Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Ett bättre år i år

Av Tove Birkeland Brandt - 17 januari 2012 12:42

Jag känner mig starkare igen, boken är på gång på riktigt nu. Maken fick besked om att hans tjänst inte kommer tillsättas så nu ska han återgå till extratid och då förvinner ju den lilla trygghet vi hade i vårt hem. Ingen sjuklön, inte veta om man får ihop till hyran så vad göra: SÖKA JOBB.

Jag fick hatbrev från min äldste son för några dagar sedan. Ja kan livet börja bättre 2012, måste säga att man känner sig hemma i livet när det är så här ruttet och man blir stärkt när man klarar att stå emot all skit. Jag är inte ledsen, jag klarar det här, inga problem. Döden tog min yngste son och efter det är ingenting längre för hårt, att mista sitt barn är det hårdaste man kan gå igenom i livet och klarar man av det då klarar man av livet s jävligheter också.

Har gjort en vegetarisk rätt till oss innan jobbet baserad på couscous så nu är vi mätta i magen innan vi ska ge oss av för ett arbetspass på Selma igen. Enda passet för mig den här veckan. På Fredag fyller mitt barnbarn Isabelle år, hon blir fem år, söta lilla tjejen och jag vet att hon ser fram emot sin dag och räknar ned dagarna nu.

I morgon ska jag till minneslunden ska bli en tjejstund i morgon och det ser jag fram emot, innan maken ska börja jobba tänkte vi alla passa på att gå och äta på Chinan i Sunne för de har så god mat där.

Konstigt när jag börjar rota mig i ett hem och trivs ja då kanske man tvingas flytta igen för att ha försörjning och klara betala hyran, undrar när vårt bohemliv kommer sluta vi blir ju för fanken 48 år i mars.

Något bra med 2012, vi tog oss i kragen och gick med i www.viktklubb.se igen och från och med måndag som kommer är vårt lager urrensat här hemma på godsaker och ett sundare liv på intågande. Nu ska jag avgifta mig från socker vilket jag vet blir en pärs, men ja det kommer gå för jag vill inte riskera mitt liv på övervikten. Det ska bli skönt att komma till läkaren och fråga om allt man samlat på sig nu, minska medicineringen för att ta bort den till sist, prata om mitt förhöjda sockervärde och jag har inga värderingar att bli smalsnygg utan jag vill bara vara rörlig och må bra, orka fiska, orka gå ut i skogen, orka röra på mig och finna frihet igen. Bara njuta av livet, det är det viktiga.. Carpe Diem

Saknar dig älskade gubben, varje sekund av mitt liv, älskar dig Kimpan <3 Mammas hjärta


English Version

I feel stronger again, the book is going for real now. My husband was told that his services will not be added, so now he will return to the extra time and then disappear of course the little security we had in our home. No sick pay, do not know if you get together to rent so what to do: JOB SEARCH.

I got hate mail from my oldest son a few days ago. Yes, life can begin to improve in 2012, have to say that you feel at home in life when it's this rotten and it becomes stronger when one is able to withstand all the crap. I'm not sorry, I can do this, no problem. Death took my youngest son, and after it is nothing longer too hard, losing my child is the hardest I can go through in life and can be of it then do it from life's shit name too.

Has made a vegetarian dish to us before the job based on the couscous so now we feed the stomach before we should give ourselves to a shift in Selma again. Single pass for me this week. On Friday my granddaughter Isabelle have her birthday, she is becoming five years, pretty little girl and I know that she looks forward to his day and counting down the days now.

Tomorrow I'm going to memorial garden It will be a girls day while in the morning and I look forward to, before my husband is going back to work we thought we'd all like to go and eat at the China in Sunne, because they have such good food there.

Strangely, when I start to poke me in a home and feel well, then maybe you are forced to move again to have the supply and ready to pay the rent, wondering when our bohemian life will end, we are of course the devil 48 years in March.

viktklubb.se igen och från och med måndag som kommer är vårt lager urrensat här hemma på godsaker och ett sundare liv på intågande.">Something good in 2012, we came together and joined www.viktklubb.se again and as of Sunday that is our stock gone home of goodies and a healthier life on the arrival of the spirit. Now I will detoxify myself from sugar, which I know will be an ordeal, but yes it will go because I do not want to risk my life in obesity. It will be nice to get to the doctor and ask if everything has been gained, now, to reduce the medication to clear it in the end, talk about my elevated sugar value and I have no values ​​to be slim good looking but I just want to be mobile and feel good , hurricane fishing, hurricanes go into the forest, able to move me and find freedom again. Just enjoy life, it is important .. Carpe Diem

Miss you dear belowed son, every second of my life, love you Kimpan <3 Mom's Heart

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards