Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Lögnare och falskmyntare

Av Tove Birkeland Brandt - 11 januari 2012 12:29

Livet är bra underligt, jag har skrivit en bok för att jag älskar min son, för att jag vill att andra skall känna honom. Goda sidor såväl som de fina sidorna för det skapar en person, ja han var ingen ängel inte i livet och jag är ingen ängel och har aldrig varit det vi har alla våra dåliga sidor precis som myntet har två sidor. Livet är på gott och på ont, men jag älskade min son över allt på jorden. Våra liv var trassliga.

Men under gårdagen kom så mycket påhopp att jag funderar på att bara lägga ned alla mina ambitioner på boken, jag blir så trött. Hans bror var en av dem som uttryckte sin kärlek till den mor han inte velat ha de sista 12 åren, jag har inte varit en del i hans liv sedan han omhändertogs, jag fick inte och han ville inte och han har inte varit en del i våra liv, inte i mitt eller min nya familjs eller ens i sina syskons liv, möter han dem ute tittar han bara och vänder dem ryggen, ger dem inte ens ett hej. De är hans syskon, vad har de någonsin gjort honom.

Han vill stämma mig för han anser att min bok är falsk, han har läst den i alla fall, kul det såpass nyfiken vara han, elller ska jag säga såpass benägen att starta bråk var han att han läste min bok, läste mina ord. Han tycker att jag fantiserar och att jag har kokat ihop en sagobok fylld av mytomaniska lögner, ja så skrev han genom Kims flickvän till mig i går kväll som också flippade ur och tog farväl av mig samt hennes mamma som jag stöttat sedan Kims självmord, men det är inte min förlust, det är en sorg för dem som inte vågar tro på mig. Vi hade gått igenom det en gång förut, men jag har alla de skrivna orden väl bevarade och sparade i worddokument så bevis på vilka de är finns,

Min son skrev några vackra ord till mig som jag vill dela med mig av eftersom det är det sista han säger till mig någonsin, jag har ingen son efter idag.

DIN FÖRBANNADE HOR FITT JÄVEL!!! SLUTA SKRIVA OM KIM!!!!!!!!!!!!! OCH SLUTA TRO DU KÄNNER FOLK FÖR ATT DU FÖTT DEM OCH SLUTA SKYLLA PÅ ALLA I DIN OMGIVNING!! DIN FÖRBANNADE SATMARE KOSSA FRÅN HELVETET. Han skriver att ingen gett han influenser av hat mer än jag själv och hans far och han anser oss vara inkompetenta föräldrar som borde ha kastrerats och inte fått några barn.

Ja det är fina ord från en son jag har fött till livet en gång, men nu har jag äntligen lagt hoppet åt sidan, det finns ingen son mera tyvärr. Han har uppfostrats av min brorsdotter och blev hennes son och mellan oss har det alltid varit en blodad tand, avundsjuka och vi har aldrig haft en bra relation, skulle det då gynna relationen mellan mig och min son när sociala placerade honom hemma hos henne. Nej resultatet av det ser vi här och nu. Och vi fick aldrig en chans att bli mor och son igen och nu har det gått för långt för att någonsin kunna reparera. Men sorgen är inte min längre, han kände inte Kim, han kände inte sin lillebror, mycket händer i ens liv under en period av 12 år och när man inte finns där kan man inte se eller förstå vad som händer i en familj.


English Version

Life is good strange, I've written a book because I love my son, because I want others to know him. Good sides as well as the less good sides of it creates a person, yes he was no angel, not in life and I am no angel and has never been what we all have our bad points just like the coin has two sides. Life is for good and for evil, but I loved my son all over the world. Our lives were tangled.

But yesterday was as much insults that I am looking to just spend all my ambitions in the book, I get so tired. His brother was one of those expressed his love for the mother he wanted to have the last 12 years, I have not been part of his life since he recovered, I did not and he did not and he has not been a part of our lives, not in my or my new family or even in their sibling's life, he meets them out there watching and he just turns his back on them, giving them even a hello. They are his brothers and sisters, what have they ever done to him.

He wants to sue me because he thinks that my book is false, he has read it anyway, it is fun enough to be curious, he set or should I say enough inclined to start fights, he was that he read my book, read my words. He thinks I fantasize and that I have concocted a story book full of mythomaniac Kingdom lies, indeed, so he wrote by Kim's girlfriend of mine last night who also freaked out and said goodbye to me and her mom that I have supported since Kim's suicide, but it's not my loss, it is a sorrow for those who dare not believe in me. We had gone through it once before, but I have all the written words well preserved and saved in Word documents as proof of who they are there,

My son wrote some nice words to me that I want to share with you because it's the last thing he says to me ever, I have no son after today.

YOUR DAMN HOR CUNT SON OF A BITCH! STOP WRITING ABOUT KIM !!!!!!!!!!!!! AND FINAL BELIEVE YOU KNOW PEOPLE TO YOU BORN THEM AND stop blaming everyone else around you! YOUR DAMN Bitch COW FROM HELL. He writes that no one gave him influence of hate more than myself and his father, and he believes us to be incompetent parents who should have been castrated and not had any children.

Yes that's fine words from a son I have given to life again, but now I have finally put hope aside, there is no son more unfortunately. He was brought up by my brother's daughter and became her son, and between us there has always been an appetite whetted, jealousy, and we have never had a good relationship, would it benefit the relationship between me and my son when social positioned him at her house. No results of this we see here and now. And we never got a chance to be a mother and son again and now it has gone too far to ever be repaired. But grief is not for me anymore, he did not know Kim, he did not know his little brother, a lot happens in one's life over a period of 12 years and when one is not there, you can not see or understand what happens in a family.

 
 
Ingen bild

Caroline C

11 januari 2012 14:56

Tove!
Det här stärker dig ännu mer att skriva DIN BOK.
Har de annan åsikt så får väl de skriva sin version om det hela
i sin bok!!
Stå på dig och skriv!
Du vet din sanning och den skriver DU!
Det är bara avundsjuka att du skrivit en bok och
låt dig inte hindras av det här.

Kram Caroline

Tove Birkeland Brandt

11 januari 2012 17:42

Jag dök lite men nu sitter jag och läser det jag flyttat runt, den nya versionen är på gång nu. Tack för att du finns i mitt liv. Stor Kram

 
Ingen bild

Caroline C

12 januari 2012 06:55

Skönt att höra att du fortsätter med din bok!
Låt dig inte slås ned av det här utan visa alla
att du minsann tänker löpa linan ut.
Du har blivit tillräckligt nedtrampad men låt
2012 bli det året som blir ditt år!
Jag tror på dig!
Kramen!
Caroline

Tove Birkeland Brandt

13 januari 2012 12:02

Tack caroline min kamp är slut den dag jag tar mitt sista andetag, till vissa elements förtret. Boken kommer göras klar och jag kommer stå med huvudet högt. Det kvittar vad de gör mig nu och jag för en kamp för ett bättre Liv, ett liv där jag med min kärlek till Kim kan låta honom vila tryggt. Kanske kommer det glimta fram året 2012, jag hoppas det. Jag har ännu en tro om något bättre.
Kram på dig vännen min.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards