Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Livet pissar formligen på oss

Av Tove Birkeland Brandt - 18 maj 2012 13:19

Jag är trött, sliten. Vill inte känna att jag måste stiga upp för att mötas av mer negativitet, större kamp för att orka.

Bilbesiktning och nog fan kommer det kosta en förmögenhet, länkarm måste bytas, bromsslangar fram på båda sidor, bromasarna fram och handbromsen bak. Det kostar pengar som jag inte har, räkningarna hänger i drivor på väggen, maten tar slut, livet tar fan slut.

  Man tigger om hjälp men över allt är det nej, nej  och åter nej och själva ställer vi upp över allt, men då det gäller. Nej Inget tillbaka...

Är det ovanligt, nej.

  Man kravlar tiggande till det sociala och de ber en att byta bostad till mindre, vad kostar inte det och med betalningsanmärkningar och skulder så ja vad kostar inte det, man skall sälja av och det försöker vi ju med och ingen köper den skit man har. De säger nej vi betalar inte för det här och inte för det där och inte tandläkaren och inte bilen och inte det och inte, det ekar ihuvudet på oss. INTE...

Vem fan har bett om arbetslöshet, jag är inte arbetsskygg men nu kommer vi till en punkt där jag är på väg att gå sönder igen och inte heller det vill jag vara med om. Men det inre klarar inte hur mycket som helst, jag har saknaden att bära på varenda dag, och alla ekonomiska problem och allt jag ser som kommer gå åt helvete och mitt i det här så känner jag bara att jag inte orkar mer. Vad ska man då göra, arbetslös = ingen sjuklön om man går åt helvete.

Livet pissar på oss, vill inte vända och bli bättre, det bara fortsätter år efter år och sedan Kim tog sitt liv, finns det ju för fan inget liv att tala om. Sorg, fattigdom och ett rent helvete.

 Jag hatar mitt liv just nu...

 

English Version

I'm tired, worn out. Do not feel that I must get up to face more negativity, more struggle to cope.


Motor Vehicle Inspection and for Christ's sake, it will cost a fortune, link arm must be replaced, brake lines front on both sides, bromasarna front and rear handbrake. It costs money that I have not, the bills are in drifts on the wall, the food runs out, life is hell-end.


   Mann, begging for help but överallat is no, no and no again, and themselves, we are up everywhere, but when it comes. No. Nothing back ...


Is it unusual, no.


   They crawl begging to the social and prays him to change residence for less, how much is not it, and with poor credit and debt as well what does not cost it, they will sell off and we are trying to. They say no we do not pay for this and not for that, and not the dentist and not the car and not and not, it echoes ihuvudet on us. NOT ...


Who the hell asked for unemployment, I'm not work shy but now we come to a point where I'm about to break again, nor I want to be part of. But the interior is capable ionte what seems like forever, I have been longing to wear on every day, and all the financial problems and all I see who will go to hell and in the middle of this, I feel that I do not do more. What should we do, Unemployed = no sick pay if you go to hell.


Life pissing on us, do not turn around and get better, it just goes on year after year and then Kim took his life, there are fuckin no life to speak of. Sorrow, poverty and a living hell.


  I hate my life right now ...

 
 
Ingen bild

Anette

18 maj 2012 21:30

Skickar marssor av styrkekramar till dig min vän <3<3<3

Tove Birkeland Brandt

19 maj 2012 16:46

Tack vännen och jag kramar tillbaka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards