Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Positivt gensvar på min bok

Av Tove Birkeland Brandt - 6 januari 2012 10:37

Känns bra att de som nu läst och sedan kontaktat mig tyckt att boken är välskriven och bra, den är skriven av kärlek. Men nog om den just nu vill ju inte trötta ut er med mitt tjat, men klart jag vill att ni ska läsa och bedöma den.

http://kapitel1.se/tove-birkeland-brandt/ett-helvetes-javla-liv 

I alla fall så började jag plita på något nytt igår men det vet jag inte vart det tar mig, skriver ju mest för skrivandets skull, för att det känns bra, men det blir ingen faktabok så mycket kan jag säga i nuläget, Roman siktar jag på men det kan svänga innan jag kommit för långt, vi får se men under tiden ska jag låta fantasin flöda.

Jag vill bli författare när jag blir stor :-)

Idag är det en jobbarkväll och likaså i morgon så något skrivande blir det inte, nu ska jag kocka lite eller ja mest kallskänksarbete kan jag tro det blir, lägga förrätter och desserter och göra andra små kalla beställningar, preppa inför kvällen och lägga varmrätter " Supé" och i morgon bjuder mitt liv på samma revy igen då det är ännu en jobbdag.

Ja så klart även disk och städning ingår i sysslandet på jobbet. Min fot är fortfarande konstig efter det konstiga som skedde, kändes som någon drog i håret på foten och sedan nöp mig efter det blev den röd på en stor fläck och så känns det som om det som finns inuti inte riktigt har nog med plats, men jag ska till läkaren den 24:e så jag tar det problemet då. Har ju ändå inget riktigt jobb så någon sjukskrivning är inte tat tänka på man får ju zipp zero när man inte är fast anställd, så var det en blodpropp ja då får det vara det för jag kan inte vara hemma, har inte råd då klarar vi inte betala utgifterna nästa månad. Drömmer om en ändring under 2012, hoppas att livet kan erbjuda mig någonting bra efter allt det som skett i mitt liv. Saknar Kim varenda dag och livet känns tufft men jag skymtar trots allt en framtid vissa stunder, så jag tror han ler från sin himmel. Älskar dig Kimpan, glöm aldrig det. Mamma


English Version

Feels good to those who now read and then contacted me thought that the book is well written and well, it is written with love. But enough about it right now do not want to bore you with my nagging, but clearly I want you to read and assess.

http://kapitel1.se/tove-birkeland-brandt/ett-helvetes-javla-liv

Anyway, I began trustworthy something new yesterday, but I do not know where it takes me, writes mostly for writing's sake, that it feels good, but there will be no fact book so much I can say at this time, Roman sights I on but it can swing before I come too far, we'll see but in the meantime I'll let your imagination run wild.

I want to be a writer when I grow up :-)

Today it is a work evening and also tomorrow so no writing in sight, now I'll cook some or even most cold donated work, I can believe it, add appetizers and desserts and make other small cold orders, preparing for the evening and put hot dishes' Dinner "and tomorrow offer my life just revue again when there is even a jobs day.

Yes, of course, also washing and cleaning are included in our preoccupation on the job. My foot is still funny after it weird that happened, I felt like someone pulled the hair on the foot and then pinched me after it got the red in a great spot and it feels as if it's inside does not really have enough space, but I'm going to the doctor on the 24th so I'll take that problem then. Has, after all, no real job so no sick leave is not to think about you get of course zip zero when it is not permanent, so if it was a blood clot yes then it may be there because I can not stay home, can not afford it then do we not pay the expenses next month. Dreams of an amendment in 2012, hoping that life can offer me something good after all that happened in my life. Missing Kim every day and life feels tough but I glimpsed after all, a future of some moments, so I think he is smiling from heaven. Love you Kimpan, never forget it. Mom

 
 
Ingen bild

Nanna

6 januari 2012 11:56

Hur kan du leva med dig själv? Hur kan du skriva om kim på det viset?? Du gömmer dig bakom en diagnos skyller allt ifrån dig, men du som mamma borde funnits för han som mammor gör!
Berätta hela sanningen, ta med kim meningar om dig och ståle!
Tjänar du pengar på kims död?
Han va en sån go och älsk värd kille men han hade ingen mamma senaste åren vad beror det på?
Han gjorde en mkt smart och fin tjej lycklig, han va älskad av alla barn då han hade ett enormt tålamod.
Sluta svärta ner kim, sluta döva ditt samvete med massa osanningar/ Nanna

Tove Birkeland Brandt

7 januari 2012 12:07

Vad hände hemma hos dig Nanna som gjorde att min son hängde sig???
Tala inte med mig om att döva sitt samvete för du vet inget om den riktiga relationen mellan mig och min son. Var det inte så att du faktiskt styrde och ställde och såg till att han var rädd för att träffa sina syskon så han fick göra det i smyg, att de fick kidnappa honom för att ha honom med sig hem.
Att han var livrädd för att du skulle bli arg. Var det inte så att du bråkade med Kim sista kvällen och psykade ned honom och vägrade prata med honom trots att han låg och grät, det är vad din bästa vän har sagt mig.
Jag vet vad du har gjort, för mig betyder det att du är ansvarig för Kims död, du puttade honom äver gränsen istället för att ta kontakt med mig spädde du på och förtalade, han var alltid välkommen hos mig.
Efter hans död hade du t.o.m mage att stjäla hans tillhörigheter från hans anhöriga och det lilla som du efter mycket bråk gav ut var det du inte kunde tjäna en slant på, eller vad du nu tänkt göra.
Så kom inte dragande med ditt dåliga samvete och prata skit om Kim, han skulle inte ens vara hos dig, så varför var han det. Med vilken rätt dömer du MIG, döm ditt eget agerande istället.
Att han var älskad av alla små barn ja det har han alltid varit min ängel och att han fungerade bra i livet ja det gjorde han av den grund att vi gav honom en bra platå att stå genom att faktiskt ta reda på vad som var fel vilket gav Kim en diagnos vi sedan kunde arbeta ut ifrån för att Kim skulle bli trygg.
Ett TIPS! Sluta upp med dina patetsika smutskastningar nu och inse att du kände inte oss eller KIM på riktigt, du har inte gått igenom det vi gjort i våra liv och jag måste säga att du har faktiskt inget med mig eller min son att göra mera.

 
Ingen bild

Kevin

6 januari 2012 18:22

Hur har du årkat det är ju hemskt om man tappar ett av sina barn jag e just nu barn men jag fattar hur det känns

Tove Birkeland Brandt

7 januari 2012 11:47

Jag funderar över det var dag som går, hur orkar jag men på något sätt gör man det bara, man måste ju. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards