Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Fullt av info idag

Av Tove Birkeland Brandt - 23 april 2013 18:46

Idag har jag varit i Torsby och träffat sköterskor, tagit blodprover, sänka, ekg, mätts på längden och på tvären samt vägt in mig.

  Informationen har flödat åt alla håll och till sist kändes huvudet som en smashad melon. Jag har varit på operationsavdelningen på våning fem och träffat narkosläkare för att ge och för att få information inför min GBP-operationen om två veckor.

Jag har fått svar på en del frågor, eller ja ickesvar för det finns inga belägg för det jag frågade om. Jag har gått och tänkt på om man blir illamående som tex. vinterkräksjuka då man inte länge besitter kräkfunktioner, hur det skall bli.

  Tyvärr visste man inte svaret på hur det blir i ett sådant fall utan endast tiden får utvisa detta. 

Man talade om vikten att tänka igenom en operation motsvarande att motstå en operation. Jag har tänkt klart och det blir helt klart en operation för min del. Fördelarna väger så mycket tyngre än nackdelarna. Men visst satte det igång viss tanke då man talade om åldrandet och det att man kan få problem med att få i sig nog med näring. Även detta var något som var helt outforskat område gällande viknedgångsoperationen.

  Den 3 maj skall jag ta ytterligare prover och den 6 maj skall jag vara i Torsby klockan 10.00 för att någon gång under dagen bli opererad, först kommer jag att få lugnande  medicin och en tablett för att motverka illamående och då allt detta fixats så blir det att sövas genom en liten cocktail i handens ovansida.

  När man vaknar upp är det klart och förmodligen har man förbannat ont, men jag är en Birkeland så min målsättning är att kliva ur sängen snarast möjligt. Blir två dygn på sjukhuset så jag räknar med att vara hemma igen på onsdagen.

  Efter vår väg hem såg vi diket kantat av tussilago eller hästsko som de också kallas, så nu är det vår för mig även om det blåser stormbyar här på kullen i Koppom. 

  Väl hemma i lilla stugan kastade vi oss över matlagning, jag fick i mig lite soppa igen som jag kryddade med vitlök och grön curry, smakade faktiskt gott. Annars måste jag säga att jag verkligen är trött på pulverdieten nu och det känns kämpigt, dock håller jag humöret uppe ganska bra och gör ofta små grönsaksrätter till maken som just nu går på LCHF diet.

Morgondagen skall bjuda oss på första promenaden. Känner mig redo för det nu, annars första veckan hade jag inte energi att klara någonting efter att ha påbörjat Pulverdieten och det låga kalori intaget, men nu är jag lite mindre hungrig och orkar lite mer så en promenad om dagen, gör nog gott för magen.

  Faktum är att jag nog behöver bygga upp lite styrka inför operationen och vi behöver verkligen röra på oss så det ska bli skönt att komma igång.

  Jag är redo att ändra min livsstil helt nu och jag ser fram emot träning och bra kost.  Man får offra något för att tjäna stort, så är det.  Men vilket liv det skall bli. Det här är min revanch, jag ska hålla mig frisk och sund och må bra i livet och kunna klä mig fint igen. Vilken otrolig lycka det är att få göra det här till sist.


English Version

Today I had the map and met nurses, taking blood samples, lower, EKG, measured lengthwise and crosswise and weighed in me.
  The information has flowed in all directions and at last felt his head like a melon smashad. I have been in the operating room on floors five and met anesthetist to give and to get information about my GBP surgery in two weeks.
I have received answers to some questions, yes or not answer because there is no evidence that I asked about. I have been thinking about if you get nausea as such. Norwalk virus when not long possess emetic functions, how it should be.
  I did not know the answer to what happens in such cases, but only time will tell that.
They talked about the importance of thinking through an operation corresponding to withstand an operation. I've been thinking clearly and it becomes clearly an operation on my part. The benefits weigh so much heavier than the disadvantages. But certainly put it off some thought when you talked about the aging process and that they may have problems if ingested enough nourishment. While this was something that was completely unexplored area regarding viknedgångsoperationen.
  On May 3, I shall take additional samples and 6 May, I will be the map at 10.00 for some time during the day to be operated on, first I will have a sedative and a tablet to prevent nausea and then all this been fixed so it will be be anesthetized by a small cocktail in the hand.
  When you wake up, it is clear and probably has one damn sore, but I'm a Birkeland so my goal is to get out of bed as soon as possible. Will two days in the hospital so I expect to be home again on Wednesday.
  After our way home, we saw the trench edged by coltsfoot or horseshoe as they are also called, so now it's our for me even though it was blowing a gale here on the hill in Koppomsvägen.
  Back home in the little cottage we threw ourselves over cooking, I got in a little soup again as I seasoned with garlic and green curry, actually tasted good. Otherwise, I must say that I am really tired of the powder diet now and it's tough, but I keep my spirits up quite well and often make small vegetable dishes for my husband who is currently going on carb diet.
Tomorrow will invite us on the first walk. I feel ready for it now, or the first week I did not have the energy to cope with anything after beginning Powder diet and low calorie intake, but now I'm a little less hungry and bothered a bit more so a walk a day, doing enough good for the stomach .
  In fact, I probably need to build up some strength before the surgery and we really need to keep moving so it will be nice to get started.
  I am ready to change my lifestyle completely now and I look forward to training and good nutrition. One must sacrifice something in order to earn big, so it is. But what a life it must be. This is my revenge, I'll keep myself fit and healthy and feel good in life and be able to dress nicely again. What an incredible joy it is to do this at last.

 
 
sölvi

sölvi

23 april 2013 22:09

Hallo, min vän!
Riktigt spännande det där! :) Skall hålla alla fingrar och tår för dej framöver....Det kommer gå superbra!
Kram Sölvi

http://kristenbloggen.blogg.se/index.html

Tove Birkeland Brandt

24 april 2013 10:37

Tack Sölvi
Ja det är verkligen ett helt annat liv jag går till mötes just nu. Det här blir för resten av livet som läkaren poängterade under gårdagen.
Visst är man skrämd inombords. Så mycket förändringar men samtidigt så mycket vinst. Jag är glad över detta men så nervös. Kram fina Du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards