Toves Tankar

Alla inlägg under mars 2013

Av Tove Birkeland Brandt - 9 mars 2013 09:30

Ingen sol vare sig i sinnet eller ute idag. Har satt för gardiner i hallen så man kan ta sig till tvättstugan utan insyn om man varit i duschen, irriterande insyn från alla håll här och toa är ju så trång att där kan man inte stå och göra sig i ordning heller man sitter ju nästan och skiter i duschen.

  Måtte vi få lov att hyra det andra huset så vi kan komma på topp igen inte långt ned till sjön heller så man kanske kan skaffa sig en eka och komma ut och fiska lite, det vore väldigt roligt att få göra något avkopplande för en gång skull, att komma tillbaka till livet så som det borde vara.

I går kväll började jag att läsa Mons Kallentoft bok "Vattenänglar", lite svår att grepppa i det allra första,  en bok som verkar ta en bit in i händelserna för att komma in i, men jag skall sätta mig och läsa en stund så får jag väl se om det inte dundrar på.

En Ibumetin, avkoppling och så hoppas jag att huvudvärken ger vika så jag orkar sitta och skriva på min bok "I hjärtat har man glömt", min tredje bok i serien med mediumet Mimmi och mordutredare Rita Vråk för att nämna några av mina karaktärer.

Har varit trögt att komma tillbaka till händelsernas centrum men om man tvingar sig så ska det väl gå att kämpa vidare, alla författare upplever det här förr eller senare har jag förstått. Nya tag, men först ett litet vitt piller, en kopp rykande kaffe och en bok i min hand.


English Version

No sun either in mind or out there today. Has set of curtains in the hall so you can get to the laundry room without transparency if you were in the shower, annoying transparency from all sides here and toilets are so tight that there can not stand and get ready either sitting the neighbor and shit in the shower.

   May we be allowed to rent the other house so we can get on top again not far down to the lake either, so you may be able to get an echo and get out and do some fishing, it would be great to do something relaxing for once , to come back to life as it should be.

Last night I started to read Mons Kallentoft book "Water Angels", a bit difficult to grepppa in the very first, a book that seems to take a bite into the events to come into, but I will sit and read for a while to get I'll see if it rumbles on.

A Ibumetin, relaxation, and I hope the headaches subside so I can sit and write in my book, "The heart has been forgotten," my third book in the series with medium Minnie and homicide detectives Rita Buzzards to name a few of my characters.

Has been slow to get back to the center but if you force so it'll go to fight on, all writers experience this sooner or later, I understand. New companies, but only a little white pills, a cup of steaming coffee and a book in my hand.

Av Tove Birkeland Brandt - 9 mars 2013 07:45

Jag vill be er alla att rösta på min blogg genom att gå in på knappen till vänster på min sida "Bloggregistret, Rösta på mig" så att den rankas högre i söklistorna.

Tack på förhand"

Av Tove Birkeland Brandt - 9 mars 2013 07:26

Jag hoppas så på framtiden och det som kan bjudas mig, längtar efter operationen så jag får den gjord nu. Känns mycket jobbigt att gå och vänta så här.

Uppe i tid, ätit smörgås och druckit kaffe med maken innan han for till jobbet och snart är det en morgondusch som gäller här.

Var och tittade på ett hus i går, en aning nedslitet men jag tror man kan trivas i det eftersom det var ett enplanshus med källare och man får renovera där så det känns bra för då kan man greja efter egen smak om man skall bli boende där. Lite oro för mina katter då det finns en stor väg utanför men jag får väl be han där uppe att se till dem, skydda dem om det blir en flytt. Vedeldning och så skall han som hyr ut stället sätta in en värmepump vilket är fördelaktigt för ekonomin. Jag tror det kan bli bra och gillestugan i källaren kan nog bli bra om man skulle få besök. Fanns gott om utrymmen för saker också så det kändes bra. Man kan göra det mysigt.

Men han skall ringa och kolla oss lite och sedan får vi se om han hör av sig med besked, hoppas det så vi får säga upp lilla stugan i så fall...

Oroar mig dock lite för trägolvens väl och ve då jag haft en kisse som gillat rivstarter och därav är nu golven en aning repiga, men med lite bonvax kanske det ordnar sig i alla fall.

Idag då, ja in i vattenstrålen och sedan försöka skriva på boken, har dock plågats med huvudvärk i en vecka nu så det känns lite B, skall också sy lite grejer så jag får det gjort. Kanske skall prioritera det så det blir av.


English Version

I hope that in the future and what can be invited me yearn for the surgery so I get it done now. Feels very difficult to go and wait like this.

Up in time, eating sandwiches and drinking coffee with her husband before he went to work and soon it's a morning shower that applies here.

Everyone looked at a house yesterday, a little worn, but I think you can thrive in it because it was a single storey house with basement and you get refurbish where it feels good because then you can tinker to your taste if you will be living there . Little concern for my cats when there is a large road outside but I'll ask him up there to see them, protect them if there is a move. Firewood and so shall he who rent rather than inserting a heat pump which is beneficial for the economy. I think it can be good and recreation room in the basement could probably be good if you could visit. There was plenty of space for stuff too so it felt good. You can make it cozy.

But he should call and check us out a little bit and then we will see if he get in touch with information, so we hope it may terminate the little cottage in that case ...

Worries me a little wooden floors of well-being when I had a cat who liked rivstarter and hence now the floors a little scratched, but with a little floor polish maybe it'll work out anyway.

Today, then, well into the water jet and then try to write in the book, however, has been plagued with headaches for a week now so it feels a bit B shall also sew some stuff so I get it done. Perhaps prioritize it so it gets off.

 

Ser fridfull ut här på husses arm, men är i själva verket en riktig racermaskin...

Av Tove Birkeland Brandt - 8 mars 2013 13:10

 

Den här dagen är helt utan sig själv. Det är den internationella kvinnodagen, en dag för kvinnlig jämställdhet.

Att kvinnor skall ha samma betalning om de utför exakt samma jobb som en man ser jag som självklart. Men det är nog det enda jag har att säga om Kvinnors dag, jag anser nämligen inte att det skall behövas en speciell dag för att frambringa just denna grupps rättigheter för då kvarstår problemet och att kvinnors värde skall vara mindre i förhållande till män är något jag ogillar men mer feministisk än så tänkte jag inte bli här i mitt inlägg idag.

Istället kommer jag ägna mig åt att tala om mitt eget problem med att kunna meditera, jag vill öppna upp mot den andliga sidan, men jag klarar inte av att få kontakt. Jag slappnar av, men sedan är mitt inre som dött, inga bilder, inga budskap och ingen guide. Dag efter dag gör jag nya försök och dag efter dag ser resultaten ut så här.

Jag kör guidade meditatoner, egna meditationer, änglameditatoner så vad är det som är fel?

Har i alla fall tagit mig tiden att lägga ut en locktång, en översättare samt ett par fina tavlor till försäljning på Tradera annars har inget vettigt hänt här idag, inga ord skrivna mer än här på bloggen, önskar man haft någon som kunnat gett healing nu, öppnat mina chakran och hjälpt mig komma igång. Jag har börjat ett nytt liv i sakta mak framåt mot en framtid och på något sätt har jag insikten nu om hur det skall levas, vilket känns mycket skönt för jag har så länge varit helt vilsen när det gäller att leva. Att ha ont i själen syns inte på utsidan, man ser ut som vanligt, vissa tror att man är som vanligt men ändå själver allt, det skakar och rasar. Vet du, man är livrädd för att falla.

Men jag har en del som håller i nu och det känns skönt. Det går att förändra livet om man ger sig faan på att göra det och det har jag gjort, sedan att kräva några mirakel det är nog tyvärr inte realistiskt.

Botemedlet heter TID och TUNGT ARBETE MED SIG SJÄLV.

Tror säkert att jag kommer åka i livets berg och dalbana ännu en tid men sedan skall jag stå upp om så lite vimmelkantigt.


English Version

This day is completely free himself. It's International Women's Day, a day for the female gender.

That women should have the same pay if they perform exactly the same job as a man, I see as obvious. But it's probably the only thing I have to say about Women's Day, I think is not that it will need a special day to bring this particular group rights for the problem remains and that women's value must be less relative to men is something I dislike but more feminist than I thought I did not get this in my post today.

Instead, I will devote myself to talk about my own problems with being able to meditate, I want to open up towards the spiritual side, but I can not bear to get in touch. I relax, but then my mind that died, no pictures, no messages and no guide. Day after day I do new experiments, and day after day you see results like this.

I run guided meditatoner, own meditations, änglameditatoner so what is it that is wrong?

Have at least taken the time to lay out a curling iron, a translator and a couple of nice paintings for sale on eBay would otherwise have no sense happened here today, no words, written more than here on the blog, wish you had someone been given healing now , opened my chakras and helped me get started. I've started a new life at a leisurely pace towards a future and somehow I have the understanding now of how it should be lived, which feels very good because I have so far been completely lost when it comes to live. To have pain in my soul is not visible on the outside, it looks as usual, some believe that it is business as usual but still själver all, it shakes and raging. You know, you're terrified of falling.

But I have a part that is in now and it feels good. It is possible to change the lives of embarking FAAN to do it and I've done that, then require some miracle it is unfortunately not realistic.

The cure is called TIME and HEAVY WORK ITSELF.

'm Sure that I will go in life's roller coaster for some time but then I will stand up for as little throng square.

Av Tove Birkeland Brandt - 7 mars 2013 10:47

Middagstid snart, mina små tjejer har legat hos mig i natt igen. Jag menar så klart mina fyrbenta kissar, de ger sin matte svårigheter att röra benen på nätterna. Jag drömde i natt, vilken känsla fast nu har jag glömt drömmen men bara känslan av att drömma någonting är ju helskön eftersom drömmarna försvann med Kim eller har blivit väldigt sällsynta sedan han dog. Det är som att jag har låst mig i det inre, stängt av en off-knapp på så många sätt att det väl knappast kan bli annat än kaos när man börjar rota i det.

I går hade jag en gråtardag, egentligen inga tankar som väckte det, jag mediterade och grät, försökte tänka att det bara är svävande känslor. Sedan skulle jag läsa i Lena Ranehags bok och utan någon egentlig ledsamhetskänsla forsade tårarna igen, det var som att sätta på en vattenkran.

Herregud man är ju helt upp och ned.

Läkningsprocess?

Ja jag vet inte. Morgonen påbörjades i alla fall med att diska bort gårdagens disk och att sätta på kaffe som ju är en gudomligt god dryck, den får hjärnan att klarna lite. Vi har ätit frukost i stillhet, maken har en ledig dag och jag njuter av att ha honom hemma. I antågande schema för dagen är det att åka till butiken och handla kattmat, köpa fraktpåsar och lämna samt hämta paket hos schenkers ombud här i lilla Koppom "Jarnske".

Har vi tur kommer vi kanske få åka och se på ett hus då det var en som ringde i går och skulle hyra ut sitt om några månader vilket skulle passa oss, men inga glädjeyttringar förskott vi har ju upplevt så många besvikelser gällande boenden i det sista, men klart man håller tummen.


English Version

Noon, soon, my little girls have been with me tonight again. I mean of course my furry kittens, they give their math difficulty moving your legs at night. I dreamed last night, what a feeling but now I have forgotten the dream but just the feeling of dreaming something's helskön because dreams disappeared with Kim or have become very rare since he died. It's like I've locked myself in the interior, closed by an off-key in so many ways that it can hardly be anything but chaos when you start to poke around in it.

Yesterday I had a gråtardag, really no thoughts that brought it, I was meditating and weeping, tried to think that it's just floating feelings. Then I would read in Lena Ranehags book and without any real sense of sadness tears flowed again, it was like turning on a tap.

Oh my God it's totally upside down.

Healing process?

Yes I do not know. The morning began at least to wash away yesterday's dishes and put on the coffee which is a divine drink, it gets the brain to clear a bit. We have eaten breakfast in silence, her husband has a day off and I enjoy having him home. In the coming schedule for the day is to go to the store and buy cat food, buy cargo bags and leave and retrieve packages of Schenker representative here in little Koppom "Jarnske".

If we are lucky, we might get to go and look at a house where there was a person who called yesterday and could rent out in a few months which would suit us, but no rejoicing advances we've experienced so many disappointments in force in the last but clearly you hold your thumb.

Av Tove Birkeland Brandt - 5 mars 2013 09:30

Så har jag då skrivit klart min kortnovell och skickat den som bidrag i tävlingen. Nu vill jag ha hjälp från alla som läser att rösta på mitt bidrag annars så händer det ingenting. Jag vill vinna med min berättelse och jag vill att ni tar er tid att läsa dem det är fem sidor text satta på A4-ark, klart ni orkar det.


Här har ni länken till den gyllene berättelsen som handlar om två flickor som upptäcker sin sexuella läggning för första gången.


http://www.kapitel1.se/tove-birkeland-brandt/fangad-av-lust--vildmarksflickorna/fangad-av-lust---vildmarksflickorna#1

Av Tove Birkeland Brandt - 5 mars 2013 07:27

Morgon, tystnad.

Jag hör fågelkvitter från utsidan huset där det annars ser ut att vara grått och trist. Har varit uppe med maken idag för han fyller 49 år idag och då kan det vara skönt att känna närvaron innan han skulle på jobbet. Själv sitter jag här i min sjukskrivning, har läst alla möjliga nättidningar. Brott, försvinnanden, olyckor och arbetsplatsmobbing, så otroligt mycket nedslående nyheter det finns. Någon är visst också försvunnen från den lilla byn vi bor i och polisen söker, usch tänker på oroliga anhöriga.

Gårdagen då kämpade jag på med mina små bokkaraktärer och sedan var jag ut på kapitel1 och där fick jag se att man höll på med en Novelltävling, så det blev att jag släppte det jag höll på med och började skriva en novell till tävlingen, halva klar i går och det är väl tänkt att jag skall fortsätta på den idag.

Har ju ändå inget bättre för mig, jo så klart min dagliga övning med att gå in i mitt inre rum, mitt skydd från omvärlden, min trygga punkt som jag ombetts träna på 2 ggr/dag. Ett rum jag tidigare använt för att bota min huvudvärk med utan tabletter.

Så vad blir det mer denna dag. När maken kommer hem vid halv sju i kväll så bär det av till mor och far som ska ha kaffe och tårta till maken, annars blir det nog en lugn dag och jag tror inte det blir att gå ut mer än för att hämta posten idag, något jag helt glömde av under gårdagen.


English Version


Morning, silence.

I hear birds chirping from outside the house where it would otherwise appear to be gray and dull. Have been up with her husband today he turns 49 years today, and then it might be nice to feel presence before he was at work. I am sitting here in my absence, have read all sorts of online newspapers. Crimes, disappearances, accidents and workplace bullying, so much depressing news there. Someone is certain also disappeared from the small village we live in, and the police are looking for, yikes think of anxious relatives.

Yesterday when I struggled on with my small bokkaraktärer and then I was out on Chapter1 and there I see that it was working on a Novel Contest, so it was that I dropped what I was doing and started writing a short story for the contest, half-finished yesterday and it is well thought that I should continue on today.

've Still nothing better for me, yes, of course, my daily exercise with going into my single room, my protection from the outside world, my safe point I asked to train at 2 times / day. One room I previously used to cure my headache with no pills.

So what will the more this day. When her husband comes home at half past six in the evening so it's off to the mother and father to have coffee and cake to her husband, otherwise it will be a quiet day and I do not think it will be to go over to get the mail today, something I completely forgot yesterday.

Av Tove Birkeland Brandt - 4 mars 2013 07:42

Jag har tänkt en del på Kim denna morgon som vanligt egentligen, men det var då jag såg att andra drömt om sina änglar som det triggade igång denna morgon, själv drömmer jag inte längre. I alla fall ingenting jag minns, sorgligt för jag brukade ha så mycket tokroliga drömmar.

I morgon fyller älsklingen år och det känns konstigt att inte kunna fira, han jobbar och jag sitter här sjukskriven. Ja det blir inte alltid som man önskar sig men helgen har varit fin och man känner sig nästan nykär igen efter alla år tillsammans vilket i och för sig är fantastiskt. Vi har haft en vacker helg, sol, frisk luft, promenerat, grillat korv.

Tänk att vi varit gifta i 10 år det här året "Tennbröllop".

Idag tänker jag fortsätta det arbete jag påbörjade igår med att sätta samman mina karaktärer inför bok tre, allt har blivit så rörigt av att jag stormat på när jag skrivit. Hade kanske varit väl och bra om jag inte avbrutits och fått lägga ned skrivandet för ett tag för det är ett massivt arbete att ta sig tillbaka till skrivandet då man inte gjort klara riktlinjer över det man företagit sig tills den punkten inträffade.

Jag har en synopsis men den är på tok för grovhuggen och jag känner mig obekväm med det just nu. Har lärt mig äntligen att inte ha så bråttom, men att bromsa är jättesvårt. men det blir en jättebra bok bara jag får lägga rätt grundstenarna så den har något stadigt att stå på.


English Version

 
 

I have thought some of Kim this morning, as usual, really, but that's when I saw that others dreamed of the angels as it triggered off this morning, myself, I dream no longer. At least nothing I can remember, sad because I used to have so much hilarious dreams.
Tomorrow fills sweetheart years and it feels weird to not be able to celebrate, he's working and I'm sitting here sick. Yes it is not always that you wish for, but this weekend has been great and you feel almost newly in love again after all these years together, which in itself is amazing. We've had a beautiful weekend, sunshine, fresh air, walking, grilled sausage.
Imagine that we have been married for 10 years this year, "Tin Wedding".
Today I intend to continue the work I started yesterday putting together my characters for book three, everything has become so messy that I stormed on when I posted. Might have been well and good if I was interrupted and had to use the writing for a while because it's a massive job to get back to writing when you have not made clear guidance on what one has attempted until the item occurred.
I have a synopsis, but it is far too rough-hewn and I feel uncomfortable with it right now. 've Learned finally not having to hurry, but to slow down is very difficult. but it will be a great book if only I can make the right foundations so it has something steady to stand on.

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards