Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Titta in och se hur livet är efter min sons självmord, skrivandet och allt annat

Av Tove Birkeland Brandt - 8 april 2012 09:48

Inte alls så att jag kan sitta här och ömka mig, livet måste gå vidare men det är ett nytt liv, ett annat sätt att se på livet, ett förhållningssätt som gör att livet trots allt är värt att leva.

  Jag vill förhindra alla ifrån att begå självmord, jag vill förändra världen göra den lättare att leva i, alla behöver få det lättare att leva. Självmord är inte ett slut på ens liv, det är ett livslångt helvete för dem som lämnas kvar, med ångest och förtvivlan över att inte ha räckt till, självmord är ingen lösning. Att tala och ta hjälp är en lösning så snälla ni som ens tänker tanken på ett slut, ändra er. Skrik ut er smärta, ruska om dem runt er, be dem hjälpa.

  För mig blev Kims död ett fruktansvärt uppvaknande och sakterliga en förståelse om att jag själv betyder något annars skulle jag inte vara här. Jag fyller ett syfte om det så bara är att suga i mig syre, men min plats är här tills det är dags för han där uppe att ta mig någon annan stans. Kanske skall jag själv lära mig någonting eller så är det andra som skall ha lärdom via mig. Jag vet inte, jag låter ödet styra vägen och jag har inte bråttom.

  Jag skriver, drömmer om att lämna ett spår efter mig. Boken jag håller på med är en deckare, min första och naturligtvis hoppas jag kunna få den utgiven när den är klar. Jag drömmer om att få ihop pengar nog för att klara fortsätta skriva utan avbrott, min klara dröm är att bli författare. Ja man kan inte kalla sig det sägs det förrän man fått en bok utgiven, så jag får fortsätta drömma om författarskapets erkännande. Det känns ofta som om inte tiden räcker till, man vill skriva en hel massa men det blir avbrott, så få som verkligen förstår mitt skapande, man tycker faktiskt att det är blaha att en vuxen människa kastar bort sin tid med att skriva. Jag ser det som att de flesta runt mig inte är läskunniga, ointresserade och lite bekväma.

  För mig är böcker min hela värld, det är helt andra äventyr som öppnar sig, man träffar så mycket människor i textraderna, man lär känna deras personligheter, man kan följa med dem i deras vardag, faktum är att läsa en bok är underbart och att skriva en bok är spännande, svårt, kreativt och underbart. Visst finns det dagar med skrivkramp men allt som oftast har jag lyckats få till ca 10 sidor text per dag den senaste tiden och jag känner mig nöjd och glad, jag lär känna mina karaktärer, de blir som personer jag känner. maken sitter på andra sidan bordet och skriver också han en deckare och jag längtar efter att se hans bok ute på hyllorna för vad jag kan bedöma så är han en fantastisk författare, jag läser igenom och bedömer efter hand det han skriver och han gör det samma för mig, kommer med tankar och lyfter det vi tycker allra bäst om.  Att skriva är en konst som egentligen alla behärskar om intresset fanns där.


English Version

Not at all so I can sit here and pity me, life must go on but it's a new life, another way of looking at life, an attitude that makes life, after all, is worth living.

 
I want to prevent all from committing suicide, I want to change the world, making it easier to live in, everyone needs to make it easier to live. Suicide is not an end to your life, it's a lifetime of hell for those who are left, with anguish and despair at not having been sufficient, suicide is no solution. To talk and get out a solution so please you who even thinks about the idea of ​​an end, change your mind. Shout out your pain, shake them around you, ask them to help.

 
For me, Kim's death a terrible awakening and slowly an understanding that I mean something else I would not be here. I fill an order if it is just to suck in my oxygen, but my place is here until it's time for him up there to take me somewhere else. Perhaps I learned something or it is others who should have learned from me. I do not know, I let fate guide the way and I do not rush.

 
I am writing, dreaming of leaving a trail behind me. The book I'm doing is a crime novel, my first and of course I hope to have it published when completed. I dream of getting together money enough to support continued to write without interruption, my clear dream is to become a writer. Well, you can not call it says until you got a book published, so I may continue to dream of writer's recognition. It often feels as if time permits, you want to write a lot but there are breaks, so few who really understand my creative work, you actually think it's blaha to a grown women throw away her time writing. I reckon that most people around me are not illiterate, uninterested and somewhat comfortable.

 
For me, books are my whole world, it's completely different adventure that opens up, you meet so many people in the rows, you get to know their personalities, you can follow them in their everyday lives, the fact is that reading a book is wonderful and that Writing a book is exciting, difficult, creative and wonderful. Certainly there are days with writer's block but usually I have managed to get to about 10 pages of text per day recently and I'm happy about that. I get to know my characters, they are as people I know. My husband is sitting across the table and he also writes a detective story, and I long to see his book out on shelves for what I can tell, he is a fantastic writer, I read and assess over time what he writes and he does the same for me, with thoughts and highlights what we like most. Writing is an art that really mastered all of the interest was there.

 
 
Johanna

Johanna

8 april 2012 15:58

Rösta på min bild

https://apps.facebook.com/offerpop/Contest.psp?c=76521&u=19412&a=254553244581393&p=387783792941&v=Entry&id=281723&rest=1

Det skulle göra mig mycket glad. Sprid gärna det vidare till dina vänner!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
anne

anne

8 april 2012 16:14

Hej Tove! Jag har läst din blogg ett tag nu och tycker du verkar vara en fantastisk kvinna. Jag har själv mist min syster och bror i självmord och vet vilket helvete du går igenom. Jag vill önska dig en fin påsk! Kram Anne

http://anneh.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

8 april 2012 16:16

Tack Anne för din vackra omtanke. Jag vill ge dig en stor kram tillbaka och önskar även dig en fridfull och bra Påsk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards