Toves Tankar

Alla inlägg under mars 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 2 mars 2012 09:35

I dag är det fjorton månader sedan Kim gick sin egen väg före oss andra, saknaden känns så enormt just detta datum varje månad och bryter sig igenom de annars så uppehållande tankarna och oron på ekonomi och jobb, vi är ju arbetslösa på heltid nu och det blev ännu ett nej från en intervju idag. Då gällde det Rudsskolan där man valt en annan tjej, man kan bara göra sitt bästa. Funderar på att utbilda om mig, tillvad är bara kruxet, jag har ingen aning.

  Helena var hit idag så hon har hjälpt mig att färga håret så nu är jag svart och röd igen, känns så tufft, jag blir så töntig i min person som blond, så mild och snäll, men det här gör mitt inre mera rättvisa. Känns bra, sedan är det en smaksak och ja man duger ju inte hur man än ser ut så jag kan likaväl följa mitt hjärta istället för att sträva efter andras beröm ellervänskap. Man får bara acceptera att livet kan vara PISS och gå vidare med det utifrån den vinkeln så kanske det kan ge en och två glada överraskningar istället i slutänden. Just nu så lagar maken våran Lunch och det doftar så gott i vårt kök, magen skriker....

.   Tänkte passa på att visa er min nya look eller ja egentligen så är det ju en återgång till mina 10 senaste år vilket jag trivs bra med. Nu skall jag ta mig en ordentlig titt på mitt personliga brev och omstrukturera det lite, sätta in ett av de nya fotona så man ser hur jag ser ut för dagen och uppdatera vem jag är och vad mina behov är så kan de jämföra det med sina. Man kan ju hoppas det blir en ny vinkling så det blir intresserade...


English Version

Today, fourteen months ago Kim went his own way before the rest of us, longing feels so huge, this date each month and breaks through the otherwise support the thoughts and concerns about the economy and jobs, we're unemployed full time now and it was still a no from an interview today. People had Rudsskolan where you chose a different girl, one can only do their best. Looking to educate me, to What?,  its just the thing, I have no idea.

   Helena was here today so she has helped me to dye my hair so now I'm black and red again, it feels so tough, I am so lame in my person as blonde, so gentle and kind, but this makes my mind more fair. Feels good, then it is a matter of taste, and yes it is good enough not matter how one looks like I may as well follow my heart instead of striving for others' praise or friendship. You just accept that life can be PISS, and get on with it from that angle, maybe it can give one and two happy surprises instead in the end. Right now, my husband is fixing our lunch and it smells so good in our kitchen, my stomach screams ....

 Thought this opportunity to show you my new look, or even really so it's a return to my last 10 years and I enjoy working with. Now I will take me a good look at my personal letters and restructure it a bit, put in one of the new photos so you can see how I look for the day and update who I am and what my needs are so they can compare it with their s. One can only hope it gets a new twist so it will be interested ...


Av Tove Birkeland Brandt - 1 mars 2012 15:55

Idag var det Karlstad vi har besökt för intervjuer så nu är det bara att vänta och se om det ger något. Annars en tur till Grums och hälsat på min dotter med hundartiklar samt hundburen som de skall låna för att Balto inte skall skada sig nattetid. I går flyttade Ghini och idag kommer hon hem igen, nästan skönt för det blev så himla tomt här hemma, det var lillkillen dit hon flyttade som var allergisk mot kissekatt. Det blir bra, har ju ändå inget jobb just nu efter det roliga beömtandet på Selma Quality Hotel i Sunne. Tur att man har egenskaper att slippa bli omtyckt och att man gör så jävla dåligt jobb att man inte vill ha mig. Känns tryggt och bra!!

Nåja det kommer att komma i min nästa bok som maken gav mig uppslag till idag när vi gjorde staden osäker med vårt tunga besök. Tänk ändå att man i Sverige idag 2012 bemöts av nedlåtande blickar på grund av sin övervikt, vad man inte vet är att vi gör något åt den men det går sakta, är vi sämre människor än andra för att vi har problem med vår vikt???

Nåja, det är deras förluster, de som  inte kan se människan bakom.  Idag saknar jag min Kim så otroligt mycket, hade behövt hans kramar, känner mig så otroligt trasig. Min bonusson vart sur över att vi placerade ut Buddy i ett nytt hem och skrev ned oss på facebook, men herregud han var ju aldrig här och tog hand om honom. Vi kan ju inte låta vår goa vän fara illa för att alla ska få sin vilja igenom, vi tänkte på Buddy. Hur vi än vänder rumpan får vi ett nytt slag från någon, närstående eller från utsidan. Kvittar faan hur vi gör, ibland skulle man bara vilja ge upp helt. Kan inte någon bara älska mig och maken för de vi är????

Inga vänner, ingen familj och min älskade son som tagit sitt liv. Förbannat nedvärderad på SELMA och jädrigt arbetslös. Vilket Toppenliv man har!!!!!


English Version

Today was the Karlstad we have visited for interviews so now we just have to wait and see if it gives somewhat. Otherwise, a trip to Grums to visit my daughter with dog supplies and dog cage which they must borrow to Balto does not hurt at night. Yesterday moved Ghini and today, she will back home, almost good because it was so very empty here at home, it was the little guy where she moved that was allergic to kitty. It will be good, have, after all, no job right now after the fun treatment at Selma Quality Hotel in Sunne. Lucky to have properties not to be liked and to do so damn poor job that you do not want me. Feels safe and sound!

Well it will come in my next book, which my husband gave me the idea for today when we made ​​the city unsafe to visit our tongue. Just think that in Sweden today, 2012 are received by the condescending glances due to being overweight, what you do not know is that we do something about it but it is slow, we are worse people than others because we have a problem with our weight? ?

Well, it's their loss, those who can not see the person behind. Today, I miss my Kim so much, had needed his hugs feel so incredibly bad. My bonusson was pissed that we put out Buddy in a new home and wrote about us on Facebook, but my goodness he was never here and took care of him. We can not let our good friend go bad for everyone to get their way, we thought about Buddy. How do we turn the butt we get a new slap from anyone, related or from the outside. Shit it does not matter what we do, sometimes you would just like to give up completely. Can not anyone just love me and my husband for who we are??

No friends, no family and my beloved son who had killed himselves. Damn unappreciated in SELMA and fuckin unemployed. Which Terrific life we have!!

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards