Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Idag har jag berättat om dig och det kändes rörande och fint

Av Tove Birkeland Brandt - 21 november 2012 17:19

Saknaden lever, gror hugger sig väg genom min kropp, genom mina tankar. Tar över och mattas av, tar ny kraft och stormar in.

Varför slutade det så här?

Vill hålla dig hårt intill mig och säga de magiska orden "Mamma älskar dig gubben", men nu är det ord som banar väg i tomhetens korridor, ut i luften virvlar de i hopp om att nå din själ.

Jag önskar du förstått hur älskad du är, hur saknaden förgör  mitt inre och att det inte finns något sätt att värja sig mot känslan eftersom den bygger på kärlek till dig min fina ängel.

Det går inte en dag utan att du äger mina tankar. Ibland önskar jag att jag slapp, men då får jag dåligt samvete, vill inte sluta tänka på dig, vill bara vila mig lite eftersom jag känner mig så tom och sliten.

Varför kunde du inte bara ha stannat med mig, med oss? Vem behövde dig mer än vi som går här och sörjer dig?

Önskar jag kunde höra din röst, höra dig skratta, känna hur du kittlar mig för att få mig att storkna av skratt.

Jag är så trasig och jag önskar så att du kunde komma och hjälpa mig att må bättre, att jag kunde känna din närhet, känna din beröring, få värma mitt frusna hjärta och fyllas av din gudomliga kärlek.

Älskad, Saknad och du kommer aldrig att bli glömd, mamma försöker ge ut boken om dig så man skall minnas dig. Försöker ge liv åt dig i andras tankar och sinnen, ber så fint om att du skall få vandra här med oss, trots att du lämnat vår plats. "KIM, det fanns bara en av dig. Och den Kim behöver jag"

Mamma


English Version

Missing liver, germinating chop their way through my body, through my thoughts. Takes over and slows down, taking new strength and storms into.

Why did this happen?

Wanna hold you tight to me and say the magic words "Mommy loves you old man", but now the word that opens up the emptiness corridor, the air swirls in the hope of reaching your soul.

I wish you understood how loved you are, how missing destroying my mind and that there is no way to defend themselves against the feeling, because it is based on love for you my beautiful angel.

It is not a day goes by that you own my thoughts. Sometimes I wish I did not, but then I feel guilty, do not stop thinking about you, just want to rest a little bit because I feel so empty and worn.

Why could not you just have stayed with me, with us? Who needed you more than we can here and mourn you?

I wish I could hear your voice, hear you laugh, know how to tickle me to make me choke with laughter.

I am so broken and I wish that you could come and help me feel better, I could feel your presence, to feel your touch, get warm my frozen heart and fill your divine love.

Beloved, Missing, and you will never be forgotten, mom trying to publish the book for you so you will remember you. Trying to give life to you in the thoughts and minds, asking so nicely that you will walk with us, even though you have left our site. "KIM, there was only one of you. And Kim, I need"

Mom

 
 
Sofia♥

Sofia♥

22 november 2012 19:15

Hej!
Det skulle betyda otroligt mycket om du checkade min nya blogg å gärna lämnade en kommentar! :D
Kram!

http://nattstad.se/sofiaahl

 
sölvi

sölvi

22 november 2012 23:46

Käraste vännen, skulle önska jag kunde ta bort din smärta! :(
Det gör så ont att läsa dina rader, din smärta lyser igenom...
Skickar en stor kram till dej./Sölvi

http://kristenbloggen.blogg.se/index.html

Tove Birkeland Brandt

23 november 2012 16:21

Tack Sölvi. ja vissa dagar gör värre ont än andra, just idag har jag en bra dag igen och jag har fått massa beröm på jobbet så jag känner mig positiv igen. Kram och Tack för att du finns i mitt liv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards