Toves Tankar

Alla inlägg under september 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 21 september 2012 14:31

Nu ger jag er alla en chans att läsa och bedöma min bok, att hjälpa mig så jag får veta om jag är okej, bra, dålig. Jag har skrivit ännu en bok i serien helt klart som ligger väntar och även påbörjat bok nummer tre i samma serie, men nu känner jag att det kanske kan vara dumt att fortsätta om det är skräp, vilket jag själv inte tycker men ja bokförlagen fortsätter sin refusering så jag vill ha en åsikt om mitt författarskap, så hugg in och hjälp mig!

Här har ni länken till min bok, Läs och bedöm den. Tack!

http://kapitel1.se/tove-birkeland-brandt/rod-vinterangel

Av Tove Birkeland Brandt - 21 september 2012 10:53

Tittade ut då jag slagit upp de gröna, landskapet var täckt av dimma, temperaturen visade på 1° och man förnimmer vintertiden komma med stormsteg. Kollade det bröd jag bakade igår av surdeg, vilken katastrof, totalt misslyckande, men jag provar igen, men nu på ett annat sätt och med lite jästhjälp. Tur man inte tävlade i det här för då hade jag åkt ut med hôve fôre.

Nåja , man måste misslyckas för att lära så är det och jag lär mig hela tiden nya saker. När man var ung trodde man naivt nog att det skulle ta slut med skolan, men nu är det med spänning man tar in det nya i sitt sinne och önskar att man ännu en gång fick vara ung och ha de möjligheter som bjuds då och som man allt som oftast kastar bort i den åldern.

Ack ja, här står jag på mina stadiga 48 år gamla ben, drömmer om författarskap, sörjer min son och tittar upp mot skyn och undrar om han finns där någonstans, om han kan se sin mamma och all den saknad jag bär inom mig varje dag av mitt fortsatta liv.

Pirret i magen över det nya jobbet som jag så underbart nog fått, spänd förväntan, pendling som jag bävar över eftersom jag lagt ned bilkörandet för många år sedan men nu tagit upp igen. Önskan om att hinna så mycket i mitt liv som jag tyvärr inte hinner med, Längtan efter den operation som skall göra mig lättare, hjälpa mig att hålla socker och andra välfärdssjukdomar borta från min kropp.

Oron över hur livet skall forma sig, oron över att ingen skall komma att läsa det jag skriver, mina fina böcker, mina karaktärer som jag tycker så mycket om.  - Jag ska lyckas, något annat går inte för sig!

Det är en fin morgon, mitt nya surdegsbröd ligger i bunken och jäser, tankarna virvlar runt likt höstlöven i en storm, upp och ned, hit och dit. Tänka sig att Tove kan ha så många tankar gömda här inom sig, jag försöker dela med mig men de bara fyller på, nya vinklar, nya försök i mitt liv efter. För mitt liv är inte det liv jag valt att leva, det ändrade min son på då han valde att gå, nu är det ett omilt liv, men ändå så fyllt av kärlek till livet och det som finns bortom nästa hörn. Man vet aldrig, plötsligt händer det. Ha en bra dag!


English Version

Looked out when I turned up the green, the landscape was covered with fog, the temperature was at 1 ° and is felt winter time come in leaps and bounds. Did the bread I baked yesterday by sourdough, what a disaster, total failure, but I try again, but now in a different way and with a little yeast help. Luckily you do not competed in this for when I had gone out with Hove before.

Well, you have to fail in order to learn as it is and I'm learning all the time new things. When you were young did you naive enough that it would end with school, but now it eagerly taking in the newness of your mind and wish to once again got to be young and to have the opportunities that arise from time to one all too often throw away at that age.

Ah yes, here I am at my firm 48 years old legs, dreaming of authorship, mourning my son and looking up at the sky and wonder if he's there somewhere, if he could see his mother and all the regret I carry within me every day of my future life.

Butterflies in the stomach of the new job that I probably had as wonderful, eager anticipation, commuting as I tremble over because I put a car driving many years ago but has now taken up again. The desire to catch as much in my life that I unfortunately do not have time, desire for the operation that will make me easier, help me to keep sugar and other lifestyle diseases away from my body.

Concerns about how life should form themselves, the concern that no one will come to read what I write, my good books, my characters that I love so much. - I shall succeed, something else will not do!

It is a fine morning, my new sourdough bread in the bowl and ferment, the thoughts swirling around like autumn leaves in a storm, up and down, back and forth. Imagine that Tove can have so many thoughts hidden here inside, I try to share with you but they just load, new angles, new trials in my life for. For my life is not the life I chose to live, it changed my son when he chose to go, now it's a harsh life, yet so full of love for life and what lies beyond the next corner. You never know, suddenly it happens. Have a great day!

 

Av Tove Birkeland Brandt - 19 september 2012 16:58

 

Stor lycka har inträtt i mitt liv, jobbet jag hoppades så på . JAG FICK DET!

Många sökte och önskade sig den platsen som jag fick och igår lånade jag pengar av min pappa för att köpa mig en bättre begagnad bil, blidde en Renault Laguna -95 och den är soft att köra. Till och med kört med raringen vid sidan om mig och det kändes OK, minns inte sist det känts så bra att köra bil. Har dragit mig för det i åratal, känns som saker är på väg att släppa i mitt liv nu, det känns POSITIVT.

Småvinster på lotter, Storvinst i livet, jag menar man måste ju se det som en vinst att få ett tillsvidarejobb idag. Nu fattas bara att drömmen jag bär inom mig uppfylls också, att lyckas som författare, att få ge ut mina böcker.

Än så länge är det refusering på refusering men jag intalar mig själv att de bara inte sett potentialen med det jag skriver, de förstår inte det nya sättet. Jag tänker inte ge upp, utges skall de för de är bra och alla som läst dem säger att de är bra, jag vet att de som läst har haft kritiska ögon och inte gått igenom texten på snällhet utan för att hjälpa mig. Jag funderar på vad förlaget menade, att det inte var trovärdigt. Vad är det som inte är trovärdigt. Jag har skapat en värld som inte existerar, människor som inte finns, mord som inte skett och familjerelationer som inte existerar. Jag har målat upp miljöer och händelser som aldrig funnits, ska man se det krasst så är det ingenting som egentligen är trovärdigt för det existerar ju än så länge bara i mitt huvud och på min dator. Jag vet inte vad det betyder, ska jag ge upp? Är det kasst? Ska jag inte fortsätta serien med böcker som jag påbörjat och redan skrivit klart två stycken av och nu även påbörjat bok tre? Jag tror ju på det jag skrivit, är det fel?

Herregud det är så svårt att önska sig ett författarskap, kanske får jag med tiden råd att lämna böckerna till någon som kan korrekturläsa dem, vi får se. Den världen som de sa på förlaget att det inte var Trovärdigt är en del av mitt liv, jag lever sida med sida av dessa människor, deras öden, skapar deras glädje likväl som jag skapar deras sorger och besvär. Herregud man måste tycka om dem, jag älskar dem ju och jag vill att de skall få liv hos andra, få vänner, få känna känslan av hur det är då någon längtar efter att höra ifrån dem igen, snart.

Någon måste ge dem en chans, ge mig en chans. Jag vill lyckas som författare, jag vill skriva.


English Version

Great joy has entered my life, the job I hoped so on. I GOT IT!
Many searched and wanted the place that I got yesterday and I borrowed money from my dad to buy me a better used car, a Renault Laguna blidde -95 and is soft to drive. Even Driven dear beside me and it felt OK, do not remember the last it felt so good to drive. Has drawn me for it for years, feels like things are going to drop in my life now, it feels POSITIVE.
Small winnings in lotteries, Big Gains in life, I mean one has to see it as a win to get a permanent job today. That's missing is the dream I carry within me are also met, to succeed as a writer, to publish my books.
So far, it refusering on refusering but I tell myself that they just have not seen the potential of what I write, they do not understand the new way. I will not give up, they shall be paid for good and all who read them say they are good, I know that those who read have had a critical eye and not gone through the text of kindness but to help me. I'm thinking of what the publisher thought that it was not credible. What is it that is not credible. I have created a world that does not exist, people who do not exist, murder taken place and the family relationships that do not exist. I have painted environments and events that never existed, you should see it crass, it's nothing that really believable to exist the so far only in my head and on my PC. I do not know what that means, should I give up? Is it lousy? Should I not continue the series of books that I started and have already finished two and now also started book three? I believe in what I have written, is that wrong?
Oh my God it's so hard to wish for one writer, maybe I get the time afford to leave the books to someone who can proofread them, we'll see. The world as they said on the publisher that it was not Credible is a part of my life, I live side by side of these people, their stories, create their joy as well as I create their sorrow and trouble. Oh my God you have to like them, I love them after all and I want them to get lives of others, make friends, get to know the feeling of what it's like when someone longs to hear from them again, soon.
Someone needs to give them a chance, give me a chance. I want to succeed as a writer, I want to write.

 
Ångra ändringarna
 
 
Av Tove Birkeland Brandt - 18 september 2012 12:50

Jag känner mig matt, ledsen på ett sätt sviken av livet just nu. Jag vill så mycket och det finns inget utrymme. Jag har fel namn så måste det vara, jag är fel människa. Bottenskrapar, störtdyker och vevar uppåt igen, Hur fan kan det bli sådana förbannade dagar?

Tänker på vad lätt livet tedde sig en gång och nu är det 99,9 procent motgångar i det, varför?

Jag tränar på positivitet, men så kommer sak efter sak och vevar undan fötterna.

Gårdagen bjöd på ännu en refusering av min bok, glad ändå att de läst den, men NEJ TACK, den var inte ÖVERTYGANDE. Vad betyder det?

Helvete kan jag inte bara få en möjlighet att lyckas med någonting till sist, lite tur kan väl blåsa in i min ryggrad, fru Fortuna verkar ju blåsa så bra på andra. Nej jag är inte avundsjuk, bara trött på misslyckanden för egen del.

Trött på att inte vara omtyckt, trött på att komma i andra valet.


English Version

I feel dull, sad in a way betrayed by life right now. I want so much and there is no room. I have the wrong name, it must be, I'm the wrong person. Bottenskrapar, dives and cranks up again, how the hell can there be such damn day?

Thinking about how easy life was like once and now it is 99.9 percent adversity in it, why?

I train on positivity, but then thing after thing and cranks away feet.

Yesterday gave us yet another refusal of my book, happy anyway that they read it, but NO THANKS, it was not CONVINCING. What does that mean?

Hell, I can not just get an opportunity to succeed with anything in the end, luck may well blow into my spine, Lady Luck seems to blow so good at others. No I'm not jealous, just tired of failures for themselves.

Tired of not being liked, tired of coming in second choice.

Av Tove Birkeland Brandt - 15 september 2012 15:13

Nu har vi betsällt oss massor av nya böcker som egentligen tillhörde kursmaterialet till den kurs vi ville gå i höst men som dessvärre avslutats, men kunskap kan man ju inte få nog av, man får till att plugga på egen hand för att utvidga språket och det litterära. Att betala in sig på en kurs är ju omöjligt med de priser det kostar. Nåja böcker ger ju sitt och kanske kan man ingå i någon bokcirkel för att diskutera litteratur i ett senare case

Tyvärr kan man inte skriva på heltid på grund av de ekonomiska aspekterna och livet runt omkring tar sitt från vardagen och de små stunder som finns kvar är man kanske för trött för att vara kreativ, men ja det går i vågor för mig just nu.

Saken är väl den att man måste haffa sig själv i sitt skrivande. Övning ger färdighet, det är så sant som det är sagt.

Beställde även en bok för att fördjupa mig i min version av Word "2007", kan vara bra att kunna mera om de funktioner som erbjuds i de programvaror man jobbar med.

Just nu så sitter jag på Second Handen och då vi stängt här skall jag till Konsum och köpa postens paketpåsar så jag kan skicka iväg paket till de som betalat för Traderavinster och sedan bär det av hem till mor och far för att äta fiskgratäng som jag och maken lagade till i går då vi preppade tio olika maträtter till dem i matlådor. Vill underlätta för dem då mamma är dålig och inte orkar laga mat och pappa inte är så haj på det.

Fick in lite nya grejer på butiken idag, det kom in ett norskt par och skänkte bort en del saker, så kul att få lite som andra vill kasta, vi säljer ju billigt och då vi sålt nog köper vi för tillfället lite stängsel för viss del av förtjänsten, stängsel som skall skydda såväl fåren som vargen.

Konstigt att alla de man känner har uteblivit med sina besök här, en reflektion av det verkliga livet, men de är kanske lite rädda att finna något att Fynda :-), för fynd det gör man hos oss....


English Version

Now we betsällt us lots of new books that actually belonged to the course material at the rate we wanted to go in the fall but unfortunately closed, but knowledge can not get enough, you get to study on their own to extend the language and the literary. To pay for a course is impossible with the prices it costs. Well the books give her and maybe you can be part of a book club to discuss literature in a later case

Unfortunately, you can not write full time because of the economics and life around takes its from everyday life and the small moments that remain are perhaps too tired to be creative, but yes, it comes in waves for me right now.

The thing is well on the need to snag himself in his writing. Practice makes perfect, it is so true as it is said.

Also ordered a book to immerse myself in my version of Word "2007", can be useful to more of the features offered in the software you're working with.

Right now I sit at Second Hand and then we closed here I to op and buy the item package bags so I can send packages to those who paid for Amazon Profits and then it's off home to mother and father to eat fish gratin that I and husband cooked to yesterday when we preppade ten different dishes for them in lunch boxes. Want help them when mom is poor and can not be bothered to cook and dad are not as shark on it.

Got into some new stuff at the store today, it came in a Norwegian couple and gave away a few things, so fun to get some that others want to throw, we sell the cheap and then we sold enough we buy at the moment little fence some of merit, fencing to protect the sheep wolf.

Strange that all those you feel have missed their visit here, a reflection of real life, but they are perhaps a little afraid to find something to bargains :-), to find it do for us ....

Av Tove Birkeland Brandt - 13 september 2012 11:57

Här står dörren öppen till butiken, massor att handla, att fynda så passa på, Skynda.

Morgonen var seg och jag ställde om klockan för att sova mer, vilket var skönt även om det bara blev korta intervaller. Vi har matat vår vetesurdeg, bryggt kaffe, ätit av mitt körsbärsbröd till frukosten(gott) med ost och korv som pålägg.

Skype har pingat på makens dator så vi har talat med makens bror i Landskrona en kort sväng innan vi for hit ned för att öppna upp, vilket var trevligt då det är sällan man ses.

Fick reda på att en släkting till maken fått hjärntumör, usch jag hoppas det kommer gå bra. Konstigt ändå att ingen sagt något till oss, men men vi är väl inte ....

Nåja dagen som kommer, jag skall träna mera på fotoredigering och kanske får jag till att skriva lite på boken, vore bra om det gick men det är inte sagt jag orkar samla mig såpass. Får se, det har varit trögt ett tag, tankarna ligger ju på morgondagens intrevju om jobb i Glava och på den studiehandledare vi skall träffa efteråt, att läsa på distans som vi hoppas få göra och sedan ja då är det AF för oss båda, maken 14.00 och jag 15.00 i Arvika. Heldag i Arvika väntar oss, hoppas vi hinner äta emellan alla möten annars blir man så matt.

Nu, återgår jag till att skapa lite bilder igen, bytte ut mina bilder på FB igår, kändes som ett väldigt stort steg, då jag haft min sons ansikte där hela tiden sedan han dog, nu är det jag som tagit plats där. Kan behöva bryta av, men på datorns skrivbord får han stanna och här på bloggen, är han för evigt. Skall leta upp lite nya bilder att göra om så jag får nytt på Kim igen. Kan förmedla er ett tokbra program: Http://www.befunky.com


English Version

Here is the door open to the shop, lots of shopping, bargain hunters take the opportunity, hurry.

The morning was tough and I put the clock to sleep more, which was good even if it was short intervals. We have entered our wheat sourdough, brewed coffee, eaten by my cherry bread for breakfast (good) with cheese and sausage toppings.

Skype has pingat on her husband's computer so we have spoken to her husband's brother in Landskrona, a short turn before we went down here to open up, which was nice since it is seldom seen.

Found out that a relative of her husband had a brain tumor, yikes, I hope it will go well. Strangely, however, that no one said anything to us, but but we're not ....

Well that day comes, I will practice more on photo editing and maybe I get to write some of the book, would be great if it happened but it's not to say I can collect my whim. Let's see, it's been slow for a while, thinking is the on tomorrow intrevju about jobs in Glava and the tutor we will meet afterwards to read from a distance as we hope to do, and since then it is AF for both of us, husband 14:00 and I 15:00 in Arvika. Full day in Arvika waiting for us, we hope to have time to eat in between all the meetings not become so dull.

Now, going back to creating some pictures again, swapped out my photos on FB yesterday, felt like a very big step, when I had my son's face there all the time since he died, now it's me who has taken place. May need to break off, but the desktop will he stay and here on the blog, he is forever. Will look up some new pictures to do if I get news on Kim again. Can convey you a tokbra programs: Http:/www.befunky.com


Av Tove Birkeland Brandt - 11 september 2012 10:50

I dag skall jag försöka att skriva några rader på min bok igen, en bok som ingår i en serie av böcker jag skrivit men ej fått publicerade. "Inte ännu"

Man jag har förtröstan, någon måste se att det jag skriver är gångbart och vill ge ut dem, så jag fortsätter, nu är jag och skriver på bok nummer tre. Den handlar om en medial kvinna som hjälper polisen i  olika mordfall, Poliserna är hemmahörande i Göteborg på mordroteln. Bok tre i korta drag handlar om maffian, trafficing och organhandel.

 Bok två riktade jag in mig på rasism och bok ett var ämnet i grunden psykisk sjukdom. Jag har en röd tråd i mina berättelser, mera säger jag inte om dem just nu. Det är alltså kriminalromaner jag skriver i hopp om att få dem utgivna och i hopp om att en dag få kalla mig vid den ärbara titeln Författare, idag tror jag att jag kan benämna mig som skribent. Rätt eller fel?

Jag har uppptäckt att jag älskar att skriva eller ja egentligen har jag alltid älskat att skriva, önskar bara att ekonomin tillät mig att skriva hela tiden, men så är det inte i dagsläget, nu får man grippa de ögonblick man orkar samla ihop sig nog för att knappa på tangenterna. när tanken är nog fokuserad på karaktärerna för att ge dem fortsatt liv, vilket är helt fantastiskt.

Jag försöker att hålla minnet friskt och sunt, men på grund av min sons suicid så har jag drabbats av minnesnedsättning vilket är förfärligtjobbigt, försöker bota den med att gymnastisera hjärnan genom korsordslösning, vilket jag tycker fungerar jättebra :-) det blir bättre och bättre.

Dagen har bjudit på ett trevligt samtal med min kära syster yster i Spanien och att ögna runt på Facebook för att se vad mina vänner har för sig, önskar bara man haft en vän i närheten att safta och sylta i hop med, dricka kaffe och skratta, men så är det inte i dagsläget så jag fortsätter följa vännerna på FB.

Nu lite kaffe och sätta fart med skrivandet så ni får ha en skön dag alla mina fina vänner.


English Version

Today I will try to write a few lines on my book again, a book that is part of a series of books I've written but have not got published. "Not yet"

Man I trust, someone must see that what I write is viable and want to give them out, so I continued, and now I'm writing on book number three. It's about a psychic woman who helps police in different murder cases, police officers are resident in Gothenburg on Homicide. Book three in short is about the Mafia, trafficing and organ trafficking.

Book Two directional I access Racism and book one subject was basically mental illness. I have a thread in my stories, etc. I'm not saying about them right now. So it is crime fiction I write in hopes of getting them published, and in the hope that one day call me by the honorable title Author, today I think I can designate me as a writer. Right or wrong?

I have uppp discovered that I love writing and yes actually I have always loved to write, just wish the economy allowed me to write all the time, but it's not in the current situation, now get Grippa the moment one bothered to collect himself enough to key on the keyboard. when the tank is probably focused on the characters to give them continued life, which is absolutely amazing.

I try to keep the memory fresh and healthy, but because of my son's suicide, I have suffered from memory impairment which is förfärligtjobbigt, trying to cure it with gymnastics brain through crossword solution, which I think works very well :-) it gets better and better.

The day has brought a nice conversation with my dear sister, sister in Spain and glancing around on Facebook to see what my friends are up to, just wish you had a friend nearby to SAFTA and brawn in the hop with, drinking coffee and laughing , but it's not in the current situation as I continue to follow my friends on FB.

Now some coffee and get moving with the writing so you will have a nice day all my lovely friends.

Av Tove Birkeland Brandt - 9 september 2012 11:11

Hej på er, vill be er alla om en tjänst idag och alla andra dagar ni är inne här och läser det jag har att skriva. Längst upp på vänster sida sett från er sitter en liten svartvit knapp med texten Bloggregistret Rösta på mig, Tryck på den snälla det hjälper min blogg att bli läst, det är allt, den rankas högre i fall ni gör det, så hjälp till att få min blogg synlig.

Tackar er på förhand!


English Version

Hi guys, want to ask you all a favor today and every other day you're in here and read what I have to write. At the top of the left side seen from you is a small black and white button with text Blog Registry Vote for Me, Touch the kind that will help my blog to be read, that's all, it ranks higher in case you do, so helpful to get my blog visible.

Thank you in advance!

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards