på att följa efter dig, du var min lilla kille. Jag vill du ska vara här med mig.

Jag trillar ned i det svartaste av svarta, tårarna forsar, det är så tufft att leva ett liv utan dig, jag vill inte. HÖR MIG KIM, jag vill du ska vara här.

Jag skulle sätta in en minnesannons i tidningen men jag hade inte råd med det så jag har fixat till en och sätter den på facebook och här på bloggen, jag minns ju dig även utan en annons och det tror jag du vet min älskade lilla Kimpan.

Men andra kanske inte förstår om jag inte säger det rent ut och jag orkar inte med bråk längre från någon.

Sedan du lämnade mig fick jag höjd dos på mina tabletter för att orka stanna kvar här bland de som älskade dig och som älskar mig. Att mista sitt barn är den värsta av alla mardrömmar, det är ett livslångt straff, saknaden som bara ökar i intensitet hela tiden, man går från att stå ut till att tappa tron och hoppet, det är den framtid jag hittat. Jag kan skratta men inte inifrån, det finns inte med mig längre. jag var så rädd om dig och ändå slutade det så här, ända ifrån du föddes så var jag så rädd att det skulle hända dig någonting och så var det du själv som tog beslutet att lämna jordelivet och oss andra. Jag får aldrig veta VARFÖR..

Saknad, Älskad och aldrig Glömd..Mamma


English Version

Right now it's a year since I got the death your bid, you had chosen to take your life, I'm dead, a whole year I've been dead now, but the sun in my mind and what I can not understand at all how I have managed to take me here, where did the year go?

There has been a difficult year, heavy with grief and a lot of hard work. So many times I thought of the idea to follow you, you were my little guy. I want you to be here with me.

I fall down into the blackest of black, tears rapids, it's so tough to live a life without you, I do not. HEAR ME KIM, I want you to be here.

I would put up a memorial ad in the newspaper but I could not afford it so I've fixed to one and put it on facebook and here on the blog, I remember, of course you even without an ad and I think you know my beloved little Kimpan.

But others may not understand if I put it to you and I can not fight anymore from anyone.

Since you left me I had high dose of my pills to cope stay here among those who loved you and who loves me. To lose a child is the worst of all nightmares, this is a lifelong punichment, missing by only increasing in intensity all the time, going from stand to lose faith and hope, it's the future I have found. I can laugh, but not from within, it's not with me anymore. I was so worried about you and still ended it this way, right away you were born I was so afraid it would happen to you something and it was you who took the decision to leave the earthly life and the rest of us. I may never know why ..

Missing, Loved and Never Forgotten .. Mom


 


 
 
Ingen bild

Susanne

3 januari 2012 13:09

Hoppas att ettårs-dagen gick bra!

Varma kramar från mamman som saknar sin son oändligt

Tove Birkeland Brandt

4 januari 2012 11:48

Tack jo så bra det nu går får jag säga, jag hade sällskap den dagen och var till minneslunden så han fanns med mig hela tiden min Kim. Kram på dig och kämpa vidare

 
Ebba

Ebba

6 januari 2012 17:16

Hej hej Tove.
Hoppas att det gick bra och att det inte blev för måna tårar,
min bästis bror tog också själv mord.
Fast det va inte långt sen!
På ny års afton så gjorde han det.
Jag har tröstat min kompis så mycket det bara går, men det hjälper inte, jag ska med på begravningen den 19:e Januari, men min kompis vill inte gå, hur ska jag få med henne? Hon säger bara att hon kommer att gråta ihjäl sig och det kommer hon ju! Hennes stora syster Milla som är 17 år ska gå, och då så sa jag det, för Milla och Jessica står nära varandra, men nej! Hon ville inte det, Jessica och Anton ( hennes bror ) dom stod jätte nära varann, så jag tror nog att det är därför. Anton var bara 16 och Jessica är 12, men jag vet inte hur jag ska få med Jessan på BEGRAVNINGEN !!!
Snälla hjälP!!
kRam ebba.

http://ebbababy.blggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

7 januari 2012 11:53

Hej Ebba, jag tror hon måste få smälta att hennes bror är borta, chocken, allt det onda, smärtan som tar över, men visst bör hon gå på begravningen. Hon är säkert bara rädd, vill inte att han ska vara död, vill inte ta farväl. Det är ett tag kvar ännu så du ska se att hon ändrar sig innan begravningen. Tänker på er, på henne och hela hennes familj, det grö så ont i hjärtat att höra att ännu en ung människa tagit sitt liv. Hör av dig igen om du vill prata. Kram och stötta din vän

 
Ingen bild

Anna

19 januari 2012 20:45

Hejsan... Har läst några av dina inlägg och beklagar verkligen sorgen... Jag tror att Kim är med dig väldigt mycket, men jag tror även att han är på "rehabilitering" där allt som var "trasigt" med han lagas... Testa att gå till ett bra och seriöst medium som kan hjälpa dig att få kontakt med honom... Och att bara tala till honom, precis som att han skulle sitta brevid dig... Det gör jag med mina kära som inte finns med mig... Han hör dig :)
Kram på dig

Tove Birkeland Brandt

22 januari 2012 13:34

Tack Anna, ja jag har börjat att tala med honom då jag är själv hemma och det känns bra men konstigt, jag hoppas du har rätt att han kan höra mig, jag vill ju tro det att han finns med mig i min vardag och ibland tycker jag det känns som han är i rummet.
Kram och Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards