Toves Tankar

Alla inlägg under december 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 20 december 2012 19:04

De gånger jag spelat på slots eller som man kan säga spelmaskiner på Internet så har jag haft känslan av att detta spel mer är en slumpmässig vinstmöjlighet, vilket ökar vinstchanserna för mig som spelar.

Man kan oavsett om man är nybörjare få en ärlig chans vid dessa spel, men för den delen är det ju inte uteslutet att man kan bilda sina egna strategier över hur man vill spela när man sitter där.

Just nu skulle det verkligen sitta bra med en rejäl vinst för min del och det kanske det gör i dessa Juletider för de flesta av oss,  även för er, så varför inte passa på att göra som mig och chansa lite. Det sägs ju att då man minst anar det, smäller det till.

Det finns ju även spelmaskiner som har hög återbetalningsprocent, vilket oftast ger pengarna tillbaka när man sitter där och spelar, och dessutom är det ju roligt att fördriva lite av sin tid, med att spela, få lite avkoppling ifrån vardagens måsten.

Själv brukar jag ta chansen lite då och då och det känns befriande även om det tyvärr inte resulterat i några större summor ännu, men att dryga kassan med småvinster är ju inte heller så dumt.

Av Tove Birkeland Brandt - 20 december 2012 17:21

Så var man äntligen hemma då, jag har fått in kockkläderna i tvättmaskinen, dammsugit, skurat och bytt mattor. Gott skurmedel har spridit sin doft i rummen så nu känns det så rent och gott igen i lilla stugan. Fördelen med att bo i ett sådant litet hem är ju att det är snabbstädat här i alla fall.

Ja och vi blir ju kvar här också då det inte blev något med huset i Arvika, så då får man ju vänja sig vid att ha det så här.

Vi får väl satsa på att få hit en tevereperatör som kan ställa in antennen ordentligt, för man får ju ett smärre nervsammanbrott när det krånglar med bild och ljud som det gör. Man måste ju i alla fall kunna se på teven.

Maken håller på med middagen, fisk på menyn idag "Torsk med apelsin och chili såg jag i ögonvrån".

Suger i lilla magen :-)

Nåja, bortsett från att stället vi bor på heter Koppom och ligger i oävla så är det väl ett fint litet hus trots allt och till sommaren kanske vi kan få ett tak på våran altan om vi har tur vill säga.

Dagen har varit upp och ned, klagan har gått ända fram så det kändes B, men jag vet ju vad jag gjort och inte. Man är bara människa och vi kan alla fela, nästa gång kanske det är dom och då smäller det, tjoho.


English Version

Such was finally home then, I have received chef clothes in the washing machine, vacuumed, scrubbed and replaced carpets. Plenty scouring has spread its fragrance in the rooms so now it feels so clean and good again in the little cottage. The advantage of living in such a small home is that it is fast clean here anyway.

Yes, and we are still there here as well as there was something about the house in Arvika, so then you must get used to have it like this.

We'll concentrate on getting hit a tevereperatör that can set the antenna properly, because you get the one slight nervous breakdown when it malfunctions with image and sound that it makes. You have to at least be able to see on your television.

Husband doing dinner, fish on the menu today, "Cod with orange and chilli, I saw the corner of his eye."

Suck in tummy :-)

Well, apart from the place we live in called Koppom and located in oävla it is well a nice little house, after all, and this summer maybe we can get a roof on our patio if we're lucky, that is.

The day has been up and down, wailing has gone all the way so it felt a B, but I know what I have done and not. You are only human and we can all err, next time maybe it's them and then slamming it, Yay.

Av Tove Birkeland Brandt - 19 december 2012 14:39

Ja sanna mina ord, gött öm dretfölk det finns det allt. De skäller och gormar och är otrevliga, fan ingen christmasspirit där inte. Känslan av att lämna skutan och ge upp finns där med mig, orkar ju för fan inte med skiten jag får ta om och om igen.

Och sedan ska ni veta att jag hatar mos, så har jag fått det ur mig också.

Dessutom har jag hål i huvudet av allt tjatande, trött. uppgiven och inte alls glad utan samstämmigt nere.

Allt får man ta mej fan göra själv. Trevligt!

Svinigt, ostädat och dant är det också.

Nåja. det är ju mitt liv det får väl inte lov att vara bra. Jag vill skrika rakt ut.

Får man det?

Vill inte mer men jag måste. typsikt att det ska vara min fina lott. Ät skit. där har ni faktiskt mitt liv i korvspad.

Gnällig, inte alls det är rena rama sanningen det jag säger, kommer rätt ut från hjärtat.

Nu ska lilla tåget gå tuffitufftuffitufftuffituff, tralalalalala som väl en del kommer förstå.

Nog nu skriver när humöret har lyckats lägga sig ned lite, för just nu blommar det i helvetet kan jag lova.


English Version

Yes mark my words, founded sore shitpeople all over. They bark and bluster and nasty, hell no Christmas spirit in which not. The feeling of leaving the ship and give up there with me, dryers fuckin not shit I can take again and again.

And then you should know that I hate mush, so I got it out of me too.

Also, I have a hole in the head of all nagging, tired. dejected and not at all happy with no coherent down.

All you have to take me the hell do yourself. Nice!

Sviny, untidy and the way it is.

Oh well. it's my life, it may well not be allowed to be good. I want to shout out straight.

Get it?

Do not want more but I must. Typically it to be my nice lot. Eat shit. where have you actually my life in mud.

Whiny, not at all, it is pure truth, what I say, come right out of the heart.

Now the little train going tuffitufftuffitufftuffituff, tralalalalala as well some will understand.

Enough now writing when tempers have managed to lie down a bit, because right now blooming in hell I can promise.

Av Tove Birkeland Brandt - 18 december 2012 15:01

Just nu sitter man bredvid mig med kartboken för att planera vågrätt till Hov. Snart blir det att resa vidare mot dottern och fira hennes födelsedag. Egentligen fyller hon år på julafton.julafton jobbar vi båda blev klart idag. Jippi vi tar hand om julbordet ointresserade år kommer gå galant. Skriver mer senare tills dess ha det gott.

Av Tove Birkeland Brandt - 16 december 2012 11:43

Man har tiden att tänka här på jobbet, har gjort mig till lite idag med rostad potatis till restaurangen, kryddig rödvinssås, grönsaker och

marco Polokryddad karré. Hoppas det skall smaka och glädjande nog tror jag det blir lite folk som gästar den idag. Redan flera som ringt och hört sig för om maten idag så det känns kul. Veganmat idag är panerad stekt kålrot på bädd av stuvade grönsaker samt potatis. Kvällen äter alla lika idag då jag serverar risgrynspudding, det blir risgrynsgröt till veganmat då så det är inte så jobbigt. Nej återvända till köket och ta hand om inkommande gäster, alltär framdukat och jag har tänt levande ljus i hela restaurangen så det ser trevligt ut denna tredje advent, då jag ägnar mig åt att tänka på dig Kim vilket heller inte är speciellt ovanligt.

Det är en fruktansvärt jobbig tid nu och det vore bättre att inte vara så mycket ensam, nåja livet är som det är inte mycket man kan göra med det.

Jag ber om att det skall finnas frid i Jul, frid till alla kvinnor som misshandlas, mat till de fattiga i Sverige, tak för de som ligger ute och klappar till barnen.

Av Tove Birkeland Brandt - 15 december 2012 13:26

Snart dags att plocka bort dagens lunch från restaurangen, en gäst idag samt några hämtlunch. Snön yr på här utanför mitt kontorsfönster där jag sitter ned en stund på rast med en kopp kaffe.

Skall stuva lite grönsaker inför kvällsmaten samt göra omelette och prinskorv, veganmåltiden består av en redd grönbsakssoppa ikväll. Får se vad jag skall finna på i morgon, men något roligt skall jag väl få till.

Nu så är det stängningsdags i restaurangen så bäst att kila ochg plocka undan nu, ses senare tills dess ha det gott i snökaoset.

Av Tove Birkeland Brandt - 15 december 2012 10:32

Ja vägen till jobbet var allt annat än rolig idag. blåsig, snöyra och så spelar man Gabriellas sång på radion så jag mitt i allt brast i gråt. Den spelades på din begravning Kim och det kändes helt plötsligt alldeles för mycket där och då. minnen som svepte in, ångest och saknad. Alla hårda ord som slog mig. allt jag inte gjorde och allt det jag faktiskt gjorde.

Spelade ingen roll vad jag gjort för att skapa kärlek så allt har ändå bara blivit fel.

Saknden är olidlig, du mitt barn i himlen, jag vill skrika av smärta men vem skulle höra det och vad skulle skillnaden bli.

Jag tiger stilla, lider, saknar.

Framme på jobbet och just nu står maten i ugnen, fiskgratäng, kokt potatis och grönt. samt veganmat på dagens agenda, kvällen vet jag inte vad det är har inte kollat det ännu. men det ordnar sig. Utanför så öser snön ned och snart är min lilla bil fullkomligt täckt, bävar för hemfärden i em. men man får köra sakta.

Bäst att återvända till köket igen, skall få på lite kaffe och sätta igång potatis.


English Version

Yes way to work was anything but funny today. windy, snow and so play Gabriella's song on the radio, so I'm in the middle of everything burst into tears. It was played at your funeral Kim and I felt suddenly too much there and then. memories wrapped, anxiety and loss. All the hard words that struck me. everything I did and everything I did.

No matter what I did to create love, everything has still only been wrong.

Saknden is excruciating, you are my baby in heaven, I want to scream in pain but who would hear it and what the difference would be.

I remain silent, suffering, lack.

Arriving at work, and right now is food in the oven, fish casserole, boiled potatoes and green. and vegan food on today's agenda, the evening I do not know what it is have not checked it yet. but it will be all right. Outside as the snow pours down and soon my little car completely covered, tremble for the trip home in the afternoon. but you have to drive slowly.

Best to go back to the kitchen again, to get some coffee and start the potatoes.

Av Tove Birkeland Brandt - 14 december 2012 17:31

Ja just nu känns det faktiskt precis så här. Jag räknar bort dagar av mitt liv, de försvinner för att aldrig komma åter och jag har inget som helst utbyte av dem. Men jo jag har ett jobb säger nog en del, men det är inte mitt val, det är inte det jag vill göra, inte inners inne, det är bara ett jobb och man har inte rum att skapa där, det finns inget utrymme för kreativitet, men jag har en underbar make, fina döttrar som gett mig underbara barnbarn och jag har en sorg som hela tiden gör sig påmind. Att ha ett barn i himlen eller ännu hårdare sagt att ha ett dött barn är ett helvete, jag tänker på honom varenda dag. Har hoppats att känna av hans närvaro i snart två långa år, men inget känns. Jag är deprimerad och livet är allmänt tungt. Jag försöker hålla huvudet ovanför ytan men det är tufft, när inget roligt verkar vilja komma in i livet heller så blir det ju inte lindrigare heller. Jag önskar så att jag vann på Lotto, att livets chans trillade ned vid mina fötter för ärligt talat så är mitt liv så bottentrist det kan bli, det är visset och jag önskar inget hellre än en ny möjlighet. Men jag kämpar för att vi skall klara av allt ekonomiskt just nu, det är svårt att just ekonomi skall styra när det kostar hälsan utan att man kan säga NEJ.

Man trallar framåt i samma fotspår utan att ta sig av spåret för det är vad som krävs, man stannar liksom aldrig till vid någon ny hållplats för att se sig omkring, nej man tvingas framåt mot nästa dag eftersom det styr livsfunktionerna.

Jag vet egentligen inte vad som skulle få mig glad igen, men jag önskar så innerligt att få känna den känslan, det är tufft att må dåligt och inte finna sig själv, sin inre glädje som någonstans blivit fjättrad och gömd.

Huvudet är fullt av attityder, andras attityder. Hur man har förmåga att se ned på andra utan att de gjort dem någonting, eller ens funnits i deras liv. De har helt enkelt gjort sina egna felval i livet och för det kan en okänd människa döma dem. Kräks på det här, det är uselt och det gör mig illamående.

Men vad vet jag, kanske är det så man skall vara idag för att vara omtyckt och bra. Själv vandrar jag ensam utan vänner att umgås med och kanske är det just detta som gör det. - att jag vill vara okej mot andra, jag vill inte tala illa, eller se ned på någon men orkar inte längre säga ifrån, när jag hör/Ser någonn göra det. Är så trött, så sliten och så borttappad,faktum är att jag känner mig helt vilse.

Antideppresiva, instängda tårar, inbyggt fängelse, stress och utanförskap. Detta är beskrivningen av mitt liv idag.


English Version

Yeah right now it feels really like this. I count away the days of my life, they disappear, never to come back, and I have absolutely no exchange of them. But yes, I have a job say probably some, but it's not my choice, it's not what I want to do, not inners inside, it's just a job and you have no room to create there, there's no room for creativity , but I have a wonderful husband, beautiful daughters who have given me wonderful grandchildren and I have a sadness that always makes itself felt. Having a baby in heaven or even harder said to have a dead child is a hell, I think of him every day. Have been hoping to sense his presence in almost two long years, but nothing feels like. I am depressed and life is generally heavy. I try to keep my head above the surface, but it's tough when nothing seems funny like to come into life again so it is not minor either. I wish that I won the lottery, the life chances fell down at my feet to be honest this is my life so boring bottom it may be, it is withered, and I wish nothing more than a new opportunity. But I fight for us to manage all the financial right now, it is difficult to precisely control the economy when it costs health but that one can say NO.
It gratings forward in the same footsteps, but to get the track because that's what it takes, to stop and never at any new stop to look around, no one is forced ahead to the next day because it controls the vital functions.
I really do not know what would make me happy again, but I wish so deeply to feel that feeling, it's tough to feel bad and not find himself, his inner joy that somewhere been shackled and hidden.
The head is full of attitudes, attitudes of others. How to have the ability to look down on others, but they made them something, or even been in their lives. They have simply made their own wrong selection in life and for that, an unknown person judging them. Vomits on this, it's bad and it makes me nauseous.
But what do I know, maybe it's so you must be today to be liked and well. Of course I wander alone without friends to socialize with and perhaps it is precisely this that makes it. - I want to be okay with others, I do not want to speak ill, or look down on someone but can no longer speak out, when I hear / see någonn do it. Is so tired, so worn and so lost, the fact is that I feel completely lost.
Antideppresiva, trapped tears, built prison, stress and alienation. This is the description of my life today.

 

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards