Toves Tankar

Alla inlägg under juni 2013

Av Tove Birkeland Brandt - 29 juni 2013 12:11

Det är ett jädrans rallykörande utanför på vägen där vi bor, sträckan säger 70 km/h men allt som oftast körs det i 100-120 km/h, en bra sträcka för polisen att ta radarkontroll på, men man ser då fan inte röken av dessa blåvita bilar här. Under gårdagens morgon kördes min fina lilla kattflicka ihjäl utanför huset, ingen lapp har lämnats, inga bromsspår. Nej det var väl bara en katt??? Att någon äger denna underbara lilla kattflicka och berörs mycket illa av hennes död det sket tydligen denna bilist i. När man haft döden inpå sig i olika former tar livet en stygg vändning och det gör så fasansfullt ont, så till den det berör och som inte stannade för att se om hon överlevt vill jag säga: NI ÄR ETT RIKTIGT SVIN.

  Min lilla kisse fick släpa sig in mot kanten av vägen med bakdelen sönderkörd och tarmarna på utsidan för att dö och jag måste säga att ni ska vara djupt tacksamma att jag inte var hemma vid tillfället för denna smitning.

  Jag vill uppmana bilister till att tänka sig för, att ha körkort är belagt med ett ansvar. Kör man ihjäl ett djur, någons livskamrat hör det till god kotym att försöka få tag på ägaren och tala om vad som hänt. Det hör även till god kotym att se till att djuret avlivas om det inte råder någon tvekan om att det inte går att rädda det. LÄMNA FÖR FAÀN INTE DJURET ATT PLÅGAS TILL DÖDS som skedde i vårt fall.

  Ghini försökte ta sig hem. Ja hon hette Ghini och var faktiskt efter min sons #självmord en mycket viktig familjemedlem som inte alls var värd den hemska död hon fick uppleva. En #olycka kan hända, men då ska man ju ha försökt bromsa ned före. Allt för ofta möter man den äckliga mentalitet som finns hos en del människor att det är ju bara en katt och en del tycks även trycka ned den högra pedalen då de ser ett husdjur.

SKÄMS!

Faktum är att ni borde bannlysas från vägarna om ni har den inställningen.

Är du osäker på om du suttit vid ratten vid tillfället för Ghinis död, ja titta då på henne en extra gång. Ta ditt ansvar nästa gång!

 

Av Tove Birkeland Brandt - 27 juni 2013 21:25

#Julklapp nu tänker nog de flesta, men om man tipsar redan nu kanske tomten inte missar det i Jul. I alla fall så är det så att jag önskar mig ett gymkort på #Outlet gym i Arvika för ett helt år. Har kollat deras sida och det verkar vara ett sjysst ställe att träna på och de hjälper en även med övningar. Så om någon nu missat vad jag vill ha till julen så kan ni kolla hit...

  Vill verkliegn ändra allt i mitt liv, hela baletten och träningen är ju det allra viktigaste i mitt liv just nu, faktum är att det börjar suga lite när man tänker på det så kanske man skall ta sig en rond med bagen innan duschen.

  Såg mina ben i spegeln idag, herregud där krävs det hur mycket arbete som helst, de är just nu fruktansvärda, rent av UGLY. Visst man börjar komma i åren men inte nära döden ännu fast vissa delar av kroppen nog vill påpeka att så är fallet.

  Som om inte detta räckte så tog maken ett helt fruktansvärt kort på mig där allt bullade ut och då funderade jag på vart de 20 kg jag tappat suttit innan, jag ser ju för jävlig ut. Tjock, tjock, tjock och ja man mår ju illa.

  Nåja, träningen är ju igång, kosten likaså och mer kan jag inte göra än att ge kroppen de duster den behöver. Det ska väl ta på den till sist.

Av Tove Birkeland Brandt - 27 juni 2013 10:56

Hur kan man få så mycket räkningar egentligen? Jag och maken unnar oss böcker det är egentligen allt sedan är det fasta avgifter så som el, telefoner, bredband och cashen är slut. Det är ju helt sinnessjukt.

  Nåja bara det kryper runt så ska det väl gå, tur man inte ska betala någon hyra denna månaden då.

  I morgon är det dags att besikta bilen i Arvika och vi får verkligen hoppas den går igenom för mer utgifter just nu krossar oss. Ska även iväg och hämta hem Chryslern, blir spännande att se hur den går, lite fix att göra även där. batteriet har stått på ladd i källaren nu så det måste med för att kunna få ner i den och få start.

  Skall snart ge oss av med paket och hämta ut min kamera i Arvika, ser fram emot den lilla kompaktkameran nu, har varit tomt utan när man är van att kunna knäppa bilder hela tiden, det blir ju inte det samma med #telefonen.

Dagens regnväder ser ut att utebli men det öste ju ned såpass mycket under gårdagen att det gott kan vara så idag. Vi behöver inget mera blaskande nu, det känns så nedstämmande när det strilar på utsidan eftersom man gärna vill vara utomhus med träning och för att mysa lite. Under gårdagen tog nog nederbörden priset för så stora mängder vatten som kom ned är sällan skådat. Nåja, tur det är uppehåll nu i alla fall.

Av Tove Birkeland Brandt - 26 juni 2013 10:57

Det skall vara hopplöst att få njuta av solens värme i vårt avlånga land, sommaren är som vanligt. Jag menar att den regnar sig så sakteliga bort. Det är fantastiskt att det inte skall gå att hålla uppe de få månaderna om året.

I morgon spås det även åska ihop med regnovädret här i Ottebol så man får väl hålla sig inne och träna i morgon, blir en match med boxbagen igen då och lite styrketräning samt crosstrainern/motionscykel.( Tack Janeth och Erik för den).

  Har fått i mig frukost och det gick bra två skivor lantbröd med extra låg sockerhalt utan att må illa. Jippi. Nu är det kaffe som står bredvid mig och skall intas. Gott!

  Väntar på att min bil skall hämtas av sina nya ägare, får se om de kan få igång den och slita den med hälsan, så jävla trist att det skall vara krångel med en så bra bil. Jag gav bort den till sist, känns ju lite B att ha gett 7500 sek för en biljävel man inte kan åka i. Tänk att man kan bygga in startspärrar som skall slå till då ett litet kretskort slutar funka och sedan att detta skall kosta mer att få lagat än hela bilen kostat i inköp. Suck. Jag hoppas de får nytta av den.

  Idag är det en slappardag och jag är glad att vi hann få in tvätten och dra över gräsmattan igår då det var uppehållsväder. Får väl vika lite kläder och få undan det som ligger i tvättkorgen under dagen, kanske tvätta lite mera har ju möjlighet att hänga i källaren så det är ju inga problem.

  Ska även fortsätta med skrivarkursen idag efter att jag botat min huvudvärk, blir att inta ett piller för att få den väck det känner jag. Brukar försöka utan men idag, nepp.

  Längtar efter torsdag då jag får åka och lösa ut min kamera, har verkligen varit avigt utan en liten kompaktlkamera till hands, blir inte att man tar kort på samm sätt utan. 


English Version

It will be hopeless to enjoy the sun's warmth in our country, the summer is as usual. I think the rain is slowly removed. It is amazing that there is going to hold up the few months of the year.
Tomorrow is predicted that even thunder together with rain storm here in Ottebol so you'll have to stay inside and work out in the morning, gets a match with boxbagen back then and a little weight training and cross trainer / exercise bike. (Thanks Janeth and Erik for it).
   Have got into me breakfast and it went well two slices country bread with extra low sugar without feeling bad. Jippi. Now it's coffee standing beside me and be ingested. Plenty!
   Waiting for my car to be picked up by their new owners, will see if they can get it going and rip it with health, so fucking sad that it should be hassle with such a good car. I gave it away in the end, feels a little B having given 7500 sec for a biljävel you can not go in. Remember that you can build into immobilisers to be activated when a small circuit board run out of juice, and then this will cost more to get cooked than the whole car cost in purchasing. Sigh. I hope they get the benefit of it.
   Today it is a slappardag and I'm glad we had time to get the laundry and drag across the lawn yesterday when it was cloudy. May well fold some clothes and get away what is in the laundry basket in the day, maybe wash a little more have the opportunity to hang out in the basement so it's no problem.
   I will also continue with skrivarkursen today after I cured my headache gets to take a pill to get it gone that I feel. Usually try without but today, NEPP.
   Roll on Thursday when I get to go and redeem my camera has been really awkward, but a small kompaktlkamera at hand, does not get to take pictures of sam way without.

Av Tove Birkeland Brandt - 24 juni 2013 12:33

Jag kan känna en enorm saknad vissa dagar, det är med tyngd jag stiger upp. Men som alltid numera kämpar jag mig uppåt för att leva det liv du valde bort mitt kära barn. Jag tänker på dig, tankar som följer mig hela dagar, en kamp för att inte gråta. Det känns så fruktansvärt bittret att du inte är i livet och kan njuta. En sjukdomsperiod i ditt liv, en ensamhet, en känsla som fick dig att ta en felaktig väg. Ödesdigra beslut som drabbar oss alla som älskar dig. Vad mera kan jag göra i dag än att önska att du fann ro och frid, att du väntar bakom himlens dörr tills din mamma är klar att ge sig dit en dag.

#Döden tog så mycket ifrån mig. Inte kunde man någonsin tro att ens barn skulle ta sitt liv som du gjorde, aldrig Kim, det var inget som fanns i mitt liv. Du lämnade oss i förtvivlan, i sådan sorg och saknad så orden räcker inte till för att beskriva den känslan som du efterlämnade.

  Så många tankar på hur livet hade kunnat bli för oss allihop. Drömmarna och de bilder man redan skapat av dig. Du som en tålmodig och kärleksfull far, en familj ett hus. Ett liv och så är allt som finns idag. Mina minnen, andras minnen. Delar av det liv du hade tills du lämnade oss. Du blev evigt ung och det gör förbannat ont.

  Under midsommarhelgen talade Nicklas mycket om dig, saker som hände då ni var tillsammans. Vi saknar. Allt var så klart inte bra, men vi hade ordnat det om du bara sagt att du mådde dåligt. Jag hade gjort vad som helst för att ha dig i livet. Så varför Kim, varför?

  Frågan skaver i mitt inre fortsatt, kommer nog alltid att göra det. Det kallas kärlek, du hade den från oss alla. Du misstog dig. Ditt utanförskap fanns inom dig, skapat av illusioner som endast du kunde se. Dina känslor var förvirrade och de ledde dig fel. Önskar jag kunde vakna upp en dag och allt bara varit en svart dröm jag haft, en mardröm som kunde suddas ut. Jag har fortfarande behov av att höra din röst, att känna din kram, att få höra dig skratta så även jag själv måste brista ut i skratt.

  Jag är så glad att jag är din mamma, du var så fin, kärleksfull. Livet borde gett dig något annat, något som fått dig att stanna.

 



#English Version

I can feel a huge missed some days, it's the weight I get up. But as always, now I'm fighting my way up to live the life you chose away my dear children. I think about you, thoughts that follow me all the days, a struggle not to cry. It feels so terrible bittret that you are alive and can enjoy. A period of illness in your life, a loneliness, a feeling that made you take a wrong path. Fateful decision that affects all of us who love you. What more can I do today than to wish that you found rest and peace, that you wait behind the door of heaven until your mother is ready to give up there one day.
# Death took so much from me. Could you ever think that your child would take his own life as you did, never Kim, there was nothing that was in my life. You left us in despair, in such sorrow that words are not enough to describe the feeling that you left behind.
  So many thoughts on how life could have been for all of us. The dreams and the images already created by you. You as a patient and loving father, a family a house. A life and everything is available today. My memories, others' memories. Parts of the life you had until you left us. You were young forever and it hurts like hell.
  During midsummer Nicklas talked a lot about you, things that happened when you were together. We miss. Everything was so clearly not good, but we had arranged it if you just said you felt bad. I had done anything for you in life. Kim So why, why?
  The question in my mind rubbing continued, will probably always do that. It's called love, you had it from all of us. You mistook you. Your exclusion existed within you, creating the illusion that only you could see. Your feelings were confused and they led you wrong. Wishing I could wake up one day and everything just been a black dream I had, a nightmare that could become blurred. I still need to hear your voice, feel your hug, to hear you laugh so even I myself have burst out laughing.
  I'm so glad I'm your mother, you were so nice, loving. Life should have given you something else, something that made you stay.

Av Tove Birkeland Brandt - 23 juni 2013 19:41

Fortsatt dåligt väder, men det gör inget vi for till Karlstad med grabbarna som fick hoppa av och ta buss därifrån, själva for vi vidare på en barnbarnstrip. Man saknar de små när man inte träffas så ofta.

  Huset var totalt knäpptyst då vi kom hem igen och ja det kändes en aning märkligt nu då det varit fyllt av prat och glammiga skratt ett tag. det har varit en oförglömlig midsommar, något att leva på ett tag men nu återgår vi till mer strikta former igen. Dags att röra på sig igen, att skriva och att sköta maten genom mera nyttigheter.

  Tog en hel del jättefina kort på barnbarnet idag, han var så söt. Ja men det brukar han ju alltid vara, vet att få mormors hjärta att smälta. Påminner mig om Kim då han var liten och sin mamma.

  Skall strax vända kosan ned i källaren för att sprätta på lite mera tvätt, en matta som skall tvättas, handdukar och lite annat smått och gott så vi är inte sysslolösa, sedan ska det bli en rallarhalva med ost och teven. I morgon är vi åter på en träningsdag så då blir det full rulle, skall byta sadel på cykeln, vi var in på Biltema idag och köpte en damsadel samt en upphängning till boxbagen så i morgon blir det ett montage av den samme. Skall bli skönt då vi kan komma igång och slå på den lite. Bra träning för armar, axlar och för att inte tala om förbränningen, hihi jag gör ett tillägg för humöret också då.

Det är ju skönt att komma i gängor igen, rutiner är a och o gällande min kost och träning så bara att bita i det sura äpplet och inse att detta är hur mitt liv ser ut, dessutom vet jag ju att snart tycker jag att jag har behov av att göra alla övningar. Det är en tidsfråga <3


Av Tove Birkeland Brandt - 22 juni 2013 20:06

Så har våra underbara släktingar farit hemöver mot Skåne igen. Det har varit helt underbart roligt. Trivsamt och dagar fulla av skratt trots att vädret inte velat visa sin bästa sida. Grabbarna och jag har tagit plats i soffan och vi svappar runt. Överallt har jag tänt levande ljus för att väcka mysfaktor.
Det är tyst i huset och man kände tomhet då vi skulle skiljas åt igen blir ju alltid så lång tid mellan våra möten. I morgon ska vi köra en tur till Karlstad så vi droppar grabbarna i stan så de får ta bussen därifrån när vi styr kosan vidare motcdottern och barnbarnen. Lite middag i deras sällskap har saknat dem i massor så det ska bli kul.

Av Tove Birkeland Brandt - 22 juni 2013 13:41

En rolig tid, midsommar och huset full av gästande släktingar. Vi skrattar, äter gott och bara myser tillsammans. Idag passade vi på att få oss en stavgångstur ut i skogen 5,7 km så härligt, då våra gäster är en tur ut till shoppingcentret. Nicklas och Christian(mina bonussöner har varit ute och försökt sig på badminton i blåsten igen.

  Solen lyser med sin frånvaro och ändå lovade vädererprognosen, sol och moln idag. Vi har överskyat och grått men nu är det i alla fall uppehåll i regnandet. Vi har dock trotsat vädret ganska bra denna helg.

  Nej jag får ta och hoppa in i duschen innan alla är tillbaka här hemma så till er alla från oss alla. Ha en fortsatt underbar #midsommar


Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards