Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Framtiden vad kan de ha i sitt sköte

Av Tove Birkeland Brandt - 24 april 2013 11:05

Idag fick maken rusa mot jobbet i Glava eftersom migrationsverket skulle besöka förläggningen. Man får ju hoppas att det är för att komma med någonting positivt denna gången som en räddning av stället och för att ge maken jobbet tillbaka.

Skulle själv inte tveka att jobba där om jag fick möjligheten, det vore kul.

Själv har jag kastat in en ansökan till Ingesunds folkhögskola idag om Allmän behörighet - gymnasiekurser och sedan får vi se om det är så att man kan komma in. 

Ska även ta kontakt med studievägledaren i Arvika för att se om mina möjligheter att gå på Komvux där.

Mina betyg är enligt studievägledaren i Eda Kommun inte kompletta och ej heller gångbara längre då de nu räknas som för gamla. Hur kan det vara så att man inte får tillgodoräkna sig det man läst tidigare?

Nåja så är läget idag och jag försöker egentligen bygga kunskap för min framtid. Kan ju kanske upplevas konstigt vid 49 års ålder. Men hihi, en del mognar senare :-)

  Faktum är att jag vill ha med mig mitt modersmål från grunden, för att skriva på ett bättre sätt. Har så mycket planer för mitt skrivande och allt runt det, inre utveckling och bättre trådar vilket jag också börjat planera för.

  Då vi äntligen flyttat kommer vi att göra ett rum till att endast innefatta en skrivarlya i huset och det känns verkligen toppen, längtar så efter att få inreda den. På väggen ska jag ha en stor Whiteboardtavla där jag kan skissa på scenarion ur mina kommande böcker. Utgivningen får jag tänka på senare. På ett eller annat sätt skall mina böcker ges ut till sist, hur vet jag inte men ut skall de i alla fall för jag tror på det jag gör.

  I dagarna vimsar det runt massor av tankar i skallen, har införskaffat lite uppslagslitteratur. Jag har börjat skriva ned små saker för att använda i böckerna, sådant som ger liv. Små händelser ur vardagen.

  Det är Onsdag och det är min tredje pulvervecka nu och slutsatsen blir att händer det för mycket på en dag ja då blir dagen tung matmässigt. Gårdagen bjöd på verklig down och jag tyckte så synd om mig själv, över att inte få äta riktig mat men jag glider framåt, sakta och tar mig över fallgroparna. Intar pulverdieten och försöker le.

  Jag är snart framme vid målstolpen, dryga en och en halv vecka till och sedan är det operationsdags.

Finns en del att göra här hemma. Så då jag intagit en påse exotisk pulverdryck och fått mig fm-kaffe skall jag försöka kravla mig in i sidoväggen, för att plocka ut sakerna där ifrån så det blir gjort. Då är alla saker sedan synliga inför flytten och klara att packa undan. 

Skönt!

 Nej får sätta igång nu. Ha en fin Onsdag vänner och kära läsare.

Jo en sak till , ni glömmer väl inte att rösta på min blogg så den rankas högre. Ni finner knappen längst upp till vänster. Bloggregistret. Tack på förhand!


English Version


Today was the husband rushing to work in Glava because the immigration office would visit the camp. One may only hope that it is to come up with something positive this time that a rescue of the place and to give her husband the job back.
Would myself not hesitate to work there if I got the opportunity, it would be fun.
I myself have thrown in an application to Ingesunds folkhögskola today about General jurisdiction - upper secondary school and then we will see if it is so that you can enter.
I will also contact the counselor in Arvika to see if my opportunities to go on adult education there.
My ratings are as counselor in Eda Municipality is not complete, nor viable anymore as they are now considered outdated. How can it be that you do not get credit for what you have read before?
Well this is the situation today and I'm trying to really build knowledge for my future. Can the experienced might wonder at the age of 49. But lol, some ripening later :-)
  In fact, I want to have with me my native language from scratch, to write in a better way. Have so many plans for my writing and everything around it, internal development and quality of threads which I also started planning for.
  When we finally moved, we will make a room that only include one skrivarlya in the house and it feels really great, craves to decorate it. On the wall, I have a great Whiteboard where I can sketch out scenarios from my upcoming books. The issuance may I mind later. In one way or another to my books given out at last, how I do not know but this is in any case because I believe in what I do.
  In the days vimsar it around lots of thoughts in my head, have acquired some ideas literature. I have started writing down little things to use in the books, things that give life. Small events from everyday life.
  It's Wednesday and this is my third week now powder and concluded that it happens too much in one day yes then the day heavy Food wise. Yesterday offered a real down and I felt so sorry for myself about not getting to eat real food but I glide forward, slowly and takes me over pitfalls. Occupy powder diet and try to smile.
  I'm almost at målstolpen, just over a week and a half, and then it's surgery time.
There's a lot to do here at home. So then I have taken a bag of exotic powder drink and got me fm coffee, I will try to crawl into the side wall, to pick out things from there so it gets done. When all things are then visible for the move and ready to pack away.
Phew!
 No must start now. Have a wonderful Wednesday friends and dear readers.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards