Toves Tankar

Alla inlägg under april 2013

Av Tove Birkeland Brandt - 30 april 2013 11:28

I dag blir det en resa till stora staden Karlstad för att köpa delar till bilen på Biltema och vi tittar väl även in till dottern som precis flyttat.

  En kopp kaffe kan ju inte skada och träffa små pyrena är ju alltid lika roligt. Dagarna går fort undan nu och jag har huvudet fullt av tankar på en framtid jag inte vet någonting om.

  Tänker på det man hör som kan gå fel vid operationen som läckande magsäck, att man i allra värsta fall kan dö av det eller bli mycket sjuk innan det upptäcks. Samtidigt tänker jag på de vinster jag kommer göra, känner ju redan hur en del rörlighet kommit tillbaka av de 7,1 kg jag gått ned på pulverdieten under de tre veckor som gått sedan starten. vet att det här är det jag vill och att det kommer bli bra. Så mycket vinster för min tunga kropp.

  På torsdag ska maken till arbetsförmedlingen och då passar vi även på att hyra en kärra och köra lite kartonger från lilla stugan till nya hemmet så vi kan röra oss här och så får man passa på när jag får bära, blir mindre för flytthjälpen sedan att kånka på.

  Renoveringsbehovet i nya huset är stort och vi ska passa på att köpa målarfärg till sängkammaren idag för den var mycket eländig, väggarna var lortiga så det kan vara skönt att fixa det innan det ska in en säng där, annars får man ta lite i taget. Ser fram emot att komma på plats i nya hemmet och i nya livet.

Längtar efter mat.

Av Tove Birkeland Brandt - 28 april 2013 11:56

Ja  det är väl lika bra att fortsätta packa medans man vet att man orkar med det. Blir köksskåpen idag, tömma och städa ur.

I morgon så är det bara en vecka kvar tills man skall ligga på bordet och kapa bort magsäcken. Nervöst och livet är fullt av omställningar, just nu.

Blir väl att ta en promenad efter nästa intag av pulver även om vädret definitivt inte bjuder upp till det idag. det blåser storm igen runt lilla stugan. Kan inte heller säga att mina fötter bjuder till men de har fått sig Compeed plåster lite här och var så blåsorna skyddas.

  Så mycket som bråkar med en då man försöker. Nåja, bara att inte ge upp. Ta nya tag och bita ihop.

  Just nu håller jag på att ladda ned spellistorna på mobilen så jag kan spela utan uppkoppling från Spotify, det händer ju faktiskt att man är i offlinelägen och då kan det vara skönt att komma åt musiken i alla fall.

  Annars hade jag tänkt att läsa klart tidningen skriva idag för att få nya infallsvinklar, känner mig okoncentrerad och behöver samla mig och då brukar den tidningen vara toppen. Ny inspiration, nya tankar.

  Fortsatt är det bara obehag som möter mig om jag tänker på jobbet vilket gör att jag sjunker direkt, så jädra jobbigt. Man vet ju inte vad man skall ta sig till. Fast jobb och man känner sig vettskrämd, har talat om detta på terapin. Men knuten är hårdare än någonsin. Funderar på framtiden. Finns inte så många valmöjligheter heller där vi bor och ja vi kan ju inte flytta iväg så länge de gamla finns här och behöver sitt.

Men det går inte en enda dag utan att jag önskar mig bort, långt bort. Tillbaka till Spanien, tillbaka i värmen men det finns inga pengar till en sådan flytt. Inte nu i alla fall och våra böcker, ja de möts än så länge endast av refuceringar, så sorgligt.

Det gör riktigt ont att man inte kan se mina karaktärer och bli lika förälskad i dem som jag själv är. Men en dag då får de leva i andras sinnen, jag vet det. Tills sist kommer de ut!


English Version

Yes it is just as well to continue to pack while you know you can cope with it. Will the kitchen cupboards today, emptying and cleaning out.
Tomorrow, it's only a week left until you will be on the table and cut away the stomach. Nervously, and life is full of changes, right now.
Does well to take a walk after next intake of powder even if the weather is definitely not inviting up to it today. windy storm again around the small cottage. Can not say that my feet to offer but they have got themselves Compeed patches here and there so the blisters are protected.
  As much as bothered with when trying. Oh well, just not to give up. Take the new tag and bite the bullet.
  Right now I'm on to download the playlists on the cell phone so I can play without a connection from Spotify, it happens, in fact, that it is in offline mode and then it might be nice to get the music anyway.
  Otherwise I was going to finish reading the newspaper write today to bring new perspectives, feel distracted and need to collect myself and then usually the magazine to be the top. New inspiration, new ideas.
  Further, only discomfort that meets me if I think of the job which allows me to sink directly, so damn hard. You do not know what to get to. Solid job and you feel terrified, have spoken about this in therapy. But the knot is harder than ever. Thinking of the future. There are not so many choices nor where we live, and yes we can not move away while the old ones are here and need her.
But it does not go a single day without me wishing me away, far away. Back to Spain, back in the heat but there is no money for such a move. Not now, anyway, and our books, yes they meet so far only by refuceringar, so sad.
It really hurts that you can not see my characters and be as in love with them as I am. But one day when they get to live in other people's minds, I know it. Until finally they come out!

Av Tove Birkeland Brandt - 27 april 2013 18:19

Känner mig stolt över min prestation 5,5 km promenad i ganska bra takt idag.

Blir bara plus i marginalen innan operationen det, dock ömmar fötterna som fått sig en del blåsor både här och där av de nya skorna.  

Men det blir väl förhoppningsvis bättre ju lättare man blir och när fötterna fått vänja in sig i de nya skorna.

  Maken sitter just nu med det roligaste vi vet. Att betala våra räkningar. Har betalat in hyran för nya stället också så det känns skönt och sista uppsägningshyran här i lilla stugan. 

  Vi tog en tur till Rusta i Charlottenberg i dag och köpte mer kartonger så vi kan börja packa igen för de vi hade tog slut under gårdagen, så om en liten stund ska jag sprätta igång med att få undan lite mera saker här.

Drygt en vecka kvar tills det bär av för operation så det är spänt läge, mycket att tänka på med kost och annat och inre tankar, förväntningar. Läste om en tjej som gjort operationen och som gick ned från 130 - 86 kg på 4 månader, svårt att förstå vidden 44 kg.

  Längtar så innerligt efter att tappa vikten, att få fortsätta med det liv jag nu påbörjat. Gå ut och gå, kunna röra mig fritt, sätta på mig fina kläder. Känna mig fräsh.

  Skulle vilja starta upp en cateringfirma men då behövs lokaler, startkapital mm och där befinner vi oss inte just nu dessvärre. Skulle vara om man fick sig en rekorderlig sponsor det men ja vet ej vart vi skall finna någon sådan heller.

  Känner i alla fall att jag går åt rätt håll även om vägen är skitlång för mig ännu. Jag menar så klart för att uppnå en normal inre balans. Man känner ju att man guppar upp och ned och ingenting är riktigt tryggt.

  Att maken sedan miste jobbet mitt i detta är ju total kris, ekonomin går ju i stöpet helt och man oroar sig för den framtid man precis börjat se.

  Har lagt ut all LCD pulverdiet som jag köpt för mycket av på Tradera till ny försäljning. 40 påsar av denna underbaara kost finns nu till salu, så nu hoppas jag någon med behov går ut och budar så jag kan få tillbaka lite pengar på dem igen.


English Version


I feel proud of my accomplishment 5.5 km walk in pretty good pace today.
Will only plus in the margin before the surgery that, though seams feet that earned itself a part blisters here and there of the new shoes.
But it will be well hopefully better, the easier it will be and when his feet got accustom themselves into the new shoes.
  The husband sits right now with the most fun we know. To pay our bills. Have paid the rent for the new place too so it feels nice and final termination rent here in the little cottage.
  We took a trip to Prepare Charlottenberg today and bought more boxes so we can start packing again for those we had ended the previous day, so in a little while, I started scratching to get away a little more things here.
Just over a week left until it wears off for surgery so it's cocked position, much to think about with diet and other things and inner thoughts, expectations. I read about a girl who did the surgery and that went down from 130 to 86 kg in 4 months, hard to understand the scale 44 kg.
  Longing so dearly for losing weight, to continue with the life I have now begun. Go out and walk, be able to move freely, put on my nice clothes. Feeling fresh for me.
  Would like to start up a catering firm but then needed facilities, initial capital mm and of which we are not right now unfortunately. Would be if you got a Rekorderlig sponsor it but yeah do not know where we shall find no such either.
  Do all the same to me in the right direction even if the road is crap long for me yet. I mean, of course, to achieve a normal internal balance. You feel you that you bob up and down and nothing is really safe.
  The husband then lost their job in the middle of this is the total crisis, the economy is thwarted completely and you are worried about the future you just started seeing.
  Have outsourced all LCD VLCD diet that I purchased for much of the Amazon into new sales. 40 bags of this underbaara diet is now available for sale, so now I hope someone with a need to go out and budar so I can get back some money on them again.

Av Tove Birkeland Brandt - 26 april 2013 12:24

Idag är jag fylld av vilsna känslor.

  Vuxna begär så mycket hela tiden och man står mitt i ett scenario där man har full upp med sig själv, sitt inre läkande. Förberedelser inför operationen, vilket inkluderar att man måste röra sig för att underlätta operationen som faktiskt är bara 1,5 vecka bort nu.

  Att leva av pulverdiet är tungt det med och man har så lite ork att ta till och mitt i det här behöver jag packa våra saker. Jisses det är så fullt upp.

Samtidigt finns där andra som vill att man hjälper till och man har så svårt att sätta stopp.

I allt detta har jag själv en terapi att sköta för att inte rasa nedåt igen. Livet är ingen dans på rosor.

  Mitt skrivande har svårt att finna plats i allt detta, men det är ju något man ändå inte tar på allvar känns det som.  Att det skrattas bakom ryggen över de tappra försök man gör, det vet jag ju med faktum och här finns både den ena och den andra som borde hejat på och ansluter.

  Vi köper boken den gången den kommer ut!

  Synd att man inte kan ge lite av sig själv. Man behöver ju oberoende läsare till sina alster som kan på ett trevligt och konstruktivt sätt förmedla vad de tycker utan att förminska mig som författare. Vart finner jag dessa läsare som kan finnas där som en liten panel för att läsa och tycka till?

 Om någon som läser på min sida är intresserad så kan ni skriva till mig privat, berätta lite om er själva, er bakgrund och därigenom kan jag välja ut lämpliga kandidater.

Skriv på min mail: tove-brandt@hotmail.com


Av Tove Birkeland Brandt - 24 april 2013 19:16


Irritationen har varit hög idag eftersom jag inte kunde följa mina vänners inlägg på boken, inga nyhetsflöden fungerar längre. 

Ännu en gång har man hittat på nyheter som listor vilket förmodligen dödat andra fungerande grejer. Till sist fick jag skapa en egen lista "Min lilla lista" och lägga till alla vänner i den då kunde jag se den men nu kan jag ju inte bara backa från min egen tidslinje till starten utan måste in och krångla för att komma till min lilla lista och genom den kunna se vad som sker.

  För mig betyder facebook massor och då är det viktigt att det fungerar. Nåja man får vänta och se om någon gör något åt det eller om den ska vara sådan nu. Trist. Och i det samma jag skrivit detta så började den att fungera igen. Tjoho. Lycka!

Idag har jag ägnat mig åt att skaffa mig en träningskalender och fixat matkalender så nu kan jag få koll på allting efter operationen. Avvägning mellan kost och motion.

Önskar jag kunde säga hur mycket jag längtar efter mitt nya liv. Har i övrigt tagit del av ännu lite information om GBP och fann en bra bild som jag lägger ut här om någon vill se vad jag skall göra.

 

Av Tove Birkeland Brandt - 24 april 2013 11:05

Idag fick maken rusa mot jobbet i Glava eftersom migrationsverket skulle besöka förläggningen. Man får ju hoppas att det är för att komma med någonting positivt denna gången som en räddning av stället och för att ge maken jobbet tillbaka.

Skulle själv inte tveka att jobba där om jag fick möjligheten, det vore kul.

Själv har jag kastat in en ansökan till Ingesunds folkhögskola idag om Allmän behörighet - gymnasiekurser och sedan får vi se om det är så att man kan komma in. 

Ska även ta kontakt med studievägledaren i Arvika för att se om mina möjligheter att gå på Komvux där.

Mina betyg är enligt studievägledaren i Eda Kommun inte kompletta och ej heller gångbara längre då de nu räknas som för gamla. Hur kan det vara så att man inte får tillgodoräkna sig det man läst tidigare?

Nåja så är läget idag och jag försöker egentligen bygga kunskap för min framtid. Kan ju kanske upplevas konstigt vid 49 års ålder. Men hihi, en del mognar senare :-)

  Faktum är att jag vill ha med mig mitt modersmål från grunden, för att skriva på ett bättre sätt. Har så mycket planer för mitt skrivande och allt runt det, inre utveckling och bättre trådar vilket jag också börjat planera för.

  Då vi äntligen flyttat kommer vi att göra ett rum till att endast innefatta en skrivarlya i huset och det känns verkligen toppen, längtar så efter att få inreda den. På väggen ska jag ha en stor Whiteboardtavla där jag kan skissa på scenarion ur mina kommande böcker. Utgivningen får jag tänka på senare. På ett eller annat sätt skall mina böcker ges ut till sist, hur vet jag inte men ut skall de i alla fall för jag tror på det jag gör.

  I dagarna vimsar det runt massor av tankar i skallen, har införskaffat lite uppslagslitteratur. Jag har börjat skriva ned små saker för att använda i böckerna, sådant som ger liv. Små händelser ur vardagen.

  Det är Onsdag och det är min tredje pulvervecka nu och slutsatsen blir att händer det för mycket på en dag ja då blir dagen tung matmässigt. Gårdagen bjöd på verklig down och jag tyckte så synd om mig själv, över att inte få äta riktig mat men jag glider framåt, sakta och tar mig över fallgroparna. Intar pulverdieten och försöker le.

  Jag är snart framme vid målstolpen, dryga en och en halv vecka till och sedan är det operationsdags.

Finns en del att göra här hemma. Så då jag intagit en påse exotisk pulverdryck och fått mig fm-kaffe skall jag försöka kravla mig in i sidoväggen, för att plocka ut sakerna där ifrån så det blir gjort. Då är alla saker sedan synliga inför flytten och klara att packa undan. 

Skönt!

 Nej får sätta igång nu. Ha en fin Onsdag vänner och kära läsare.

Jo en sak till , ni glömmer väl inte att rösta på min blogg så den rankas högre. Ni finner knappen längst upp till vänster. Bloggregistret. Tack på förhand!


English Version


Today was the husband rushing to work in Glava because the immigration office would visit the camp. One may only hope that it is to come up with something positive this time that a rescue of the place and to give her husband the job back.
Would myself not hesitate to work there if I got the opportunity, it would be fun.
I myself have thrown in an application to Ingesunds folkhögskola today about General jurisdiction - upper secondary school and then we will see if it is so that you can enter.
I will also contact the counselor in Arvika to see if my opportunities to go on adult education there.
My ratings are as counselor in Eda Municipality is not complete, nor viable anymore as they are now considered outdated. How can it be that you do not get credit for what you have read before?
Well this is the situation today and I'm trying to really build knowledge for my future. Can the experienced might wonder at the age of 49. But lol, some ripening later :-)
  In fact, I want to have with me my native language from scratch, to write in a better way. Have so many plans for my writing and everything around it, internal development and quality of threads which I also started planning for.
  When we finally moved, we will make a room that only include one skrivarlya in the house and it feels really great, craves to decorate it. On the wall, I have a great Whiteboard where I can sketch out scenarios from my upcoming books. The issuance may I mind later. In one way or another to my books given out at last, how I do not know but this is in any case because I believe in what I do.
  In the days vimsar it around lots of thoughts in my head, have acquired some ideas literature. I have started writing down little things to use in the books, things that give life. Small events from everyday life.
  It's Wednesday and this is my third week now powder and concluded that it happens too much in one day yes then the day heavy Food wise. Yesterday offered a real down and I felt so sorry for myself about not getting to eat real food but I glide forward, slowly and takes me over pitfalls. Occupy powder diet and try to smile.
  I'm almost at målstolpen, just over a week and a half, and then it's surgery time.
There's a lot to do here at home. So then I have taken a bag of exotic powder drink and got me fm coffee, I will try to crawl into the side wall, to pick out things from there so it gets done. When all things are then visible for the move and ready to pack away.
Phew!
 No must start now. Have a wonderful Wednesday friends and dear readers.


Av Tove Birkeland Brandt - 23 april 2013 18:46

Idag har jag varit i Torsby och träffat sköterskor, tagit blodprover, sänka, ekg, mätts på längden och på tvären samt vägt in mig.

  Informationen har flödat åt alla håll och till sist kändes huvudet som en smashad melon. Jag har varit på operationsavdelningen på våning fem och träffat narkosläkare för att ge och för att få information inför min GBP-operationen om två veckor.

Jag har fått svar på en del frågor, eller ja ickesvar för det finns inga belägg för det jag frågade om. Jag har gått och tänkt på om man blir illamående som tex. vinterkräksjuka då man inte länge besitter kräkfunktioner, hur det skall bli.

  Tyvärr visste man inte svaret på hur det blir i ett sådant fall utan endast tiden får utvisa detta. 

Man talade om vikten att tänka igenom en operation motsvarande att motstå en operation. Jag har tänkt klart och det blir helt klart en operation för min del. Fördelarna väger så mycket tyngre än nackdelarna. Men visst satte det igång viss tanke då man talade om åldrandet och det att man kan få problem med att få i sig nog med näring. Även detta var något som var helt outforskat område gällande viknedgångsoperationen.

  Den 3 maj skall jag ta ytterligare prover och den 6 maj skall jag vara i Torsby klockan 10.00 för att någon gång under dagen bli opererad, först kommer jag att få lugnande  medicin och en tablett för att motverka illamående och då allt detta fixats så blir det att sövas genom en liten cocktail i handens ovansida.

  När man vaknar upp är det klart och förmodligen har man förbannat ont, men jag är en Birkeland så min målsättning är att kliva ur sängen snarast möjligt. Blir två dygn på sjukhuset så jag räknar med att vara hemma igen på onsdagen.

  Efter vår väg hem såg vi diket kantat av tussilago eller hästsko som de också kallas, så nu är det vår för mig även om det blåser stormbyar här på kullen i Koppom. 

  Väl hemma i lilla stugan kastade vi oss över matlagning, jag fick i mig lite soppa igen som jag kryddade med vitlök och grön curry, smakade faktiskt gott. Annars måste jag säga att jag verkligen är trött på pulverdieten nu och det känns kämpigt, dock håller jag humöret uppe ganska bra och gör ofta små grönsaksrätter till maken som just nu går på LCHF diet.

Morgondagen skall bjuda oss på första promenaden. Känner mig redo för det nu, annars första veckan hade jag inte energi att klara någonting efter att ha påbörjat Pulverdieten och det låga kalori intaget, men nu är jag lite mindre hungrig och orkar lite mer så en promenad om dagen, gör nog gott för magen.

  Faktum är att jag nog behöver bygga upp lite styrka inför operationen och vi behöver verkligen röra på oss så det ska bli skönt att komma igång.

  Jag är redo att ändra min livsstil helt nu och jag ser fram emot träning och bra kost.  Man får offra något för att tjäna stort, så är det.  Men vilket liv det skall bli. Det här är min revanch, jag ska hålla mig frisk och sund och må bra i livet och kunna klä mig fint igen. Vilken otrolig lycka det är att få göra det här till sist.


English Version

Today I had the map and met nurses, taking blood samples, lower, EKG, measured lengthwise and crosswise and weighed in me.
  The information has flowed in all directions and at last felt his head like a melon smashad. I have been in the operating room on floors five and met anesthetist to give and to get information about my GBP surgery in two weeks.
I have received answers to some questions, yes or not answer because there is no evidence that I asked about. I have been thinking about if you get nausea as such. Norwalk virus when not long possess emetic functions, how it should be.
  I did not know the answer to what happens in such cases, but only time will tell that.
They talked about the importance of thinking through an operation corresponding to withstand an operation. I've been thinking clearly and it becomes clearly an operation on my part. The benefits weigh so much heavier than the disadvantages. But certainly put it off some thought when you talked about the aging process and that they may have problems if ingested enough nourishment. While this was something that was completely unexplored area regarding viknedgångsoperationen.
  On May 3, I shall take additional samples and 6 May, I will be the map at 10.00 for some time during the day to be operated on, first I will have a sedative and a tablet to prevent nausea and then all this been fixed so it will be be anesthetized by a small cocktail in the hand.
  When you wake up, it is clear and probably has one damn sore, but I'm a Birkeland so my goal is to get out of bed as soon as possible. Will two days in the hospital so I expect to be home again on Wednesday.
  After our way home, we saw the trench edged by coltsfoot or horseshoe as they are also called, so now it's our for me even though it was blowing a gale here on the hill in Koppomsvägen.
  Back home in the little cottage we threw ourselves over cooking, I got in a little soup again as I seasoned with garlic and green curry, actually tasted good. Otherwise, I must say that I am really tired of the powder diet now and it's tough, but I keep my spirits up quite well and often make small vegetable dishes for my husband who is currently going on carb diet.
Tomorrow will invite us on the first walk. I feel ready for it now, or the first week I did not have the energy to cope with anything after beginning Powder diet and low calorie intake, but now I'm a little less hungry and bothered a bit more so a walk a day, doing enough good for the stomach .
  In fact, I probably need to build up some strength before the surgery and we really need to keep moving so it will be nice to get started.
  I am ready to change my lifestyle completely now and I look forward to training and good nutrition. One must sacrifice something in order to earn big, so it is. But what a life it must be. This is my revenge, I'll keep myself fit and healthy and feel good in life and be able to dress nicely again. What an incredible joy it is to do this at last.

Av Tove Birkeland Brandt - 21 april 2013 09:05

Måste väl börja med att gratulera den lyckliga vinnaren som tog hem drömvinsten igår lite dryga 236 miljoner. Nog hade jag velat ha den vinsten för att komma upp ur det fattiga läge jag just nu befinner mig i.

En tid fylld av oro vilar över oss.

Jobbfronten är inte så fylld av val precis.

  Åldern är emot oss och vikten har varit det en längre tid, men vi ändrar på allt nu.

Man kan lugnt säga att vi två är i förändringens skede just nu. Vi - jag och maken så klart.

  Det är så mycket förändringar på gång inom mig som jag inte kan förklara, min dåraktiga urladdning här om dagen är en påminnelse om det som varit men inte om det som skall komma.


  Jag har drömmar. Inte nattliga utan dagdrömmar. De handlar om framtid och sådant jag vill uppleva i mitt liv som jag hoppas kommer ge mig mycket.

  Snart skall vi flytta på oss och det är så spännande, vi kommer bo väldigt nära en vacker sjö. Vi kan fiska igen, smaka på livet, njuta.


  Kim skall så klart få sin plats i trädgården, han hör hemma i mitt liv. Jag saknar honom, vilken mor skulle inte sakna sitt barn. Men så kom jag till en punkt där jag måste välja mellan att gå under eller börja om.

  Jag sträckte maken handen och sa "Nu börjar vi om på ett nytt liv." Han tog den och jag tror det är med försiktig glädje. Kanske lite svårt att tro på att det bräckliga livet skall hålla fullt ut, men ändå med ett glatt leende och med ett bagage av hopp.

  Vi är faktiskt ett enastående par och även om vi så aldrig kommer ha tur i spel så har vi det i kärleken. Vi har varandra.


När jag sitter här med min kaffekopp vilande intill mig, sippande av den varma och välgörande drycken slås jag av livets alla oförutsedda händelser. Allt det jag drabbats av, alla de felsteg jag tagit i mitt liv. I mycket av det här är det terapin som talar, den har öppnat dörrar inom mig.

Jag trodde väl aldrig att jag skulle sitta i en ring placerad med andra människor och tala om saker i mitt liv. Men jag gör det nu och jag har skrivit på en behandlingsplan för ett års tid(minst) och det gör underverk.

  För var gång man varit där, har det öppnat en ny dörr och nya sopor väller ut för att kastas bort. Det är en skön känsla att rensa i sitt inre.


Att skriva är också en form av terapi. Jag mår bra då jag skriver, älskar orden och en dag kanske jag till och med kan sätta ned dem på papperet på ett alldeles perfekt sätt.

Just nu sliter jag på för att få ett svar om skolning i höst, men studievägledaren är en motsträvig kvinna. Faktum är att jag får jaga denna Annika med blåslampa och ändå så händer det inget i mitt enskilda ärende.

  Önskar hon förstod att hon slapp mig bara hon gjorde klar min ansökan till komvux och fixade ändringen av studietiden på CSN. Men hon kämpar emot. Ärligt jag förstår inte hur hon kan ha det jobbet hon besitter, eftersom hon har så svårt att fullfölja sina klienters önskemål.


  Det blir ett långt inlägg idag, så full av tankar och det liksom spritter i kroppen av förväntningar. Av livslust. Det ska bli så kul att orka höja blicken och se framåt igen.

  Så klart blir det med ett klargörande. Jag vet att inga vägar är spikraka och ej heller utan gropar, men de leder framåt likväl. Mitt liv är precis så, men jag tar mig framåt.

  Något som slår mig är att jag behövde bli förtionio år gammal för att förstå mig på det här. Kanske har jag gått igenom alla vedervärdiga faser i mitt liv för att kunna bli en bra författare en dag. För nog skall han som sitter där uppe veta att mitt liv ingalunda varit lätt, men vilka erfarenheter det har gett mig. Jag säger det igen "Inget ont som inte har något gott med sig."


English Version


Well have to congratulate the lucky winner who took home the dream win yesterday a little more than 236 million. Surely I would have liked the win to get out of the poor position I now find myself in.
A time filled with anxiety looms over us.
Job front is not so full of choices right.
  Age is against us, and the weight has been there a long time, but we change it all now.
One can safely say that we two are in the stage of change right now. We - me and my husband of course.
  There is so much change going on in me that I can not explain, my foolish discharge the other day is a reminder of what has been but not if it is to come.

  I have dreams. Not nightly without daydreams. They are about the future and what I want to experience in my life that I hope will give me a lot.
  Soon we will move on us and it's so exciting, we will stay very close to a beautiful lake. We can go fishing again, savor life, enjoy.

  Kim will of course have their place in the garden, he belongs in my life. I miss him, what mother would not miss their child. But then I came to a point where I have to choose between going over or start over.
  I stretched her husband hand and said, "Now we're on to a new life." He took it and I think it's with cautious joy. Maybe a little hard to believe that the fragile life must keep full, yet with a cheerful smile and a baggage of hope.
  We are actually a remarkable couple and even if we will never be lucky in games, we have it in love. We have each other.

As I sit here with my coffee cup resting next to me, sippande the warm and soothing drink, I am struck by all of life's unexpected events. All that I suffered, all the mistakes I have made in my life. In much of this is the therapy that speaks, it has opened doors within me.
I never thought that I would sit in a circle placed with other people and talk about things in my life. But I do it now and I have written on a treatment plan for a year (at least) and it does wonders.
  For each time you have been there, it has opened a new door and new garbage spill out to be thrown away. It's a nice feeling to clear in its interior.

Writing is also a form of therapy. I feel good when I write, loves words and one day maybe I can even put them down on paper in a very perfect way.
Right now I wear on to get an answer about education in the fall, but the counselor is a reluctant woman. In fact, I may hunt this Annika with a blowtorch and yet nothing happens in my individual case.
  Wish she realized she did not have me she did complete my application to adult education, and fixed modification of a student at CSN. But she is struggling against. Honestly I do not understand how she can have the job she possesses, because she is so hard to meet their clients' needs.

  It will be a long post today, so full of thoughts and the like leaps into the body of expectations. By zest for life. It will be so fun to hurricane raise your gaze and look forward again.
  Of course there will be a clarification. I know that no roads are dead straight line, nor without pits, but they lead forward as well. My life is just like that, but I take forward.
  Something that strikes me is that I needed to become förtionio year old to understand me on this. Perhaps I have gone through all the hideous phases in my life to become a good writer one day. For enough is he sitting up there knowing that my life was by no means easy, but the experience it has given me. I say again, "Every cloud has a silver lining."

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards