Toves Tankar

Alla inlägg under december 2012

Av Tove Birkeland Brandt - 13 december 2012 09:32

Att vänta och vänta och hoppas för att vänta igen är inte min grej. Tålamodsprövande är vad det är det här, men vad kan man göra. Ingenting, det är upp till den som skall hyra ut att träffa oss och ta ett beslut men han skjuter på mötet, och skjuter på mötet och nu har vi hållit på i dryga månaden. Jobbigt som attans, jag är ju en vädur med allt detta innebär och att stå stilla på en fläck och trampa är inte riktigt sådan jag är, nåja får försöka hålla humöret uppe.

Lucia idag och jag har sett mitt fina barnbarn på FB som tärna, så söt min lilla docka, glädjer ett mormorshjärta det. Nu står det frukost i faggorna och sedan är det dags att åka till Arvika och Lidl för att handla klappar till alla från min mamma och pappa. Tur man har att man få äran på sin lediga dag att stressa runt.

Den här arbetsveckan är pyton verkligen pyton man jobbar sex dagar av sju och det är tungt måste jag säga och då passar min kära mor på att kommendera mig ut på en shoppingrunda. Jag ver ju att de hjälper mig i massor men Gud det är tungt när man bara har en ledig dag. Nåja, det får bli Arvika och få det gjort, husvisningen blev ju inte av igen så vad skulle man annars hitta på.

Nu har älsklingen fixat mackor och kaffe så dags att sätta sig och äta frukost, så ha en toppenbra LUCIA.


English Version

To wait and wait and hope to wait again is not my thing. Patience is what it is here, but what can you do. Nothing, it is up to the person who is renting out to meet us and take a decision, but he shoots at the meeting, and shooting at the meeting, and now we've been at it for more than month. Tiresome as damn, I'm an Aries with all that implies, and to stand still in one spot and tread is not really what I am, well may try to keep your spirits up.

Lucia today and I have seen my great grandchildren on FB as a bridesmaid, so cute my little doll, one happy grandmother's heart there. Now it is breakfast in faggorna and then it's time to go to Arvika and Lidl to buy presents for everyone from my mom and dad. Luckily you have to have the honor of his day to rush around.

This work week is really pythons pythons you work six days out of seven, and it is heavy, I must say, and then fit my dear mother on to command me out on a shopping spree. I'm over you they will help me a lot but god it's hard when you only have one day off. Well, it may be Arvika and get it done, husvisningen did not get off again so what else would you find.

Now, darling fixed sandwiches and coffee so time to sit and eat breakfast, so have a best! LUCIA.


Av Tove Birkeland Brandt - 9 december 2012 18:14

Jag sitter här och lyssnar på Miss Li som jag bara älskar, just nu är det låtarna från Så mycket bättre som rusar ut ur datahögtalaren. Annars har jag haft en dag med diktande, lite små övningar för att mjuka upp skrivandet och komma tillbaka till skapandet. Känns bra och jag hoppas man står ut med dem på facebook eftersom som jag fyllt på med alster idag.

Bra eller dåligt? Har i ärligheten ingen aning men egentligen spelar det ingen roll, som sagt jag har använt dem för att mjuka upp mig., för att få orden att flöda igen. Tyvärr blir det avbrott igen, ingen Lottovinst denna helg heller så det blir att jobba i morgon. Skapandet får jag ta när jag blivit pensionär eller kanske trätt över till andra sidan, eftersom man aldrig tycks få ro i detta livet att göra det man vill, så kanske man har turen att bli en stjärna i nästa.

Snart tänker jag i alla fall dra mig in i tevesoffan med tidningen Nära en stund innan sänggåendet, ska upp sju och så hoppas jag bilen startar då den stått här ute i kylan i en vecka nu när jag vart sjuk.

Morgondagen bjuder på Nobelmiddag på skolan, lite extra att hugga in i alltså.


English Version

 
 
I'm sitting here listening to Miss Li that I just love, right now it's the songs from So much better rushing out of the computer speakers. Otherwise, I have had a day of poetry, a little small exercises to loosen up the writing and get back to creating. Feels good and I hope to put up with them on Facebook because I filled up on the matter today.
Good or bad? Have the honesty no idea but really it does not matter, as I said I have used them to soften me., To get the words flowing again. Unfortunately, it breaks again, no Lotto Win this weekend either, so it will be working tomorrow. Creation can I take when I become retired or perhaps come to the other side, because you never seem to find peace in this life to do what you want, maybe you are lucky enough to be a star in the next.
Soon I will anyway take me into the TV sofa with newspaper close for a while before going to bed, going up seven and I hope the car will start when it stood out here in the cold for a week now that I every ill.
Tomorrow offers Nobel dinner at the school, a little extra to chop into words.
Av Tove Birkeland Brandt - 8 december 2012 17:02

Ja så kom då juletider till mitt hem trots allt, hade nämligen bestämt mig för att inte bry mig i år men ja glad i gardiner och annat som gör tillvaron varm, så sattes det upp gardiner idag trots allt. I morgon har vi ju den andra advent vilande över oss, jag har mediterat under kvällen, försöker ge mig själv ljus i det inre men idag blev det bara avslappning.

Har tänt mina levande ljus för att skänka änglarna evig tanke.

I går tittade jag på nätet och fann vackra nätbilder med änglar, de skänker sådan frid. allt sedan Kim gick bort har änglar fått så stor betydelse i mitt liv. Nu slog det mig en sak, att säga gick bort känns fel för om man går bort kan man komma hem igen och han kommer inte hem igen, han tog sitt liv så är det ju hur gärna jag än går här och önskar annat. Han är död och gick inte alls bort.


Har en lång arbetsvecka framför mig nu, långa resor och hala vägar, inget jag ser fram emot precis. Man är som en tickande bomb, att aldrig få något man önskar, att aldrig få leva det liv man rätterligen vill leva. Livet är en kamp på många sätt och faktum är att inget i mitt liv har jag valt, det har valt mig.

Ska inte gnälla utan jag ger er lite frid på er väg i denna köldslagna tid i stället. Frid vare med er mina vänner.

 


English Version

Yeah, so when Christmas time came to my home, after all, had in fact decided not to bother me this year but yes happy in curtains and other things that make life warm, so it was up curtains today after all. Tomorrow, we have the second Advent resting upon us, I have meditated in the evening, trying to give myself light in the interior, but today it was just relaxation.

Have lit my candles to donate angels eternal thought.

Yesterday, I looked online and found beautiful nätbilder with angels, they give such peace. Ever since Kim went away angel has been so important in my life. Now it hit me one thing, to say passed away feels wrong because if you go away, you can come home again and he will not be home again, he took his own life so it's how much I go here and wish otherwise. He is dead and was not removed.


Have a long work week ahead of me now, long journeys and slippery roads, nothing I look forward to the right. It's like a ticking time bomb, never to get something you want, never to live the life you want to live literally dishes. Life is a struggle in many ways, and the fact is that nothing in my life I've chosen, it chose me.

Not to whine, but I will give you some peace on your way in this cold grand time instead. Peace be upon you my friends.

Av Tove Birkeland Brandt - 5 december 2012 11:41

Som allt annat så  är det ju typiskt men mitt inlägg försvann, men i korta drag var det jag skrev om att det inte finns någon genuin glädje i mitt liv längre, inte i hjärtat ingen sprudlande känsla som fanns där innan Kim tog sitt liv. Skall ju egentligen inte klaga men ingenting i livet är som jag vill ha det, jo med maken så klart han är ju underbar, men allt runt oss känns för jävligt.

Försöker slappna av med lite musik,  en grupp som heter Icon For Hire och låten "Theater". Telefoner ringer, problem hit och hjälp dit alltid är det någonting.

Förkyld och sjukskriven, men ska väl vara på jobb på måndag igen är ju min lediga helg så turligt nog blir det inte många dagars frånvaro från jobbet.

Kanske skulle jag behöva en Dr. Phil i mitt liv för att finna lugn och ro igen, en fristad i mitt inre. Tyvärr är ju ingenting som man vill att det skall vara, drömmar krasas, allt som handlar om oss/mig är ett stort NEEEEEJ!

Önskar man kunde ändra sin livssituation men det går inte, inte som det ser ut i Sverige idag.

För att lyckas behövs det pengar och det är en ständig bristvara.

Privata skulder, skulder hos fogden, skulder här och skulder där och ingenstans ges det en möjlighet att komma ikapp. Jag är så trött.


Nåväl, min dietutbildning är gjord nu och man gav en tidsaspekt av tre månader innan operation, men det skall komma ett brev per post så jag får veta närmre hur det kommer se ut.


English Version

Like everything else, it's typical, but my post disappeared, but in short it was I wrote that there is no genuine joy in my life anymore, not in the heart, no fuzzy feeling that was there before Kim took his life. Should not really complain but nothing in life is that I want it, yes with her husband, of course, he's gorgeous, but everything around us feels damn.

Trying to relax with some music, a group called Icon For Hire and the song "Theater". Phones ringing, problems here and help there is always something there.

Cold and sick, but should well be on the job on Monday again is my free weekend so luckily there will not be many days absence from work.

Maybe I need a Dr.. Phil in my life to find peace and quiet again, a sanctuary in my mind. Unfortunately, nothing that you want it to be, dreams krasas, everything is about us / me is a big NEEEEEJ!

Wish you could change their lives but it is not, not what it looks like in Sweden today.

To succeed, we need money and there is a constant supply.

Private debts, liabilities of the steward, liabilities here and liabilities where and nowhere given it a chance to catch up. I'm so tired.

Well, my diet training is done now, and it gave a time aspect of the three months prior to surgery, but there will come a letter by mail so I will know closer to how it will look.

Av Tove Birkeland Brandt - 2 december 2012 15:17

Då är det snart hemgång igen, dagen har varit fylld av jobb. En del som var och åt i restaurangen idag och så har det varit massa städande. Kvällsmaten färdig och utkörd så nu väntar jag egentligen bara på att få åka hem. Skall en tur hem till mamma och pappa idag med lite mat som står i kylen hemma och det blir väl en kopp kaffe eller två innan vi far hem igen och duschar samt packar ihop inför Torsby resan.

Vi skall på dietkurs, jag säger vi för maken skall bli med mig, bra om han också kan ta del av det som sägs. dels för att påminna mig och för att veta mera om vad som komma skall.

Hoppas bara att jag får en tid att rätta mig efter nu, vill verkligen få det avklarat eftersom mina nerver inför operationen satt igång. Klart man oroar sig lite, någon ska ju in och klippa bort en massa inuti mig, koppla runt tarmar och härja med gud vet vad.

Men jag vet att livet blir helt annorlunda för mig sedan så det är värt det, nu sliter jag på med ryggont, värk i benen och massor av annat. Jag vill bara vara rörlig, kunna orka gå ut på promenader, röra mig utan att svettas floder, att slippa skämmas för hur jag ser ut. Det är jobbigt att vara kraftig på alla sätt och vis, men visst tar man en risk då man genomgår en operation. Men den risken är jag redo att t, ska faktiskt bli skönt- Det har varit en lång kamp att nå hit.



English Version

Then it's soon going home again, the days have been filled with work. Some were and ate in the restaurant today and it's been lot städande. Supper finished and brought out so now I'm really just to get to go home. Should a trip home to mom and dad today with some food that is in the fridge at home and it will be well a cup of coffee or two before we go back home and showers and banks facing Torsby journey.

We are on a diet course, I say we are the husband will be with me, well if he can take some of what is said. partly to remind me and to know more about what's to come.

Just hope I get the time to correct me by now, really want to get it done because my nerves before the operation started. Of course you worry a bit, someone is supposed to set and cut out a lot inside me, relax around the intestines and wreak havoc with god knows what.

But I know that life is very different for me since so it's worth it, now I tear up with back pain, pain in the legs and lots of other things. I just want to be mobile, able to cope going out for walks, touch me without sweating rivers, to avoid ashamed of how I look. It's hard to be strong in every way, but it sure takes a risk when undergoing surgery. But the risk I'm ready to t, will actually be nice, It has been a long struggle to get here.
Av Tove Birkeland Brandt - 1 december 2012 15:37

Preppat inför morgondagens middag som är plommonspäckad fläskkarre med potatisgratäng.

Dagens citrontarte blev mycket omtyckt och berömd,så det kändes kul gick ju lite utanför ramarna, menroligt med uppskattning.

I morgon blir det att göra lite nya sallader så man får något kul i salladsbuffén igen, men det harjag tid till så det blir inga problem.

Nu så är det kvar för mig att stänga ned och låsa allting och softa ned för att byta om och ge mig av till lilla hemmet. Undrar hur det gått med mötet i Arvika, vi försöker få hyra oss hus där men svaren verkar trögt att få, nåja vi får väl vän ta och se, men det vore sannerligen skönt att komma sig in till stan.

En dag till nu så är det dags att komma sig till Torsby och få veta hur det ligger till tidsmässigt innan det blir dags för operationen. 2 dagars dietkurs stundar, men det vore bra att ha ett svar i bakfickan så de kan fixa ersättare på jobbet för mig en period.

Nej, kan inte sitta här och svamla ska väl stänga ned och åka så kanske jag får tid att titta in i morgon igen för några rader. Ni får ha en skön lördagskväll....


English Version

Preppat for tomorrow's dinner which is plum stuffed pork loin with potato gratin.

Today citrontarte became very popular and famous, so it felt fun went a little outside the box, menroligt with appreciation.

Tomorrow will be doing some new salads so you have something fun in salad buffet again, but it did I time so there will be no problem.

Now it is left for me to shut down and lock everything and chill down to switch on and go off to the little home. Wondering how it went with the meeting in Arvika, we try to rent us houses there but the answers seem hard to get, well, we'll know to take and see, but it would be certainly nice to get into town.

A day to now, it is time to come to Torsby and know how things are in time before it comes time for surgery. 2 day diet course approaching, but it would be good to have an answer in your back pocket so they can get replacements on the job for me a period.

No, can not sit here and ramble the well shut down and go so maybe I will have time to check back again tomorrow for a few lines. You will have a nice Saturday night ....

Av Tove Birkeland Brandt - 1 december 2012 10:33

Ja som vanligt har jag raskat på och alla bläck med fisk står nu i ugnen och väntar på att köras igång, vaniljgrädden är vispad, kakorna klara, grönsakerna upphällda, potatisen på och disken borta, så nu har jag sprätt igång datorn och här sitter jag för att ge er ett inlägg.

Har en halvtimma sedan måste jag gå tillbaka in i köksregionen och laga mat. Maten inför morgondagen är preppad och kvällsmaten har jag lagt framn saker till så här är det fullt ös, blir väl att städa lite. Eftersom det är adventshelg så har jag tänt ljusstakar på alla restaurangens bord så det skall ge ett trevligt intryck. Men alltid fyller jag luckorna med någonting, skall kolla över salladerna som ska ut i buffén säkert en del att fylla upp.

Annars då, inte händer det mycket i mitt liv, känner mig nedstämd som att det är nära till gråt hela tiden men ja den kommer inte ut, makens sa att det kanske är för att vi närmar oss högtid- Ja så kanske det är. Saknaden efter Kim och det som en gång varit är enorm vid dessa dagar så han har säkert rätt.

Går annars med en enorm längtan om att få operationen avklarad, snart måndag och dietutbildning i Torsby vilket jag ser fram emot med spänning. I övrigt så är väl det ekonomiska läget urkasst, jobbigt man jobbar och sliter och har knappt så man kan klara att åka till jobbet i bensinkostnad, men that´s life i alla fall vårat. Skönt är det ändock att man ringt maken från poolen om möte för jobb så då kanske vi kan få det lite bättre.

Hur man än gör så räcker det inte med en lön inte ens om man bor i ett skyffe. Trött, men säkert många som känner igen sig i det här. Stora problemet just nu är att få ihop pengar till dietmat före och efter operation. Har två paket Modifast hemma men det räcker ju inte långt, spännande hur vi skall lösa detta. Ledsen att det blev ett gnälligt inlägg, men så är livet ibland. Ha en skön lördag, själv ska jag jobba vidare.


English Version

 
 
Yes, as usual, I rushed on and all the ink with fish are now in the oven, waiting to be deployed, vanilla cream is whipped, the cookies crisp, vegetables poured, potatoes and drive away, so now I'm scratching off the computer and here I sit to give you a post.

Have half an hour then I have to go back into the kitchen area and cooking. Food for tomorrow's preppad and supper, I have framn things so here it is rocking, are well to clean up a bit. Since it's advent weekend, I lit candle in every restaurant table so it will give a nice impression. But always I fill the gaps with something, shall check over salads to be out in the buffet certainly a lot to fill up.

Otherwise, then, not a lot is happening in my life, I feel sad that it's close to crying all the time but yes it does not come out, her husband said maybe it's because we approach the feast Yeah, maybe it is. The loss of Kim and what once was is huge in those days, so he's probably right.

Can else with a huge desire to get the surgery done, once Monday and dietary education in Torsby which I look forward with excitement. Otherwise it is well the economic situation urkasst, hard you work and toil and barely so you can manage to go to work in gasoline costs, but that's life anyway ours. Nice is yet to call her husband from the pool of meeting the job so maybe we can get it a little better.

Whichever way you do it is not enough with a salary even if you live in a skyffe. Tired, but certainly many people who recognize themselves in this. Big problem right now is to raise money for special diet before and after surgery. Have two packages Modifast home but it is not long, exciting how we should solve this. Sorry it became a whining post, but that's life sometimes. Have a great Saturday, myself I'll work on.

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards