Toves Tankar

Alla inlägg under mars 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 14 mars 2012 10:34

Har satt ut husvagnen på försäljning nu och ja det är som vanligt, folk ringer kommer och tittar. Har med sig släktens expert som snäser lite och klagar för att visa hur duktig denne är och så går man igen. Inget ovanligt ett helt vanligt svenskt fenomen men förbannat irriterande. De inte bara upptar ens tid utan de får en på dåligt humör också. Köp om du vill ha eller dra om du inte är intresserad, skitenkelt tycker jag.

 Det går att fräscha upp vagnen på utsidan så inga problem med något där. Ja igår flyttade min dotter till Karlstad så nu ser man väl inte röken av dem här, men ja det är livets utveckling, men jag kommer att sakna mina barnbarn som jag haft så nära. Det har varit en härlig känsla att se dem skutta nerför backen alldeles här utanför köksfönstret för att glada i hågen hälsa på mormor, nu sker det inte mera. Tider som ändras. Jag oroar mig våldsamt över min dotters viktnedgång, visst är det roligt att gå ned i vikten men när viktnedgången börjar likna anorexia och personen ifråga skrattar åt en när man pratar med dem. Då börjar viktnedgången bli ett problem. Hon tappar formerna helt och kroppen ser ju mer ut som på en pojke, insjunken i ansiktet. Man är mamma säg mig hur kan man sluta oroa sig över sina barn?? Jag vet att själv tycker hon att jag är irriterande. Värst av allt är ju att hon säger att hon är fet. Vad gör man? Hon är myndig, ska ju själv styra sitt liv??? Kim som var så rädd om henne, han skulle blivit tokig på henne nu om han hade varit kvar med oss här. Alla säger att hon äter. Spyr hon upp det när de inte ser då?


English Version

Have put the caravan on sale now and yes it is, as usual, people call comes and looks. Do bring the family expert who snaps a little and complains to show how good he is and so you go again. Nothing unusual an ordinary Swedish phenomenon but damned annoying. They not only occupy one's time but they get a bad-tempered too. Buy if you want or drag if you're not interested, shit easy I think.

  You can brush up on the carriage on the outside so no problem with anything there. Well yesterday my daughter moved to Karlstad so now you can see well no trace of them here, but yes it is the evolution of life, but I will miss my grandchildren that I had so near. It has been a great feeling to see them scamper back down the hill right here outside the kitchen window to joyously greet grandma, now is not more. Times that changes. What worries me violently over my daughter's weight loss, is so fun to lose weight but when the weight loss begins to look like anorexia and the person in question laughs at you when you're talking to them. Since starting the weight loss become a problem. She loses the forms completely and the body does look more like a boy, sunken face. I´m the mother tell me how I can stop worrying about my children? I know herself, she thinks that I'm annoying. Worst of all is that she says she is fat. What do you do? She is of age, is supposed to self-manage their lives?? Kim, who was so afraid of her, he would become mad at her now if he had stayed with us here. Everyone says that she eats. She spewed it up when they dont see then?

Av Tove Birkeland Brandt - 13 mars 2012 18:33

          

Av Tove Birkeland Brandt - 13 mars 2012 16:36

Livet känns svårt och bråkigt just nu, pengar som inte kommer in, pengar vi inte har, utgifter som bara forsar in och inga lösningar på någonting i våra liv, dock har jag ljuspunkter att se fram emot, jag hoppas så intensivt på en operation nu har tagit prover, ska snart på en stor infoträff i Torsby och sedan ska det ju bli en dietistkurs för att lära sig hur man ska äta efter operationen osv. jag tänker på vad en operation kan göra för mig, för mitt fortsatta liv, för hälsan. Vilka vinster jag kan erbjudas genom den. Jag sliter redan med viktnedgång, är med i Viktklubb, äter rätt sedan 8 veckor tillbaka nu och det är en evig kamp. Min kropp stretar emot så fort jag ens tänker på att gå nedåt, men jag måste, knäna värker, benen värker, jag är ständigt trött. Egentligen så har jag bantat av och till i hela mitt liv, men det har bara gett en jojoeffekt, ner och upp och pån igen och ner och upp. Jag är trött, självförtroendet är i bott och det blir inte bättre när man är arbetslös och tvingas söka jobb och se ut så här, det kan jag lova er. Jag har tagit prover på min ämnesomsättning vilket ligger på gränsen, så jag har varit iväg och tagit nya sådana prover för att se hur de ser ut, inget nytt från läkaren i Sunne ännu. Min förra läkare ansåg att hade jag tuggat mig till fetma skulle jag tugga mig av med den, ett uttalande som nästan fick mig att ge upp hoppet om Gastric Bypass Operation, men så träffande jag en förstående och underbar läkare i samband med min sons självmord och vi diskuterade även min viktproblematik och han sände en remiss till Torsby lasarett för även han anser att jag behöver hjälp då det rör sig om ett femtiotal kilon som skall bort.

  Jag slutade röka för 9 år sedan och i samband med det gick jag upp 40 kg, det gick såpass snabbt att jag i min hjärna inte ens reflekterade över att jag hade gjort en sådan uppgång, vilket istället kom som en stor chock sedan då jag fattade att så här är det. Jag har inte lyckats att banta bort det efter det utan bara gått uppåt och jag vet ju idag att jag inte klarar av att gå ned utan hjälp, inte alla de kilon det faktiskt rör sig om. Jag har på nätet kollat många som skiver om det här ämnet, att det finns de som anser att det är en ny trend att operera sig, att om man precis som läkaren sa har tuggat sig till sin situation bör man få lösa den själv. Jag ber er säg inget mer förrän ni står i den personen skor. Tänk också på alla pengar sjukvården och skattebetalarna tjänar i slutänden genom att slippa vårda oss med övervikt för högt blodtryck, diabetes, ledproblem, hjärtinfarkter mm mm, detta är saker som också avhjälps genom en sådan operation samt för att inte tala om den statushöjning det är för en kraftig person att vinna åter sitt självförtroende. Det är bara lite tankar från mig som står i en stratgrop och hoppas få genomföra denna operation.


English Version

Life seems difficult and disorderly, right now, money is not coming in, money we do not have, spendings just rushes in and no solutions to anything in our lives, however, I have bright spots to look forward to, I hope so intently on an operation now have taken samples, will soon be a big hit info in Torsby and then how it should be a dietician course to learn how to eat after the surgery and so on. I think about what surgery can do for me, for my future life, for my health. What benefits I can be offered through it. I tear already with weight loss, is included in the Weight Club, eat right, then 8 weeks back now and it is an eternal struggle. My body is resisting as soon as I even think to go down, but I have, my knees ache, legs ache, I'm constantly tired. Actually, I have dieted off and on throughout my life, but it has only given a yo-yo effect, down and up and  back again and down and up. I'm tired, self-confidence is in the bottom and it does not get better when you're unemployed and are forced to look for jobs and look like this, I can promise you. I have taken samples of my metabolism, which lies on the border, so I've been away and taken new such samples to see how they look, no news from the doctor in Sunne yet. My last doctor felt that I had chewed me to obesity, I would chew me of it, a statement that almost made me give up on Gastric Bypass Surgery, but then telling me a kind and wonderful doctor in connection with my son's suicide and We also discussed my weight problem and he sent a referral to Torsby hospital even before he thinks I need help in the case of fifty pounds to be removed.

 
I quit smoking 9 years ago and when it went up 40 kg, it went quickly enough that in my brain did not even think that I had made such a gain, which instead came as quite a shock then when I took that is how it is. I have not managed to slim it off after it but just gone up and I know today that I did not manage to go down without help, not all of the pounds is actually involved. I have looked online many wheel recommendation on this subject, that there are those who believe there is a new trend of getting surgery, that if you just like the doctor said, chewing at his situation, there should be solving it yourself. Please do not say anything more until you are in that person's shoes. Also keep in mind all the money care and the taxpayer earns in the end by not having to care for us who are overweight with high blood pressure, diabetes, joint problems, heart attacks, etc., etc., these are things that also can be solved by such an operation, and to say nothing of the gentrification that is for a strong person to win back their confidence. Just some thoughts from me standing in a starthole and hopes to implement this operation.

 

Av Tove Birkeland Brandt - 13 mars 2012 16:20

  Historik och bakgrund

Gastrisk bypass.

Övervikt och fetma är idag ett stort samhällsproblem med många följdsjukdomar, däribland hjärt- och kärlsjukdomar, högt blodtryck och diabetes. Övervikt definieras genom att räkna ut kroppsmasseindex, BMI. Gastrisk bypass är en relativt ny behandlingsmetod. Tidigare använde man sig mer av vertikalt bandad gastroplastik, där man opererade in ett elastiskt band runt magsäcken men nu är gastrisk bypass vanligare som metod. Andra metoder är sleeve gastrectomy som används vid lätt fetma och duodenal switch som används på patienter med BMI över 50. Vid gastrisk bypass kopplas magsäcken bort, så maten inte passerar den. Istället kopplas tunntarmen direkt till en liten ficka strax efter matstrupen och tolvfingertarmen kopplas in längre ned på tunntarmen.

Gastrisk bypass anses vara den effektivaste, och över tid den hållbaraste, metoden för viktreduktion. Fördelarna för patienten är ett bättre och hälsosammare liv och att samhällskostnaderna minskar kan då dyrbar vård för fetmarelaterade sjukdomar i stor utsträckning elimineras.

Kriterier 

  • Ett riktvärde för en gastrisk bypass-operation är att man ska ha ett BMI på 40 eller högre men vid överviktsrelaterade sjukdomar (t ex typ 2-diabetes, hjärtbesvär, ledbesvär sömnapné etc) kan man rekommendera operationen redan vid ett BMI på 35.
  • Du ska tidigare ha försökt gå ner i vikt med medicinsk övervakning - t ex med kost, motion, läkemedel - men inte ha lyckats bibehålla viktminskningen.
  • Du ska inte ha andra sjukdomar som orsakar övervikten, t ex hormonsjukdomar.
  • Du ska vara villig att göra ett livslångt åtagande för uppföljning och att följa omfattande kost- och motionsanvisningar samt medicinska anvisningar.
  • Det ska inte finnas några medicinska eller psykologiska hinder för narkos eller operation.
  • Det får inte finnas något alkohol- eller narkotikamissbruk.
  • Det krävs minst 6 veckors rökstopp före operationen.

Förberedelse 

Patienten förbereds i god tid innan operationen genom att få besöka en dietist där denne får lära sig hur man ska äta efter operationen. Om patienten ska opereras med titthålsteknik måste denne endast dricka näringsdryck veckorna innan operationen. Detta för att fettet på levern ska minska så operationen går lättare. Vid öppet snitt finns oftast inte de restriktionerna.

Genomförande

Själva operationen kan genomföras antingen som vanlig öppen kirurgi där man öppnar buken mellan bröstbenet och naveln eller genom titthålskirurgi. En liten ficka i övre delen av magsäcken sys av till en storlek av cirka 1-1½ deciliter. Därefter kapas tunntarmen av och sys fast vid den nya magsäcksfickan. Tolvfingertarmen sys sedan fast cirka 1-1½ meter ned efter tunntarmen. Operationen tar 1-3 timmar att genomföra.

Efter operationen 

Det första dygnet efter operationen får patienten endast små mängder dryck som ska sippas eller drickas med sked. Successivt ges lite tjockare drycker som nyponsoppa och välling. Efter 2-3 dagar kan patienten åka hem då denne kan klara av att äta och tillgodogöra sig minst 1½ liter vätska per dygn. Kostråden skiljer sig mycket beroende på vilket sjukhus som opererar. En sjukskrivningsperidod på två till sex veckor är normal. Den första tiden kommer patienten att vara stel och öm i operationsärren.

Bieffekter och komplikationer

Komplikationer 

Ibland kan läckage uppstå från magsäck och ut i bukhålan varpå ett nytt ingrepp krävs. Som vanligt i samband med operationer så finns alltid en infektionsrisk.

Dödligheten efter operation ligger på 0,17 % räknat på en trettiodagarsperiod efter ingreppet.

Bieffekter 

De vanligaste bieffekterna uppstår då patienten ätit för fort eller tuggat maten dåligt. Då kan illamående och kräkningar uppstå. Även så kallad dumpning kan drabba patienten. Det är ofarligt men obehagligt och uppstår då maten kommit ner för fort i tunntarmen. Dumpning yttrar sig genom yrsel, kallsvettningar och ökad hjärtfrekvens. Diarréer kan uppstå då för fet mat har ätits. Efter en tids viktnedgång kan hudveck av överskottshud uppstå. Denna överskottshud kan avlägsnas kirurgiskt vilket normalt diskuteras med läkare efter cirka två år.

Andra bieffekter är mindre känning av leder, diabetes, social fobi, depression, et.c[källa behövs]

Livet efter operationen 

Efter operationen går det endast att äta 1½-2 deciliter mat per portion; vikten rasar därför fort. Det är inte onormalt att patienten minskar 15 kilo under första månaden. Det är viktigt att äta rätt och på jämna tider under dagen. Mellan de vanliga måltiderna ska mellanmål intas. Det är också viktigt att maten tuggas väl. Eftersom näringsupptaget till viss del minskas så måste den opererade också äta oftare än en ickeopererad, åtminstone till att börja med. Patienten behöver oftast ta kosttillskott, detta i samarbete med den lokala vårdcentralen.

I snitt tappar opererade personer 61,2 % av sin övervikt. (Mindre än 5 % som inte opererats utan har fått den konventionella behandlingen som finns vid vårdcentralerna, får en betydande viktminskning och bibehåller den långsiktigt.)


 

Av Tove Birkeland Brandt - 13 mars 2012 10:39

I dag ringde dottern för att fråga om köksbordet som jag skall få av henne, de har börjat flytta sina saker till en nya lägenheten i Karlstad där jag hoppas de kommer trivas bättre än i Deje. Just Deje har ju tydligen känts som ett dok runt deras fötter en tid så ja de behöver kanske röra på sig. Själv vet jag ingenting om framtiden, några månader är på plats med jobb i sommar sedan ja då är det söka vidare för att finna en plats att befinna sig på och ja även jag skulle nog känna att en flytt vore på sin plats. Finns inte lugn och ro i mitt liv, behöver lugn och ro för att skapa. Med skapa menar jag att författa, man ska tänka på vikten, träna - borde manju också göra, träffa alla osv, osv och nu hänger allt på oss för att åka runt över allt så det känns för jävla jobbigt.

  Ska ringa min andra dotter idag och en promenad skulle sitta på rätt sida av planeringen också, telefoner ringer varenda morgon så man har inte en chans att sova ut trots att man just nu är arbetslös, helt otroligt men livet känns fruktansvärt stressigt.

  Önskar man kunde sätta sig på en öde ö och slippa undan allt. Saknar Kim hela tiden, varför i helvete  skall man drabbas av att ens barn tar självmord? Det gör så fruktansvärt ont inombords hela tiden. Livet går framåt men med ena foten kommer jag alltid att stå stilla vid honom, det är en stretschprocess. Att töja på sitt inre, för att stå ut med risk att gummibandet slår en tillbaka hela tiden. Och så var det ju gyllene nyheter hos tandläkaren, att jag kommer bli av med massor av tänder. Hur skall jag få ihop pengar för att rädda några av mina tänder, jag sköter om dem på alla sätt och vis men ändå finns där en extra grym bakterie som äter upp allt. Kan inte förklara min tandlossninga, jag borstar, jag fluxar och jag borstar och ändå tappar jag tänder. Livet suger, ändå vill jag leva, ändå vill jag skapa.


English Version

Today called my daughter to ask about the kitchen table that I will get from her, they have started to move her things into a new apartment in Karlstad where I hope they will thrive better than in Deje. Just Deje've obviously felt like a doc around their feet for some time so yes they may need to move. Of course I know nothing about the future, a few months is in place with jobs in the summer, since then it is to search further to find a place to be on, and yes even I would probably feel that a move would be appropriate. If there is no peace in my life, need peace and quiet to create. With the creation of, I mean to write, to think about weight, work out - should also make all the, meet all etc., etc., and now everything depends on us to go around everywhere so it's too damn hard.

   Will call my second daughter today and a walk would be on the right side of planning as well, phones ringing every morning so you do not have a chance to sleep in spite of currently being unemployed, which is incredible but life feels horribly stressful.

   Wish I could sit down on a deserted island and get away with everything. Missing Kim all the time, why in the hell should I suffer. Why should my child do suicide? It hurts so terribly like an evil inside all the time. Life goes forward, but with one foot, I will always stand still with him, it's a stretschprocess. That stretch of the interior, to put up with a risk that the rubber band beats a retreat at all times. And so it was golden news at the dentist, that I will get rid of lots of teeth. How shall I find money to save some of my teeth, I take care of them in every way, but then there is an extra cruel bacterium that eats up everything. Can not explain my tooth loose no, I brush, I fluxar and my brushes and still lose my teeth. Life sucks, yet I live, yet I want to create.

Av Tove Birkeland Brandt - 12 mars 2012 09:30

Startade dagen med invägning, fy faán förra veckan upp 4 hg och denna veckan står jag still, äter ju inte fel och hoppar över alla sötsaker, håller mig under givna kalorier. Jädra collectorkropp, men jag hade gått ned ytterligare 3 cm runt midjan glad att säga. Men nu är ju vikten ett stort problen. Idag var jag också till Forshaga på provtagning inför en operation, fastande så gud det kändes trögt innan man blev klar och så var jag in till tandläkaren och fick en tid redan idag för undersökning. Deje sa att jag inte fanns i rullarna så jag skulle inte få gå här, men nu såg de att jag senast var hos tandläkaren 2011 så jag var välkommen, pustar ut. Måste ha hjälp med tänderna, annars kommer jag inte att ha något jobb i framtiden, vem vill ha en kock utan framtänder, ett gapande svart hål. herregud varför ska man drabbas av precis allting?

  Längtar efter att komma iväg på gruppmötet i Torsby den trettionde, hoppas så på att få en operation så mitt liv kan börja om, bara friheten att orka röra sig utan att svettas ymnigt. Jag är så trött på det nu. Masken klarar att gå ned galant i alla fall på koständringen så det är skönt för honom, dessvärre har jag inte orka tta stå stilla eller gå upp efter veckors kamp med ett par hg nedgång i veckan. Blir så helvetes grinig när det inte ger något att kämpa och avstå från allt man tycker är gott. Ska komma igång med träningen nu så får vi se om det kan förändras något. Snart kommer lillemannen Alexander till oss igen, han var hos mormor och morfar igår och det blir ännu en dag med oss då mamma och Johan ska till lasarettet och hämta hem Lukas som har streptokocker och scharlakansfeber.


English Version

Started the day with a weigh-in, shit last week, up 4 hg and this week I stand still, eat nothing wrong and do skip all sweets, keep me submissive calories. Damn collector body, but I had gone down another 3 inches around  my waist happy to say. But now the weight is a great problen. Today I was also in Forshaga on sampling for surgery, fasting so god it felt sluggish before it was finished and I was up to the dentist and got an appointment today for investigation. Deje said I was not in the rollers so I would not go here, but now they saw that I was last at the dentist in 2011 so I was welcome, puffs out. Must have help with my teeth, otherwise I have no job in the future, who wants a cook without front teeth, a gaping black hole. oh my God why should you suffer so in life?

   Looking to get away at the group meeting in Torsby the thirtieth, hoping to get an operation so my life can start over, just the freedom to hurricanes move without sweating profusely. I'm so tired of it now. The worm is able to go down with flying colors in all cases the diet change so it's nice for him, unfortunately I have not cope eight stand still or go up after weeks of struggle with a pair hg decline in the week. I get so fucking grumpy when it does not add anything to fight and give up everything you think is good. Should get started with your training now and we'll see if it can change slightly. Soon, the little man Alexander will come to us again, he stayed with his grandparents yesterday and there will be another day with us as mom and Johan is going to the hospital to bring home Lukas who has strep and scarlet fever.

Av Tove Birkeland Brandt - 11 mars 2012 10:02

Fy, jobbigt en utdragen förbannad telefonsignal som vägrade ge sig och jag var så trött, orkade inte kliva upp. Helt matt, men då det slutat ringa till sist då var jag klarvaken så det var lika gott att gå up ur sängen och starta upp mitt långkok. Har bestämt mig för att göra en skinkstek på sådant vis man gjorde då barnen var små, timmar av kokande på spisen, gotta sig i kryddbad, dofterna som sprider sig i köket. Minnen.

  Tänker på Kim som så förväntansfullt kunde sitta bredvid mig när jag lagade mat, han tyckte själv om att baka. Nu är det ingen kvar som verkligen blir upprymd av det. Saknar dig Kim, helvete vad jag saknar dig.

  Livet måste gå framåt, jag kan inte blicka tillbaka i backspegeln mera, en fot i taget, framåt, framåt, sakta och trevande för att få fotfäste. Jag glömmer dig inte, var inte rädd, du bor i mitt hjärta och du finns i mina tankar. Men jag reser mig igen som Thorsten Flink sjunger. "Jag reser mig igen"

Nu ser jag fram emot att jobba sommaren i paradiset "kusten", fullt av folk, drömmar, god mat, vackra vyer, glada och avslappnade människor som glädjs över sin semester. Helt fantastiskt och på lediga stunder bara njuta av att befinna sig mitt i centrum av allt detta, hitta nya idéer till boken. Leva en stund, leva. Skaffa vänner. Träffa gamla vänner igen.  Det är en stor bit glädje som kommit in i mitt liv, ett vackert ställe, doften av havet, tång och fisk. Måste nypa mig i armen, känns som om jag drömmer.


English Version

Oh, tough a lengthy angry phone call refused to give up and I was so tired, could not get up. Quite dull, but then it stopped calling last time I was wide awake, so it was just as well to go up out of bed and start up my confit. I have decided to make a pork in such a way I did when the children were small, hours of boiling on the stove, great in flawerbath, the smell that spreads in the kitchen. Memories vakening.

   Thinking of Kim who so eagerly would sit beside me when I cooked, he thought himself to bake. Now it's no one left who really get excited by it. Miss you, Kim, hell, how I miss you.

   Life must go forward, I can not look back in retrospect more, one foot, forward, forward, slow and hesitant to get a foothold. I will never forgett you, do not worry, you live in my heart and you are in my thoughts. But I get up again as Thorsten Flink sings. "I get up again"

Now I look forward to working summer in paradise "coast", full of people, dreams, good food, beautiful scenery, happy, relaxed people who rejoice over their vacation. It is amazing and in his spare time just enjoy of being right in the center of all this, finding new ideas for the book. Living for a moment, to live. Make friends. Meet old friends again. It is a great piece of joy that came into my life, a beautiful place, the smell of the sea, seaweed and fish. Have to pinch my arm feels like I'm dreaming.

Av Tove Birkeland Brandt - 10 mars 2012 19:03

Vilken dag, igår kom det papper om gruppmöte på Torsby lasarett (info) inför en magoperation som jag hoppas få så på måndag ska jag ner till Forshaga och ta prover på laberatoriet där. Ska samtidigt passa på att boka mig på hos tandläkaren i Forshaga, måste ha hjälp med tandlossningen. Kan inte jobba Utan framtänder, men det problemet får vi lösa senare. Vi har Christian hemma på besök i helgen (Bonusgrabben) och han har idag varit med oss på tur till Eda och mina föräldrar, vi käkade hemma hos dem och så fick jag min födelsedagspresent i förväg ett par leggins, jättefina jeansliknande, lite pengar och en bag med mat så nu klarar vi oss en stund igen. Jag måste säga att jag har världens goaste föräldrar. Så när vi kom hem ringde det från en arbetsgivare vi var i kontakt med för två år sedan och de ville ha oss i sommar, de har skaffat boende åt oss så nu är det bara att åka och jobba. Skall bli så fett roligt eftersom det var ett ställe vi hela tiden ångrat att vi inte tog chansen att jobba på utan valde hemmabyn istället. Men nu blir det av och vi är lyckliga för två.

  Vi fick dessutom jobbet, trots fetma och på det intryck vi avgett vid vår intervju och på vår yrkesstolthet. Jag säger bara Sorry till den gamla arbetsplatsen att ni gjorde er av med två så lojala människor. Hoppas ni får vad ni förtjänar efter det ni sa till oss avskedningsvis.

I morgon blir det skriva på boken igen, koncentrerat. Känner mig så lättad nu och livet känns faktiskt som ett stort äventyr. Jag vet att jag kommer fånga många intryck till min bok i sommar. Tack Livet


English Version

What a day, yesterday was the paper about the team meeting on Torsby hospital (information) before a stummicoperation which I hope to get. On Monday I'll go down to Forshaga and take samples on the laberatory there. Will take this opportunity to book me for a dentist in Forshaga also, need help with tooth unloading. Can not work without front teeth, but the problem we solve later. We have Christian home for a visit this weekend (Bonus kid) and he has now been with us on tour to Eda and my parents, we ate at their house and so I got my birthday present in advance a pair of leggings, very nice jeans-like, little money and a bag of food, so now are we doing great for a while again. I must say that I have the world greatest parents. So when we got home the phone rang from an employer, we were in contact with two years ago and they wanted us in the summer, they have obtained accommodation for us so now we just have to go to work. It will be so fat funny because it was a place we always regretted that we did not take the opportunity to work on but chose the hometown instead. But now it's off and we are happy for two.


   We also got the job, although obesity and the impression we are given at our interview and our pride. I'm just saying Sorry to the old work that you did away with two such loyal people. Hope you get what you deserve after you have told us to go.


Tomorrow will be writing the book again, concentrating. I feel so relieved now, and life actually feels like a great adventure. I know I will catch a lot of impressions to my book this summer. Thanks Life and the wonderful people who fills it with meaning.

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards