Toves Tankar

Alla inlägg under februari 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 13 februari 2012 15:20

Jag har roat mig med att leta bilder av healing. Bilder som jag kan njuta av att titta på och bjuda mina facebook vänner på. Annars har jag inte gjort så mycket denna dag. Tog en tur och hälsade på barnbarnen på berget här bredvid och det var som vanligt, fullt ös på dem, men så kul att träffa alla pyrena nu när jag äntligen är lite ledig. Lukas och jag var på kant en sväng när han vägrade höra på vad jag sa till honom, men till slut lär nog även han sig att det jag sagt ändras det inte på, utan jag står kvar utan att vackla. alla blev glada över vårt besök och Alexander fick smaka clementin av mig vilket han uppskattade mycket. Jag hade som vanligt kameran med och tog en hel del kort av barnen, man måste passa på och det blev en del fina bilder även denna dag.

Ska sätta mig i soffan tror jag och läsa i den första författarboken, känner mig lite trött så det blir inte många knop. Till kvällen ska jag gå ut och tända ett nytt ljus till Kim för det gamla har slocknat igen nu, det brann väl ut i natt.

  Saknar min goa kille, livet är så oerhört fattigt sedan han lämnade oss alla. När han levde så tänkte man inte på hur mycket kärlek han gav, det bara fanns där som en naturlig ingrediens, men så kom den förbannade dagen då han tog sitt liv och ja nu är det tomt. Helt oerhört tomt. Jag saknar till och med våra bråk nu, vad som helst hade varit bättre än att han tagit sitt liv. I resten av mitt liv ska jag leva med hans död, tänk om man kunde förstå det. Jag får aldrig mera krama om min son eller ta emot hans varma kramar, så orättvist allt är. Visst var väl livet nog svårt utan att det behövde gå så här? Jag kan inte sluta tänka på allt, på min underbara Kimpan och jag känner en inre förtvivlan som inget rår på. Vill skrika: - Kom tillbaka, jag älskar dig Kim, kom tillbaka till mamma nu, men jag vet ju att det kan aldrig ske mera. Men kärleken kommer alltid finnas där inom mig, alltid det kan ingen ta ifrån mig. Sorgen har så många skepnader, ena dagen totalt svart, nästa grå och menlös, för att ge av minnen som gör det blått och så skiftar det, men aldrig mer får jag leva ett liv utan sorg. För Kim är borta, han kommer inte tillbaka och jag lever med en fot i livet och den andra i döden.


English version

I amused myself by looking for images of healing. Images that I can enjoy watching and invite to my Facebook friends. Otherwise, I have not done much on this day. Took a trip to visit the children on the hill next door and there was, as usual, rocking on them, but so fun to meet all the grandchildren now when I at last is a bit off. Lukas and I were on the edge of a turn when he refused to listen to what I said to him, but finally said enough, he also found that what I have said, it changes not, but I am left without wavering. everyone was excited about our visit and Alexander got a taste of clementine by me, which he appreciated very much. I was as usual on the back of the camera and took a lot of cards of the children, you have to fit in and there were some great pictures that day.

Shall sit on the couch, I think and read in the first author's book, feeling a bit tired so it's not a lot of knots. In the evening I'll go out and light a new candle to Kim for the old has gone on out, it was burning well into the night.

 
No my great kid, life is so extremely poor since you left us all. When he was alive, it never appeared on the amount of love he gave, there was only there as a natural ingredient, but then the damn day he took his own life and even now it is empty. Quite incredibly empty. I do even miss the fights we have, anything would be better than that he had taken his life. In the rest of my life I will live with his death, I wish I could understand it. I can never hug my son or take his warm hugs, so unfair everything is. Sure, well life is difficult enough without the need to go this way? I can not stop thinking about everything, on my wonderful Kimpan and I feel an inner despair that nothing little about. Want to scream: - Come back, I love you Kim, come back to your mother now, but I know it can never be more. But love will always be there within me, always there, no one can take away from me. Grief has many guises, one day totally black, the next gray and bland, to provide the memories that make it blue and then changes it, but never again will I live a life without regret. For Kim is gone, he's not coming back and I live with one foot in life and the other in death.


 

Av Tove Birkeland Brandt - 11 februari 2012 11:42

Ja snart är det dags att jobba igen, nya tag och full fart framåt. Vi preppade nästan allt igår, så idag ska det gå lätt att få klart det som skall ut på buffén. Vi har ett stort gäng som skall ha supé idag men det är bara roligt. På tisdag som kommer skall jag på arbetsintrevju och det känns pirrigt men kul. Man kan ju hoppas på resultat. Annars rullar livet vidare, jag längtar efter ledighet och att skriva igen, läsa alla dessa roliga böcker vi köpt om författande.

Kim är i mina tankar och i natt drömde jag om honom, minns inte vad längre men att han var där det sitter kvar. Saknar min son hela tiden, så fruktansvärt tungt det är att han inte är i livet med oss andra, att han inte kan uppleva med oss längre. 

  Såg en fantastiskt rolig grej på Youtube, en pappa som fått nog av sin sotters uppstudsighet, lägger in klippet här så ni kan se.

Och så återstår det att önska er alla en riktigt härlig Lördag och för alla rallytokiga så verkar det ju vara ett toppenväder idag, solen skiner och temperaturen står bara på - 2,8 grader så njut. Carpe Diem!


English Version

Yes it is soon time to get back to work, new efforts and full speed ahead. We preppade nearly all yesterday, so today it should be easy to get it ready to be shipped to the buffet. We have a great bunch to have dinner today, but it's just fun. On Tuesday there will be I emplymentintervju and it's nerve-racking but fun. One can hope for results. Otherwise, life rolls on, I long for time off and write again, reading all these funny books we bought about writing.

Kim is in my thoughts and last night I dreamed about him, can not remember anymore but that he was there it stays. Missing my son all the time, so terribly hard it is that he is NOT alive and with us, that he can not experience with us anymore. Miss him..

   Saw a wonderful fun thing on Youtube, a father who had got enough of his dotters insubordination, add the clip here so you can see.

And so it remains to wish you all a lovely Saturday and for all rally crazy as it seems surely be a top weather today, sun shining and the temperature is only - 2.8 degrees, so enjoy. Carpe Diem!

Av Tove Birkeland Brandt - 10 februari 2012 13:14

Då var lunchen överstökad och snart så bär det av till butiken, vidare mot jobbet för att jobba ett kvällspass. Tisdag skall jag på arbetsintervju vilket känns pirrigt men kul på samma gång, man kan ju hoppas på att vinna platsen. Rofyllt ställe med utsikt över vattnet, vore kul att jobba där. men idag siktar jag på det jag har och det är Selma Lagerlöf Hotell i sunne. Blir varmköket idag vilket känns bra, har ju stått i kallköket sista månaderna, ja lite inhopp i varm har det ju varit för jag pendlar ju fram och tillbaka men i kväll blir det helpass i de varma regionerna. Trivs bäst i varmköket måste jag säga, men ja på Dömle var det ju helhet och det älskade jag, man gjorde allt från grunden och det var kul, saknar den stilen. Allt från baket till de mustiga fonderna.

  Skall lämna in Lotto för lördagen så jag kan ha turen att bli miljonär, blir jag varje helg tills de har klarat av dragningen, men före det så känns det hoppfullt. Om jag verkligen vann då skulle jag ändra på allting, vi skulle få det så bra. Men det är drömmar och nu måste jag återgå till att planera mitt inköp och åka vidare för att jobba så ni får ha en trevlig fredag.


English Version


When, lunch was over and done and soon it's off to the store, on to work to work an evening shift. Tuesday, I will work on the interview, which feels daunting but fun at the same time, one can hope to win the spot. Peaceful location overlooking the water, would be fun to work there. but today I am aiming at what I have and it's Selma Lagerlof Hotel in Sunne. Will do the warm kitchen today, which feels good, I've been in the cold kitchen last months, even a little cameo in warm, it's been for me the commute back and forth but tonight it will be helpass in the hot regions. Enjoys it in the hot kitchen, I must say, but yes at Dömle it was whole, and I loved it, you did everything from scratch and it was fun, I lacks the style. Everything from baking to the rich funds.

   Must submit Lotto for Saturday so I may be lucky enough to become a millionaire, I get every weekend until they have completed the wiring, but before that, it feels hopeful. If I really won then I would change everything, we would have it so good. But there are dreams and now I have to revert to plan my shopping and go on to work so you have to have a nice Friday.

Av Tove Birkeland Brandt - 9 februari 2012 11:58

Då ska man kocka några dagar igen då, kul, rallyhelg så det är mycket folk i omlopp vilket betyder mycket mat som skall ut :-)

  Planerar redan nästa ledighet när jag skall starta med skrivövningar ur nya boken, är så spänd. Jag verkligen ser fram emot det. Önskar det vore det enda jag behövde sysselsätta mig med i framtiden., men tyvärr kan man inte leva av drömmarna. Men jag trivs och mitt mål är att få kalla mig författare en dag oavsett om jag klarar av att tjäna en krona på det eller ej. Kims bok är klar och det känns bra att jag har gjort den och nu håller jag på med en familjär bok där man får lära känna mina karaktärer, ta del av deras livsöden och det blir även ett inslag av mord i den har jag planerat. Skelettet är uppbyggt, men skrivandet tar sin tid, sakta framåt. Har haft svårt att koncentrera mig, så mycket tankar som ploppat upp i huvudet, drömmar, framtidsplaner, förändringar i våra liv. Det roliga är att ingen tror att man ser framåt och drömmer om framtiden längre efter det som skett i mitt liv. Men jag är övertygad om att mitt barn finns med mig från andra sidan och hjälper mig ta mig framåt, låter det konstigt? Inte alls, jag tror det finns mer än bara det här livet.


  Jag beställde ett par extraglasögon igår då jag var i Karlstad vilket känns jättebra, lättare än de här jag har nu och lite skirare i sin stil, de passade mitt ansikte jättebra. Att komma ut på stan ett tag var riktigt uppfriskande måste jag säga. Det var år och dag sedan vi gick i centrum sist och kopplade bort vardagen, sorgen och allt runt oss. Kände att jag har ett behov av detta så det passade som hand i handsken.

  Jag är starkare nu, förstå mig rätt,  för saknaden lever jag med i mitt nya liv, det är som en ådra som förser livet med det blod som behövs för överlevnad, det finns där utan att man kan påverka. Men i mitt nya liv finns också nya saker att utforska, jag har så mycket vilja kvar inom mig, vilja att förändra saker, att upptäcka saker, att gå vidare. Jag har alltid varit rotlös, kanske beror det på något ur mitt tidigare liv som jag inte vet något om. men man måste våga tro. Jag kan nog vid första anblick verka bister men jag har så mycket inom mig, tankar som rör framtiden att mitt ansiktsuttryck inte alltid hänger med...


English Version

Then I should cook a few days again, funny, racing weekend so there are many people in circulation, which means lots of food to be out :-)

 
Already planning next leave when I will start with writing exercises from a new book, is so tense. I'm really looking forward to it. Wish it were all I needed to occupy me in the future., But unfortunately you can not live on dreams. But I'm happy and my goal is to call myself a writer one days whether I can manage to earn a dime on it or not. Kim's book is clear and it feels good that I have done it and now I'm with a family book where you get to know my characters, share their life stories and there is also an element of murder in that I have planned. The skeleton is made, but the writing takes time, slowly forward. Has had difficulty concentrating, so many thoughts that plopped to mind, dreams, future plans, changes in our lives. The funny thing is that nobody thinks that you look forward and dream of the future anymore after what happened in my life. But I am confident that my children are with me from the other side and help me take me forward, it sounds strange? Not at all, I think there is more than just this life.

 

 
I ordered an extra pair of glasses yesterday when I was in Karlstad, which feels great, better than these I have now and sheerer in style, they fit my face very well. Coming out on the town for a while was really refreshing, I must say. It was in and day since we joined in the center and finally cut off the everyday life, sorrow and everything around us. Did I have a need for this so it fitted like a glove.

 
I'm stronger now, understand me correctly, the missing flesh I live by in my new life, it's like a vein that supplies the life of the blood needed for survival, it's there but you can influence. But in my new life are also new things to explore, I have so much desire left in me, desire to change things, discover things, to move on. I have always been rootless, perhaps it is something from my past lifes that I know nothing about. but you have to dare to believe. I think I could at first glance seem harsh but I have so much in my mind, thoughts concerning the future that my facial expression does not always keep up with ...

Av Tove Birkeland Brandt - 8 februari 2012 16:59

Ja det blev en del nytt vid vårt stadsbesök, mina glasögon lagades provisoriskt och så ska jag in igen med dem och bya front och så vill man sända iväg dem på koll för att de är så repiga till grossisten. Vi tog en tur till smart eyes och där beställde jag ett par progressiva glasögon till att ha och byta med, lätta, helt guldfärgade, riktigt fina så snart kan jag skicka iväg de andra. Kände mig alldeles full när jag vandrade runt utan glasögon, svårt att bedöma avstånd, men man har ju haft glasögon i två år nu så det kanske inte är så konstigt. Vi lunchade på stan, en varsin sallad/pasta/kyckling och den var god, men eftersom vi rörde en del på oss så tror jag det går bra. Sedan tittade vi också in på Akademibokhandeln och där fann vi oss nya alster, övning och färdighet för den som själv vill skriva. "Skriv om och om igen", "Konsten att skriva en bästsäljare" och slutligen "Dina ord, Dina berättelser" alla böckerna innefattar övningar och den som var tokrolig av dem var egentligen så att den vände sig mot yngre men jag gillade den och det tankesätt som den var upplagd på. Man kan slå upp vilken sida som helst och bara göra övningen som finns där eller ja övningarna. Annorlunda så den kan jag rekommendera om du gillar att skriva. på Lagerhaus köpte vi oss en kokbok  "Små rätter", efter denna fina utflykt for vi hem igen. Kvällen kommer bjuda på teve, Mästerkock och operationsprogram... I morgon så drar jobbperioden igång igen, torsdag, fredag, lördag och söndag - Rallyhelg så det är mycket folk på hotellet och jag kan bara gissa på en hel massa matlagning för oss.

Blev illa till mods i dag då man sjöng en låt som gick ungefär så här " Jag har snart glömt bort dig", tänkte på Kimpan och alla dem som gått vidare med sina liv, de som inte bringar honom en enda tanke, där allt rullat vidare. Jag glömmer dig aldrig älskade grabben min, aldrig. Saknar dig <3 Mamma


English Version

Yes, there was some new to our city breaks, my glasses repaired provisionally and then I log back in with them and vil front and then you want to send them away on track because they are so scratched to the wholesaler. We took a trip to the smart eyes and there I ordered a pair of bifocals that they have and replace with, light, completely golden, really nice once I can send off the other. I felt quite full when I was walking around without glasses, hard to judge distance, but you've had glasses for two years now so it might not be so surprising. We had lunch in town, an opposite salad / pasta / chicken and it was good, but as we were a part of us, I think it goes well. Then we looked also into Akademibookstore and where we found our new creations, practice and skill for those wanting to write. "Write again and again", "The art of writing a bestseller" and finally "Your words, Your stories" all the books include exercises and the one that was hilarious of them were really so it turned to the younger but I liked it and it ways of thinking that it was posted on. One can look up any page and just do the exercise that is there or even exercises. Differently so that I can recommend if you like to write. on Lagerhaus we bought us a cookbook "Small plates", after this fine outing we went home again. The evening will offer television, master chef and operations program ... Tomorrow will deduct job period started up again, Thursday, Friday, Saturday and Sunday - Rally Weekend so there are many people in the hotel and I can only guess at a lot of cooking for us.

Became ill at ease in the day when they sang a song that went something like this "I have soon forgotten about you," thought of you Kimpan and all those who have gone on with their lives, those who did not bring you a single thought, where all rolled Furthermore. I will never forget you my dear boy, never. Miss you <3 Mom

 

Av Tove Birkeland Brandt - 8 februari 2012 16:25

Det här är så upprivande det kan bli, jobba tills du är 75 år gammal. Sådana fantasifulla politiker får ju bara inte sitta vid makten, räcker det inte med att allt vad trygghet heter är borta, sjuka är friska och arbetslösa ska göra rätt för sig för miniminilön som inte ens täcker en hyra trots heltidsprojekt. Vart är vi på väg???

  Vi måste vakna upp! Vi måste protestera, svensken kan inte fortsätta sitta på rumpan och vara så lam. Tillåt inte att fler unga tar sina liv för att de  är undanskuffade och utnyttjade i samhället. Att säga att de unga skall gå på så låga löner att de om de har barn inte ens kan försörja dessa eller betala sina utgifter som hyra och ström som är obligatoriskt för oss alla. Kan inte politikerna uträtta sina jobb utan betalning, utan fria hem och utan fallskärmar, komma sig ned på folkets villkor och se om de kan strama in på något efter det? Låt ingen styra över oss små som är så uppe i det blå att de tappat greppet om den politiska bild som råder. Låt de gamla få vila innan de dör och leva ut någon av alla de drömmar de haft instängda inom sig!!!! Låt de sjuka vara sjuka utan tidsbegränsningar. Stoppa dessa dumheter som uttalas om att låta F-kassan bestämma helt om folk är arbetsföra eller inte. Läkarna borde väl veta bäst, annars kanske de sjuka skall behandlas av försäkringskassan och så kan vi skrota sjukvården.

Vakna nu, skriv på att du inte vill jobba tills du blir 75 år gammal:

http://www.skrivunder.com/vi_som_inte_vill_jobba_till_75_ar


English Version

This is so upsetting it can be, working until you are 75 years old. Such imaginative politicians can just not be in power, it is not enough that whatever security devices are gone, the sick are healthy and unemployed to do the right thing for miniminiwages not even cover a rent despite full-time project. Where are we going??

   We have to wake up! We must protest, the Swede can not continue to sit on it´s butt and be so lame. Do not allow more young people take their lives because they are outward and exploited in society. To say that the young, to be at such low wages that, if they have children can not even feed them or pay their expenses as rent and power which is mandatory for all of us. Can not the politicians do their jobs without pay, but free home and without parachutes, come down on the people's condition and see if they can tighten up on something after that? Let no man rule over us little that is so up in the sky that they lost their hold on the political image of the area. Let the old to rest before they die and live out one of all the dreams they had locked up within itself!! Let the sick be sick without time restrictions. Stop this nonsense uttered about letting F-checkout decide exactly if people are working or not. Doctors ought to know better, otherwise the sick to be treated by the insurance office and we can scrap the health system.

Wake up, write under the prepotion about that you do not want to work until you're 75 years old:

http://www.skrivunder.com/vi_som_inte_vill_jobba_till_75_ar

Av Tove Birkeland Brandt - 8 februari 2012 11:20

Idag bär det av till Optikhuset i Karlstad där jag köpte mina glasögon 2010, ska se till att få bågarna lagade igen innan jobbarhelgen som kommer, ja går inte det vet jag inte vad jag ska göra. Skall ta mig till easy eyes  och se efter ett reservpar för beställning tills vi får lönen. I går så beställde vi tid för bilen på Helmia bil i Sunne ska byta fläktpaketet och kamremmen på den, lyktglaset och termostaten får vi att ta själva, nästan 1400 bara för att byta ut en termostat. Det är faan inte klokt så det får vila en stund. Den 23:e ska den lämnas in så den dagen får det bli en tur på Sunne centrum, kanske ett fik, får väl se, det finns ju en del butiker vi aldrig varit inne i och ett bibliotek så det ska nog finnas på råd för oss de timmarna. maken fick ta ut sin semesterersättning för att laga bilen så nu blir det härliga år 4 utan semester och vila om vi möjligtvis inte kan vinna på Lotto till sist, har ju sagt upp postkodslotteriet eftersom vi inte har råd att hålla på med det. Måtte vi se ett ljus i tunneln snart. Drömde om mamma i natt, jag hjälpte henne med en massa papper. Konstiga drömmar, hon har ju pappa som sköter allt. Tvärvaknade, orolig i kropp och själ.


English Version

Today we head into the optics house in Karlstad where I bought my glasses 2010, be sure to get bows fixed again before work this weekend that is coming, can not I do not know what to do. Must make it to easy eyes and see an extra pair of order until we receive the salary. Yesterday, so we ordered the car in time for Helmia car in the Sunne to replace fan assembly and the timing belt on it, the lens and the thermostat, we take ourselves, almost 1400 just to replace a thermostat. It is crazy so I'll rest for a while. The 23rd will be submitted as the day it may be a tour of the Sunne center, maybe a coffee shop, will see, there's some stores we'd never been inside, and a library, so it'll probably be on the council for us those hours. my husband was taking his holiday pay to fix the car so now it's four wonderful years with no holidays and rest if we possibly can not win the lottery in the end, told up the postcodelottery because we can not afford to keep on with it. May we see a light at the tunnel soon. I dreamed about mom last night, I helped her with a lot of paper. Strange dreams, she has my dad who takes care of everything. Cross-Woke up, restless in body and soul.

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards