Toves Tankar

Alla inlägg under juni 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 7 juni 2012 10:50

Strax skall vi gå ned till sjökrogen igen och jobba och idag är det en veteranbilsmarknad i Trosa som drar folk och solen skiner så jag gissar att det blir en hel del folk i rörelse. Mycket gäster.

Den här sommaren kommer man inte se mycket av att det är sommar, lite synd då man längtat i sex månader på att den skall komma.

När skitvädret kommer igen då kan man komma sig ur köket och njuta av regn och rusk. nåja inte gnälla. Jag hoppas på min bok, HOPPAS! HOPPAS!

Längtar efter att flytta in i lilla huset i Koppom <3 Få starta om på ett sätt. Inte så långt att åka till mamma och pappa.

Tyvärr hinner jag inte skriva på bok två heller nu, men om regnet slår till kanske det blir några rader på den. Det är svårt när man kommer bort från boken och karaktärerna, vill ju sitta med dem få liv i dem och nej det hinner jag inte.

Nej nu kom maken med frukost, så det är dags att äta och gå mot jobbet sen. Ha en skön dag.

Känner en inre förtvivlan över att jag inte känner av min son, inga drömmar, ingen närhet. Men ja min atankar finns med honom i den himmel han befinner sig i, önskar ju bara att han stannat här istället.

Älskad, Saknad, Aldrig glömd <3 Mamma


English Version

Soon we shall go down to Searestaurant again and work, and today it is a classic car market in Trosa that draws people and the sun is shining so I guess that's a lot of people in motion. Very guests. This summer, you do not see much of it is summer, a bit sad when you yearned for six months for it to come. When the shit weather will again then you can come out of the kitchen and enjoy the rain and bad weather. well, do not whine. I hope my book, I HOPE! HOPE!

Looking to move into the little house in Koppom <3 Get reboot in a way. Not far to go to mom and dad. Unfortunately I do not have time to write the book two even now, but if the rain turns to maybe it will be a few lines on it. It's hard when you come away from the book and the characters, want to sit with them to revive them and no, I do not have time. No, now came her husband with breakfast, so it's time to eat and go to work late. Have a nice day. Feel an inner despair that I did not know of my son, no dreams, no closeness. But yes my atankar there with him in the sky he is in, just wish he had stayed here instead. Beloved, Missing, Never forgotten <3 Mom

Av Tove Birkeland Brandt - 6 juni 2012 09:07

Sommarjobbet startar idag. Har tittat på jobb framåt utan resultat, finns inga lediga jobb i Värmland att söka, man har inte valt rätt yrke. Så vad är rätt yrke?

Funderar på vad jag kan göra själv, starta firma driva second hand??? Nja man måste ju få ihop till hyra och mat, ström. Skrev på vårt nya kontrakt igår och skickade det tillbaka påskrivet till mannen vi skall hyra av i Koppom så nu är det klart. Har packat ned mina arbetskläder och klockan elva skall vi vara på plats och börja. Nytt allting, två månaders jobb, känns så kymigt. Visst kul på ett sätt men jag har ju uppnått en ålder då jag söker trygghet och inte spänning. Nu vill jag ha lugn och ro inte storm. Är det fel att känna så då man är 48 år gammal?

Längtar så efter operationen att komma ned i vikt, kanske kommer det förändra mitt levnadssätt också då orken kommer tillbaka, bara det att få på sig kläder, att kunna röra på sig. Önskar det gick fortare, men ja det blir säkert bra när det väl är dags. 

Bara den här förbannade sommaren tar slut så blir ju allt bra...

Man skall vara positiv, jag har försökt men livet är ju för tufft för att jag skall gå med ett leende på läpparna, det är INTE positivt att behöva åka hemifrån och kasta sig in i något man inte vill göra, bara för pengar. Pengar/Ekonomi styr på tok för mycket av ens liv, man har ingen frihet alls och staten höjer allting. Dyrast i Världen på ström snart, känns väl bra??? Hur kan det vara så?

Straffskatter på bensin och allt annat, men vi bor i ett vidsträckt land. Jag är en lantmänniska inte stadsmänniska och jag kan inte tänka mig att bli det heller. Blir sönderstressad av det. Att besöka staden en tid, helt ok. Trevligt men bo ALDRIG.

Längtar till Koppom, till att komma i ordning, att magasinera saker, få ordning. Skriva på boken i lugn och ro, det är faktiskt det enda jag vill göra. SKRIVA...


English Version

Summer job starts today. Have looked at the job ahead without results, there are no vacancies in Värmland to search, you have not chosen the right profession. So what is the right profession? Thinking about what I can do for yourself, start business running second hand?? Well you have to get together to rent and food, power. Wrote on our new contract yesterday and sent it back been signed to the man we are hiring in Koppom so now it is clear. Have packed into my work clothes and eleven o'clock, we will be there to begin. New everything, a two-month job, it feels so kymigt. Sure fun in a way but I've reached an age when I look for security and not voltage. Now I want peace and quiet, not a storm. Is it wrong to feel this way when you are 48 years old? I really miss the surgery to come down in weight, maybe it will change my way of life even when dryer comes back, just to get into his clothes, being able to move. I wish it went faster, but yes it will be certainly helpful when it is time. Just this damned summer ends, the actual all good ... One should be positive, I've tried, but life is too tough for me to go with a smile, it's not positive to have to go home and throw yourself into something you do not want to do, just for the money. Money / Finance control far too much of your life, you have no freedom at all and the state raises everything. The most expensive in the world of power soon, it feels good, right?? How can that be? Penalty Taxes on gasoline and everything else, but we live in a vast country. I am a rural person, not city person and I can not imagine being there either. Will breaking stress of it. Visiting the city for some time, ok. Nice but NEVER live. Longing for Koppom, to be in order, to storing things, to order. Writing the book in peace and quiet, it's actually the only thing I want to do. WRITE ...

Av Tove Birkeland Brandt - 5 juni 2012 20:38

  

På plats i lilla stugan igen, allt inlastat. På gården möttes vi av en hare som satt och käkade. Kul möte med det vilda och jag hann att ta ett par kort av honom.

Väl inne så upptäckte vi att maken glömt läsbrillorna hemma i Värmland, så det var att ge sig ut på Trosa och leta efter nya innan det stängde för kvällen här på bygden, först ut var Konsum där fanns det inga så vi for till ICA Stormarknad, inte heller där fanns det några, så vi for mot Vagnhärad, kom till en liten butik vid Preem och där hade hon ett par för 130kr, snygga, maken nöjd och glad och kan läsa in natten.

Snart blir det teve 4 och se på Alcatraz, vi sitter nu med kaffe och jordnötter. Känns skönt att vi fick så mycket packat Där hemma innan vi gav oss iväg, mycket skall magasineras  vid denna flytt ska inte bli överflöd med grejer, vi har inte platsen och ja en loppis och second hand butik kanske vi kan få igång på allt det vi har :-) I brist på jobb så...

I morgon börjar allvaret, vi skall köra första arbetspasset och faktum är att jag känner mig mycket bättre nu när jag fått tandprotesen lagad, sitter bättre nu.

Tänker mycket på Kim, har varit en tuff tid igen, tar med hans sten och så får jag göra en ny minnesplats åt honom på nya stället, skall ta med lite plantor till den från där vi bor nu. Liljor finns det så det skall jag hiva med, skall göras fint. Saknar så det känns som man skall bli tokig vissa stunder. Min goa lilla grabb <3


English Version

When seated in the little house again, all stuff inside. On the farm we met a hare who sat and ate. Fun encounter with the wild and I managed to take some photos of him. Once inside, we discovered that my husband forgot reading glasses home in Varmland, so we had to take to the Briefs and look for new before it closed for the evening here at the district, first out was Konsum where there were no so we went to the ICA Supermarket, nor where there were few, so we went to Vagnhärad, came to a small shop at Preem and there she had a couple of 130kr, stylish, my husband happy and content and are capable of capturing the night. Soon it will be TV 4 and look at Alcatraz, we are now sitting with coffee and peanuts. Feels good that we got so much packed At home before we left, much shall be stored at this move should not be plenty of stuff, we do not have the place and even a garage sale and second hand store, maybe we can get you started on all that we :-) I have a lack of jobs so ... Tomorrow begins the gravity, we shall run the first session and in fact I feel much better now that I got the denture repaired, are better now. Think a lot about Kim, has been a tough time again, bringing his rock and then I make a new memorialplace to him on the new site, should bring some plants to it from where we live now. Lilies are there so that I will heave to, should be fine. Missing so it feels like I must be crazy some times. My good little boy <3

Av Tove Birkeland Brandt - 4 juni 2012 19:02

Då har jag fått mina bissar igen och nu sitter jag här full av tankar, en natt kvar här och sedan blir det till att fara på jobbet i Trosa igen.

Vi har fått en hel del gjort här hemma, packat en hel massa, sorterat, rensat och kastat. Så skönt att få bort saker och få ned i kartonger. Sorterat upp för magasinering och för det som skall med, otroligt vad mycket saker vi har, men nu kanske vi äntligen kan få ordning på våra liv. Vi ska fixa ett magasin och sedan får vi bo i mindre och kanske få pengar över trill sist.

Önskar så att man kunde lyckas med skrivandet.jag skickade in mitt manus till Piratförlaget i ännu ett försök att få dem att ta emot det, sist blev det inte uthämtat och jag har även kontaktat dem via mail för att vädja till dem att hämta ut det denna gången. Hoppas!

Nordstedts förlag tackade nej, men jag får inte ge upp. Jag tror på det jag gjort, det är en känslosam och bra bok, storyn är bra och den har ett annat upplägg än andra deckare. Jag vill så gärna tro att jag gjort något bra och att de skall se det.

Under tiden skriver jag vidare på bok nummer två i samma serie, men det är svårt att veta om man skall fortsätta skriva, om man inte vet om det man gör är något bra. Att inte ha råd att lämna bort manus och få det lektörsläst, att få en åsikt. Tyvärr min lott i livet, men jag tänker inte ge upp. Jag älskar att skriva, någon borde tycka om det jag gör.

Skulle bli så lycklig om någon tog mig på allvar. Så många i min omgivning har tittat på mig och i det närmaste sagt åt mig att sluta leka.

 Herregud, det är ännu ett skäl att få lyckas till sist, att slå tillbaka med att jag kan, det finns någonting inom mig som andra vill ha.

Jag vill lyckas!


English Version

I've got my teethproteses again and now I'm sitting here full of ideas, a night left here and then get it to go on the job for Trosa again.


We have got a lot done at home, packed a whole lot, sorted, cleaned and thrown. So nice to get some things away and get into the cartons. Sorted out for storage and for it to be with, incredible how much stuff we have, but now maybe we can finally bring order to our lives. We will fix a magazine and then we will live in smaller and maybe have money left over trill last.


Wish that you could succeed with the writing. I have sent my script to Piratförlaget in yet another attempt to get them to accept it, end it was not fetched and I have also contacted them by mail order to appeal to them to pick it up the this time. Hope!


Nordstedts publishers turned it down, but I can not give up. I believe in what I have done, it is an emotional and a good book, the story is good and it has a different approach than other crime novels. I so want to believe that I did something good and that they should see it.


In the meantime, I write further on book number two in the same series, but it is difficult to know whether or not to continue writing, if you do not know if what you are doing is any good. Not being able to afford to leave out the script and get it lektörsread, to get an opinion. Unfortunately, my lot in life, but I will not give up. I love to write, someone ought to enjoy what I do.


Would be so happy if someone took me seriously. So many around me looked at me and almost told me to stop playing.


  My God, it is yet another reason to succeed at last, to fight back when I can, there's something in me that others want.


I want to succeed!

 
 Förvirring
är första steget
på väg
mot något nytt....

Av Tove Birkeland Brandt - 2 juni 2012 10:04

Det är kallt här i stugan, jag har ingen positiv syn på det här. Borde ge mig av helt enkelt, hör inte hemma på sådant här, känner mig osäker, värdelös. Vill ha ett jobb, ett riktigt jobb precis vad som helst bara jag slipper sitta och vänta för att kastats in i stormbyarna vid behov. Ingenting är som utlovat här. 1 Juni skulle vi börja jobba, nu spar man på personal men vi får betala för en stuga utan pengar, inget jobb inga inkomster så det känns tufft. I kväll skall vi dock jobba några timmar och sedan bär det av hem till Värmland för att lämna in tänderna på lagning och kanske hinner jag packa lite i lägenheten också. Vore ju bra, kanske rensa ut en del saker som man inte alls behöver längre, det kan ju vara ett prio då man är hemma. Hälsa på min kisse så klart, matte saknar i massor nu.

Jag har suttit och sökt jobb över nätet igen och tagit en rövare genom att kontakta olika ställen på Thons köpcenter i Charlottenberg. Jag har sökt som personlig assistent, jag söker allt i Charlottenberg, Eda, Töcksfors och Årjäng och Arvika och håller även utkik på Magnor och Kongsviner, måtte väl gå att få ett jobb till sist.


English Version


It's cold here in the cottage, I have no positive view of this. Should be going quite simply, has no place in this kind, feel insecure, worthless. Want to have a job, a real job just about anything as long as I do not have to sit and wait to thrust into the squalls if necessary. Nothing is as advertised here. June 1st, we would start working, now it saves on staff but we will pay for a house with no money, no job no income, so it's tough. Tonight we will be working a few hours and then it's off home to Värmland to submit my teeth on service, and maybe I have time to pack some of the apartment as well. Would not a good thing, maybe clear out some things that we do not really need any more, it may well be a priority when we are at home. Say hello to my kitty, of course, math missing in a lot now.

I've sat and looked for work over the net again and took a robber by contacting various places on Thons malls Charlottenberg. I have searched as a personal assistant, I am looking for all in Charlottenberg, Eda, Töcksfors and Årjäng and Arvika and also keep an eye on Magnor and Kongsvinger i Norway, must surely go to get a job at last.

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards