Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Julafton, juldag, framtid

Av Tove Birkeland Brandt - 25 december 2012 17:31

Har precis suttit i lugnet och läst ut Carlos Ruiz Zafon´s bok Himlens Fånge och som alltid var hans bok jättebra. Älskar hans sätt att skriva och hans slut som ger hopp om mera.

I bakgrunden spelar jag acapellagruppen Van Canto, skitbra.

Julen är lugn och fridfull, jag är så glad över presenterna jag fått vackra örhängen och underbar parfym från maken, dottern gav oss fina fotografier av barnbarnen i vackra ramar och så fick jag bokstäverna K. I. M. av henne att sätta som jag vill, hon vet att jag bär honom med i mitt sinne hela tiden. Jag har en del funderingar men vill få tag på ett annat ställe att bo på innan, har satt ut annons på Blocket idag om att vi önskar hyra hus/lägenhet i Glava eller Arvika.

Blir ju stor skillnad nu när vi båda fått jobb och kan få det ekonomiskt bättre, just nu är det för jävla tungt för oss, räkningar som får flytas runt på klykan och dras i lotteriet om de skall bli betalda eller ej. Hatar att ha det så här.

Men trots detta har vi en bra jul kan jag tycka, vi skrev julkänslan som en övning häromdagen och det kändes himla roligt, skall nog hitta på en ny uppgift åt oss för att pigga upp skrivsinnet lite, lek med tanke.

Längtar efter operationen och viktnedgång nu känns för jävligt i kroppen och så längtar jag bort en tid framåt i mitt framtida liv så sorgen lägger sig ned och vilar lite. Så tufft nu i dessa tider ch snart är det 2 årsdagen, den närmar sig med stormsteg.2/1 är det två år sedan min älskad Kim tog sitt liv och jag vet inte men det är så hårt inombords i år, så jag längtar till det är över igen, det och hans födelsedag den 16/2.

Att sakna honom som jag gör är så tufft, ingen som inte gått igenom detta kan förstå hur svårt det är, livet blir

ju aldrig lika vackert igen. Men inte hade jag trott att jag skulle sjunka så långt ned igen.

Ändå tror jag att 2013 är mitt år, det står i stjärnorna att jag skall lyckas och jag tror det, det kommer bli bättre på många andra plan det här året och jag skall verkligen ta tag i mittt skrivande nu. Ledig tid, en egen skrivhörna och sedan jobba minst 2 timmar dagen skall avsättas till detta under 2013.

Jag menar se här, det blir bättre. Viktnedgång, bättre ekonomi, bättre humör, samma saknad och inre sorg men med lättnad då det utanför påverkar, jag kommer ge ut mina böcker till slut, någon ser min potens. Jag fortsätter skriva och sända in det till förlagen. Jag nöter in mitt namn i deras sinnen. Får se på jobbet för vad det är, ett jobb inget mera, finns ju tyvärr ingen spänning eller möjlighet att vara kreativ i min rådande arbetssituation. Man gör bara och det är natt och dag mot att jobba på restaurang. Det värsta är dock att inte ha arbetskamrater som man kan ha roliga samtal med, socialt utbyte som gör att dagarna inte blir så fulla av tänk.

Sedan min fina kille tog sitt liv är jag en halv människa, ena halvan tog han med sig och den andra kämpar och drar för att stanna här.

Nu kanske jag till sist får gå på bröllop också då herr Denker friat till min dotter och satt en förlvningsring på hennes finger. Ärbart och det glädjer mitt hjärta, hon behöver kärlek i massor och trygghet.


English Version

Has just been sitting in calm and read out Carlos Ruiz Zafon's book Heaven's Prisoner, and that was always his book great. I love his style of writing and his ending that offers hope for more.

In the background, I play acapellagruppen Van Canto, great.

Christmas is quiet and peaceful, I am so happy about the presents I received beautiful earrings and wonderful perfume from her husband, her daughter gave us great photos of your kids in beautiful frames and I got letters KIM of her to put what I want, she knows I carry him in my mind all the time. I have some ideas but want to get another place to live before, has set out the ad on the block today that we wish to rent a house / apartment in Glava or Arvika.

Will the big difference now that we both have jobs and may be better off economically, right now it's too damn heavy for us, the bills that get it can be applied around the hook and pulled in the lottery if they are to be paid or not. Hate to have it like this.

But despite this, we have a great Christmas, I think, we wrote the Christmas spirit as an exercise the other day and it felt much fun, should probably find a new task for us to brighten up writing mind a little, play with the idea.

Longing for the surgery and weight loss now feels too damn in the body and so I long away some time in my future life as sorrow lie down and rest a bit. So tough now in these times ch soon it's 2nd anniversary, it approaches the stormsteg.2 / 1, two years ago my beloved Kim took his life and I do not know but it's so hard inside for years, so I long for it's all over again, that and his birthday on 16/2.

Miss him as I do is so tough, no one who has not gone through this can understand how difficult it is, life gets

never as beautiful again. But had I not believed that I would fall so far down again.

Yet, I believe that 2013 is my year, it is in the stars for me to succeed and I think it, it will get better in many other planes this year and I will certainly grab mittt writing now. Free time, write your own corner and then work at least 2 hours day be earmarked for this in 2013.

I mean look, it gets better. Weight loss, better economy, a better mood, the same longing and inner sadness but with relief when the outside influence, I will give out my books to end, someone sees my potency. I continue to write and send it to publishers. I rub my name in their minds. We'll see on the job for what it is, a job no more, there is, unfortunately, no power or ability to be creative in my current work situation. They just do and it's night and day to be working in a restaurant. The worst thing is not to have colleagues who you can have fun conversations with social exchange that enables day will not be so full of splashes.

Since my lovely boyfriend took his life, I'm half man, one half he took with him and the other struggling and pulling to stay here.

Now maybe I finally get to go to a wedding when Mr. Denker also proposed to my daughter and put a förlvningsring on her finger. Honorable and it pleases my heart, she needs love in plenty and security.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards