Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Just idag är det första dagen av resten av mitt liv

Av Tove Birkeland Brandt - 21 februari 2013 11:40

Precis så är det IDAG är det min allra första dag på resten av mitt liv och jag måste tillstå att jag känner mig mycket stolt över mig själv just nu. Utan stöd har jag tagit kontakt med läkare och terapeut, fixat sjukskrivning och satt igång samtalsterapi för att jag vill prioritera MIG SJÄLV och att MÅ BRA.

  Jag har talat med alla som står mig nära så de vet allt som sker i mitt liv i nuläget och det känns bra.

Maken hurrade över att jag klarat ta hjälp i mitt liv nu och han var riktigt glad vilket kändes fint. Jag har nog inte riktigt förstått hur hårt det tagit honom att se mig så nere som jag är, en tung börda att bära.

Finns så mycket att bearbeta i mitt liv, fas på fas som lagts till som sidor i en bok utan att man någonsin reflekterat över att man egentligen borde grävt i det och sedan kastat bort händelserna från livet sidor. I stället har man samlat det på hög tills man inte klarar ta hand om det mera, så fel det är.

Mitt första möte med terapeuten kändes jättebra, jag tog upp massor som jag bär på som ett helt bagage av onödigt skräp, ilska, ångest, förtvivlan och rädslor, övergivenhet och ett visst mått ensamhet och svartsjuka. Vi har tagit i hand och gett varandra ett avtal, jag har lovat att ta hjälp om jag mår sämre och min livlina är min älskade make. Prise Gud för den mannen, så glad att just han älskar mig och står ut med alla mina fel och brister.

Men så förmodar jag att jag har små och goda sidor ibland jag med, annars skulle han väl inte älska mig som han gör.

Livet rullar förbi mig som ett snälltåg där jag inte riktigt orkar hoppa på, känns botten. Men som sagt, nu efter alla år och efter det som skett mig sista tiden vilket fick mig att stupa omkull helt har jag sträckt ut handen mot de professionella för att få hjälp en gång för alla. Jag vill ägna resten av mitt liv och se ett eget värde, att vara stolt över framsteg jag klarar av att göra, att inte misstro och gråta, att inte skapa bilder som egentligen inte finns. Jag upplever faktiskt att just idag så startar den första dagen av resten av mitt liv.


English Version

Just as it is TODAY, it is my very first day of the rest of my life and I must admit that I feel very proud of myself right now. Without the support I have been in touch with doctors and therapist, fixed sick and started counseling because I want to prioritize MYSELF and to FEEL GOOD.

 
I have spoken to all who are close to me so they know everything that happens in my life at the moment and it feels good.

Husband cheered that I managed to help in my life now, and he was really happy that I felt fine. I think I have not really understood how hard it took him to see me so low that I am, a heavy burden to bear.

Is so much to process in my life, phase to phase added to the pages of a book without ever reflected on that one really should be dug in there and then thrown away events from the life side. Instead, it has been collected it on high until it is unable to take care of it more, so wrong it is.

My first meeting with the therapist felt great, I brought up lots that I carry as a whole baggage of unnecessary junk, anger, anxiety, despair and fear, abandonment, and some loneliness and jealousy. We have taken in hand and given each other a contract, I have promised to help if I feel worse and my lifeline, my beloved husband. God bless the man, so happy that he just loves me and puts up with all my mistakes.

But then I suppose that I have small and good sides sometimes I, otherwise he will not love me like he does.

Life rolls past me like an express train where I was not really bothered jump on, feel the bottom. But as I said, now after all these years and after that made me last time, which caused me to fall down completely, I have stretched out my hand to the professionals for help once and for all. I want to spend the rest of my life and see your own value, to be proud of progress I am able to do, not to distrust and cry, not to create images that are not really there. I actually experience just today to start on the first day of the rest of my life.

 
 
Ingen bild

MammaLina

22 februari 2013 14:37

Idag blir jag glad att läsa din blogg! Så bra att du tar tag i den tunga ryggsäcken du släpar runt med. Ingen mår bra av en tung ryggsäck på ryggen. Se till att den lättar. Lär dig älska dig själv lika mycket som du älskar din familj. Kram!

Tove Birkeland Brandt

23 februari 2013 07:33

Tack kära MammaLina
Jag har äntligen kommit till en punkt där jag själv inte orkar mera och nu har jag till sist sagt ifrån att min prioritering nu är MIG SJÄLV, en del känner sig upprörda av detta, men det måste ske så jag blir frisk, glad och pigg igen eller ska vi säga levnadsglad. Att det finns de som läser och peppar mig så som bland annat du gör känns underbart. Tack för att Du finns. Kram

 
Ingen bild

MammaLina

23 februari 2013 13:13

Tove, det viktigaste i livet är att själv mår bra. Inget annat spelar roll. Alla är värda det. Att må bra. Om man själv mår bra får man andra att må bra. Och då mår man ännu lite bättre. Det blir ringar på vattnet. Positiva ringar. Men man måste själv hitta en väg till att må bra. Den vägen finns för alla...det gäller bara att hitta den lär lilla vägen och våga välja den. Jag tror att du just gjort det! Det skall bli spännande att följa dig. Låt Kim få se sin mamma glad. Han kommer följa dig på vägen mot ett liv i harmoni med dig själv. Kram

Tove Birkeland Brandt

24 februari 2013 12:01

Tack fina, dina kärkelsfulla ord är som ringar på vattnet och jag suger dem åt mig. Ja jag tror jag är på rätt väg nu, äntligen. Det vore skönt att le från hjärtat igen, att låta min son får vila bland änglarna utan att behöva känna oro för mamma. Kram och Tack ännu en gång

 
Ingen bild

MammaLina

24 februari 2013 12:54

Upptäcket nyss en liten sak...att jag & Kim har samma födelsedag! Fast jag föddes förstås 25 år innan honom. Mina adoptionsdöttrar föddes 1995 & 1996. Kram!

Tove Birkeland Brandt

25 februari 2013 10:00

Det var en trevlig överraskning 16/2. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards