Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Ännu en dag med motion

Av Tove Birkeland Brandt - 27 april 2013 18:19

Känner mig stolt över min prestation 5,5 km promenad i ganska bra takt idag.

Blir bara plus i marginalen innan operationen det, dock ömmar fötterna som fått sig en del blåsor både här och där av de nya skorna.  

Men det blir väl förhoppningsvis bättre ju lättare man blir och när fötterna fått vänja in sig i de nya skorna.

  Maken sitter just nu med det roligaste vi vet. Att betala våra räkningar. Har betalat in hyran för nya stället också så det känns skönt och sista uppsägningshyran här i lilla stugan. 

  Vi tog en tur till Rusta i Charlottenberg i dag och köpte mer kartonger så vi kan börja packa igen för de vi hade tog slut under gårdagen, så om en liten stund ska jag sprätta igång med att få undan lite mera saker här.

Drygt en vecka kvar tills det bär av för operation så det är spänt läge, mycket att tänka på med kost och annat och inre tankar, förväntningar. Läste om en tjej som gjort operationen och som gick ned från 130 - 86 kg på 4 månader, svårt att förstå vidden 44 kg.

  Längtar så innerligt efter att tappa vikten, att få fortsätta med det liv jag nu påbörjat. Gå ut och gå, kunna röra mig fritt, sätta på mig fina kläder. Känna mig fräsh.

  Skulle vilja starta upp en cateringfirma men då behövs lokaler, startkapital mm och där befinner vi oss inte just nu dessvärre. Skulle vara om man fick sig en rekorderlig sponsor det men ja vet ej vart vi skall finna någon sådan heller.

  Känner i alla fall att jag går åt rätt håll även om vägen är skitlång för mig ännu. Jag menar så klart för att uppnå en normal inre balans. Man känner ju att man guppar upp och ned och ingenting är riktigt tryggt.

  Att maken sedan miste jobbet mitt i detta är ju total kris, ekonomin går ju i stöpet helt och man oroar sig för den framtid man precis börjat se.

  Har lagt ut all LCD pulverdiet som jag köpt för mycket av på Tradera till ny försäljning. 40 påsar av denna underbaara kost finns nu till salu, så nu hoppas jag någon med behov går ut och budar så jag kan få tillbaka lite pengar på dem igen.


English Version


I feel proud of my accomplishment 5.5 km walk in pretty good pace today.
Will only plus in the margin before the surgery that, though seams feet that earned itself a part blisters here and there of the new shoes.
But it will be well hopefully better, the easier it will be and when his feet got accustom themselves into the new shoes.
  The husband sits right now with the most fun we know. To pay our bills. Have paid the rent for the new place too so it feels nice and final termination rent here in the little cottage.
  We took a trip to Prepare Charlottenberg today and bought more boxes so we can start packing again for those we had ended the previous day, so in a little while, I started scratching to get away a little more things here.
Just over a week left until it wears off for surgery so it's cocked position, much to think about with diet and other things and inner thoughts, expectations. I read about a girl who did the surgery and that went down from 130 to 86 kg in 4 months, hard to understand the scale 44 kg.
  Longing so dearly for losing weight, to continue with the life I have now begun. Go out and walk, be able to move freely, put on my nice clothes. Feeling fresh for me.
  Would like to start up a catering firm but then needed facilities, initial capital mm and of which we are not right now unfortunately. Would be if you got a Rekorderlig sponsor it but yeah do not know where we shall find no such either.
  Do all the same to me in the right direction even if the road is crap long for me yet. I mean, of course, to achieve a normal internal balance. You feel you that you bob up and down and nothing is really safe.
  The husband then lost their job in the middle of this is the total crisis, the economy is thwarted completely and you are worried about the future you just started seeing.
  Have outsourced all LCD VLCD diet that I purchased for much of the Amazon into new sales. 40 bags of this underbaara diet is now available for sale, so now I hope someone with a need to go out and budar so I can get back some money on them again.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards