Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Det råder flyttkaos runt mig just nu

Av Tove Birkeland Brandt - 19 juli 2012 10:37

Jag sitter ned vid ett överbelamrat köksbord i mitt nya hem, Lillstôga i Tollesbyn, ett charmigt litet hus och litet är det rätta ordet mot vad vi vant oss vid så alla våra saker ställer till problem, men vi ska leta lokal så vi kan göra oss kvitt grejerna, vad ska man med saker till egentligen, det är ju ändå inget man får med sig i graven den dagen det är färdigt.

Jag tog ett ryck till och plockade av köksbordet så nu känns det trevligare. Faktum är att vi flyttat runt som bohemer, sådär en flytt om året utan att rota oss, men nu ska det bli att rota sig vi har bestämt oss. Normalt sett brukar flyttarna vara inte kul för det är inte rätta ordet, men mindre tröga. Den här flytten höll på att ta död på oss. Kanske för att vi jobbat en del tolv timmarspass i stress mitt i flyttandet??

Längtan efter lugn och ro är just nu enorm, jag ska lyckas med att ge ut boken, jag skall lyckas för det här är inte mitt liv jag lever utan något staten bestämt.

Är missnöjd med det mesta i livet just nu, men det går att ändra på.

Kims minnessten ligger ute på gården och väntar på att en rabatt skall komma till, det blir fint då jag blir klar, blir bara hans rabatt här, lättare att sköta om och jag tog med mig en del blommor att plantera där när jag får tid och ork att gräva ur. Trädgården är liten och trevlig, men vi väntar på ett altanbygge så vi kan sitta ute och mysa på kvällarna, behövs extra utrymme. Ghini ska steleriseras så hon kan gå ut och in och chipas så jag får henne tillbaka. I natt har hon legat tätt intill matte och sovit, söta kissen.


English Version

I sit down at a cluttered kitchen table in my new home, Lillstôga in Tollesbyn, a charming little house and small is the right word for what we got used to all of our things are causing problems, but we should look local so we can make ourselves rid of stuff, what is one of things really, it's still not something you get with him to the grave the day that it is ready. I took a sharp tug and took the kitchen table, so now it feels nicer. In fact, we moved around like bohemians, though, just a move for years but to root us, but now it will be to take root, we have decided. Normally, migrants tend to be not fun because it's not the right word, but less sluggish. This move was about to kill us. Maybe because we've worked some twelve hours pass in the stress in the middle of the postponement? The desire for peace is now huge, I'll manage to publish the book, I will succeed because this is not my life I'm living without a state decided. Is dissatisfied with most things in life right now, but you can change that. Kim's memorial is located in the courtyard, waiting for a rebate to come to, it will be nice when I finish, only his off here, easier to care for and I brought some flowers to plant there when I get time and energy to dig out of. The garden is small and nice, but we are awaiting a patio building, so we can sit outside and relax in the evenings, additional space is required. Ghini will steleriseras so she can go out and chipas so I get her back. Tonight, she has remained close to mom and slept, sweet kitten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards