Toves Tankar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 6 oktober 2012 07:42

Så var det då dags att skrapa rutorna på bilen, har en märklig fläkt i bilrackaren som måste bankas igång, men nu står bilen där ute och går för att skapa värme, snart dags att ge sig av mot Glava och Linden igen, kålsoppa på menyn idag så det blir väl bra. Men det satt så hårt att man skulle trott att den stått parkerad inne på ishotellet I Jokkasjärvi.

Gårdagen hände inte mycket alls jag var så trött att jag föll ihop på soffan och somnade, förstår inte hur det blivit sedan Kim gick bort. Tröttheten är vid min sida hela tiden, jag är alltid trött. Dock var det såpass mycket liv i mig att jag såg på X-factor, ett program jag verkligen gillar och på tal om att gilla så skulle du mitt hjärta ha älskat malcolm om du stannat kvar och sett honom. Han är en gud på att rappa och som dig hittar han på sina egna texter. Jag är så ledsen att din sång har tystnat Kim, jag saknar dig så förbaskat hela tiden. Det är tomt, tungt och jobbigt.

Nej en mun kaffe till så måste jag sticka iväg, bäst att fara i tid ifall det är halt då natten har bjudit på minusgrader.


English Version

Then it was time to scrape the windows of the car, has a strange fan in bilrackaren that must be banked up and running, but now the car out there and go to create heat, almost time to leave the Glava and Linden again, cabbage soup on the menu today so it will be perfectly fine. But it set so hard that one would have thought that it has been parked inside the Ice Hotel In Jokkasjärvi.

Yesterday did not happen much at all, I was so tired that I fell down on the couch and fell asleep, do not understand how it has become since Kim went away. Fatigue is by my side the whole time, I'm always tired. However, it was whim much life in me that I saw on the X-factor, a program I really like and speaking of like you would have loved my heart malcolm if you stayed and seen him. He is a god of rap and you can find him on their own texts. I am so sorry that your singing has stopped Kim, I miss you so damn all the time. It is flat, heavy and hard.

No one mouth coffee, I have to run away, best to go in time if it is slippery when the night has brought freezing temperatures.

Av Tove Birkeland Brandt - 4 oktober 2012 07:44

Nej inget stort hotel som Raddison SaS, men dock ändå massor att göra så jag skall snart ge mig iväg och jobba. Just nu få i sig lite macka och kaffe sedan blir det att köra iväg mot Glava. Gårdagen var fylld av händelser. Vi for till dottern som färgade mitt hår och sedan vidare till bonusgrabben för att kolla läget där. Ja säkert inget nytt för de flesta men egen lägenhet, frihet och städning som inte ligger etta på listan så jag och hans pappa fick ta oss en rejäl städstund för att rikta upp skeppet på rätt köl igen. Dammsuga, skaka mattor, skura, diska och se till at skräpet kom ut. Väl gjort så hade han det så fint igen och nu hoppas vi han håller efter det, vore kul att baa hälsa på som vi sa åt han igår.

I em skall jag bara vila mig när jag kommer hem, känner mig så matt och sliten, jobbar resten av veckan så det är lite upp och ned, men jag får hålla ut, nästa vecka är det lite ledighet. En ledig dag försvinner så fort och man känner inte ens av att man varit ledig. men skam att klaga, man får vara glad att ha jobb idagens läge och det är jag verkligen om bara kroppen kunde vara det med.


English Version

No, no big hotel that Raddison SaS, but nevertheless a lot to do so I shall soon give me away to work. Right now, get in a little sandwich and coffee then it will be running off to Glava. Yesterday was full of events. We went to the daughter who colored my hair and then on to the bonus guy to check out what's up there. Yes certainly nothing new to most but own apartment, freedom and cleanliness that is not number one on the list, so I and his dad had to take us a hefty cleaning while to align the ship on an even keel again. Vacuuming, shaking carpets, scrubbing, washing and ensuring that the debris came out. Well done, he had it so good again and now we hope he keeps after it, would be fun to baa greet as we told him yesterday.

In the afternoon, I just sleep when I get home, feel so dull and worn, work the rest of the week so it is a bit up and down, but I can hold out, next week is a little time off. A day off will disappear once and you do not even know that you have been idle. but shame to complain, you have to be happy to have a job in today location and I'm really just the body could be that too.

Av Tove Birkeland Brandt - 3 oktober 2012 12:23

Mitt underbara barnbarn Isabelle älskar att hamna i strålkastarljuset.

 

Av Tove Birkeland Brandt - 3 oktober 2012 11:00

I går fyllde jag Boxerkortet igen och nu måste jag reagera för det är så uselt i Roberts värld. Så här är det, jag har kronofogdeskulder och betalningsanmärkningar och det är ju ok att betala i förskott.

Men att ockra på min bekostnad är helt bedrövligt. Varför ska jag betala mycket mera för att se på tv än de som är kreditvärdiga får göra, det är faan i mej skamligt att bete sig så. Jag har ju full förståelse för att  man betalar innan man får se, men behöver skillnaden vara sådan att den som har pengar betalar 129 kronor/månaden för tv kanalerna om man skriver avtal med boxernu efter och  ett år så  betalar man 179 kr + 55 kronor (55 kr för kortet) alltså totalt 234 kronor(tillsvidareabonnemang) och jag betalar 345 kronor/mån,  samt att jag fått köpa min boxer själv för exakt samma utbud Boxer Mix.

Jag ger www.boxer.se dagens största RIS. Fy skäms att göra så mot sina kunder.


English version

Yesterday I filled Boxer card again and now I have to react to it is so lousy in Roberts's world. So here it is, I've Enforcement liabilities and credit history, and it's ok to pay in advance.

But ocher at my expense is quite pitiful. Why should I pay a lot more to see on television than those who are creditworthy can do, it's fuck me in shameful to behave like this. I have a full understanding that you pay before you get to see, but need to be such a difference to those who have the money to pay 129 SEK / month for the tv channels if you write contracts with boxernu and after a year, you pay 179 SEK + 55 SEK (55 SEK for the card) for a total of SEK 234 (for further subscriptions) and I pay 345 SEK / month, and that I had to buy my boxer himself in exactly the same range Boxer Mix.

I give www.boxer.se today's RIS. Shame to do that to their customers.

Av Tove Birkeland Brandt - 3 oktober 2012 08:00

I dag bär det av mot Grums, skall få hjälp av dottern att färga håret och jag tror en av färgerna är nötbrun kanske Wella eller något nytt märke, hon fick fria händer. Skall bli skönt att bli ompysslad lite, så sällan det händer i mitt liv .

Idag vaknade jag och tänkte så kraftigt på Kim igen, den förbaskade tomheten han lämnat mig sittande i, ett vacum.

I över ett och ett halvt år har min son varit borta nu och jag vill ställa mig och skrika "KOM TILLBAKA".

Självklart vet jag att det inte lönar till och att jag måste ta tag i mitt fortsatta liv, förverkliga drömmar, hoppas och tro att jag ser honom när det är dags för det. Det slutar inte här.

Morgondagen så är det dags att jobba igen , är ledig först på måndagen igen, men det är en bra arbetsplats så jag är nöjd med det val jag fått göra och snart kommer jag väl in i jobbet ordentligt så det rullar på.

Det blir min första helg nu då jag går ensam så lite pirrigt är det men jag har ca 40 luncher att göra och kvällsmat till ca 20 så det är inte så tufft egentligen, bara det att man måste hålla koll på specialkost.

Längtar efter att kunna skriva igen, måste finna tid att göra det men just nu är jag så trött, fast jag vet ju att det handlar om disiplin till stor del att skriva. Inte säger canilla Läckberg, eller Jan Guillou "hoppar idag jag är för trött". Jag får kanske helt enkelt bara sluta se på teven och skriva istället för att komma någon vart med det litterära som bor inom mig.


English Version

Today it's off to Grums, should be helped by the daughter to dye her hair and I think one of the colors are hazel may Wella or something new label, she received a free hand. Must be nice to be pampered a bit, so rarely it happens in my life.

Today I woke up and thought so highly of Kim again, the damn emptiness he left me sitting in, a vacuum.

For over one and a half years, my son has been gone now and I want to ask me and yell "COMING BACK".

Of course, I know that it does not pay for, and that I must take hold of my future life, realizing dreams, hope and faith that I see him when the time comes for it. It does not stop here.

Tomorrow it's time to get back to work, is idle until the Monday again, but it's a good job so I'm happy with the choice I had to do and soon I will well into the job properly so it rolls on.

It will be my first weekend now when I go alone so a bit nervous it but I have about 40 lunches to make and supper to about 20 so it's not that hard really, just that you have to keep track of special diets.

Longs to be able to write again, must find time to do it, but right now I'm so tired, but I know that it's about discipline in large part to write. Not saying canilla Läckberg, or Jan Guillou 'jumps today, I'm too tired. "I get maybe simply just stop watching TV and writing instead of getting anywhere with the literary living within me.

Av Tove Birkeland Brandt - 1 oktober 2012 18:47

Man blir bortskämd, komma hem från jobbet och maken fixar en god middag åt en. Han är så söt min kärlek och ändå fick han sig mitt i middagsplaneringen ett uttag av sitt X, allt handlar om barn fast de är utflugna och vuxna.

Konstigt att man aldrig kan ringa och tala om något positivt, nej det skriks och gapas var gång något felar och man har inte den ringaste aning om vad det menas att man skall göra åt det som tas upp. Jag vet inte, det är tufft och jobbigt.

Arbetsdagen har varit lugn, en hel del folk utifrån som åt i restaurangen idag och så har jag preppat maten inför morgondagen, gjort salsan till salsafisken och med en hjälpande hand fick vi även klart strömmingsflundrorna så nu återstår bara att panera och steka dem. Vi ska göra mos till dem och skolan skall ha pasta. Så fullt ös även i morgon.

På Onsdagen skall vi till Grums, dottern ska hjälpa mig med håret, hon tyckte jag var grå och behövde färg så jag sa köp hem färg som du tycker är ok så kommer jag och fixar det, eventuellt får hon klippa mig också men jag har inte bestämt mig för det ännu. Jag trivs på jobbet men det är en hel del att ta in innan jag klarar av det till fullo, arbetskamraterna är så öppna och goa och alla andra man möter också, så det bådar gott.

Negativt då, att gå upp så tidigt på mornarna.


English Version

You get spoiled, coming home from work and the husband gets a good dinner for one. He is so sweet my love, and yet he was in the middle of dinner planning a withdrawal of its X, it's all about the children they are empty nesters and adults.

Strange that you can never call and say something positive, no, shouted and gapas every time something fails and you have not the slightest idea what it meant to be done about it raised. I do not know, it's tough and hard.

The working day has been calm, a lot of people from outside who ate at the restaurant today and I have preppat food for tomorrow, made salsa to salsa fish and with a helping hand, we also clearly strömmingsflundrorna so now only remains to breading and frying them. We will make puree them and the school must have pasta. So full speed even in the morning.

On Wednesday, we will to Grums, daughter to help me with hair, she thought I was gray and needed paint so I said buy home color that you think is ok, then I got it and, possibly, she cut me too but I have not decided that yet. I enjoy your work but there is a lot to take in before I can do it to the fullest, colleagues are so open and goa and all you meet too, so it bodes well.

Negatively, then, to get up so early in the morning.

Av Tove Birkeland Brandt - 1 oktober 2012 05:59

Tidig morgon, utanför fönstret ser jag bara svart, det ger en känsla av att vara uppe mitt i natten och för mig som är morgontrött är det ju så. klockan har blivit 06.00 och det är bara en halvtimma kvar tills jag måste ge mig av mot jobbet. Måste ju vara först idag och låsa upp.

Nervöst, det är så mycket att komma ihåg, saker som skall klaffa, olika tider då maten skall ut och olika ställen som skall ha mat. Vill inte missa så någon blir utan mat heller, skall komma ihåg att stämpla in och så har natten varit orolig. troligen beroende på att jag känner mig osäker i det jag skall göra, men att det går över till sist det gör det men innan dess är det inte riktigt kul.

Maken skall träffa sockersköterskan i Sunne idag och efter det flyttar han över till Charlottenberg istället. Jag vill ha kvar Roger van der Mortel, så jag blir i Sunne tillsvidare.

Tog stick i fingret i morse och det visade på socker om än lågt 6,2 på fastande, misstänkte det eftersom jag börjat dricka så mycket vatten på sista tiden, nåja det blir bättre med viktnedgång.

Nu tänker jag stänga ner för  en stund och dra till jobbet så det kvarstår att önska er alla en förträffligt dag. Och till dig Kim, du finns i mina tankar, med mig i hjärtat, Älskad, saknad, Aldrig Glömd!

Mamma


English Version

Early morning, outside the window, I see only black, it gives a feeling of being up there in the middle of the night and for me that is tired in the morning, it's so. clock has been 06:00 and it's only a half hour left until I have to leave the job. Have to be first today and unlock.

Nervously, there is so much to remember, things will run smoothly, different times when the food is out and different places to have food. Do not want to miss as someone gets no food either, should remember to clock in and then the night has been worried. probably because I am unsure of what I should do, but it will pass in the end it does but before that it is not really fun.

Husband shall strike sugar nurse in Sunne today and after he moves over to Charlottenberg instead. I want to keep Roger van der Mortel, so I will be in Sunne until further notice.

Took fingerstick this morning and it showed on the sugar albeit low 6.2 on fasting, suspected it because I started drinking so much water lately, well, it gets better with weight loss.

Now I am going to shut down for a while and go to work so it remains to wish you all a splendid day. And to you Kim, you are in my thoughts, in my heart, Loved, missed, never forgotten!

Mom

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards