Toves Tankar

Alla inlägg under augusti 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 8 augusti 2012 16:09

Jag har rest mycket i mina dagar och jag har bokat mycket hotell över nätet. Det är lätt och bekvämt och framför allt blir det billigare. Hotells.com är en klar favorit för detta ändamål.

rabattkod-hotels.com erbjuder på ett bekvämt sätt sina kunder att tjäna pengar inför resan, genom en av de absolut största bokningstjänsterna i världen, Hotels.com som är uppbyggt av nätverk och callcenter för att ge kunderna möjlighet att tjäna lite extra under sin vistelse. Rabattkod-hotels.com eftersträvar att kunna på ett mycket lätt sätt ge information om de billigaste hotellen, de senaste kampanjerna, rabatterna, för att du skall få ut mer av din vistelse. Genom att boka resan genom dem kan du få pengar över för annat, en god middag kanske, ett besök på zoo, bara du vet vad du vill öronmärka de extra slantarna med.

rabattkod-hotels.com behöver du inte känna dig irriterad över att stöta på redan utgådda erbjudanden, sådant rensas flitigt bort och man visar upp alla aktuella rabatterbjudanden så att du kan hålla dig ajour med resmålen.

Jag har lagt dem som en klar favorit på Internetsidan, man vill ju inte missa att tjäna en slant när man reser bort, mitt tips är att du gör likadant.

Av Tove Birkeland Brandt - 8 augusti 2012 11:53

Svaga tunna regndroppar faller, måste säga att de är ganska tröttsamma nu, en hel sommar av regnoväder. Det är rått och det är kallt. Man kan räkna på fingrarna de dagarna när man  sett solen, speciellt som man suttit fast i köksregionerna och lagat mat hela sommaren.

Men jag har i alla fall fått till en fin plats åt Kimpan i trädgården och det känns bra även om jag mest tittar på den genom fönstret just nu.

Idag består dagen av telia problem, man vill ju att folk skall kunna ringa in på telefonen inte bara att vi skall kunna ringa ut som det just nu fungerar. Så står man i lång kö och de svarar sedan kopplar de bort en när de undersöker. Ringer de upp? Neeeejjjj! Då gäller det att stå i en ny kö igen och förhoppningsvis händer inte samma grej igen, om man har tur för det är ju Telia vi pratar om. Så jädra trött på dem.

Lördagen kvar att jobba på Joes Diner sedan vet jag inget om det ekonomiska läget heller, ingen har sagt något om extra inhopp eller så, inget svar från Komvux så just nu ser läget matt ut.

Ännu inget om dietkursen eller operationen heller  det är en väntan. Ett är säkert att jobba som kock med den stress det innebär gör det inte lätt att träna på att äta rätt innan en operation, man kastar ju mest in maten då man känner sig svimfärdig, vilket inte alls går för sig sedan då man skall tugga länge och äte lite och ofta.

Håller på  och redigerar min bok om Kim just nu utifrån de redigeringar Kristina Simar gör på den. Hon korrektursläser och redigerar den och kommer med underbart goda tankar. Man missar så mycket då man skriver, jag menar från läsarens synvinkel. Men det är jätteintressant och man lär sig hela tiden nya saker med sitt skrivande. Kul.

Idag skulle vi iväg och se på en lokal för att ha loppis i, blir nog lite senare. Många järn i elden men ändå så förbaskat trött hela tiden. psykiskt trött kallar jag det, ett utmattningstillstånd dom kommer och går, men det blir väl bättre.


English Version

Weak thin raindrops fall, have to say that they are quite tiresome now, a whole summer of rainstorms. It's raw and it's cold. You can count on my fingers the days when one has seen the sun, especially as they have been stuck in the kitchen regions, and cook all summer.But I at least have gotten a nice place to Kimpan in the garden and it feels good even though I mostly look at it through the window right now.Today, the day of telia problem, we want the people to call in on the phone not only that we be able to make out that it currently works. So you stand in long queue and they respond then disconnect the remove one when they are investigating. Calling the top? Neeeejjjj! Then you have to stand in another queue again, and hopefully does not happen the same thing again, if you're lucky because it's Telia, we're talking about. So damn tired of them.On Saturday, left to work at Joe's Diner since I know nothing about the economic situation, either, no one has said anything about additional appearances or so, no response from the adult education so right now the situation looks dull.Still nothing on the diet the course or operation nor it is a wait. One thing is certain to work as a cook with the stress of making it easy to train to eat right before a surgery, you throw the most in your food when you feel faint, which may not be possible for themselves then when they will chew a long time and eat of little and often.In the editing my book about Kim right now based on the edits Kristina Simar do it. She proofread and edit it and make wonderful good thoughts. You miss so much when you write, I mean from the reader's point of view. But it's really interesting and you learn new things all the time with his writing. Fun.Today we would go and see at a local flea market to be in, will probably be a little later. Many irons in the fire but still so damn tired all the time. mentally tired, I call it, a fatigue state they come and go, but it's better.

Av Tove Birkeland Brandt - 5 augusti 2012 08:36

Jag har börjat dagen med att stå i altandörren och titta på den minnesplats jag skapade åt min änglason igår. Kärleken till en ängel speglas och jag känner ett lugn spridas i min kropp, en dämpande ångestkänsla, jag stegade vidare för att sätta på kaffet och datorn och sedan tände jag de levande ljusen på köksbordet för min Kim.

Saknaden greppar mitt inre, den osynliga handen sträcker sig efter mitt hjärta, kramar det hårt, det gör ont. Obarmhärtigt fortsätter den krama hårdare och hårdare. Min son, min älskade son. Varför?

Jag tittar inom mig, känner sveket slå på mina kinder. Kan inte fatta att jag av alla, inte förstod att han mådde så dåligt så att det skulle leda till att han skulle ge upp, att han av alla skulle ta sitt liv.

  Ångest, dåligt samvete. Jag borde gjort mera, jag borde sagt de gyllene orden oftare "Jag älskar dig", nu skriker jag smärtsamt ut dem i vinden och hoppas vindpustarna för dem bort mot dig mitt barn, jag hoppas du kan känna, att du kan se hur mycket jag älskar dig.

  Duktiga mor håller borta tårarna, men de bränner dagligen inuti min kropp, de dränker mig, smärta, tomhet. Vill inte ha det så här, du valde åt oss alla. Hade vi fått välja hade du varit kvar här.

Kim, jag älskar dig!

Mamma


English Version

I've started the day by standing in the patio door and look at the memory location that I created for my änglason yesterday. The love of an angel mirrored and I feel a calmness spread in my body, moderates feeling anxious, I stepped forward to put on the coffee and computer, and then I lit the candles on the kitchen table for my Kim.

  Missing grips my soul, the invisible hand reaching for my heart, squeezing it hard, it hurts. Relentlessly continues the squeeze harder and harder. My son, my beloved son. Why?

  I look within myself, feel the betrayal turn on my cheek. Can not believe I of all, did not understand that he felt so bad that it would lead him to give up, that he of all would take his life.  

  Anxiety, guilt. I should have done more, I should say the golden words more often, "I love you", now I scream painfully them out in the wind and hope gust of wind are of them away to you my child, I hope you can feel, that you can see how much I love you.  

  Talented mother keeps away the tears, but they burn every day inside my body, they drown me, pain, emptiness. Do not go on like this, you chose for us all. Had we had chosen, you were still here. Kim, I love you!

Mom

Av Tove Birkeland Brandt - 4 augusti 2012 11:29

BÖN TILL ÄNGLARNA


Ängel, lilla sändebud,

som mig givet är av Gud.

Vill du alltid hos mig vara

lära mig det goda bara.


Jag är liten, gör mig stor,

svaghet snart till styrka gror.

Var där alltid vid min sida,

så att ondskan ej kan svida


PRAKTIK METOD för att komma i kontakt med Änglarna


Du sätter dig på en stol med ansiktet mot norr. Ryggraden är rak,
fotsulorna är parallella, isär på golvet. Handflatorna vilar på knäna. Blunda
och slappna av gradvis, bli av med tankar från sinnet. Dra in sinnena. Öppna
ögonen och titta noggrant på ängelns symboliska bild. Kolla på alla detaljer,
beundra ängelns skönhet och försök att känna hur ängeln med sina energier
omfamnar dig. Säg mentalt kraftidén. När du känner ängelns närvaro kan du gå
vidare till nästa steg.

Blunda igen och känn intensivt det specifika
tillståndet (som stöds av den specifika musiken för just den här ängeln du
mediterar med) och be ängeln att hjälpa dig med den konkreta livssituationen du
vill lösa. Tänk sedan att du redan är i det momentet och att du redan har
uppnått det du ville. Var glad att allting är så som du önskade dig
det.

I slutet på meditationen, tacka ängeln för sitt stöd och sin
inspiration, och fortsätt sedan med dina vardagssysselsättningar. Du får vara
uppmärksam till inspirationerna som kommer, som resultat på din meditation. Om
du får idéer eller inspiration medan du mediterar, skriv dem ner i ett block som
du har nära dig. Den här övningen får du upprepa dagligen tills du uppnår det du
ville. Du kan vara säker på att du nu har en ny och underbar vän som alltid är
nära dig när du behöver den och ropar på den.

Källa: http://www.angelsweek.se/method.html


 

Av Tove Birkeland Brandt - 4 augusti 2012 10:52

Så otroligt välförtjänt det känns att ha ledigt. Brukar sannerligen inte klaga men det är ett stressigt jobb och med de långa passen blir man ju trött te sist, så ledigt känns att bra.

Svärfar ska titta hit i dag och få sig en bit mat, se hur vi fått att och så har jag tänkt mig gå ut och gräva för att göra en rabatt te Kims egen minnesplats, tända ett ljus för min ängel, känns inte bra när det dröjer saker med saker som ligger mig varmt om hjärtat, det är viktig för mig att slippa ångest när det gäller Kimpan, att kunna vara en stund i stillhet med min son på en plats som är för bara honom. Det är fint. Så idag skja jag ta mig an projektet här ute på nya gården.

Järnskogs kyrka verkar dessutom vara utan minneslund, men jag skall ta mig en närmare titt in på kyrkogården, det är dessutom ett ställe där jag känner lugn och stillhet. De döda gör ingen illa, det står de som lever för.

Just nu avnjuter jag en kopp Löfbergs Lila kaffe vid köksbordet, har sovit, fått ut första tvätten och satt på ytterligare en maskin, skall köpa slang till torktumlaren så vi kan använda den och en torkvinda till trädgården så jag kan hänga ut tvätten, spara energi.

Jag trivs i huset, det lilla jag fått vara här ännu, det är mysigt. Ett hem, där jag kan stilla mig till ro, skriva och andas in lugnet.


English Version

So incredibly well deserved it feels to have time off. Do certainly not complaining but it's a stressful job with long sessions will be the weary tea last, so feel free to good. Father in law to look here today and get a bite to eat, how we got that and so I expected to go out and dig to make a discount tea Kim's own memory, light a candle for my angel, I'm not comfortable with takes things with things that are close to my heart, it is important for me to avoid anxiety in the Kimpan, to be a moment in silence with my son in a place that is just him. It's nice. So today Skjà I going about the project here on the new farm. Iron Forest church seems to be no memorial, but I'll take a closer look into the graveyard, there is also a place where I feel calm and tranquility. The dead do not hurt, it says those who live for. Currently enjoying my one cup Löfbergs Lila coffee at the kitchen table, has been asleep, got out the first wash and put on another machine, to buy a hose to the dryer so we can use it and a drying reel to the garden so I can hang out the laundry, save energy . I like the house, the little I got to be here yet, that's nice. A home where I can calm myself comfortably, write, and breathe in peace.

Av Tove Birkeland Brandt - 1 augusti 2012 11:19

Äntligen en dags ledighet innan vi skall jobba igen, tyvärr drar sig jobbet mot sin ände nu och snart är man åter ute i letandet värld, arbetslös.

Har lämnat iväg min allra första bok för korrektursläsning och redigering nu och det känns som fjärilar i magen. Duger det jag skrivit? Mycket tankar och en gnutta oro då den boken rör just Kim och självmord, sorg mm.

De andra böckerna jag skrivit är ju helt annorlunda, det är kriminalromaner och där väntar jag ännu på ett par bokförlag. Ger inte upp.

Idag blir det födeslsedag, min mamma fyller år så vi skall dit och gratulera henne och efter det blir det en tur för oss till Arvika, skall besöka Lidl för Ghini villl ha mera mat och en del annat har också tagit slut här hemma mu, så en tur till stora staden och shoppa. Ledig dag = fullt ös.

Man hinner tyvärr inte allt man skulle önska att man hann med att göra, men det kommer väl en tid då man får lite mer av den varan kanske, så man får vänta och se glad ut.

Nu sliter tröttheten runt i kroppen och man är sliten i lederna, speciellt handlederna eftersom man skär en massa och sedan kastar upp pommes hela dagarna, men jag kan definitivt jobbet nu utan och innan, varm, kall och lite service. Nu kaffe och ge sig av så ha en bra dag alla.


English Version

Finally a day off before we get back to work, unfortunately attracts job towards its end now and soon to be out there in the search world, unemployed.
Has left off my very first book for proofreading and editing now and it feels like butterflies in my stomach. Will do what I wrote? Much thought and a bit of concern because the book is precisely related to Kim and suicide, grief and more.
The other books I've written is completely different, it's crime novels, and where I wait even a couple of publishers. Do not give up.
Today, it födeslsedag, my mom's birthday so we are there to congratulate her and after that it will be a tour for us to Arvika, are to visit Lidl for Ghini villl have more food and some other things have also come to an end here at home mu, so a trip to the big city and go shopping. Free day = full speed.
You have time, unfortunately, not everything we wish we had time to do, but it will come a time when you get a little more of that, perhaps, so you have to wait and look happy.
Now tear fatigue around the body and it is worn in the joints, especially wrists because you cut a lot and then throw up chips all day, but I can definitely work now inside and out, hot, cold and a little service. Now coffee and leave as having a good day everyone.

 

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards