Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Änglamamma, vem fan har bett om att vara det?

Av Tove Birkeland Brandt - 6 april 2012 09:56

Högtidernas betydelse har förvunnit ur mitt liv, jag saknar min son och betydelsen av att ha en familj. Livet rullar på för oss alla, men den glädjen som fanns tidigare har nu försvunnit helt.

  När döden inträffade trodde man på sammanhållning, att ta hand om varandra, det varade ett tag sedan ville man glömma döden och leva livet. Visst är väl det bra, men mitt i detta tappade man bort betydelsen av att ta hand om varandra. Det blev avskärmningar, ensamhet, tomma ord.

  Jag vet inte vad det betyder, inget är heligt och den som hade förtjänat allt är nu borta för alltid. Det är bara tomt.

Att ständigt föra en kamp för det goda, att önska ett slut på dumheter, att se att vissa saker driver en människa till självmord och att vissa individer inte tar ansvar för detta, att de försöker få till stånd fler skador med risk för ännu mera självmord bara för att tänka enbart på sig själva i livet. Att framstå som renheten själva, att ha sådant behov av att vara en medelpunkt för alla att man trampar runt i andras själar och har sönder dem utan att tveka.  Nej, för mig betyder inte högtider något mera, det försvann bort i Julas då jag än en gång blev sviken.

Att jag fyllde år´betydde heller ingenting längre, kan man skita i att fira så jag har förstått att jag måste leva mitt liv nu för att överleva. Jag kan inte bara fortsätta ge och ge och aldrig få något tillbaka. I hela mitt liv har jag varit familjär, försökte bjuda att på middagar och så för att samla alla vid ett bord, för att glädjas av  ordet FAMILJ, nu finns det inte mera.

Man har inte råd, man har inte tid, man har inte lust, man har inte.....

Jisses jag kan fortsätta i evigehter men jag tror nog alla har förstått den punkt jag ville nå.

  Konstigt man har fört en kamp om att jag inte skall få leva mitt liv som jag vill leva det utan kämpat för att jag skall leva det inom andras ramar, jag måste ta hänsyn, jag måste stanna här och finnas för alla, jag måste en massa, jag måste BO nära, varför? Ingen hälsar på mig ändå.

Nej en gång fanns det betydelse, nu finns ingenting och inte ens blodet är tjockt nog för att få in kärlek i ådrorna.

Jag börjar bli gammal, åren går snart kan jag inte förändra framtiden, eller ens kanske orka göra det jag vill.

Jag vill verkligen flytta långt undan alla för att kunna lämnas ifred från deras hat och sätt att lyfta sig själva genom att trampa ned mig. Vad mer kan man göra i livet än att försöka förändra saker som gått snett eller att fylla allas liv med kärlek?

Jag saknar Kim, han förstod mig, han älskade mig och jag älskar honom, den finaste son en mamma kan få, min älskade änglason , jag tänder hans ljus, jag ber till en högre makt att evigheten finns så jag kan träffa honom igen.

 Jag vet att alla försök i världen kan inte förändra människans natur, att hävda sig genom andra för att själva få lysa som stärnor. Högtiderna betyder inget för mig mer. Glad Påsk!


English Version

Formal Significance has diiipered out of my life, I miss my son and the importance of having a family. Life rolls on for us all, but the joy that existed earlier has now completely disappeared.


  When death occurred it was believed to cohesion, to take care of each other, it lasted a while then they wanted to forget about death and living life. For sure it is good, but in the middle of this lost man out the importance of taking care of each other. There were screens, loneliness, empty words.


  I do not know what that means, nothing is sacred and anyone who deserved everything is now gone forever. It's just blank.


To constantly bring a fight for the good, to desire an end to the nonsense, to see that some things drives a person to suicide, and that some individuals do not take responsibility for this, because they are trying to bring about more damage with the risk of yet more suicide just to think only of themselves in life. Appearing purity itself, to have such an urge to be a focus of all that pedaling around in other people's souls and have broken them without hesitation. No, for me does not mean feasts any more, it disappeared in Jula then once again I was disappointed.


The fact that I was having my birthday didn´t mean anything any longer, you can give a shit about to celebrate so I understand that I must live my life now to survive. I can not just keep giving and giving and never getting anything back. All my life I have been familiar, tried to invite to dinners and then to collect all at a table, to enjoy the word FAMILY, now there is no more.


You can not afford it, you do not have time, you do not want, you have not .....


Geez I can continue in eternity but I think everyone has understood the point I wanted to reach.


  Strangely we have been contending that I should not have to live my life that I want to live there without fight, that I should walk in the other frames, I have to take into account, I must stay here and be available to all, I have a lot of , I have live near by, why? No one greets me anyway.


No, once was the meaning, now is nothing, not even the blood is thick enough to make love into the veins.


I'm getting old, the years go by quickly, I can son not change the future, or even perhaps hurricanes do what I want.


I really want to move far away all to be left alone by their hate and ways to lift themselves by stepping down to me. What else can you do in life than trying to change things that went wrong or to fill everyone's life with love?


I miss Kim, he understood me, he loved me and I love him, the best son a mother could have, my loved angelson, I light his candle, I pray to a higher power that eternity is so I can see him again.


I know that any attempt in the world can not change human nature, to assert themselves by others to be free to shine as stars. Feasts means nothing to me anymore. Happy Easter!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards