Toves Tankar

Alla inlägg under juni 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 16 juni 2012 10:57

http://free.cool-traffic.com/members/76540.html

 

Är du intresserad av att öka flödet på din hemsida, blogg gå ut hit och anmäl dig på så surfar du tio sidor och får trafik tillbaka, enkelt eller hur!

Av Tove Birkeland Brandt - 15 juni 2012 13:06

Jag berättar om mig själv

Jag är Tove Marita Birkeland Brandt, föddes som norsk medborgare på Karlstad lasarett i Sverige, ett riktigt litet norgeskämt från första början alltså. Tiden för min födelse var den 29 mars 1964. Jag är vädur med allt vad det medför, lite otålig kanske men full av upptäckarglädje och mycket familjär av mig. Saknar jag någon så sörjer jag rejält och älskar jag någon så älskar jag hett. Jag är oftast glad, tycker om naturen, fiske, djur att läsa böcker, att surfa på Internet att jobba, skriva och att laga mat och bjuda hem barnen på, jag tycker om livet, men sedan den 2 januari 2011 har jag varit en änglamamma då min älskade son bara 17 år gammal valde att ta sitt liv, och att lämna mig i sorg och tomhet.
Jag har hunnit bli i mina bästa år. Alltid full av ideér. Har oftast arbetat som egen företagare, men det har inte gått så bra, fel tid och fel inriktning kanske. Har jobbat som kock med utökat ansvar på Dömle Herrgård i 2 år, fram tills dess att min arbetsgivare gick i konkurs www.domle.se , men nu kockar jag på http://www.facebook.com/HotellSelmaLagerlof på extratid, tyvärr ingen riktig tjänst vilket känns tragiskt då jag är såpass gammal att jag föredrar trygghet i mitt liv och fasta punkter för att kunna umgås med familjen, vilket blivit oerhört viktigt sedan Kim dog.
Jag är gift för andra gången i mitt liv, har fyra barn från mitt första äktenskap som var en tragedi, men nu har jag skådat nya tider och 2003 gifte jag om mig med en norrman bosatt i sverige och som har tre barn på sitt håll. Vi har således inga gemensamma barn bara en Rottweiler som heter Buddy, han är vår lilla baby och en kisse som heter Ramsay. Vi älskar samma saker och har i stort samma ideer, så vi passar för varandra, vi fyller ofta i varandras meningar. Vi älskar båda att fiska och att vara i naturen och att laga mat, utbildade oss till kockar och jobbar nu båda på Selma lagerlöf Hotell i Sunne.
Jag är överviktig och skojar ofta och gärna om att jag är glad att det sitter runt magen och inte i  huvudet, ofta stöter man på människor som liksom går omvägar som om de vore rädda att smittas av ens fetma, men jag ler åt dem, så okunniga.
Det är en av de saker jag har som mål att förändra, att ta itu med min hälsa och att gå ned i vikt för att kunna utöva de fritidsintressen jag har, att vara ute mycket i naturen. Jag är en levnadsglad och positiv person, älskar att pyssla i mitt hem då jag har ett att pyssla om, älskar gemenskapen som Julen skapar där alla kan samlas och njuter av varandras sällskap. Familjen går i första rummet för mig.

JUST NU! Jobbar jag sommaren som Kock på Trosa sjökrog, jobbet på Selma slutades i februari 2012.

 
 

Mer om mig då

Mina första 7 år i livet tillbringade jag i Karlstad, vi bodde på Färjestad i eget hus, sedan flyttade vi till Kil där började man mobba mig så livet var inte direkt toppen de åren. Det höll på från jag gick i femte klass tills jag gick ut skolan..
Visst gjorde det mig till den jag blev till sist blev.
Jag vill gärna hjälpa alla som har det svårt, människor och djur. Ja inom rimliga gränser alltså. sagt och gjort så skaffade jag mig ett fadderbarn i Bolivia, Tarija och han är mitt livsprojekt som gör att jag känner att jag gör en skillnad. Bevisen har varit många för att han fått mina gåvor.
När jag var 9 år gammal började jag så smått att jobba ihop med min pappa som tapetserade och la mattor och städade efter byggen(inomhus), senare köpte de en restaurang i Forshaga och då jobbade jag där hos mamma och pappa tills dess att jag var 18 år gammal. Sedan revolterade jag, sökte jobb hos grannen, flyttade till eget och skötte mig själv. När jag var 19 år gammal träffade jag min första man som jag sedan var gift med i 19 år.

 
 

Mer om mig och mitt liv

Vi provar oss på lite till i frågan vem jag är.
Jag är en riktigt bra kompis/vän, till de som väljer att vara mina vänner. Dricker i måttliga mängder, ingen partygirl. gillar att ta det lugnt, är jordnära. Tycker om att avnjuta en whisky eller rött vin gärna över en god middag. Älskar överraskningar. Julklappar har alltid varit en passion för mig, obotligt romantisk av mig, tycker om att se på film. Lyssnar mer än gärna på Hårdrock, gruppexempel sabbaton, Primal fear, Gamma Ray, Iron Maiden, Nightwish ja listan kan göras jättelång så bäst att jag slutar nu, jag sitter inte fast i dena musik utan kan höra annat också som Britney Spears, Madonna och många andra.
Jag har inte många vänner men desto bättre de som finns, tror inte på kvantitet utan på kvalitet. Är en mycket ärlig person och blir sårad om folk lurar mig. tyvärr har det hänt alldeles för ofta då jag också är mycket godtrogen av mig.
Är inte rädd för att ta i när det behövs, jag är nog född med en arbetsroll. Tyvärr är min rygg utsliten så den stoppar mig ibland men skam den som ger upp.

 
 

Vad tycker andra då

Ja att beskriva vad andra tycker är ju en tuff nöt, men de som mött mig har oftast sagt att de tycker jag verkar vara självsäker, full av humor, snäll och rar. Jag hoppas naturligtvis att de inte ljugit om detta för det känns ju onekligen som goda betyg.
Ja lite mer som jag själv kan komma med då.
Jag älskar sporten Hockey och mitt lag är Färjestad, jag bara älskar dem, har tatuerat in deras namn på min kropp och in i min själ. Ja jag älskar tatueringar, piercing är inte heller något jag är emot. Jag har alltid varit öppen för mina barns ideér, jag själv har piercing i näsa ögonbryn och under läppen, mina barn har också skaffat sig piercingar, jag har en del tatueringar på min kropp men det är inte så skrämmande som det låter.
Tycker om att skriva vilket jag nämnt förut och har påbörjat en egen bok, en deckare som jag hoppas finna frid nog till att fortsätta skriva på då detta är en dröm jag haft sedan jag var liten att bli författare.
Jag älskar att läsa deckare. Jag är ordningssam, lätt att ha med att göra, tycker om att göra rätt för mig, men har stött på motstånd gällande detta på senare tid, genom skulder som försatt mig i trångmål, men som jag också sagt förut. Problem är där för att lösas.....
 
 

Min man beskriver mig lite kortfattat

Han startade det hela med att säga : att jag är en varm, god och omtänksam ängel, hans livspartner. Men nu har jag sagt att han ska beskriva mig ordentligt så andra kan uppfatta mig, ifrån hans perspektiv sett. Så den beskrivningen blev enligt det som följer.

Du är en glad och utåtriktad person. Du har lätt för att få kontakt med andra människor och dom finner förtroende i dig. Du har alltid ett "projekt" inom dig. Du talar om vad du vill och kan vara "stönig" och oftast blir det som du tänkt. Du vill gärna ut och resa och samtidigt vara hemma. Du vill ogärna erkänna att du har svårt att släppa "att ta hand om och ordna för andra". Du är inte rädd för att prova på något nytt.
Du tror gott om andra och vill gärna tro på innan du fäller.

 
 

Helena(dotterns)tur att beskriva mig då

Ja så bad jag dottern Helena att beskriva vem jag är och det blev följande beskrivning ifrån henne.


Du är en underbar mamma, du bryr dig mer om andras välmåeende än ditt eget. Du är givmild, fast du inte alltid har råd.
Du är en rolig och sprallig typ, som gillar att ta dagen som den kommer. Du är en person med erfarenhet och vill väldigt gärna dela med dig av det.
Du är en kvinna med styrka.

Det underbara med dig är att du alltid skrattar och ler fast än allt kan vara upp och ned. Du är en ärlig person och gillar att göra rätt för dig. Och du är konstnärlig och harmonisk.

 
 

Gunvor Edling-mina barns farmor beskriver mig

 
Jag beskriver Dig som någon som inte är främmande för varken datorer eller att lyfta på motorhuven Du fixar bägge delarna.
Är en robust tjej som inte är rädd för nya utmaningar.
 
 

Min vän Anette beskriver mig

Du är en underbar vän som man kan berätta allting för! Öppen, varm och bjuder på dig själv!
Du skriver långa underbara brev som kom i brevlådan och som jag såg framemot! hihihi fast det var ett tag sen vi gjorde det...nummera blir det mest genom dator men det går lika bra... Du är duktig på att laga mat!! (vilket jag inte är...så därför tycker jag att det skall vara med!).

 
 

Min väninna Susanne Englund säger följande om mig

Jag har känt dig i över 16 år och du har utvecklats massor under denna period. Jag ser en kvinna med en positiv livssyn, glad och utåtriktad.
Jag ser en kvinna som kämpar framåt trots att du ibland arbetar i motvindar. Du går på fast vinden blåser stormstyrka och snön yr kring dig. Du struntar i det utan går vidare i alla fall. Du är envis, för har du bestämt dig för något står du fast vid ditt beslut.
Ordet barn har en stark betydelse för dig och du kämpar för dem, inte bara för dig själv. Kanske kan man kalla dig tigrinna!!! Du är långt ifrån egocentrisk, du ser dig själv oftast i andra,tredje eller fjärde hand. Andra vuxna människor i din närhet kan själva ansvara för sina liv... Du borde tänka mer på dig själv och ditt välbefinnande!
Du har massor av energi, är handlingskraftig och kastar dig in i nya projekt med hull och hår. Du är lättlärd, snabbtänkt och har definitivt huvudet på skaft.
Jag ser också att du har en bra självkänsla men som i perioder är vacklande, att du då inte tror att du räcker till som kvinna, mamma osv. Jag vet att de flesta kvinnor tycker så ibland och det hör till livet, tyvärr...
Du vill få ut så mycket av livet som möjligt och det ska du också för vi har bara ett, inte nio som våra älskade husdjur.
Att våga stå på sig när man har rätt och backa när man har fel är en bra egenskap som du har.
 
 

Av Tove Birkeland Brandt - 15 juni 2012 13:01

 

Min mamma och pappa

Min mamma och pappa har varit gifta i 46 år den 17/11-2008.
Mammas namn var Britta Carlsson som ogift, vid sitt första äktenskap fick hon namnet Olsson och vid sitt andra och sista blev hon Britta Maria Birkeland, hon är född i Karlstad, men har rötter I Skasås. Min pappa kommer från Kabelvåg i Lofoten, Norge, jobbade som ung på sjön, träffade mamma genom hennes otrogne förste make(de var arbetskamrater). Min pappa heter Kjartan Birkeland.

Min mamma har från sitt första äktenskap sönerna(mina bröder) Tommy Birkeland(f. Tommy Olsson) och Royne Birkeland (f.Royne Olsson).
Pappa har 1 barn nämligen mig.

Min bror tommy Birkeland har själv tre barn, förstfödda dottern Jeanette Martinsson (mor Marita Martinsson) Victor Birkeland och Felicia Birkeland(mor Susanne Birkeland numera Susanne Englund).
 
 
 

Min Mormor och morfar

Min mormor och morfar bodde i Karlstad,Värmland i Sverige
Mormor hette Hillevi Carlsson som gift och morfar hette Ernst Carlsson.
Morfar jobbade under sitt verksamma liv på televerket. Mormor var från början bondmora och jobbade en tid på båten mellan Säffle och Arvika. Under min uppväxt var hon hemmafru.
 
 
 

Min farmor och farfar

Min farmor och farfar bodde i Kabelvåg, Lofoten Norway
Min farmor hette Dagmar Birkeland och min farfars namn var Eilif Birkeland
 
 

Jag - Tove Birkeland Brandt

Jag Tove Marita Birkeland Brandt, född Birkeland 1964.03.29 på Karlstad lasarett.
Har varit gift 2 ggr och i mitt fösta äktenskap var mitt namn: Tove Marita lindqvist, jag kallade mig för Marita under denna tid i mitt liv, då äktenskapet äntligen avslutades tog jag åter mitt flicknamn tills mitt nästa äktenskap inleddes med Ståle Brandt från Notodden i Norge. Mitt namn blev det namn jag bär tills döden rakar bort det. Tove Marita Birkeland Brandt

Jag fick 4 barn under mitt första äktenskap, inga med nuvarande make som har 3 barn sedan tidigare. Line, Nicklas och Christian. Nicklas och Christian blev mina bonussöner.
Mina barn föddes. 860402 Mats Lindqvist, 870828 Laila Lindqvist (Numera Laila Birkeland), 891224 Helena Lindqvist (Numera Helena Birkeland) 930216 Kim Lindqvist.
Mats har jag idag ingen kontakt med.

Jag har också 2 bröder Tommy Birkeland f. 3/2-53 och
Royne Birkeland f. 11/10-54

 
 

Förstfödde sonen Mats Lindqvist

Min son och förstfödde Mats Lindqvist, föddes på Karlstads lasarett 19860402.
Vet inte mycket om honom idag, men han lever sitt eget liv och vi har ingen kontakt med varandra längre. Hans val i livet inte mitt...

 
 

Min dotter- barn nr  2 Laila Birkeland

Föddes 870828 på Karlstad lasarett till Laila Lindqvist. Vi har mycket god kontakt. Hon har idag själv fött mig 2 underbara barnbarn. En son och en dotter Gabriel Birkeland och Isabelle Birkeland.

 
 

Mitt barn nr 3- Dottern Helena Birkeland

Min underbara dotter som föddes till världen 891224, jepp på självaste julaftonen. Hennes namn var då Helena Lindqvist.
Hon och jag har mycket god kontakt idag och även hon har fött 3 underbara barn och barnbarn till mig. De heter William Ernst Fransson Birkeland och Kevin Gunnar Birkeland samt Alexander Birkeland

 
 

Nr 4 och sista barnet Kim Lindqvist

Min son som kom som nr 4 av mina barn. Kim Lindqvist f. 930216 på Karlstad lasarett. Hade god kontakt med honom och ensam vårdnad, men han bodde sista med sin far och senare hans frus släkt.  Hip hopare och speltokig, kreativ, rappade. Internet var hans värld.
Det är en sorg att behöva skriva att min älskade son valde att ta sitt liv den 2/1-2011
Mitt underbara kreativa barn är för alltid borta, men i mitt hjärta kan ingen ta hans plats. RIP du kommer alltid att vara älskad och saknad, du lämnade oss i tomhet och med ett stort Varför...

 
 

Barnbarnet Gabriel Birkeland NR.1

Gabriel Birkeland föddes på Karlstad lasarett den 25/2- 2005. Hans biologiska pappa(Tomas Mattsson, Dalarna)var ej närvarande, önskade vid detta tillfälle att se honom som en abort. Numera har de kontakt. Gabriel är mitt första barnbarn och jag älskar honom jättemycket.

 
 

Barnbarn nr2. William Fransson Birkeland

Så kom då William Fransson Birkeland till världen som barnbarn nr 2, föddes på Karlstad lasarett den 30/11-2006. En riktig charmör är han. Helena Birkeland första son.

 
 

Barnbarn Tre;  Isabelle Birkeland

Så föddes familjen lilla prinsessa Isabelle Birkeland den 20/1-2007 på Karlstad lasarett. En vacker dotter till en annan vacker dotter. Laila Birkeland som är hennes mamma. Hennes pappa  Marcus Bäckström var med vid förlossningen och han är riktigt glad i sin dotter och sin bonusson Gabriel. Numera har de sperarerat han och Laila men han träffar fortsatt barnen.

 
 

Sist men inte minst barnbarn 4, Kewin Birkeland

Kewin Birkeland föddes den 28/5-2008 av sin mamma Helena Birkeland och hans pappa Daniel Fransson närvarade vid förlossningen. Han är mitt fjärde barnbarn och en riktig solstråle, snällare barn får man leta efter.

 
 

Sista tillskottet i familjen är Alexander

Alexander Birkeland son till Helena Birkeland(Deje) och Robin Johansson( Segmon)

 
 
 

Av Tove Birkeland Brandt - 15 juni 2012 10:37

En härlig morgonstund, en kopp kaffe och en pratstund med mitt barnbarn Alexander i telefonen, en som bli lycklig av att höra mormor prata i telefonen, han Pratade på sitt sätt och hade nog massor att berätta även om mormor just nu inte förstod. Guld att ha barnbarn.

I går jobbade jag ett kort pass på Sjökrogen, lyckades att skära av mig nageln och en bit av fingertoppen. Blodigt, men efter några timmar lyckades det i alla fall att sluta blöda, nu ömmar den men är ok.  Kommer ta sin gilla tid innan det läker och en ny nagel kommer ut på stället, men ja ingen fick något i maten i alla fall :-)

Kvällen i går var tuff för mig, maken tålig som vanligt. Jag pratade om Kim och jag grät, det var månader sedan jag grät sist så det behövde väl ut igen. Jag ser det som anden i flaskan, man släpper ut lite då och då och sedan lägger man locket på igen, en vild kamp för att överleva.

Maken föreslog att vi skulle tända en rökelse för honom och det gjorde vi, röken ringlade sig uppåt, doftade gott och jag tror alldeles säkert att Kim var med oss i den stunden.

Tänker på hur livet blivit sedan hans självmord, på allt man bär i bagaget. Älskade hjärtat som saknas mig, bitren av mig själv som dog med honom.

Gud skall veta att jag kämpar för att ha ett liv, önskar bara att jag kunde styra det bättre än jag tillåts göra, nu är det mest pengarna som styr våra liv, eller jakten på pengarna.

Finns fortsatt så mycket jag vill göra i livet, skriva(vilket jag gör), fiska, campa, vara med barnbarnen, resa, läsa, ta det lugnt, meditera, uppleva dagen, naturen. Jodå jag kan göra listan lång, men i alla moment så handlar det om att ta bort stressen. När vi kommer till koppom skall jag göra Kim en ny minnesplats och den skall vara fin, jag vill se den från fönstret så jag ser lyktan brinna. Mina ritualer kommer jag aldrig att sluta med, de får mig att överleva och det är MIN kamp för att hålla liv i Kim. Man får inte glömma bort min son <3


Englisch Version

A lovely morning hour, a cup of coffee and a chat with my grandson Alexander on the phone, one who be happy to hear my grandmother talk on the phone, he Talked in his own way, and probably had lots to tell, even if grandma is not currently understood. Gold to have grandchildren.

Yesterday I worked for a short spell at Sjökrogen, managed to cut my nail and a piece of your fingertip. Bloody, but after a few hours and got it anyway to stop bleeding, now the seams but is ok. Will take its usual time to heal and a new nail coming out on the spot, but yeah no one was something in the food anyway :-)

The evening yesterday was tough for me, my husband tough as usual. I was talking about Kim and I cried, it was months ago I was crying last so it needed to get out again. I see it as the Genii, is let out every now and then and then add to the cap back on, a fierce struggle for survival.

My husband suggested that we light a incense for him and we did, the smoke curling upward, smelled good and I feel quite certain that Kim was with us in that moment.

Thinking about what life has become since his suicide, everything you carry in your luggage. Dear heart that is missing me, bitren of me that died with him.

God knows I'm struggling to have a life, just wish I could control it better than I am allowed to do, now is the most money that controls our lives, or the pursuit of money.There remains so much I want to do in life, writing (which I do), fishing, camping, being with my grandchildren, travel, read, relax, meditate, enjoy the day, nature. Sure I can make the list long, but at every step, it's about to take away the stress.

When we come to Koppom I will make Kim a new memory location and it should be fine, I want to see it from the window so I can see the lamp burning. My rituals I will never give up, they allowed me to survive, and it is my struggle to keep up Kim. One must not forget my son <3

 

Av Tove Birkeland Brandt - 14 juni 2012 09:14

I Deje är det myggen som är en plåga men för mig är det regnet.

Regn betyder inget jobb och att åka trettiotremil enkel för att sitta och invänta jobb är inte kul och dessutom inget av det som sades oss då vi var på anstllningsintervju.

Då var det 100% från 1 Juni och jobb redan i Maj på helger, men säkerligen skulle det komma att bli både 200 och 300 timmar att jobba under Juni och Juli.

Nu har halva Juni gått och jag har jobbat ca 35 timmar, timanställd inte visstidsanställd om regnet kommer skickas vi hem om det inte är förbeställt någonting och vi ligger ute på jobb, det kostar.

OM jag kunde, om jag hade haft möjlighet hade jag hoppat av nu utan att tveka, men då har jag inget som betalar hyran om det nu gör det nu ens, fan vet.

Jag vantrivs att ligga borta på jobb, möjligtvis blev det ändå värre av behandlingen gällande det utlovade jobbet. Jag har sökt som en tok i Värmland, alla tänkbara jobb. INGA SVAR och INGA SVAR eller platsen har gått till annan sökande.

Jag har värk i nacke och arm, samt hälsenorna och hälarna hela tiden nu och sömnen är inte alls långvarig på nätterna, den täcks av sömnfrekvenser, då jag vaknar hela tiden för att jag ligger på armen som jag har ont i och den värker som tandvärk.

Önskar man vill ge ut min bok, önskar man tittar närmare på den, ser att jag kan skriva. Hoppas speciellt som  jag snart skrivit bok två klart också. Önskar jag kunde ägna mig åt det här.

Ja Värmlandsbesöket som varat ett par dagar har varit givande, vi har packat 40 kartonger och sorterat massor, nu behövs mer kartonger nästa hemgång så man kan packa klart här. Längtar efter att få flytten klar nu, komma på plats, starta om. Göra en vacker minnesplats till Kimpan, en ny. Saknad, hela tiden saknad. Jag är så trött.


English Version

In Deje is the mosquitoes are a nuisance but for me it's rain. Rain does not have a job and to go thirty three-mile easy to sit and wait for the job is not fun and also nothing like what we were told when we were on the intervju. Then it was 100% from 1 June and jobs already in May on weekends, but surely it would be both 200 and 300 hours to work during June and July. Now half of June passed and I've worked about 35 hours, hourly paid no temporary employee if the rain will send you home if it is not pre-ordered something and we are out on the job, it costs. IF I could, if I had the opportunity I had quit now, without hesitation, but then I have nothing to pay the rent on it now, do it now even, God knows. I am not happy to be out on the job, perhaps it was even worse treatment regarding the promised job. I have looked like a fool in Värmland, every job. NO ANSWER, and NO ANSWER or the place has gone to another applicant. I have pain in neck and arm, and the Achilles tendon and the heels all the time now and my sleep is really not long at night, it is covered by sleep frequencies, when I awake the whole time that I sleep on the arm that I hurt and ache as toothache . Would like to publish my book, wish someone look at it, really see I can write. Hope special that I once wrote book two clearly too. I wish I could devote myself to this. Yes Värmland The visit, which lasted a couple of days have been productive, we've packed 40 boxes and sorted a lot, now needed more boxes next go home so you can pack clear here. Looking to get the move done now, getting there, reboot. Make a beautiful memory to Kimpan, a new one. Missing all the time missed. I'm so tired.

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2012 20:26

Har ni tänkt på vad nära man befinner sig idag, bara ett samtal bort och ändå kan avstånden vara enorma. Önskar man kunde installera telefoner på andra sidan, ett samtal till Kim skulle känna skönt idag, att få höra hans röst igen.

Känner mig vilsen i själen, trött. Uttömd.

Ingenting blir det samma,  aldrig någonsin igen eftersom du valde att gå till andra sidan, när du gick så gick en del av mitt liv dit med dig och den biten kan jag aldrig få tillbaka igen, det är som att slå av en bit av en figurin och ändå ha den skamfilad kvar i fönstret utan arm, huvud eller någonting. Det är kusligt.

Jag har packat och packat igen, vi har 58 fyllda kartonger nu och mer kommer det att bli men först måste vi få pengar till flera kartonger, mycket kommer att magasineras och sedan säljas av.

Har skurat ned badrummet idag och köksskåpen är urtvättade, garderober nere tömda och urtvättade, känns skönt att få med sig städet också på samma gång som man packar. Hatar flyttstäd, hatar flytt, men gud så skönt det är då det är gjort. Den här gången blir det en avspark som har betydelse, billigare boende, mindre bostadsyta, nytänkande, närmare päronen som behöver oss mer än någonsin, men det som oroar är att ingen av oss har jobb. Försöker komma på någonting som kan hjälpa oss på traven, måste lyckas med någonting nu, Måste!


English Version

Have you thought about what close you are today, just a call away, and yet the distances can be enormous. Wish you could install phones on the other hand, a call to Kim would feel good today, to hear his voice again. Feeling lost in the soul, tired. Exhaustion. Nothing will ever be the same, never again because you chose to visit the other hand, when you went so did part of my life there with you and that piece, I can never get back again, it's like hitting a piece of a figurine and still have the battered remains of the window, without arms, head or something. It's eerie. I've packed and unpacked again, we have 58 cartons filled now, and more, it will be but first we need to get money for more boxes, much will be stored and then sold off. Have scrubbed down the bathroom today, and kitchen cabinets are washed out, wardrobes down emptied and washed out, feels good to get the anvil also at the same time as you pack. Hate te moving clean, hate moving, but wow, how nice it is when it's done. This time it will be a kickoff of importance, cheaper housing, less space, new thinking, near by my parents that need us more than ever, but the worrying thing is that none of us have jobs at the moment it only sommerjobs. Trying to think of anything that can help us along the way, have to succeed in anything now, Will!

Av Tove Birkeland Brandt - 12 juni 2012 14:30

Passar på att ta rätt på all ledig tid för att rensa och packa och idag är det källaren som packas ned. Lagras och ta med, var för sig.

Gud i himmel vad vi har samlat på oss saker.

Om en stund ska jag rensa ur köksskåpen, bara ta med det jag verkligen gillar och resten ska magasineras kanske kan bli loppisfynd senare, funderar på att starta en loppis/second hand. man vet ju aldrig :)

Nåja att ha tiden att packa känns skönt i alla fall och att rensa bort och inte släpa med sig all sköns grejer som man alltid gjort, än hit och än dit utan verkligen sålla ut grejerna.

Onödigt väck...

Saknar Kimpan och hans kartong skall givetvis med till huset, de3 små skatter jag har efter honom är jag så rädd om. Min älskade son på anda sidan. Kanske tycker folk att jag är konstig, men bara drömmen om att känna hans doft på något av hans saker. jag är så rädd om det lilla som finns kvar.

Jag är rädd för att bli gammal och glömma, att minnen skall tyna bort. Chocken tog så mycket och mitt tidigare liv har tagit bort massor så det är svårt att minnas, kanske är det så att hjärnan blockerar när allt blivit för tungt.

Daglig saknad, så svårt att jag vill resa mig upp och skrika. Känslan av att aldrig mera läka ihop, man gör det man måste göra men glädjen, den riktiga glädjen är borta för alltid, det blev för tungt i sinnet. Man vill så mycket men har ingen ork mera, sorgen ligger som en tyngd i koppen, döver den.

Folk kanske tror man är slapp och lat, men jag saknar mig själv i livet, en bit en så otroligt viktig bit av mig själv är borta för alltid. Kim min älskade änglason, jag älskar dig för evigt. Mamma


English Version

Fits To take care of all their free time to clean and pack and today it is a basement packed down. Store and take, individually.

God in heaven what we have gathered things.

After a while I'll clean out the kitchen cupboards, just bring what I really like and the rest will be stored would be better with flea market finds later, thinking about starting a flea market / second hand. you never know :)

Well to have time to pack feels good in all cases and to clear away and not to drag along all things that we've always done, yet here and there without really weed out the stuff.

Needless alarm ...

Missing Kimpan and his board is of course to the house, the little treasures I have after him I am so worried about. My beloved son, on the other side. Maybe people think I'm weird, but only dream about knowing his scent in any of his stuff. I am so afraid of what little is left.

I'm afraid of getting old and forget that memories should fade away. The shock was so much and my past life has taken away a lot so it's hard to remember, maybe it's that brain block when everything has become too heavy.

Daily loss, so hard that I want to get up and scream. The feeling that never heal, you do it you have to do but the joy, the real joy is gone forever, it was too heavy on the mind. They want so much but have no energy, etc., the grief is like a weight in the cup, Dover it.

People may think they are lax and lazy, but I miss myself in life, a piece of an incredibly important piece of me is gone forever. Kim änglason my love, I love you forever. mom

Av Tove Birkeland Brandt - 12 juni 2012 11:09

Känslan av att kunna sätta sig ned vid ett pokerbord och spela lite utan att behöva flytta sig från köksstolen är så befriande, med chans att vinna pengar och ända befinna mig hemma. Jag knappade igång nätet och fann Poker på nätet en sida som erbjuder nybörjaren kunskapen att sätta igång och länkar att finna vidare ut på de bästa siterna på. Sidan erbjuder recensioner och profiler, man kan skaffa nyhetsbrev till mailen och jag kände att allt det här var spännande, mötet av spänning ilade igenom min kropp och spelhumöret kom på topp.

Jag knappade vidare ut på en sida där man erbjuds en tämligen stor välkomstbonus, kittlande känsla att spela för pengar man inte har. Drömmen om att vinna den stora vinsten finns där i själen och vilken sida kan vara bättre för detta ändamål än Pokerspel.org

På pokerspel kan man välja på en hel massa olika pokerrum och behöver inte alls sitta på just det där bordet som tycks vara fel för dagen, nej här har man valmöjligheten, vilket känns befriande och allt görs med små knapptryckningar på mitt tangentbord. Vill du sedan veta oddsen, ja då är det bara att använda sig av oddskalkylatorn. På den här sidan finns allt som är värt att veta om Poker. Nyfiken?

Ja men ge dig ut och kolla, det ska jag göra nu, fördjupa mig i pokerrecensioner och pokerregler.

Så Break a leg, kära pokervänner.


Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards