Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Sårad och stött långt in i själen

Av Tove Birkeland Brandt - 24 juli 2013 18:49

Idag har det hänt saker jag inte kan ta och det har gjort mig så upprörd. Jag hade planterat ett vildvin som höll på att ta sig intill husväggen och det kom hyresvärden och drog upp, kastade.

  Inget samtal före om att han helst ser att jag inte planterar intill väggen eller så utan helt sonika bara kastar min blomma. Senare samma dag så händer ytterligare upprörande saker som gör att man funderar på om man vill bo här eller snarare om det går att bo här trots allt vi gjort här för att skapa ett vackert och trivsamt hem, man blir ju skrämd då man känner att de man hyr av förutser att vi skulle vara sådana rötägg att vi inte tänker betala hyra och göra rätt för oss. För han hade mage att fråga maken om vi tänker betala hyran så han skulle slippa tjata på oss om det, herregud normala människor får inkomster runt 25 - 27 i varje månad och jag har inte som sjukskriven en buffert att häva ur utan får fint vänta tills jag får pengar vilket heller inte är något problem då hyran skall vara betald till den sista i varje månad, vilket jag ämnar göra.

  Att jag haft en fri månad nu beror ju helt enkelt på att vi renoverat huset innan vi kunde bo i det och dessutom så skulle vi egentligen haft pengar för våra utlägg vilket vi nu drar av mot veden, så definitionen göra rätt för sig går åt flera håll.

  Jag vill behandlas väl. Det skapar trivsel som gör att livet flyter på och mig veterligen har jag inte gjort några fel som hyresgäst. Jag är skötsam, har inga fester och jag påtar i trädgården som jag nu inte ens vet om jag kan göra för kanske skall andra planera hur allt skall se ut och i sådant fall tappar jag lusten helt.

  Min terapeut säger att jag inte får låta någon trampa på mig och det försöker jag se till att man inte gör men så händer det i alla fall utan att man gjort sig förtjänt av det. Det känns ju jättejobbigt i mitt sjukdomstillstånd när folk klampar in oanmälda för att greja med saker här, jag tappar min frihet när det blir så. Blir trängd och samtidigt så vill man inte skapa dålig stämning så man nyper ihop och tar det trots att det gör att man sjunker i själen. Jag har ett behov av planering, behov av att råda över dagen som kommer och det är ofta jag känner ett stort behov av att slippa vara nära andra personer. Här känns det som man skulle ha koll på precis allting och det får mig att sjunka i bland, må dåligt vilket jag pratade med läkaren om igår.

  Vi skall studera i höst, snart och vi ser fram emot det men för vissa verkar detta vara ett bekymmer, man visar öppet att detta inte är som att jobba och att vi är ynkryggar. Faktum är att en del faktiskt sagt att ska ni inte jobba??? på ett sätt som påtalar att vi är avskum.

  Är det  fel att jobba med huvudet? Vi tas heller inte på allvar som författare trots att vi sliter för att lyckas och man går faktiskt så långt i sin egenhet att man saboterar våra planerade skrivstunder. Man ska ju för fan inte behöva fly sitt hem för att kunna klämma ur sig några ord på ett papper. Jag är i behov av min sfär, min rymd och jag önskar att alla kunde acceptera att jag faktiskt gör någonting viktigt även om de bara ser mig sitta med en kopp kaffe på altanen som jag har grävt fram under grästuvorna.

  Jo sedan finns det ännu ett bekymmer, en tagg inom mig, en stor sak som irriterar mig varenda jävla dag. Själv fick jag betala 1000kr/mån för ett förråd när jag lagrade mina saker, men i källaren där jag bor har hyresvärden och hans son en hel jävla massa saker som de skall plocka ut och det täcker ett halvt garage. Grejen är bara att det verkar så jädra svårt att få det till att ske, trots att jag gett otaliga pikar om det och väntat mer än tålmodigt. Vi behöver få bort grejerna för att själva kunna ordna allt till det vi vill ha plats med och för att kunna lagra våran vinterved i höst, men de låtsas faktiskt som ingenting och under tiden känns det som om jag betalar för ett förråd till deras saker. Rätt eller fel???

  Fel så klart, det var en dum fråga. Jag har blivit uppväxt med att vara artig och alltid hjälpsam men så började jag gå i terapi och då insåg jag skillnaden på att vara snäll och att vara dum i huvudet och faktum är att om vi tillåter allt det här att fortgå så är vi ju faktiskt dumma i huvudet. Ingen ger oss bonuspoäng för att vi tassar på tå och inte vill stöta oss. Jag är trött på det här, skittrött faktiskt.

  Så alla som tror det är okej att kliva på oss, att styra saker i våra liv, att inte visa hänsyn osv. Ni kan dra dit pepparn växer för nu är jag sjukt trött på att bli illa behandlad. När jag gör rätt för mig vill jag bli behandlad därefter och inte som något illaluktande som katten dragit in.

  Jag är sårad och stött långt in i själen.


English Version

Today things have happened, I can not take and it has made me so upset. I had planted a Virginia creeper that was about to take the next wall of the house and the landlord came and pulled up, threw.
  No calls before that he prefers to see that I do not plant next to the wall or so without simply just throw my flower. Later that day, so it happens more outrageous things that makes you wonder if you want to stay here and it is possible to live here after all we've done here, one becomes frightened when they feel they hired from anticipate that we would be such bad apples that we do not intend to pay the rent and do right for us. Because he had the nerve to ask her husband if we're going to pay the rent so he would not have to nag at us about it, my goodness normal people get revenue around 25 - 27 in every month and I have not as sick a buffer to lift out but may wait until finely I get money, which is also not a problem then the rent shall be paid to the last day of each month, which I intend to do.
  That I had a free month now depends simply because we renovated the house before we could stay in it as well so we would actually have money for our expenses, which we now draw from the wood, so the definition do the right thing goes for several direction.
  I want to be treated well. It creates comfort that makes life flows on, and to my knowledge I have not made any errors tenant. I am well-behaved, no celebrations and I assume in the garden that I now do not even know if I can do might be others plan how everything should look like and in that case I lose the urge completely.
  My therapist says that I must not let anyone trample on me and I try to make sure you do not do, but it happens anyway without having deserved it. It feels really hard in my illness when people rush in unannounced to tinker with things here, I lose my freedom when it comes to that. Becomes constricted and at the same time do not want to create a bad atmosphere so it pinches and takes it even though it makes you sink into the soul. I have a need for planning, need to rule the day coming and it's often I feel a strong need to get away from being close to other people. It feels like it would keep track of absolutely everything and it allowed me to sink in among, feel bad as I talked with the doctor about yesterday.
  We will study this fall, soon and we are looking forward to it but for some this seems to be a concern, it shows openly that this is not like working and that we are cowards. In fact, some actually said that you should not work??
  Is it wrong to work on the head. We also does not seriously as a writer, even though we work hard to succeed and to be honest, so far in his peculiarity that sabotages our planned writing sessions. You're going to fucking have to flee their home in order to squeeze out a few words on a paper. I am in need of my realm, my space and I wish that everyone could accept that I actually do something important even if they just see me sitting with a cup of coffee on the patio as I have unearthed the grass tussocks.
  Well then, there is still a concern, a thorn in me, a big thing that irritates me every damn day. I myself had to pay 1000kr/mån for a store where I stored my things, but in the basement where I live, the landlord and his son a whole shitload of things that they will pick out covers half a garage. The thing is just that it seems so damn hard to get it to happen, even though I provided countless taunts about it. We need to get away stuff for themselves able to arrange everything to get what we want with the place and to be able to store our vinterved this fall, but they actually pretend like nothing and while it feels as if I'm paying for a storage room for their things. Right or wrong??
  Wrong, of course, it was a stupid question. I have been raised to be polite and always helpful but I started going to therapy and then I realized the difference between being nice and being stupid, and the fact is that if we allow all this to continue as we are, in fact, stupid. Nobody gives us bonus for us paws on your toes and do not want to offend. I'm tired of this, tired crap actually.
  So anyone who thinks it's okay to step on us, to control things in our lives, not to show respect and so on. You can drag where pepper grows for now I'm sick tired of being mistreated. When I do right to me, I want to be treated accordingly and not as something smelly like the cat dragged.
  I am hurt and come far into the soul.

 
 
Monica - mamma o bilmek

Monica - mamma o bilmek

24 juli 2013 19:28

Hoppas allt löser sig om de du inte vill skriva om <3 Sedan så blir ja så jäv... arg om hyresvärd!! Vi bor ju själva för ett hyresbolag som sparkar på en. Efter jag hota med hyresgästföreningen och skicka skriftligt till hyresbolaget så fick ja NU efter flera månader allt fixat. Så vet hur det är med sådana skithögar! Säg att du anmäler han mot hyresgästföreningen om de fortsätter. ( Om du nu e medlem där) :O

http://mcsf.blo.gg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards