Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

En dag fylld av gråväder och regn

Av Tove Birkeland Brandt - 23 maj 2013 20:00

Ännu en dag har förvaltats av svenska sommarvädret "regn", nåja nu på kvällninge så lyckas faktiskt solen åter slå sig igenom molntäcket. 

  Har gästat Sunne idag, både läkare och sköterska. Allt gick bra. När jag nu var i Sunne besökte jag även minneslunden, så skönt att komma till Kim igen. Fåglarna kvittrade och fyllde den vackert belägna dungen med värme och känsla av närhet. Jag tände ljuset vid hans lilla ängel som nu funnits där på plats i hela 2,5 år. Min fina kille så han saknas här på jorden. När vi insupit atmosfären en tid for vi åter hemåt mot Koppom, ja vi tog vägen över skogen som vi brukar säga. Det betyder att vi for över Gräsmark till Charlottenberg. På vägen plockade jag en bukett med liljekonvaljer till mamma som inte komer sig ut. Mors dag på söndagen och ja då står jag ju med huvudet i kartonger osv för att packa upp och få ordning igen.

  I morgon flyttar jag och maken till Ottebol som ligger i Arvika Kommun och äntligen kommer man bort från den här gudsförgätna hålan som vi fastnade i ett tag i våra liv, man får ett skamfilat rykte av att bo här och det vill jag ju inte. Huset vi flyttar till känns verkligen som ett hem och jag hoppas allt annat som känts lite konstigt ett tag ordnar sig med tiden. Har en fin trädgård att pyssla i och det finns vinbärsbuskar, hallon och fruktträd och blommor. Allt jag behöver för att trivas och jag har redan planterat en del själv.

  Det kliar inombords att få ordning, få in träningsmaskinerna, komma igång och träna på riktigt så att vikten kommer sig nedåt lite fortare och för att motverka slappheten som annars inträder. Att sedan få klart skrivrummet så jag kan skapa, få ro nog att tömma ur huvudet. Har massor av projekt i gång i huvudet, men på papperet är det min tredje deckare som är på gång.

  Håller tummarna hårt, hårt över att få komma in på Ingesunds Folkhögskola. Många som vill det och de har stort tryck på ansökningarna. men chansen finns där och ja hoppet har inte gett sig av. Vissheten kommer väl om ca två veckors tid.

Jag och maken påbörjar en ny fas av våra liv och jag tror att det här är året då allting vänder för oss. Vi har haft det tungt, men jag försöker varje dag att ge mig själv ett litet hopp om positivitet och att fyllas upp av dess energier. Nog måste det tunga ta slut snart? Vi är värda någonting annat. Värda att lyckas!


English Version

Another day has been managed by Swedish summer weather "rain", well now the evening lodge so successful in fact the sun again break through the cloud cover.
  Have visited Cardiff today, both doctor and nurse. Everything went well. When I was in Cardiff I also visited the memorial garden, so nice to come back to Kim. The birds chirped and filled the beautifully situated grove with warmth and feeling of closeness. I turned on the light in his little angel now been there in place throughout the 2.5 years. My nice guy so he missed here on earth. When we imbibed the atmosphere for some time we went back home towards Koppomsvägen, yes we did go over the forest as we say. That means we went over Grassland Charlottenberg. On the way I picked a bouquet of lilies of the valley to the mother who does not komer out. Mother's Day on Sunday and then yes, I am the head of the cartons, etc. to pack up and put in order again.
  Tomorrow I move and the spouse of Ottebol located in Arvika Municipality and will finally be removed from this godforsaken dungeon that we got stuck in some time in our lives, to get a tarnished reputation to live here and that I do not. The house we are moving to truly feel like a home and I hope everything else seemed a little strange for a while works out with time. Have a nice garden to potter in and there are currant, raspberries and fruit trees and flowers. All I need in order to thrive and I have already planted some myself.
  The itch inside to order, get exercise machines, get started and train properly so the weight comes down to a little faster and to counter laxity that would otherwise occur. And then to clearly write the room so I can create, get quiet enough to empty your head. Have lots of projects running in your head, but on paper it's my third dick is going on.
  Keeping my fingers crossed hard, hard to get access to the Ingesunds Folkhögskola. Many people who want it and they have a large print on the applications. but the opportunity is there and yes hope is not gone. The certainty will come in about two weeks.
Me and the husband begins a new phase of our lives and I think this is the year when everything turns to us. We have had a hard time, but I try every day to give myself a little hope and positivity to be filled up by its energies. Surely it must be heavy to run out soon? We are worth nothing. Worth to succeed!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards