Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Uppsägningar och pulverintag

Av Tove Birkeland Brandt - 17 april 2013 08:57

Morgonen då jag legat kvar i sängen vaken, hörde maken åka iväg, läste i Åsa Larssons bok en stund innan magen började bråka med mig, liksom suga och tvina där inne innan den slutligen fick mig att ge upp och gå ned för att få mig lite pulverintag igen. Herregud inte ens två veckor har det gått av plågan och det smakar verkligen skit och dessutom mättar det ju bara i så där 30 minuter sedan går man hungrig och plågas i två och en halv timma innan det blir ny påfyllning och repris på föregående.

Jag klev i alla fall ned och fick några bokklubbar uppsagda, här skall ju sparas in på cashen, jag har ju verkligen inte råd att köpa bok efter bok i dagens läge, ännu en bokklubb kvar att få fatt i men ja i nuet håller man på med hemsidan, så tålmodigt blir det att vänta på att de skall bli klara.

Har som snabbast kollat lite på facebook och tittat in på mejlen för att se till den och nu sitter jag här igen och ögnar. Blåsten viner och sliter i lilla stugan och trots att man ser solen skina känns det otrevligt, mitt beslut är att jag kommer stanna inne även denna dag.

Har för den delen ingen energi att förbruka just nu heller, minsta lilla jag företar mig gör ju att jag gäspar och magen börjar skrika i vild panik av hunger.

Tänk ändå att man kan vara så fixerad vid att äta.

Funderar på en ny kriminalroman med en handling om en galen författare som mördar en nedlåtande och refusernade bokförläggare, en idé som väcktes upp av min senaste refusering...

Livet ska inte vara lätt, men jag ska ha min bok publicerad till sist, jag tycker själv den är bra och de jag låtit läsa den gillar handlingen och alltså även språket, mitt språk som den skrivits med, precis tvärsemot vad senaste refuseringen sa mig, att handlingen var blähä och mitt språk fullständigt kasst.

Förbannat trött på refuseringar om jag skall vara helt ärlig, för nog tycker jag att jag är värd lite bättre än så.

Nåja en dag står jag där med min nytryckta bok och ler åt alla dem som trott mig vara en misslyckad skit och som inte alls trott på mig. Jag kommer att LYCKAS!


English Version

Next morning when I remained in bed awake, heard her husband go away, read in Åsa Larsson's book for a while before stomach started to mess with me, as well as suck and LANGUISH in there before it finally got me to give up and go down to get me some powder intake again. God is not even two weeks have gone by plague and it tastes really crappy and also satiates it's only like that 30 minutes then you go hungry and tormented in two and a half hours before it gets filled again and replay of previous.
I stepped in anyway down and got some book clubs redundant, here are supposed to be saved in the cache, I've not really afford to buy book after book at the moment, even a book club left to get ahold of, but yes in the moment are in the process with the website, so patiently will wait for them to be done.
Have the fastest eyeing little on facebook and looked into the emails to see to it, and now here I am again and glance. The wind wines and tears in the little cottage, and even though you see the sun shine, it feels unpleasant, my decision is that I will stay inside even this day.
Have for that matter no energy to expend right now either, the smallest I undertake makes you I yawn and stomach starts screaming in wild panic of hunger.
Keep in mind, however, that one can be so fixated on eating.
Thinking of a new crime novel by an act of a crazy writer who murders a condescending and refusernade publisher, an idea that was brought up by my recent refusering ...
Life will not be easy, but I'll have my book published at last, I myself think it is good and I let read it like action and hence the language, my language it was written with, exactly contrary to what the latest refuseringen told me, that the document was blah and my language completely shitty.
Damn tired of rejections if I am to be completely honest, because I do think that I am worth a little better than that.
Oh well an d I'm standing there with my newly printed book and smile at everyone who believed me to be a failed crap and not disobeyed me. I will SUCCEED!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards