Toves Tankar

Alla inlägg under mars 2013

Av Tove Birkeland Brandt - 30 mars 2013 10:34

Ja i skriftens tecken så är man nu ett år äldre över en natt. Det var en gyllene dag, att samlas, att ha barnen runt sig och barnbarn det var helt fantastiskt och slår allt vad presenter heter.

Min dotter gav mig en massa smink och så fick jag och maken en vispskål , men det var besöket som gjorde lyckan.

Så många har gratulerat mig på min dag att jag nästan känt mig som en kändis, så varmt det varit i mitt annars så nedslagna hjärta, jag är glad. Lycklig.

I dag åker ena bonusgrabben hem igen, det vankas fest men andra killen stannar tills i morgon och innan äldstingen far hem blir det ett besök hos mor och far så de får träffas igen.

Har fixat oss lite frukost, ugnsomelette med bacon och lök och till detta stekte maken korvskivor. Riktigt gott blev det.

Tyckte så synd om min dotter som lyckas få så matta bilder med sin kamera att jag erbjöd henne att köpa min nya kamera, jag har ju faktiskt kameror att tillgå i alla fall även om jag lyckats mörda luckan under till på min lilla så går den ju finfint att använda.

Hon blev glad över detta och jag får se fina bilder på mina rara barnbarn, så glad för att hon börjat fotografera nu så man kan följa dem på nätet hela tiden, älskar verkligen fotografier.

Tyngs av en liten sorg att inte kunna lägga ut bilder på minsta barnbarnet men till det har föräldrarna sagt ett starkt nej så bara att acceptera men med ett mycket tungt hjärta. För man vill ju stolt visa upp sina barnbarn för vännerna och mina vänner lever ju i burken enbart så....


English Version

Yes in scripture signs, one is now a year older over night. It was a golden day, to gather, to have children and grandchildren around him it was absolutely amazing and beats whatever gifts units.

My daughter gave me a lot of makeup and I got one and husband beater bowl, but it was the visit that made happiness.

So many people have complimented me on my days that I almost felt like a celebrity, so hot it's been in my otherwise downcast heart, I'm happy. Happy.

In the days go one bonus kid back home, there'sa party but other guy stops until tomorrow and before the elders not go home it will be a visit to the mother and father so they get together again.

've Fixed us some breakfast, ugnsomelette with bacon and onions, and this husband roasted sausage slices. Really good it was.

Felt so sorry for my daughter who manage to get so dull pictures with his camera that I offered her to buy my new camera, I have actually cameras available in all cases, even if I managed to kill the cover on the bottom of my little as possible on the finfint to use.

She was happy about this and I can see nice pictures of my sweet grandchildren, so happy that she started photographing now so you can follow them online all the time, really love photography.

Weighed down by a little sad to not be able to post pictures on the smallest grandchild but the parents have to say a strong no, just to accept but with a very heavy heart. Because you want the proudly show off their grandchildren for my friends and my friends live in the jar just so ....

Av Tove Birkeland Brandt - 29 mars 2013 18:31

Jag känner mig så glad, har varit omgärdad av de jag verkligen älskar i två dagar nu och jag har fått så mycket  grattishälsningar från alla goa facebookvänner. Så många som har tänkt på mig att jag är alldeles överväldigad.

Jag har suttit med mitt allra yngsta barnbarn och även matat honom för första gången, han somnade så gott i mormors armar, men tyvärr kan jag inte lägga ut några bilder på honom av hänsyn till hans föräldrar som bestämt att de inte vill ha bilder på honom ute på nätet. men jag tog riktigt fina bilder på lillpyret idag så det är kul för de skall hamna i ramar och upp på väggen i nya hemmet. Jag har fått så mycket samtal och alla mina barnbarn har ringt och gratulerat mig och Alexander har förgyllt tillvaron med sitt besök. Ja jag måste säga att det varit sällsynt att jag känt mig så glad, det är en stor dag i mitt liv.

Klart att Kim fattas men det är ju tyvärr som det är, men jag tror nog han tänker på sin mamma från andra sidan idag.

Solen kan nog inte skina mer i mitt liv än den gjort dessa två dagar med mina kära, en underbart skön känsla att må så bra.  

Av Tove Birkeland Brandt - 29 mars 2013 09:49

Det är med ett tungsinne man känner efter att åren ger en nya årsringar, där man kan avläsa att man just blivit lite äldre. Idag 49 år, ja jisses snart är man 50 år gammal och tyvärr måste man ju säga att det ger en del inre krämpor också att ha vetskapen om det. Man blir mindre och mindre attraktiv och det blir svårare och svårare att skaffa vänner, skrynkliga gamlingar vem vill ha dem i sitt liv, ja för nog har man kunnat skönja en och annan rynka som tillkommit i ansiktet.

Ja jag kan säga att även jag har varit ung och vacker en gång, fast det roliga var att då förstod jag inte alls att jag såg bra ut och kastade bort det helt, orsaker jag inte tänker gå närmare in på. Men jag kan ge ett råd till er alla där ute som är i er ungdoms bästa dagar, tänk tio gånger på vad ni gör med era liv, det som är rätt i ungdomen kanske inte alls är det rätta när ni kommer upp i åren lite och det kan få fasansfulla konsekvenser.

Nog med förmaningar nu.

Jag skall visa er en bild på mig i mina ungdomens dagar.

 

Av Tove Birkeland Brandt - 28 mars 2013 13:26

Ja då kom samtalet om att min mammas fina söner tänker bemyndiga henne med ett besök under morgondagen. Undrar varför man valde den 29:e Mars :-) för detta besök.

Nåja man kan ju fundera, kanske tänker de ta tag i skurkvasten och dammsugaren och feja för en klinisk start till blåkulla, nej gud vad tänker jag på inte skulle de väl ge ett handtag till de gamla, de skall ju alltid passas upp, men klart de har väl den inköpta pigan med sig så hon kanske får ta ett tag eller två när de andra dricker kaffe.

Min mor var glad som vanligt och ringde sitt avbokande samtal, jag och de där vistat aldrig mera i samma rum och hon har förstått det till sist och lyfter lydigt luren för att tala om att de kommer så att jag kan utebli.

Nåja själv har jag varit ute och handlat lite inför påskhelgen och i kväll ska vi hämta upp mina goa killar på stationen i Arvika och då bär det av för att äta ute på Thairestaurangen.

Under morgondagen skall maken baka en Budapestlängd till mig på min födelsedag så det ser jag fram emot, blir man 49 år då i morgon.

Har passat på att få mig lite panerad fisk med remouladsås och ärtor och några små potatisar till lunchen så nu står jag mig till kvällen då det är dags att fira oss alla. Middagen ute den tar vi för att fira maken, mig och Nicklas. Ska bli kul, har sett fram emot detta.

Haha, jag har sett fram emot när jag tänker på det är det ett stort steg i mitt liv attt längta efter någonting, att se fram emot någonting. Peppar peppar ta i trä, kanske är jag på bättringsvägen.

Det gatunamnet borde varje kommun lägga till på någon av alla sina gator vilken känsla att bo just där.

Jag menar vart bor du ?

På bättringsvägen!

Solen skiner idag men jag håller mig lite undan den på grund av att mitt öga som irriteras och rinner och Kissie står just nu och lapar i sig av pappas remoulad vilken hon älskar. Det är faktiskt toppskiktet idag i mitt liv, så skönt.


English Version

Well, then came the call that my mom's fine sons thinks empower her with a visit tomorrow. I wonder why they chose the 29th of March :-) for this visit.

Well one can think, maybe thinking they grab the scrub broom and vacuum cleaner and sweep of a clinical starting to Brocken, no god, what I think they would not have to give a handle to the old ones, they are always matched up, but clearly they have well the purchased maid with her so maybe she will take a while or two when the others drink coffee.

My mother was happy as usual and phoned his CANCELING call, I and those vistat never in the same room and she told it to last and obediently lifts the handset to tell that they are going so I can stay away.

Well I myself have been out and shopped a little before Easter weekend and tonight we'll pick up my goa guys at the station in Arvika and then it's off to dine at the Thai restaurant.

Tomorrow, the spouse must bake a Budapest Length to me on my birthday so I am looking forward, you will be 49 years since the morning.

Have taken the opportunity to get me some breaded fish with remoulade sauce and peas and a few small potatoes for lunch, so now I stand me in the evening when it is time to celebrate all of us. The dinner there on, we take to celebrate her husband, me and Nicklas. Should be fun, been looking forward to this.

Haha, I've been looking forward to when I think about it, it is a big step in my life attt crave something, to look forward to anything. Pepper Pepper knock on wood, maybe I'm on the mend.

The street name should each municipality to add on one of their streets the feeling to stay right there.

I mean where do you live?

On the mend!

The sun is shining today, but I agree a little out of the way because of my eye that irritated and flows and Kissie stands right now and soak up as such by the father remoulade which she loves. It's actually top tier today in my life, so nice.

Av Tove Birkeland Brandt - 27 mars 2013 08:44

 

Hoppas ni alla får en riktigt fridfull påsk, med gemenskap och sol ute såväl som i sinnet.

Av Tove Birkeland Brandt - 27 mars 2013 07:27

Jag inför en skala i mitt liv: Glad-toppstrecket, Hyfsad-Mediumstrecket, Illa-Bottenstrecket så kan man lättare säga hur man mår för dagen.

Skall snart gå och ta mig en dusch så då kanske man piggnar till lite av fräshören som kommer av den.

Har druckit kaffe och intagit morgonmackor tillsammans med maken idag innan han for iväg för att jobba. Livet är allt bra upp och ned, inga stabila punkter för oss.

Men vi är ju vana att kämpa så det får vi fortsätta med, en kamp om framtid.

Känns konstigt men snart firar vi 10 år som gifta - Tennbröllop. Stort och fint, men vart tog tiden vägen.

Så fort det går att bli gammal nu. Vet inte om det är en ålderdomskris jag ligger i just nu, men jag vill helt enkelt inte bli gammal, har så mycket jag vill göra som jag inte haft råd med ännu och åren bara springer i väg för oss.

Nåja än så länge hinner jag allt med en del i alla fall.

Går fortsatt och inväntar operationen som skall ge mig livskvaliteten tillbaka, trögt detta. Väntan är nog det jobbigaste. att inte veta när det ska ske närmaste svar man fått är slutet av April-Maj kanske men än har jag inte kommit så långt som till pulverdiet ens.

Tålamod, går det köpa i någon butik?

Ska ut en tur idag med paket som skall iväg men inväntar först banken så jag ser om det kommit in en betalning till efter 12.00 för då är det ännu ett paket som skall med ut.

Skall rota efter mera att lägga ut till försäljning, finns en del böcker att ösa iväg i hyllan uppe det såg jag igår, sådant man inte behöver hålla på och dra runt på, skulle egentligen ge sig tid att leta ute i skjulet men det är så motigt att det fått vara. Nåja man kan ju fortsätta sälja även efter flytten. Längtar så till närheten av sjön, att man kan promenera ned till en sjö utan problem vilken känsla och att man kan sitta i trädgården och se ned till sjön. Det är livsgnista. Gårdagens positiva inre glädje vilar kvar även om den inte är lika stark då maken kom hem med negativa besked igår, det tyngde tyvärr ned det inre lite igen. Men vi får hålla tummarna och kämpa tillsammans för nya upptåg.


English Version

I am facing a scale in my life: Happy-top bar, Decent Medium-dash, Ill-bottom dash so it is easier to say what you feel for the day.


Will soon go and take a shower so then maybe you perking up a bit of fräshören that comes from it.


Does drinking coffee and sandwiches taken the morning with her husband today before he went off to work. Life is all good up and down, no stable points for us.


But we are accustomed to struggle so we must continue with, a struggle for the future.


Feels weird but soon we will celebrate 10 years married - Tin Wedding. Big and nice, but where did the time go.


Once it is getting old now. Do not know if it's an old age crisis I'm in right now, but I simply do not want to be old, have so much I want to do that I could not afford even years and just run away for us.


Well so far I have time to everything with some anyway.


Goes further and is awaiting surgery to give me the quality of life back, slowly this. The wait is probably the hardest. not knowing when it will happen next few responses to the end of April to May but perhaps than I have not got as far as the powder diet even more.


Patience, you can buy in any store?


Should a tour today with packages to be away but waits until the bank so I can see if it received a payment after 12:00 because then it's even a package to be with out.


Will root for more to put up for sale, there are some books that pour off the shelf up there, I saw yesterday, so you do not need to hold on and drag around, would actually give the time to look out in the shed but it is so adversity that it had to be. Well one can continue to sell even after the move. Love to near the lake that you can walk down to a lake with no problems what a feeling and you can sit in the garden and look down to the lake. The spark of life. Yesterday's positive inner joy rests there, even though it is not as strong when her husband came home with a negative statement yesterday, unfortunately it weighed down the interior a bit again. But we'll keep our fingers crossed and fight together for new antics.

Av Tove Birkeland Brandt - 26 mars 2013 17:10

Just nu försöker jag mig på länkningen för att kunna komma ut på en speciell url, det har fungetrat felfritt tidigare men nu går det inet att klistra in länken. Grrrrr

Jag testar att ta er med till min facebook en sväng så får vi se om det kan gå vägen.

Jag kan fortsatt inte klistra in länken men jag kan i alla fall skriva in den för hand nu, ett steg närmare i alla fall. Konstigt när det är så här helt plötsligt. Men skam den som ger sig, bara att kämpa vidare. Snart är det dags att laga middag till mig och maken har skalat potatisen så de är bara att slänga på nu och sedan göra en gräddsås och värma köttfärslimpan, till detta ska jag ha lingonsylt. Känner nästan snålvattnet komma, känner mig faktiskt hungrig. Har tagit mig i kragen och letat fram massa grejer jag kan göra mig av med och lagt ut dem på Tradera till försäljning, ja här finns massor egentligen men man måste rota fram det bara. Får se hur det går, hoppas man kan sälja en del.

Behöver sannerligen pengarna denna månaden.

Nåja bara vänta och se. Känns så skönt idag, en hel dag då jag känt mig positiv och glad, lugn tänk om det ändå kunde hålla i sig ingen vore lyckligare än mig. Fruktansvärt sliten på att må dåligt inombords nu och skulle gärna säga Hej till livet.


Av Tove Birkeland Brandt - 26 mars 2013 16:25

 

Ska väl säga att jag är en inbiten Lottospelare, varje vecka är jag med och spelar Lotto, även ute på nätet har jag stående rad för att inte missa chansen att bli miljonär.

Jag har så många drömmar om vad jag skulle göra om jag vann pengar så vi kunde förändra livet, för som vi har det idag är det inte kul. Allra först skulle det bli en välbehövlig vila, en resa till varmare breddgrader och njuta av att leva en sväng tillsammans med maken, när jag kom hem igen skulle jag OMG göra oss skuldfria och sedan blev det en nyare bil för oss båda med 4 wheel drive och ett eget hus i fjällen vid en trevlig liten sjö.

Men för allt detta krävs det ju att man vinner mycket pengar och just nu är det en stor pott på Lotto. Kolla in den här sidan www.spelalotto.se. Jag menar vågar man missa chansen att vara med och kunna vinna Drömvinsten på hela 200 miljoner. Tänk vilka otroliga saker man kunde göra för dessa pengar. Livet skulle helt enkelt bjuda på andra möjligheter´än det gör idag, man skulle kunna göra precis allt det där man drömmer om och jag själv skulle i lugn och ro kunna skriva mina böcker och ge ut dem precis när jag skulle vilja det utan att behöva krusa andra bokförlag. Vilken möjlighet man kan få om man spelar Lotto och råkar vara just den som har lite tur.

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards