Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Änglamödrarnas drabbning

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2012 11:04

Blir så ledsen av att se på när änglamammor bråkar, vad finns det i livet att bråka om. Vi borde bara stötta varandra, våra barn är borta. Vi bär ju alla på tomhet och saknad. Smärtor som inte går att stryka bort ur livet längre, men som går att mildra med vänliga ord.

  Vissa av oss är där upp på vågen när andra befinner sig där nere i dalen. Så är det att leva i livet efter.

  Det är smärtsamt att höra människor tala om självmord, men om man vill svara dem för att hjälpa så går det att göra det på ett bra sätt bara ge dem nätadressen hit:

http://www.sjalvmordsguide.se/  eller förmedla sjukvårdskontakter.

  Jag försöker motverka självmord och jag tar inte lätt på att någon säger att de skall ta sitt liv, kanske är det precis det de kommer göra när du fräst åt dem att sluta tala så. Jag vill inte belastas av skuld, jag bär skuld över mitt barns död, för att jag inte förstod att han mådde dåligt, jag orkar inte ta mig an andras ohälsa. Jag kan dock vara en mycket god vän, jag kan trösta och finnas där när jag orkar, men jag vill inte belastas för hårt så jag själv inte orkar. Jag lever ett liv efter detta, jag menar verkligen lever. Jag för en kamp mot de negativa tankarna varenda dag, försöker förmedla det positiva istället för det negativa, försöker att inte tala om döden i en form av att den är bättre. Döden är just det, den är döden och inget vi bör befatta oss med om den inte kommer på en naturlig väg. Självmord är så fruktansvärt, det är inte ett SJÄLV-MORD, det är även ett visst mått av mord på dem som älskar oss. Vad har de för möjlighet att välja??? Vad hade jag för möjlighet att välja när mitt barn tog sitt liv. Jag befinner mig här och måste kämpa. Visst jag kan lägga mig ned och ge upp, men hur går det då med dem som finns kvar. Har jag den rättigheten? NEJ är mitt fasta svar.

  Livet är en kamp, men det är en kamp jag måst ta.

Jag fördömer aldrig någon som mår dåligt, men jag säger det finns hjälp att få. Vi har en bra psykvård, det finns läkare som vet, men att må bättre tar tid. Ingen kan uträtta Mirakel, vi måste själva kämpa och Livet efter borde kunna döpas till Kampen, för det är ordet för de som lämnas kvar.


English Version

I get so sad to watch the angelic mothers fighting, what is there in life to fight about. We should just support each other, our children are gone. We are wearing all the emptiness and loss. Pain that can not brush away from life anymore, but that can mitigate the kind words.

 
Some of us are there on the scale when others are there in the valley. So is it like to live in the afterlife.

 
It is painful to hear people talk about suicide, but if you want to answer them to help so you can do it very well just give them the network address here:

http://www.sjalvmordsguide.se/ or communicate health care contacts.

 
I try to discourage suicide and I will not be easy for someone to say they should take their own lives, maybe it's just what they will do when you fried them to stop talking like that. I would not be burdened by guilt, I carry guilt about my child's death, because I did not realized he was not feeling well, I can not take me an other people's ill health. However, I can be a very good friend, I can comfort and be there when I can, but I would not be burdened too hard so I can not cope. I live a life after this, I mean really live. I  fight against the negative thoughts every day, trying to convey the positive instead of negative, try not to talk about death in a form that it is better. Death is just that, it is death and nothing we should concern ourselves with if it comes in a natural way. Suicide is so terrible, it's not a SELF-MURDER, it is also a measure of the murder of those who love us. What is their role to play?? What did I have a choice when my child took his own life. I am here and have to fight. Sure I could lie down and give up, but what of those who remain. Do I have that right? NO is my solid answers.

 
Life is a struggle, but it is a struggle I had to take.

I condemn no one ever feels bad, but I say there is help available. We have a good mental health, there are doctors who know, but that feeling better takes time. No one can do Miracles, we must ourselves struggle and the life after should be renamed to fight, because that's the word for those left behind.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards