Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Volvo lastvagnar

Av Tove Birkeland Brandt - 11 januari 2013 12:48

Hihi, nog är det så att vi har en av dessa Volvo lastvagnar i alla fall känns det så. Bilen är fylld med kartonger och grejer och strax blir det att plocka in saker för att bli av med det från bilens bakre del, tur ändå att man har en kombi. I morgon blir det att köra mot Glava igen och jobba, inte helt kvick i foten ännu men herregud man måste få lite fart på livet, komma in i gängorna så det rullar.

Omprioriteringar i massor, ommöblering i livet. Fruktansvärt skönt faktiskt och jag skrattar ibland. Har kommit på en strategi för att må bättre, skriva alla lediga minuter som finns eller att tänka på mitt skrivande. Skriva ned det som poppar upp just i detta nu och sedan placera in det där det passar sig, läsa i massor. Läsa om att skriva, ta del. Läsa och begrunda olika författarstilar. Hela tiden så studerar jag.

Försöka sälja mera saker på tradera så vi blir av med dem, men fortfarande är det massor kvar på loppisen att hämta hem, dock har vi skänkt bort en hel massa saker till hembygdsföreningen här i Koppom, så nu kan de hålla på med loppisbord när de får tid.

Orkar inte släpa saker fram och åter längre, vill ha bort grejer så det blir lätt att flytta vidare.

Söker nu ljus och lykta efter ett hus att hyra i Arvika, Glava, Sulvik med omnejd bara vi kan korta vår resväg och slippa undan vinterkaoset lite. Visst det blir sommar igen innan vi kan flytta in någonstans med tre månders  uppsägningshyra, men jag måste få ett större hem, kvävs här. Känner mig som ett inlåst djur och det är alldeles för jobbigt. Strävar ju ändå för att må bra så då vill man inte ha störande moment runt sig. Och så har jag drömmar om att skapa en fräck skrivarlya, så större, bättre utrymmen. Vi ska ju ha råd när vi båda jobbar också.

Har så mycket kul att se fram emot nu, sommarkurserna och författarkursen på distans som vi köpt oss.

Just nu är det härligt i livet även om jag känner mig fruktansvärt trött.

Längtan efter operationen är enorm, en sista chans i livet känns det som. Så underbart mycket fint som händer mig 2013 som jag redan vet om och så har jag ju en helt underbar partner att dela allt detta fina med. Lyckliga mig!


English Version

Hihi, enough is it that we have one of these Volvo trucks at least it feels that way. The car is filled with boxes and stuff and just be there to pick up things to get rid of it from the car's rear, lucky still to have a combi. Tomorrow will be running against Glava again and work, not quite nimble in the foot yet, but my God you have to get some speed on life, get into the threads so it rolls.

Reprioritisation masse, rearrangement of life. Terribly nice actually and I laugh sometimes. Having arrived on a strategy to feel better, write all vacancies that may or minutes to think about my writing. Writing down what pops up right at this moment, and then put it where it fits in, read the masses. Reading about writing, take part. Read and ponder the different authoring styles. The whole time, so I'm studying.

Trying to sell more things on tradera so we get rid of them, but there are still plenty left on the flea market to get home, however, we have given away a lot of stuff to the community center here in Koppom, so now they can keep up with flea market table when get time.

Can not be bothered lugging things back and forth anymore, want away stuff so it will be easy to move on.

Now looking high and low for a house to rent in Arvika, Glava, Sulvik vicinity only we can shorten our route and escape the winter chaos bit. Sure it will be summer again before we can move in somewhere with three Manders termination rent, but I have to get a bigger home, suffocated here. I feel like a locked animal and it's just too hard. Striving anyway to feel good so then you do not want distractions around them. And I have dreams of creating a nerve skrivarlya, so bigger, better space. We're supposed to be able to afford when we are both working well.

Have so much fun to look forward to now, summer courses and writing course at a distance that we bought ourselves.

Right now, it is wonderful in life, even if I feel terribly tired.

Longing for the operation is huge, one last chance in life, it feels like. How wonderful very nice happens to me in 2013 that I already know about, and so I have a wonderful partner to share all this great thing. Lucky me!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards