Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Dottern flyttar nu

Av Tove Birkeland Brandt - 13 mars 2012 10:39

I dag ringde dottern för att fråga om köksbordet som jag skall få av henne, de har börjat flytta sina saker till en nya lägenheten i Karlstad där jag hoppas de kommer trivas bättre än i Deje. Just Deje har ju tydligen känts som ett dok runt deras fötter en tid så ja de behöver kanske röra på sig. Själv vet jag ingenting om framtiden, några månader är på plats med jobb i sommar sedan ja då är det söka vidare för att finna en plats att befinna sig på och ja även jag skulle nog känna att en flytt vore på sin plats. Finns inte lugn och ro i mitt liv, behöver lugn och ro för att skapa. Med skapa menar jag att författa, man ska tänka på vikten, träna - borde manju också göra, träffa alla osv, osv och nu hänger allt på oss för att åka runt över allt så det känns för jävla jobbigt.

  Ska ringa min andra dotter idag och en promenad skulle sitta på rätt sida av planeringen också, telefoner ringer varenda morgon så man har inte en chans att sova ut trots att man just nu är arbetslös, helt otroligt men livet känns fruktansvärt stressigt.

  Önskar man kunde sätta sig på en öde ö och slippa undan allt. Saknar Kim hela tiden, varför i helvete  skall man drabbas av att ens barn tar självmord? Det gör så fruktansvärt ont inombords hela tiden. Livet går framåt men med ena foten kommer jag alltid att stå stilla vid honom, det är en stretschprocess. Att töja på sitt inre, för att stå ut med risk att gummibandet slår en tillbaka hela tiden. Och så var det ju gyllene nyheter hos tandläkaren, att jag kommer bli av med massor av tänder. Hur skall jag få ihop pengar för att rädda några av mina tänder, jag sköter om dem på alla sätt och vis men ändå finns där en extra grym bakterie som äter upp allt. Kan inte förklara min tandlossninga, jag borstar, jag fluxar och jag borstar och ändå tappar jag tänder. Livet suger, ändå vill jag leva, ändå vill jag skapa.


English Version

Today called my daughter to ask about the kitchen table that I will get from her, they have started to move her things into a new apartment in Karlstad where I hope they will thrive better than in Deje. Just Deje've obviously felt like a doc around their feet for some time so yes they may need to move. Of course I know nothing about the future, a few months is in place with jobs in the summer, since then it is to search further to find a place to be on, and yes even I would probably feel that a move would be appropriate. If there is no peace in my life, need peace and quiet to create. With the creation of, I mean to write, to think about weight, work out - should also make all the, meet all etc., etc., and now everything depends on us to go around everywhere so it's too damn hard.

   Will call my second daughter today and a walk would be on the right side of planning as well, phones ringing every morning so you do not have a chance to sleep in spite of currently being unemployed, which is incredible but life feels horribly stressful.

   Wish I could sit down on a deserted island and get away with everything. Missing Kim all the time, why in the hell should I suffer. Why should my child do suicide? It hurts so terribly like an evil inside all the time. Life goes forward, but with one foot, I will always stand still with him, it's a stretschprocess. That stretch of the interior, to put up with a risk that the rubber band beats a retreat at all times. And so it was golden news at the dentist, that I will get rid of lots of teeth. How shall I find money to save some of my teeth, I take care of them in every way, but then there is an extra cruel bacterium that eats up everything. Can not explain my tooth loose no, I brush, I fluxar and my brushes and still lose my teeth. Life sucks, yet I live, yet I want to create.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards