Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Snart dags att möta John Blund

Av Tove Birkeland Brandt - 7 november 2012 22:14

Ja det är snart så jag måste lägga mig för att orka upp, börjar jobba 7.30 och jag måste upp så jag får mig kaffe innan, skrapa rutorna på bilen och hinna köra till jobbet, med halka ja det är lika med en timmes resa. Pust, inget roligt alls. I morgon är det fisk som skall göras till skolan, kall sås och potatis, på restaurangen är det soppa, plättar, sylt och grädde och lika till de gamla, spenatsoppa med ägghalvor, bröd och pålägg samt plättar. Massor att göra.

  Blev riktigt glad idag då det ringde från Torsby och frågade om jag kan komma på dietutbildning den 3 och 4 december. Lära för livet och för att klara av Gastric Bypass operationen och tiden runt den och resten av mitt liv.  Äntligen känner jag att jag närmar mig en operation och jag känner mig så otroligt lycklig över detta.

Idag har jag också fått till manuset om Kim och det vilar nu i ett kuvert för att skickas iväg till ett bokförlag, jag hoppas de ger Kim livet åter, att de inte refuserar boken direkt. Den är skriven i hans minne och jag vill så innerligt att man skall lära känna min son som den fina kille han var då han levde. Tiden med boken, känslorna har rivit upp mig en aning och jag har känt mig lite nere ett par dagar, lätt för att gråta och lättare ångestattacker. Vill att det tar slut på mardrömmen, att min fina kille kunde komma tillbaka till mig i alla fall i andlig mening. Om Gud ser till mig som liten känns, så låt min son ge mig ett tecken. Behöver hans närhet just nu, en kram som den jag fick då han varit död ett par dagar, visserligen i ett drömtillstånd, men det var så varmt och vackert att jag bär det med mig ännu. Snart har det gått två år, så tungt det är att mista sitt barn. Orkar inte riktigt hålla emot tårarna just nu, men äsch de får rinna så kanske trycket i bröstet släpper lite. Hoppas bara att vi ses igen en dag igen.

 

English Version

Yes it is soon so I need to add me to cope up, start working 7:30 and I have to get up so I get my coffee before, scrape the windows of the car and have time to drive to work, with slipping yes it is equal to an hour. Phew, no fun at all. Tomorrow is the fish to be made to school, cold sauce and potatoes at the restaurant is the soup, pancakes, jam and cream and equal to the former, spinach soup with egg halves, bread and cold cuts, as well as platelets. Lots to do.


   Were really happy today when it rang from Torsby and asked if I could get on a diet training on 3 and 4 December. Learning for life and for coping with Gastric Bypass surgery and time around it, and the rest of my life. Finally, I feel that I approach the surgery and I feel so incredibly happy about this.


Today I also got the script about Kim and now rests in an envelope to be sent off to a publisher, I hope they give Kim lives again, they do not refuserar book directly. It is written in his memory and I want so desperately to get to know my son as the nice guy he was when he was alive. Time with the book, the emotions have torn me up a little bit and I've been feeling a little down for a few days, easy to cry and lighter anxiety attacks. Want to run out of the nightmare that my nice guy could get back to me at least in a spiritual sense. If God sees me as a child feels, let my son give me a sign. Need His presence right now, a hug as I was when he had been dead for a few days, while in a dream state, but it was so warm and beautiful that I carry it with me yet. Soon, it has been two years, so it's hard to lose a child. Dryers do not really hold back the tears right now, but oh well they are run so maybe the pressure in the chest drop a bit. Just hope we meet again one day again.



Visa din banner annons här, helt gratis!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards