Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

En bråkig bryggare och spritånga

Av Tove Birkeland Brandt - 13 mars 2013 07:35

Jag sitter här med en mycket bråkig kaffebryggare och lilla huset stinker av ättikssprit eftersom jag fyllt upp bryggaren med ättiksvatten för att kalka av den. Tyvärr måste jag säga att den lilla rackaren är motsträvig och det är tunga suckar den avger vid varje försök att kasta vatten.

Men skam den som ger sig, pån igen bara. Vi lyckades i alla fall krama ur den en mycket stark brygd innan maken for på jobb. Måste kila in känslan jag har då jag ser ut genom fönstret på den vita snön som faller dunlätt och lägger sig på marken. "FY, fan så onödigt" och då det är avklarat ja då kan jag återgå till min vanliga ton.

Dagen skall bjuda på läsning har påbörjat Vivice Stens senaste deckare så att fortsätta där det är ett mål, just för tillfället är jag inne i en mycket stor läslusta, men de lärda säger ju att man även bildar sig mening genom denna aktivitet och då menar jag ju för att själv fortsätta skriva på min bok som just nu vilar sig. Man behöver läsa mycket och skriva mycket för att komma någonvart och nu är det läsning som gäller, sista två veckorna har jag avverkat fem böcker och är nu inne på bok sex, så mycket har jag inte läst på senaste halvåret. Nej det har vilat en tröghet över mig men nu rullar det på igen. Ord, meningar, rader, texter, innebörd och häftiga världar allt detta bjuder böckerna på och inspiration så klart. Glömde ju nästan det viktigaste "Lärdom".

Kan nästan ana att ni kunnat läsa genom raderna att jag drömmer om att lyckas som författare och ja som sagt skam den som ger sig, "JAG TÄNKER LYCKAS"

Läkarbesöket igår mynnade ut i ännu en medicin och fortsatt sjukskrivning, han talade på två månader framåt på 100% sedan att övergå till 50% av min tjänst, vi får se hur landet ligger när vi kommer dit. Skönt ändå att kunna ta sin egen tid och att få gå på terapin på måndagar utan att pressas av annat så man hinnaer känna stöd i livet, känna att det finns fina människor i den värld av smuts som jag tyvärr stött på alldels för ofta i mitt snart 49 åriga liv.


English Version

I'm sitting here with a very rowdy coffee machine and little house stinks of vinegar because I filled up the machine with vinegar to descale it. I regret to say that the little fella is perverse and it's heavy sighs delivering on any attempt to urinate.

But shame on Giving, Pan again just. We did manage to squeeze it a very strong brew before her husband for the job. Must wedge feeling I have when I look out the window at the white snow falling dunlätt and lay down on the ground. "FY, hell so unnecessary," and when it is done well, then I can return to my normal tone.

The day will invite the reading has begun Vivice Sten's latest thriller to continue where there is a goal, at the moment I am in a very big läslusta, but the scholars telling you that they also form their meaning by this activity and I mean course to yourself continue writing my book that is currently resting. You need to read a lot and write a lot to get anywhere and now it's reading that applies, the last two weeks I have harvested five books and is now in book six, so much I have not read the past six months. No it has rested an inertia over me but now rolls on again. Words, sentences, lines, texts, meanings and cool worlds all this offers books and inspirational course. Almost forgot the most important "lessons".

Can almost imagine that you could read through the lines that I dream of success as a writer and yes, as I said shame on Giving, "I PLAN TO SUCCEED"

Doctor's Visit yesterday resulted in yet another medicine and continued sick, he spoke at two months of 100% since moving to 50% of my service, we'll see how it is when we get there. Nice still be able to take their own time and to go to therapy on Mondays without crushing the other so you hinnaer feel supported in life, know that there are nice people in the world of dirt that I unfortunately encountered alldels too often in my soon 49 year life.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards