Toves Tankar

Alla inlägg under september 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 29 september 2012 10:06

 

Gissa om man har det bra, först en god middag som maken lagat till då jag kom hem från jobbet igår och sedan fullt stök i köket för att baka cupcakes och resultatet ser ni ju ovan. Stolt! På kvällningen for vi för att visa upp Kissie (familjens nytillskott vår söta katt) för mamma och pappa och för att bjuda på nybakade cupcakes.

I natt har jag drömt om att väga och mäta upp mat, så lite nerver är det allt under ytan på mig, lite oro som skaver. Tycker det är så svårt att beräkna portioner, men det kommer väl sitta till slut. Annars trivs jag, köket är litet och gemytligt, bra arbetskamrat och goa gäster i den lilla restaurangen. Och gårdagen bjöd mig på en hel del beröm så klart jag sträckte på mig. Lagade till kålpudding under gårdagen med en gräddig sås.

Idag har jag ledigt och i morgon är det åter jobbet som gäller, men jag skall passa på att ta vara på dagen, ska snart åka iväg och hämta vår Volvo i Grums där svärsonen nu bytt bromsoken och beläggen bak på den. Efter det ska vi vidare in till Karlstad och matmässan som pågår fram till 17.00 i Mariebergsskogen och jo besöka dottern en snabb sväng, lämna in Willes leksaksbil som han glömde kvar hemma hos mormor sist och såklart få oss en fika.

Får se om jag får ihop några roliga bilder också, älskar ju att fotografera visst är det hellre än bra, men det är roligt med minnen.


English Version

Guess if you have a good, first a good dinner as husband cooked for when I got home from work yesterday and then fully mess in the kitchen to bake cupcakes and the result you see the above. Proud! In the evening we went to show off Kissie (familjesn new additions to our sweet cat) for mom and dad and to bid on freshly baked cupcakes.


Last night, I dreamed to weigh and measure food, so little nerves are all under the surface for me, a little anxiety that chafe. Think it's too hard to calculate portions, but it will sit well in the end. Otherwise, I enjoy, the kitchen is small and cozy, great colleague and goa guests in the small restaurant. And yesterday invited me to a lot of praise, of course, I stretched myself. Prepared for cabbage pudding yesterday with a creamy sauce.


Today I have time off and tomorrow is the return job related, but I will take the opportunity to seize the day, will soon go away and get our Volvo in Grums where the son now changed calipers and pads back on. After that, we move on to the Karlstad and matmässan goes on until 17:00 in Mariebergsskogen and jo visit her daughter a quick turn, submit Willes toy car which he forgot at home with grandma last, and of course make us a cup of coffee.


Will see if I get together some funny pictures too, loves to photograph it certainly is better than good, but it's fun memories.

Av Tove Birkeland Brandt - 28 september 2012 19:01

Maken har stått och gjort en god middag och sedan bakat en hel massa cupcakes, jag har dekorerat och de blev så fina.

Nu ska vi ta en kvällstur för att hälsa på mor och far, visa Kissie och bjuda på alldeles nybakade cupcakes med glaserad apelsin och chokladfrosting, så smarrigt kan knappast bärga mig från att bita i en av dem. Gott!

Vad säger man . Jag har världens bästa make :-)

Jobbet har förflutit i två dagar nu och det är bra men massor att hålla reda på och strukturen är inte den allra bästa, inte i nuläget men det kan bli. dagen till ära har jag lagat kålpudding på jobbet, med god gräddig sås och jag fick en hel massa beröm. Glad.


English Version

The husband has stood and made a nice dinner and then baked a lot of cupcakes, I have decorated and they were so nice.

Now let's take an evening to greet his mother and father, show Kissie and offer just freshly baked cupcakes with glazed orange and chokladfrosting so smarrigt can hardly wait from biting into one of them. Plenty!

What do you say. I have the best husband :-)

This job has expired for two days now and it is good but a lot to keep track of and the structure is not the best, not at the moment but it can get. honor of the day, I cooked cabbage pudding on the job, with good creamy sauce and I got a lot of praise. Happy.

Av Tove Birkeland Brandt - 26 september 2012 12:16

I går flyttade en liten tjej hem till oss, Kissie heter hon. Ghini som redan bott med oss tyckte ju att det var kul att matte och husse kom hem med en lekkamrat, men så byttes det raskt ut mot ilska. Den där lilla tjejen ämnade äta av hennes godis och Ghini protesterade högljutt. Fräste och slog efter henne och sedan har hon surat i långa lass.

Komma till er, Neeeeej!

Ni har dragit hem en liten tuff tjej som äter mitt godis, bara glöm bort det. natten bjöd dock på två säta små kattdamer i sängen och lite lekstunder.

Med andra ord så är det fullt kattliv här hemma just nu.

Nu har vi precis intagit frukost, mitt surdegsbröd med ost och stekta ägg, så gott och nybryggt kaffe. Om en liten stund bär det av till lokalen för att skicka iväg lite saker som sålts på Tradera, böcker och kläder och efter det är det Grums som gäller och få bromsoket bytt samt bromsbelägg av svärsonen. Sedan blir det hem och leta fram kockbyxorna och se om rumpan passar i dem för tidigt i morgon bär det av mot Glava och mitt nya jobb.


english version

Yesterday a little girl moved in with us, Kissie is her name. Ghini already lived with us liked you it was fun to mom and dad came home with a playmate, but then changed it quickly replaced with anger. The little girl destined to eat her candy and Ghini protested loudly. Hissed and struck at her and then she surat in long runs.

Getting to you, Noooooooo!

You have taken home a little tough girl who eats my candy, just forget it. However, the night offered two SATA small cat ladies in bed and a little doggy.

In other words, it is fully cat lives here at home right now.

Now we have just taken breakfast, my sourdough bread with cheese and fried eggs, so good and fresh coffee. In a minute it's off to the room in order to send some stuff sold on Amazon, books and clothes and after that it is Grums that apply and get the brake caliper and the brake pads changed by the son in law. Then it will be home and look forward chef pants and see if your butt fit in them too early in the morning it's off to Glava and my new job.

Av Tove Birkeland Brandt - 25 september 2012 22:55

Idag letade jag efter roliga saker för att piffa upp hemmet, något jag alltid känner ett extra behov av så här på hösten. Jag fann en toppensida som heter Vinylahem. Här ute fann jag vägtexter, kakeldekorer och fönsterfilmer och vad som är ännu bättre är att jag nu kan erbjuda er 10% rabatt på deras sortiment om ni använder er av koden: 10PRO2EO

Själv tänkte jag passa på att köpa mig lite nya väggord vilket jag tittat efter ett tag men så kikade jag runt lite och fann då Kakeldekor 6st, Familjefrestelser som jag blev helt såld på. Dessutom har jag från och med idag sidan som favorit så jag lätt finner tillbaka, eftersom jag tycker att det är roliga presenter då någon fyller år istället för chokladkartonger och dylikt.

Hoppas även ni finner sidan lika trevlig som jag gjorde och så kan ni ju passa på att handla med 10% rabatt på samma gång, bättre kan man ju inte få det. Lite bonus ska man väl erbjuda sina vänner när ni gästar min sida.


Av Tove Birkeland Brandt - 23 september 2012 19:13

Det var så skönt att få besök av dottern idag och de små som fyllde huset med stoj. Jag hade lagat till mat att bjuda dem på, blev en  söndagsstek med ingefärssås och kokt potatis samt grönsaker och till dessert fixade vi oss en kladdkaka, dottern hjälpte till att baka den.  Så vi mumsade och njöt av varandras sällskap.Träffas så sällan numera. Killarna fick en varsin leksak och lampor till rummet, så de var glada.

Ropade och skrek efter mormor då de skulle hem igen och ville att mormor skulle följa med. Kärlek i massor det så värmande för hjärtat. Tog en hel massa kort och det blev ett som vart speciellt bra av Helena och barnen.

 

English Version

It was so nice to get a visit from her daughter today and the little that filled the house with hustle. I had cooked the food to offer them, became a Sunday roast with ginger sauce and boiled potatoes and vegetables, and for dessert we got us a cake, the daughter helped bake it. So we munched and enjoyed each others sällskap.Träffas so rarely nowadays. The guys did a respective toy and lights to the room, so they were happy.

Shouting and screaming for Grandma when they were home again and wanted the grandmother would follow. Love in lots so warming to the heart. Took a lot of cards, and it became one each especially good of Helena and the children.

Av Tove Birkeland Brandt - 23 september 2012 09:37

Ja det är tyst och stilla här, allt jag hör just nu är köksfläkten som brummar, maken sover och jag själv har varit uppe i en dryga timma redan men känner mig allt annat än utvilad. Hostan föste mig upp ur sängen och Ghini hjälpte till eftersom hon ville komma ut så hon fick väl gå ut bara jag masat mig upp.

Har stekt på fläsksteken i stekpannan och fått den i ugnen med grönsaker och lök det blir gott, lågtemperatursteker den så den skall bli riktigt saftig. Har kryddat den med ingefära, timjan, salt och peppar och nu kikar jag till den lite då och då, skall bjuda min dotter på middag idag då de kommer på besök. Ser fram emot att träffa barnbarnen, mina godingar, mitt pluss i livet, det var ett bra tag sedan jag såg dem nu. Tiden springer i vissa lägen medans de masar sig fram i andra.

Nåja, inga bistra tankar idag. Men lite funderingar finns det väl plats för. Tänker på mitt skrivande, det är så svårt när man inte har kläm på skrivreglerna, försöker verkligen att lära mig 48 år gammal men svårt är ordet.

Men jag skall fortsätta skriva och hoppas på att lyckas. Tränar hjärnan med korsordslösning för att få släng på ord och tittar flitigt på synonymer för att öka på ordförrådet.

Bok tre har stått stilla ett tag, inte bra men jag har inte riktigt fått tiden att räcka till. Mamma och pappa vill man skall komma, second handen har tagit sitt, Traderaauktioner, besöka barnen osv, osv

Snart börjar jag jobba på nya jobbet, vilket känns spännande men också pirrigt så klart. Tankar svänger runt i huvudet, herregud kommer jag klara av det här? Det är ett tag sedan man lagade mat från grunden och så det är anpassat för gamla men samtidigt för skola, förskola. Blackout är ett begrepp som lätt drabbar hjärnan när man stressar upp sig, men jag får samla mig och lita på min kunskap. Det kommer gå bra. Men nu skall jag stå på egna ben vilket jag inte gjort helt och hållet sedan Kim tog sitt liv, jag har inte trott på mig själv till 100% på länge, men det är dags nu, det är dags.


English Version

Yes it is quiet and still here, all I hear right now is the hood which hums, husband asleep and I have been up for more than one hour already but feel anything but rested. The cough shoved me out of bed and Ghini helped because she wanted to get out so she could well go out just me masat me up.

Have fried in pork roast in the pan and received it in the oven with vegetables and onions it gets good, lågtemperatursteker it so it must be really juicy. Have the seasoned with ginger, thyme, salt and pepper and your peeps I to now and then, will invite my daughter to dinner today when they come to visit. Looking forward to seeing the grandchildren, my goodies, my seats and in life, it was a while since I saw them now. Time runs in certain situations while the winds its way up into second.

Well, no harsh thoughts today. But a little thought, there are well place. Thinking of my writing, it's so hard when you do not have the hang of writing rules, really trying to teach me 48 years old but hard is the word.

But I shall continue to write and hope to succeed. Exercising the brain with crossword solution to discard the word and look diligently synonyms to increase vocabulary.

Book three has stood still for a while, not good but I have not really had time enough. Mom and Dad want you to come, second hand takes its, Amazon Auctions, visit the kids, etc., etc.

Soon I start work at the new job, which is exciting but also nerve-racking course. Thoughts turn around in my head, my God, I will do it here? It's been a while since you cooked from scratch and so it is suitable for old but at the same time for school, kindergarten. Blackout is a concept that can easily affect the brain when stressed up, but I'll collect myself and trust my knowledge. It will go well. But now I will stand on its own, which I have not done in its entirety since Kim took his life, I have not thought of myself at 100% for a long time, but it's time now, it's time.

Av Tove Birkeland Brandt - 22 september 2012 11:11

         

Jag låter bilderna tala, jag låter dem hylla min fina son som jag saknar så i mitt hjärta och min själ.

Jag låter er se att han fanns, han var en av oss som vandrade här på jorden, han blev en förlorad själ som tog sitt liv.

1993.02.16 - 2011.01.02

Min son blev bara 17 år gammal, en förslust för oss alla <3


English Version

I'll let the images speak, I let them celebrate my beautiful son who I miss so in my heart and my soul.

I'll let you see that he was, he was one of us who walked this earth, he was a lost soul who took his life.

02/16/1993 - 01/02/2011

My son was only 17 years old, one is pleasure for us all <3

Av Tove Birkeland Brandt - 22 september 2012 10:30

Jag kan inte låta bli att titta ut genom fönstret, det blåser och det småregnar, kölden viner och temperaturen sjunker. En jobbig tid att gå till mötes speciellt när man skall börja pendla varje dag till jobb, nåja det är som det är med den saken.

Jag är så glad att jag har ett jobb, att vi slipper sitta på bar backe, vi kommer att kunna betala hyra mm, hoppas snart maken finner något också så vi kan få en dräglig tillvaro, det har varit tuffa år som vilat sig i våra liv.

På måndag ska maken till Sunne och ta prover så då ska jag till kyrkogården med ljus för min älskade son, det är ju där på minneslunden hans stoft vilar. Det krampar i bröstet då jag tänker på att han är borta, när det närmar sig vinter gör det så fruktansvärt ont, den tomma känslan vid nyåret. Ordet "Försent" har gett mig en sådan ruskig betydelse, jag vill kräkas.

Men så måste jag rycka upp mig fast mitt inre skriker, för det är just det "försent" och det enda jag kan göra idag är att kämpa på, framåt försöka skapa ett så gott liv som det bara går och det gör jag. Jag har ju mina drömmar, förhoppningar, nu mitt jobb, men det som saknas är den lätta glädjen, det där fria som fanns i livet innan det här.

Så fruktansvärt svårt att beskriva, men det vilar ångest i mitt liv och ett spadtag ilska.

Ilska mot mig själv som misslyckats med att förstå, mot de som visste och inget gjorde, mot de som var elaka och mot livet som inte tog bättre hand om en skatt som honom. Finaste Kim, så jag saknar dig hela tiden.

Snart dags att packa med datorn, ska snart åka till Second Handen, har inte varit en enda människa och handlat på de tre sista gångerna jag hållit öppet och där har vi en hyra att betala. Kul, nej tror inte det men man får ha hoppet, fota och lägga ut på Tradera, några saker säljer väl, lite då och då, det blir någonting mindre i alla fall.

Har ju inget förråd att lägga sakerna i heller för där har hyresvärden kapat upp väggarna och så finns det ingen snickare som vill ta tag i det så det blir kaos under vintern här. vem har sagt att livet ska vara lätt?


English Version

I can not help but look out the window, the wind and the drizzle, cold wine and the temperature drops. A tough time to go to the meeting especially when you will begin to commute every day to work, well, it is what it is with that.

I am so glad I have a job, we do not have to sit high and dry, we will be able to pay rent, etc., hope soon the husband finds something too so we can have a decent life, it's been tough years rested in our life.

On Monday, the spouse of Sunne and take samples so then I'm going to the cemetery with candles for my beloved son, that's where the memorial his remains rest. The cramps in the chest when I think that he is gone, when the approaching winter makes it so horribly evil, the empty feeling in the New Year. The word "too late" has given me such a terrible significance, I want to vomit.

But I have to pull me down my inner scream, for it is precisely the "too late" and the only thing I can do today is to fight on, forward trying to create as good a life as we possibly can and I do. I have my dreams, hopes, now my job, but what is missing is the easy joy, that freedom that existed in the life before this.

So terribly hard to describe, but it rests anxiety in my life and one shovel anger.

Anger at myself for failing to understand, to those who knew and did nothing, against those who were evil and toward life that did not take better care of a treasure him. Finest Kim, so I miss you all the time.

Almost time to pack up the computer, will soon go to Second Hand, has not been a single man and acted in the last three times I stayed open and there we have a rent to pay. Fun, no, do not think so but you have to have hope, take photos and post on eBay, some things are selling well, now and then, it becomes something less anyway.

Has nothing stores to add things in or for which the landlord has cut up the walls and there is no carpenter who wants to grab it so it will be chaos in the winter here. Who said life should be easy?

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards